Terpower kirjoitti:Mites on, kun nyt saan huollosta takuuna uudella IMEI koodilla varustetun laitteen, niin voinko palauttaa normaalisti varmuuskopion iTunesin kautta ?
Tarkoitan lähinnä sitä, että ovatko esim. maksetut softat puhelin vai tili kohtaisia ?
Sain aikoinaan huollosta uuden puhelimen, se ei ollut takuupuhelin, mutta minulle uusi kuitenkin ja iTunesin varmuuskopioinnin jälkeen kaikki ostetut ohjelmat, nettiasetukset ja muutkin tiedot oli kuin ennenkin. Kun liität uuden puhelimen tietokoneeseesi, niin iTunes kyllä ohjaa loput.
No hyvä homma ! Toivottavasti se "uusi" puhelin on myös muuten hyvässä kunnossa, eikö nuo liene kaikki jotain takuukorjattuja vehkeitä mitä ne tilalle antaa ?
Kait niissä sentään on kuoret ja näyttö virheettömässä kunnossa...kellään kokemuksia ?
Mulla ainakin oli täysin virheetön puhelin ja näytti ihan uudelta. Pakkauskin oli muovitettu, samoin kuin sisällä ollut puhelin. Kaikki oli kuin suoraan kaupan hyllyltä. Tästä voi tietenkin vainoharhainen päätellä että kaikki meille myytävät huoltotuotteet on kusetusta, mutta ainakin mun huoltokappale on paras puhelin mitä mulla on ikinä ollut. 3GS:ää odotan ainoastaan videon takia.
ejm kirjoitti:Mulla ainakin oli täysin virheetön puhelin ja näytti ihan uudelta. Pakkauskin oli muovitettu, samoin kuin sisällä ollut puhelin. Kaikki oli kuin suoraan kaupan hyllyltä. Tästä voi tietenkin vainoharhainen päätellä että kaikki meille myytävät huoltotuotteet on kusetusta, mutta ainakin mun huoltokappale on paras puhelin mitä mulla on ikinä ollut. 3GS:ää odotan ainoastaan videon takia.
No hyvä tietää....huomenna varmaan saan hakea vaihdokin, sitten nähdään...
Olen huomannut Iphone 3G S:ään puhuessani vastapuolen äänen hajoavan hieman oudosti. Diskantti särisee jotenkin korvaan jo linjan tuutatessa. Todella ihmeellinen ja hieman ärsyttävä oikku, joka ei kuulu lainkaan korvanappien kanssa puhuttaessa. Sama pieni vika säilyy puhuttaessa 3G- ja tavallisella verkoilla.
eroltek kirjoitti:Olen huomannut Iphone 3G S:ään puhuessani vastapuolen äänen hajoavan hieman oudosti. Diskantti särisee jotenkin korvaan jo linjan tuutatessa. Todella ihmeellinen ja hieman ärsyttävä oikku, joka ei kuulu lainkaan korvanappien kanssa puhuttaessa. Sama pieni vika säilyy puhuttaessa 3G- ja tavallisella verkoilla.
Onko puhelimen kajari kosahtanut tai jotain?
Itunesista restore ja jos ei auta niin huoltoon..
I hear voices...
-Imac 2,4ghz 24"/320gt/4gt (ALU)
-Macbook c2d 2,4ghz Unibody
-Airport extreme base station
-iPhone 2G 16gb 3.0
-iPhone 3G S⃣ 32gb White 3.01
Vihdoin vaihtui liittymä! Ainoa ongelma on, että puhelimeen soitettaessa ei puhelu yhdisty, kertoo että numero ei ole käytössä tjs. Mä pystyn kuitenkin loogisesti soittamaan tällä luurilla ja käyttää nettiä ihan normaalisti. =D joo Sonera...
t_makela kirjoitti:Vihdoin vaihtui liittymä! Ainoa ongelma on, että puhelimeen soitettaessa ei puhelu yhdisty, kertoo että numero ei ole käytössä tjs. Mä pystyn kuitenkin loogisesti soittamaan tällä luurilla ja käyttää nettiä ihan normaalisti. =D joo Sonera...
Mulla oli pari viikkoa sitten toisen luurin kanssa saunalahden liittymalla samanlainen ilmio, siihen auttoi puhelimen buuttaus (flight mode tai verkon vaihto ei riittanyt).
Poistunut talta foorumilta. Saattaa joskus lueskella mutta vastaaminen hyvin epatodennakoista.
akun kesto on kyllä hanurista - tosin pakko sanoa, että en oo varmasti aiemmilla puhelimilla räpeltäny läheskään näin paljoa, joten sikäli paha verrata.
akku tosiaan kyllä latautuu verkkovirrasta nopeasti, siitä plussaa (tämä ainakin osittain kai johtuu akun pienestä tilavuudesta?).
Kun on puhuttu että puhelin kannattaa ottaa uutena käyttöön ja palauttaa sms:t, jotta akunkesto olisi parempi.
Kysymys kuuluu, saako App:sien tallentaman datan palautettua myös vastaavalla tavalla? Vai pitääkö puhelin palauttaa
backupista jos haluaa App:sien datan säästyvän?
Itse tein juuri noin, etten palauttanut vanhaa vaan pistin uutena luurina ja vanhasta siirtelin sms, callhistory jne .db filet takaisin. En tarvinnut kuin parista softasta datat uuteen ja kalastelin ne myös erillisinä tiedostoina eli onnistuu. Akku on kyllä parempi kuin 3G vastaava ja minun käytössä riittää 2-4 päivää ilman latausta.
Löytyykö kyseiset filet jostain järkevästi, kun library->application support->mobilesync->backup kansiossa olevat tiedostot ovat numero-kirjain viidakkoa.. josta ei ota selvää mikä on mikin..
sshlla voi tehdä hakuja luurissa mutta vaatii vähän kikkailua, itse dellin turhia softia pois niin ettei jääny kuin muutama ja sitten klikkailin ne guidit läpi nopsaa ja documents dirristä tiedot talteen, jos ohjelmia on paljon niin toi on kyllä tuskaa mut itsellä ei ollut onneks montaa
en tiiä, en viittinyt riskeerata, että backupeista tulisi jotain kuraa mukana sotkemaan juttuja ja syömään akkua tms itsellä meni tuohon poistoon ja siirtoon joku 10-15min
Minä palautin 3GS:n vanhan luurin (eli 3G) backupista eikä ole ollut mitään ongelmaa akkukeston kanssa. Päin vastoin tuntuu että akku kestäisi ehkä karvan verran kauemmin.
Heinäkuussa Italiasta ostettu 3GS taitaa olla sökö. Päivällä katkesi yksi puhelu kesken ja töissä en saanut 3G kenttää tai välillä muutakaan millään. Palautin asetukset, muttei se tainnut vaikuttaa. Nokian puhelimessa kaikki toimii, eli ei operaattorin vika varmaankaan. Olipa tästä nyt iso ilo. Taidan Nokiassa tästä lähtien pysyä. Ne sentään toimii aina (ainakin minulla).
Paapa kirjoitti:Heinäkuussa Italiasta ostettu 3GS taitaa olla sökö. Päivällä katkesi yksi puhelu kesken ja töissä en saanut 3G kenttää tai välillä muutakaan millään. Palautin asetukset, muttei se tainnut vaikuttaa. Nokian puhelimessa kaikki toimii, eli ei operaattorin vika varmaankaan. Olipa tästä nyt iso ilo. Taidan Nokiassa tästä lähtien pysyä. Ne sentään toimii aina (ainakin minulla).
Itsellä ihan Soneran liittymä ja ei ole jailbreikattu.
Itsellä oli kovasti ongelmia datayhteyksien kanssa (3G) ihan tässä Tampereen keskustassa. Ongelmia oli myös edgen kanssa ja todennäköisimmin pääsi surffailemaan kun näytössä oli symbolina tuo pallo (ilmeisesti hitain mahdollinen datayhteys). Safarilla pääsi siis harvoin, jos koskaan, selailemaan mitään sivuja. Eikä luonnollisestikaan AppStoreen tai posteihinkaan päässyt käsiksi, kun data ei kulkenut. Todennäköisemmin toimi, jos otti 3G:n pois päältä. Wlan-tukiaseman kautta toimi kuitenkin hienosti. Tätä kesti noin kolmisen viikkoa, kunnes meni hermot.
Aluksi arvelivat verkko-ongelmia, mutta viikon jälkeen uusi puhelu kun ongelmat jatkuivat. Soneran teknisestä asiakaspalvelusta pyysivät koittamaan verkkoasetusten resetoimista. Mainitsivat että on monessa tapauksessa auttanut ja näytti auttaneen myös omalla kohdalla. Tarvitsee nyt vielä seurailla, mutta hyvältä vaikuttaa!
Löytyy täältä: Settings -> General -> Reset -> Reset Network Settings
t_makela kirjoitti:Vihdoin vaihtui liittymä! Ainoa ongelma on, että puhelimeen soitettaessa ei puhelu yhdisty, kertoo että numero ei ole käytössä tjs. Mä pystyn kuitenkin loogisesti soittamaan tällä luurilla ja käyttää nettiä ihan normaalisti. =D joo Sonera...
Mulla oli pari viikkoa sitten toisen luurin kanssa saunalahden liittymalla samanlainen ilmio, siihen auttoi puhelimen buuttaus (flight mode tai verkon vaihto ei riittanyt).
Nyt selkis to ongelma Soneran kautta eli mun numeron siirrossa Elisa->Sonera oli jotain mennyt pieleen (ja kai muidenkin samaan aikaan tehneiden). Pisteet kuitenkin Soneralle nopeasta vastauksesta. Pari tuntia siitä kun lähetin vikaviestiä omien sivujen kautta niin rupes toimiman ja tuli soittoa Soneran suunnalta.
Onkos muuten muilla merkitty tuonne omiin sivuihin se kulta etu-tarjous jonka sai kun tilasi tän puhelimen? Mulle se sanoo vaan, että etu-taso on perus. Täytyy varmaan mennä urputtamaan moisesta vielä Soneralle.
Nyt selkis to ongelma Soneran kautta eli mun numeron siirrossa Elisa->Sonera oli jotain mennyt pieleen (ja kai muidenkin samaan aikaan tehneiden). Pisteet kuitenkin Soneralle nopeasta vastauksesta. Pari tuntia siitä kun lähetin vikaviestiä omien sivujen kautta niin rupes toimiman ja tuli soittoa Soneran suunnalta.
Onkos muuten muilla merkitty tuonne omiin sivuihin se kulta etu-tarjous jonka sai kun tilasi tän puhelimen? Mulle se sanoo vaan, että etu-taso on perus. Täytyy varmaan mennä urputtamaan moisesta vielä Soneralle.
Älä mee urputtamaan. Etutasot päivitetään kaksi kertaa vuodessa. Syys-lokakuun vaihteessa muistaakseni. Soittele Soneralle jos ei näy etutasona kulta lokakuun lopussa.
Xaeron kirjoitti:
Älä mee urputtamaan. Etutasot päivitetään kaksi kertaa vuodessa. Syys-lokakuun vaihteessa muistaakseni. Soittele Soneralle jos ei näy etutasona kulta lokakuun lopussa.
Kiitos tiedosta. Selkeyttää tätä hommaa huomattavasti.