![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
iPhone 3G S -käyttökokemuksia
-
Re: iPhone 3G S -käyttökokemuksia
Viesti Kirjoittaja Sasquatch »
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Xaeron »
Mutta jo.
-
Viesti Kirjoittaja jii75 »
työmatkalla kuuntelen musiikkia/katson tvkaistasta tuotuja ohjelmia. Töissä lisää musiikkia, sähköpostin katsomista, nettiä yms.
Eli kyllähän se tuollaisessa käytössä tietysti kuluukin nopeammin.
-
Viesti Kirjoittaja ejm »
Älä usko kaikkia höpöhöpö-juttuja. Täyspäiväisessä ammattikäytössä on hyvä olla laturi myös työpaikalla ja autossa. Kaikki asetukset päällä ja paljon nettiä ja pelaamista niin akun saa hetkessä loppumaan, mutta niin käy muillakin puhelimilla. Priorisointi on tärkeintä, mieti mitä haluat tehdä puhelimellasi ja säädä asetukset sen mukaan. Onhan se päivänselvää ettei millään älypuhelimella voi ainakaan vielä katsella yuotube/tvkaistaa ja päälle kaikki push-toiminnot+nettisurffailut ja tietenkin tuntien puhelut, varmasti loppuu akku kesken päivän. Mieluummin latailen useammin kuin kannan isoa akkumötikkää, jota kännyköiden alkuainoina joutui tekemään. Nokian eka akku- ja puhelinyhdistelmä painoi varmaan 5kiloaSasquatch kirjoitti:Kertokaa nyt tuosta akun kestosta! Mä luin tässä aamuni kauhuksi I hate my iphone sivustolta käyttökokemuksia ja alkoi pelottaa.Monet kertoo, että pakko pitää toista puhelinta varalla mukana ja laturia aina taskussa, kun kertakaikkiaan ei akku riitä koko päivää (aamu-ilta). Onko täällä kellään tuollaisia ongelmia, että pitäisi työpäivän aikana ladata, vaikka ottanut aamulla laturista tai siis yleensäkkään ladata ennenkuin menee uudestaan nukkumaan?!
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Riksa »
Ja mitä akun kestoon tulee, minä ainakin olen iPhoneni (3GS) akkuun ihan tyytyväinen. Mun käytössäni se kestää sellaiset 48 tuntia, mut mä en kyllä hirveästi pelaile tai katsele videota. Testailen kyllä pelejä, mutta en vedä mitään tunnin pelisessioita, paitsi korkeintaan jotakin pasianssia. Kaikki yhteydet on päällä ja sähköpostit haetaan 15 minuutin välein. Push pois päältä. Näytön kirkkaus inan verran alle puolivälin, paitsi illalla sängyssä lukiessa pienimmällä.
MacBook alumiini 13" / 2,4 GHz / 4 GB / 240 GB
iPod Classic 120 GB
iPhone 4 musta 32 GB
-
Viesti Kirjoittaja Sasquatch »
Kiitos teille.
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
-
Viesti Kirjoittaja legace »
Kyllä se kestää, jos haluat sen kestävän. Tällöin sinun pitää välttää pitkiä pelisessioita ja 3G:n liikakäyttöä. Jos käyttäisin tuota luuria kuten käytin N95:sta odotellessani 3GS:ää, niin varamasti kestäisi ainakin pari kolme päivää..Sasquatch kirjoitti:Kertokaa nyt tuosta akun kestosta! Mä luin tässä aamuni kauhuksi I hate my iphone sivustolta käyttökokemuksia ja alkoi pelottaa.Monet kertoo, että pakko pitää toista puhelinta varalla mukana ja laturia aina taskussa, kun kertakaikkiaan ei akku riitä koko päivää (aamu-ilta). Onko täällä kellään tuollaisia ongelmia, että pitäisi työpäivän aikana ladata, vaikka ottanut aamulla laturista tai siis yleensäkkään ladata ennenkuin menee uudestaan nukkumaan?!
-
Viesti Kirjoittaja smicke »
Kai tiedät anekdoottien todistusarvon? Muutamasta omistamastasi matkapuhelimesta ei voi vetää johtopäätöksiä jonkin merkn yleisestä luotettavuudesta. Mitään dataa tosin ei tarvita sen toteamiseen, että kaikissa kulutustavaroissa on vikoja. Myös Nokioissa.Paapa kirjoitti:No tunnustetaan: Kiinassa se tippu vessanpönttöön ja lopetti kohta toimintansa puhelimena. Muuten toimii ihan hyvin.smicke kirjoitti: Juu nokia ei hajoa. Koskaan.
-
Viesti Kirjoittaja kerba »
Itse laitan yöksi lataamaan, vaikka lataakin tyyliin tunnissa akun täyteen. Kestää ainakin itsellä suhteellisen aktiivista käyttöä reilun päivän. Ei kyllä työpäivän aikana tarvitse ladata, ellei nyt sitten jatkuvasti pelaa ja surffaileSasquatch kirjoitti:Kertokaa nyt tuosta akun kestosta! Mä luin tässä aamuni kauhuksi I hate my iphone sivustolta käyttökokemuksia ja alkoi pelottaa.Monet kertoo, että pakko pitää toista puhelinta varalla mukana ja laturia aina taskussa, kun kertakaikkiaan ei akku riitä koko päivää (aamu-ilta). Onko täällä kellään tuollaisia ongelmia, että pitäisi työpäivän aikana ladata, vaikka ottanut aamulla laturista tai siis yleensäkkään ladata ennenkuin menee uudestaan nukkumaan?!

Tällä hetkellä latauksesta 70% jäljellä kun standby aikaa mennyt 4h 53 min ja käyttöä 1h 30min. Tuon näkee Settings -> General -> Usage -näytöltä. Tänään siis "hieman" pelattu, surffattu ja soiteltu puheluita.
-
Viesti Kirjoittaja JuhaN »
Urputtaminen harvoin auttaa, mutta voihan asiasta ystävällisesti mainita...t_makela kirjoitti:Kiitos tiedosta. Selkeyttää tätä hommaa huomattavasti.Xaeron kirjoitti: Älä mee urputtamaan. Etutasot päivitetään kaksi kertaa vuodessa. Syys-lokakuun vaihteessa muistaakseni. Soittele Soneralle jos ei näy etutasona kulta lokakuun lopussa.
Soittelin äsken Soneran aspaan ja 30 sekunnin odottelun jälkeen (ei siis 30 minuutin!! Uusi asia entiselle Saunalahden asiakkaalle) asiakaspalvelija katsoi että perustasolla ollaan ja päivitti puhelun aikana kultatasolle. Näinkin voi siis toimia, jos kärsivällisyys ei ole suurin hyveesi...

=)juha
-
Viesti Kirjoittaja Terpower »
Mulla akku kestää siten, että ekan kerran saa ladata tossa 13.00 kieppeillä. Nokiassa kestää ehkä 2 tuntia pidempään. Mua toi ei haittaa yhtään. Olen aina tottunut pitämään laturia mukana autossa ja salkussa.Sasquatch kirjoitti:Kertokaa nyt tuosta akun kestosta! Mä luin tässä aamuni kauhuksi I hate my iphone sivustolta käyttökokemuksia ja alkoi pelottaa.Monet kertoo, että pakko pitää toista puhelinta varalla mukana ja laturia aina taskussa, kun kertakaikkiaan ei akku riitä koko päivää (aamu-ilta). Onko täällä kellään tuollaisia ongelmia, että pitäisi työpäivän aikana ladata, vaikka ottanut aamulla laturista tai siis yleensäkkään ladata ennenkuin menee uudestaan nukkumaan?!
Mulla on tossa lähes pelkästään puheluita, ei juurikaan nettikäyttöä.
Aivan loistava peli kyllä muuten
-
Viesti Kirjoittaja Laterix »
-
Viesti Kirjoittaja Rutku »

Nappaa tästä 500MB lisätilaa Dropboxiin rekisteröityessä: https://www.dropbox.com/referrals/AACRr ... 0EfR6M1QO0
-
Viesti Kirjoittaja Donza »
Akkukestosta olen aika samoilla linjoilla kuin aikaisemmat postaajat. Päivän tuolla menee ja illaksi latautumaan. Suurin yksittäinen akunsyöjä on omien testieni mukaan 3G. Sen kun kytkee pois päältä niin akku kestää hyvin pari päivää vaikka wifiä ja GPS:ää käyttäisikin. Tämä on ihan hyvä idea esimerkiksi reissulla ollessa (tai ulkomailla jossa data-roaming on muutenkin törkeän kallista).
-
Viesti Kirjoittaja Psaikke »
Mulle on vasta tulossa iLuuri, mutta tilasin jo ylimääräisen usb-kaapelin, jota voi reissulla pitää mukana. Vakioverkkolaturi + piuha saa sitten olla yöpöydällä vakituiseen. Aika helppo rutiini on pökätä luuri yöksi aina latinkiin, tähän käytäntöön opin jo E71:sen kanssa, jossa myös always-on-mailin kanssa lataus oli joka yö tarpeellinen...Donza kirjoitti:Kohta kaksi viikkoa 3GS:ää käyttäneenä täytyy todeta, että se killer feature tässä on todellakin NOPEUS. Videokuvaus, kompassi... kivoja juttuja, mutta se että puhelin toimii kuin se kuuluisa "rasvattu salama" vaikuttaa puhelimen kokonaiskäyttömukavuuten enemmän kuin mikään yksittäinen feature.
Akkukestosta olen aika samoilla linjoilla kuin aikaisemmat postaajat. Päivän tuolla menee ja illaksi latautumaan. Suurin yksittäinen akunsyöjä on omien testieni mukaan 3G. Sen kun kytkee pois päältä niin akku kestää hyvin pari päivää vaikka wifiä ja GPS:ää käyttäisikin. Tämä on ihan hyvä idea esimerkiksi reissulla ollessa (tai ulkomailla jossa data-roaming on muutenkin törkeän kallista).
Eikös tuo iPhonen PC:ltä lataaminenkin suju ihan ok, vaikka varmasti hitaammin kuin seinästä?
-
Tuo ei kuulosta kyllä lainkaan pahalta... Kyllä moisella käytöllä E71 olis jo vähemmillä kapasiteeteilla...Laterix kirjoitti:Aamulla 7.00 nappasin laturista. Työmatkat musan kuuntelua, töissä lisää musan kuuntelua, wlan päällä koko ajan, vähän surffausta jne. Nyt 17.23 akkua on jäljellä 64%. Ja puhelimena siis 3GS.
-
Viesti Kirjoittaja t_makela »
Sonera näyttää valttinsa taas. Mä soittelin tonne aspaan äsken ja mulle sanottiin, että se vaihtuu ens kuunvaihteessa. Kuinkakohan monta kertaa pitäisi soittaa ennen kuin saisi sen heeti vaihdettua? No en jaksa kyllä kuluttaa lauantaitani moiseen...JuhaN kirjoitti:Urputtaminen harvoin auttaa, mutta voihan asiasta ystävällisesti mainita...t_makela kirjoitti:Kiitos tiedosta. Selkeyttää tätä hommaa huomattavasti.Xaeron kirjoitti: Älä mee urputtamaan. Etutasot päivitetään kaksi kertaa vuodessa. Syys-lokakuun vaihteessa muistaakseni. Soittele Soneralle jos ei näy etutasona kulta lokakuun lopussa.
Soittelin äsken Soneran aspaan ja 30 sekunnin odottelun jälkeen (ei siis 30 minuutin!! Uusi asia entiselle Saunalahden asiakkaalle) asiakaspalvelija katsoi että perustasolla ollaan ja päivitti puhelun aikana kultatasolle. Näinkin voi siis toimia, jos kärsivällisyys ei ole suurin hyveesi...![]()
=)juha
-
Viesti Kirjoittaja lagitech »
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
-
Viesti Kirjoittaja legace »
Kuhan vaa "hyvä" aspa sattuu kohalle, niin se kyllä hoituu. Itelleni sattu niin hyvä aspa, että sain sen tason muutettua jo heinäkuussa (tilasin liittymän ennen iPhonea).t_makela kirjoitti:Sonera näyttää valttinsa taas. Mä soittelin tonne aspaan äsken ja mulle sanottiin, että se vaihtuu ens kuunvaihteessa. Kuinkakohan monta kertaa pitäisi soittaa ennen kuin saisi sen heeti vaihdettua? No en jaksa kyllä kuluttaa lauantaitani moiseen...
-
Viesti Kirjoittaja Rutku »
Makrot tällä kyllä hyvässä valossa menee melkein oikeasta kamesta thx to AF-tarkennus
Kaikki kuvat skaalattuna 1280px vaakaresoon (by aijaa.com)

Aika monta makroo tuli, mutta siinähän tämä loistaa

Nappaa tästä 500MB lisätilaa Dropboxiin rekisteröityessä: https://www.dropbox.com/referrals/AACRr ... 0EfR6M1QO0
-
Viesti Kirjoittaja Erño »
NZXT H1| R7 5700G | RX6800XT/Vega 8|32GB RAM
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
Viesti Kirjoittaja strokes »
-
Rutku kirjoitti:Ajattelin teidän iloksi (tai no kenen iloksi, kenen suruksi, en tiedä...) laittaa pari 3GS:llä otettua kuvaa, muutama makro ja sitten "normikuvia".
Makrot tällä kyllä hyvässä valossa menee melkein oikeasta kamesta thx to AF-tarkennus
Aika monta makroo tuli, mutta siinähän tämä loistaa. Kommenttia, kysymyksiä, haukkuja jne. otetaan vastaan. Kiitos vaan jos jaksoitte kaikki ees katsoa
Vakuuttavia kuvia! Samaa tasoa kuin E90-kommulla saa, joka oli mielestäni taas parempi kuin E71:sen kamera. Iluurin makrokuvat on tosiaan sitten jo astetta ammattimaisempia...
-
Viesti Kirjoittaja TupeN »
No hei, pitäisköhän nää kuvat aueta jotenkin isompina. Eihän tuollaisia postimerkin kokoisia kuvia voi arvostella, tai voi, mutta ei niistä mitään tolkkua saa.Rutku kirjoitti: Aika monta makroo tuli, mutta siinähän tämä loistaa. Kommenttia, kysymyksiä, haukkuja jne. otetaan vastaan. Kiitos vaan jos jaksoitte kaikki ees katsoa
-
Viesti Kirjoittaja arieli »
Kokeile vaikka klikata kuvastaTupeN kirjoitti:No hei, pitäisköhän nää kuvat aueta jotenkin isompina. Eihän tuollaisia postimerkin kokoisia kuvia voi arvostella, tai voi, mutta ei niistä mitään tolkkua saa.Rutku kirjoitti: Aika monta makroo tuli, mutta siinähän tämä loistaa. Kommenttia, kysymyksiä, haukkuja jne. otetaan vastaan. Kiitos vaan jos jaksoitte kaikki ees katsoa
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka