”Tyhmät kysymykset” iPhone-, iPad- ja iPod-laitteista
-
Re: Tyhmät iPhone 3G-kysymykset
Viesti Kirjoittaja haatanen »
Tutkailin ohjekirjaa, mutta en oikein löytänyt vastausta. Mua ei kiinnosta tehdä omia soittoääniä iTunesilla tai GarageBandilla. Sen sijaan laajentaisin ihan mielelläni puhelimen soitto- ja hälytysääniä. Niitä varmaankin löytyy iTunesin kautta, mutta en nyt löydä miten. Kaikki asetukset tuntuvat luulevan, että haluan luoda soittoäänen ja synkronoida sen - itse asiassa haluaisin vain laajemman valikoiman hälytys- ja soittoääniä. Löytyykö niitä?
iPhone 5 32 GB, Time Capsule 2T, Apple TV 3rd gen.
-
Viesti Kirjoittaja MasBe »
Hae ne täältä: http://audiko.net/haatanen kirjoitti:Soittoäänistä:
Tutkailin ohjekirjaa, mutta en oikein löytänyt vastausta. Mua ei kiinnosta tehdä omia soittoääniä iTunesilla tai GarageBandilla. Sen sijaan laajentaisin ihan mielelläni puhelimen soitto- ja hälytysääniä. Niitä varmaankin löytyy iTunesin kautta, mutta en nyt löydä miten. Kaikki asetukset tuntuvat luulevan, että haluan luoda soittoäänen ja synkronoida sen - itse asiassa haluaisin vain laajemman valikoiman hälytys- ja soittoääniä. Löytyykö niitä?
Apple iMac late 2012
Apple iPhone 5 16Gb White
Apple iPad 2 32Gb WiFi Musta
Apple iPod Nano 8Gb Musta
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
iTunes Storesta ostetuista biiseistä voit tehdä soittoäänen, siihen löytyy valikkokomentokin suoraan.haatanen kirjoitti:Soittoäänistä:
-
Viesti Kirjoittaja haatanen »
Totta, kiitos. Soittoäänitylsimyksenä kysyisin kuitenkin vielä, onko Apple tehnyt ihan valmiita hälytyksiä itse - tarkoitan siis noita Marimba, Ajan juoksu, Ankka, Blues, Lasi... jne.-tyyppisiä lyhyitä lurituksia, joita puhelimessa on (vähän) jo valmiiksi, ei varsinaisia biisejä.MacFinn kirjoitti:iTunes Storesta ostetuista biiseistä voit tehdä soittoäänen, siihen löytyy valikkokomentokin suoraan.haatanen kirjoitti:Soittoäänistä:
iPhone 5 32 GB, Time Capsule 2T, Apple TV 3rd gen.
-
Soittoäänien luominen ei onnistu...
Viesti Kirjoittaja Jukina »
Tulee vain ilmoitus:
iTunes ei voinut muodostaa yhteyttä iTunes Storeen. Tuntematon virhe (11556). Tarkista verkkoyhteytesi ja yritä uudelleen.
JA verkkoyhteys on kunnossa, koska ennen ja jälkeen ilmoituksen iTunesin kautta Storesta olen onnistunut ostamaan biisejä.
Mikähän vikana? Nettiyhteys Welhon kautta.
-
Viesti Kirjoittaja dagmar »

-
Viesti Kirjoittaja Jukina »
Tätä samaa kyselin tällä palstalla muutava kysymys taaksepäin. Tämä on erittäin ikävä ominaisuus iPhonessa kannaltani (mutta jos on vain suomalaisia osoitteita, niin ei haittaa).dagmar kirjoitti:Miten saan Baltian maat näkymään Yhteystiedoissa osoitetta lisätessä? Ukraina on Euroopan maissa, mutta Viro ei ole
Se vaikuttaa myös esim. karttasovellutukseen. Jos kirjoitat esim. virolaisen osoitteen iPhonessa Yhteystietoihin ja yrität löytää sitä karttasovellutuksella, niin eipä löydy, koska kone olettaa paikan olevan joko Yhdysvalloissa tai Suomessa, koska Viroa ei ole luettelossa. Minusta tämä valintapyörä on epäonnistunut tässä kohdassa. Siihen tulisi voida vain kirjoittaa maa. Niinkuin addressbookissa macin puolellakin. Tai en ymmärrä miksei luettelossa oikeasti ole kaikki maat! Mikä siinä voi olla ongelma? Noita luetteloita on netti täynnään.
Jenkithän ei tunnetusti tiedä muista maista höykäsen pöläystä. Hyvä jos omat osavaltionsa. Onko tämä taas esimerkki juuri tästä ylimielisyydestä?
-
Viesti Kirjoittaja pessotto »
Löydän kyllä ringtones kansion mutta ei siellä ole vakio soittoääniä edes.
*LG P1, Asus EeePC 1000HGO*
*Canon EOS 500D*
*HP Photosmart C4480*
*Lacie Porshe Desing Desktop Drive P'9230 1TB for Time Machine*
-
Viesti Kirjoittaja Sikari-Sakari »
Itse olen pitänyt kaikkia Soneran iPhone-puhepaketteja aivann törkeän kalliina ja kun sen lisäksi pitäisi vielä niitä datasiirtojuttuja hankkia päälle. Mulla on DNA:n liittymä (ilona tai joku vastaava halpa) ja parhaimmillaan olen saanut jopa 90 euron puhelinlaskuja (joku 30-40 euroa on normi) , joten en ole halunnut vaihtaa liittymääni Soneraan, koska pelkään laskujen asettuvan ihan normaalisti reilusti yli viidenkympin. Eli paljonko suunnilleen puhutte kännykässä ja minkäsuuntaisia laskuja olette saaneet viime kuukausina?
-
Viesti Kirjoittaja Appe »
Vinkkinä että telefinlandin liittymät toimii myös tuossa lukitussa iphonessa ja tf on ainakin minun kohdalla halvempi. Tf:n sivuilla taisi olla joku laskuri mistä voit laskea sopivimman liittymän ja näet laskun saldon. Esimerkkinä Puhepaketti 500 + SMS 1000 = 27,80 €/kk.Sikari-Sakari kirjoitti:Minkälaisia kännykkälaskuja jengi on saanut yhdistelmällä Sonera ja iPhone?
-
Viesti Kirjoittaja Sparta »
-
Viesti Kirjoittaja dagmar »
Pistin palautetta Applelle... Käsittämättömän tyhmä juttu, varsinkin kuin iPhonea jo myydään Virossakin.Jukina kirjoitti:Tätä samaa kyselin tällä palstalla muutava kysymys taaksepäin. Tämä on erittäin ikävä ominaisuus iPhonessa kannaltani (mutta jos on vain suomalaisia osoitteita, niin ei haittaa).dagmar kirjoitti:Miten saan Baltian maat näkymään Yhteystiedoissa osoitetta lisätessä? Ukraina on Euroopan maissa, mutta Viro ei ole
Se vaikuttaa myös esim. karttasovellutukseen. Jos kirjoitat esim. virolaisen osoitteen iPhonessa Yhteystietoihin ja yrität löytää sitä karttasovellutuksella, niin eipä löydy, koska kone olettaa paikan olevan joko Yhdysvalloissa tai Suomessa, koska Viroa ei ole luettelossa. Minusta tämä valintapyörä on epäonnistunut tässä kohdassa. Siihen tulisi voida vain kirjoittaa maa. Niinkuin addressbookissa macin puolellakin. Tai en ymmärrä miksei luettelossa oikeasti ole kaikki maat! Mikä siinä voi olla ongelma? Noita luetteloita on netti täynnään.
Jenkithän ei tunnetusti tiedä muista maista höykäsen pöläystä. Hyvä jos omat osavaltionsa. Onko tämä taas esimerkki juuri tästä ylimielisyydestä?
-
Viesti Kirjoittaja harri »
Minun Sonera-paketti (200 min. puhetta + 150 tekstria + vapaa data) maksaa n. 37 €/kk.Sikari-Sakari kirjoitti:Minkälaisia kännykkälaskuja jengi on saanut yhdistelmällä Sonera ja iPhone?
Ei tullut viime laskussa edes täyteen tuo puhe- ja tekstarikiintiö. Dataa liikkui 350 Mt.
-Harri
-
Viesti Kirjoittaja Omenan poimija »
Itsellä sama paketti, laskua ei kyllä ole vielä näkynyt. Ja ei ole kallista. Edellinen liittymäni oli hitusen halvempi, mutta nyt onkin rajaton data mukana, jota ei ennen ollut.harri kirjoitti:Minun Sonera-paketti (200 min. puhetta + 150 tekstria + vapaa data) maksaa n. 37 €/kk.Sikari-Sakari kirjoitti:Minkälaisia kännykkälaskuja jengi on saanut yhdistelmällä Sonera ja iPhone?
Ei tullut viime laskussa edes täyteen tuo puhe- ja tekstarikiintiö. Dataa liikkui 350 Mt.
-Harri
-
Viesti Kirjoittaja Toivonen »
Mulla softassa 2.0.1 löytyy hakemistosta:pessotto kirjoitti:Mihin kansioon pitää laittaa 2.0 luurissa soittoäänet kun käyttää winscp:tä?
/Library/Ringtones
-
Viesti Kirjoittaja harri »
Sieltä omilta "Minun Sonera" -sivuiltahan voi käydä tarkistamassa käyttötiedot, vaikka ei laskua olisi vielä tullutkaan.Omenan poimija kirjoitti:Itsellä sama paketti, laskua ei kyllä ole vielä näkynyt.
-Harri
-
Viesti Kirjoittaja pessotto »
Toivonen kirjoitti:Mulla softassa 2.0.1 löytyy hakemistosta:pessotto kirjoitti:Mihin kansioon pitää laittaa 2.0 luurissa soittoäänet kun käyttää winscp:tä?
/Library/Ringtones
*LG P1, Asus EeePC 1000HGO*
*Canon EOS 500D*
*HP Photosmart C4480*
*Lacie Porshe Desing Desktop Drive P'9230 1TB for Time Machine*
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja egoste »
Pituus max n. 28sek ja m4a "muodossa" (Voi olla, että pidemmätkin toimii, mut ennen ei ja ton pidempiä en ole tarvinnut

-
Viesti Kirjoittaja Toivonen »
Mulla näkyy tuolla kaikki... myös oletus-soittarit.egoste kirjoitti:Niin pitääkin, jos sulla ei ole lisättyjä soittoääniä.
Pituus max n. 28sek ja m4a "muodossa" (Voi olla, että pidemmätkin toimii, mut ennen ei ja ton pidempiä en ole tarvinnut)
Tiedostotunniste pitää olla .m4r -muodossa. Ja kun ne lisää suoraan tuonne hakemistoon (ei iTunesilla) niin pituus voi olla miten pitkä hyvänsä.
-
- Ylläpitäjä
-
- Ylläpitäjä
http://hopeinenomena.net/viewtopic.php?f=73&t=113518haatanen kirjoitti:Soittoäänistä:
-
Viesti Kirjoittaja lucas- »
-
- Ylläpitäjä
ja tervetuloa hompun käyttäjäksi

-
Viesti Kirjoittaja vemssi »
SMS-protokollan kuittausta (sitä jonka Nokialaiset näyttää, jos niin halutaan) ei saa mitenkään, valitettavasti.harri_tku kirjoitti:Hei!
Miten saa lähetettyihin tekstiviesteihin kuittauksen. Eli tulisi joku ilmoitus jos/kun tekstari meni vastaanottajan kapulaan.
-
Viesti Kirjoittaja lucas- »
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka