The Apple iPad (2010)
-
Re: The Apple iPad 2010
Viesti Kirjoittaja veppis »

-
Viesti Kirjoittaja mikaw_ »
[offtopic] Ärsyttää nuo Jobsin kledjut, äijää ei erottaisi lähiöjuottolan kanta-asiakaskunnasta. Mitähän se yrittää tuolla olemuksellaan viestiä? "Mä oon ihan kuin kaikki te muutkin ja teen laitteita average joe:lle"? Rahaa on kuitenkin miljardeja... [/offtopic]esimerkkierkki kirjoitti:Maxipad vs iPad http://img130.imageshack.us/img130/769/ipadm.jpg
Midget + iPhone http://i.imgur.com/GaqA0.jpg
iPad vs Stone http://i.imgur.com/5vREa.png
Puhdasta neroutta nämä!
-
Viesti Kirjoittaja toniam »
Nimenomaan hyvä CBR/CBZ reader olisi kova sanaMacco kirjoitti:Toihan olisi muuten hyvä! Ei käynyt mielessäkään...TheKraken kirjoitti:Minä odotan innolla esim. jotain kunnon sarjakuvasoftaa.

Itse en niin hirveästi vielä tästä laitteesta innostunut, ulkonäkö toki miellyttävä.
Omasta mielestäni suurimpana edistysaskeleena onkin se että tämä tuonee kosketusnäytölliset tabletit suuren yleisön tietoon samalla lailla mitä ipod teki aikanaan mp3-soittimille. Sitä myöden laitteiden saatavuus paranee, hinnat laskevat ja ohjelmistotarjonta monipuolistuu joka suhteessa (oli se sitten ipod os, windows, android tai linux), pääasia että vaihtoehtoja tulee lisää.
-
Viesti Kirjoittaja Jukava »
Kännykällä videopuheluja puhuttaessa ei ole häirinnyt, niin miksi häiritsisi tässä? Veikkaisin tuon kuitenkin olevan jopa vakaampi pitää, kun painaa vähän enemmän ja voi pitää kiinni kaksin käsin. Ja kuvanvakaus on myös tosiaan keksitty. Toki ei tuota nyt vapaalta kädeltä varmaan nyt mihinkään virallisiin huipputärkeisiin liikeneuvotteluihin käytettäisikään, mutta vapaamuotoiseen kommunikointiin lähipiirissä voisi olla omiaan.Pekonius kirjoitti: Olen kyllä vähän eri mieltä tuon videoneuvottelukameran tarpeesta tällaisessa laitteessa. Kädessä pidettävänä laitteena se on varmaan käyttäjälle itselleen mukava ja kätevä, mutta ajatellaanpa sitä toista osapuolta, joka katselee omalta ruudultaan heiluvaa ja kallistelevaa kuvaa keskustelukumppanistaan. Omasta mielestänin läppärin tai pöytäkoneen paikallaan oleva kamera on miellyttävämpi "keskustelukumppani".
Yhtä lailla kännykästä voisi sanoa, että eihän siinä mikrofoonissa ole järkeä kun vastapuoli joutuu kuuntelemaan kaupungin mekkalaa.
Jos Steve Jobs pukeutuisi mittaan teetettyihin Italialaisiin pukuihin, uristaisiin kuinka hän on raharikas snobi.mikaw_ kirjoitti:[offtopic] Ärsyttää nuo Jobsin kledjut, äijää ei erottaisi lähiöjuottolan kanta-asiakaskunnasta. Mitähän se yrittää tuolla olemuksellaan viestiä? "Mä oon ihan kuin kaikki te muutkin ja teen laitteita average joe:lle"? Rahaa on kuitenkin miljardeja... [/offtopic]
Se on rikos olla rikas. Joko olet snobi, tai sitten olet wannabe tavis, mutta kuitenkin oikeesti snobi.
Vielä itse laitteesta:
En oikein ymmärrä liitäntöjen merkityksen dissausta sillä, että laitteen juju on softa. Ne liitännäthän nimenomaan tuovat softakehitykseen mahdollisuuksia, kuvankäsittelyohjelmalla ei tee mitään, jos laitteeseen ei saada kuvia jne. Vähän sama kuin tulisi iPod ilman kuulokeliitäntää, ja kritiikkiä hyssyteltäisiin sillä, että musiikkihan tässä on se juttu eikä liitännät.
Adapterilla saa juu, mutta ideana piti nimenomaan olla se helppous ja käytön mukavuus. Sehän on pointti koko laitteessa, iPad ei tee yhtään mitään sellaista, jota muut laitteet eivät jo tekisi. Ainoa peruste sen olemassaololle on käytön helppous.
En tiedä muista, mutta minä olen ainakin niitä ihmisiä, joilla ei ikinä ole se oikea adapteripalikka mukana sellaista tarvittaisiin. Siksi arvostankin ilman lisähärpäkkeitä toimivia laitteita, ja standardien käyttöä.
Ja ylipäätään, vaikka laitteelle varmasti tulee hienoakin softaa, niin mistä tahansa laitteesta voi sanoa noin, että mitä te kitisette raudasta kun softa on se juttu. Ei sillä ettenkö epäilisi tällekin hienoja sovelluksia tulevan, mutta tuolla periaatteellahan mitään rautaa ei saisi kritisoida. Yhtälailla se softa on se juttu MacBookissa, eeePC:ssä, Noksun puhelimessa tai vaikka Xboxissa. Se rauta sen sijaan asettaa rajoitukset sille mitä softalla voi tehdä.
Saisi Apple kyllä dumbata tuon dock liittimensä ja pian, kun kaikki muutkin valmistajat siirtyvät standardi USB:hen jo puhelinpuolellakin... vai saadaanko Applelta sen sijaan uusi minidock, jonka saa kyllä adapterilla vanhoihinkin dock laitteisiin...
-
Viesti Kirjoittaja Erño »
NZXT H1| R7 5700G | RX6800XT/Vega 8|32GB RAM
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Mitä se sulle kuuluumikaw_ kirjoitti:[offtopic] Ärsyttää nuo Jobsin kledjut,--. Mitähän se yrittää tuolla olemuksellaan viestiä? [/offtopic]
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Viesti Kirjoittaja mmmvuori »
Keksin jo tuhat erilaista tilannetta jossa mieluummin kantaisin simppeliä "isoTouchia" kuin läppäriä (joka minulla siis on, kuten myäs iPuhelin), mutta tässä härvelissä on selkeitä puutteita, jotka itselleni ovat ehdottomasti dealbreakereita.
– Pakkohan minun olisi saada talteen tikuilta jotain fileitä = USB ja Tiedostonhallinta
– Vitut jaksan ruveta mitään videoita konvertoimaan erikseen = VLC
– Tottakai haluan kuunnella RadioHelsinkiä (spessu appi muuten tarjolla kohta) samalla kun esittelen valokuviani muille = Moniajo
– Kai mä nyt haluan saada mun fotot kamerasta vehkeeseen ilman mitään päivänkakkaran adaptereita? = USB, tai vielä parempaa SD-slotti
– En hirveästi Skypellä juttele, mutta usein kun juttelen, olen pois himasta ja haluan nähdä ipanani naaman. = Webbikamera
– Jos menen läpyskäni kanssa kyläilemään jonkun Mamba/Yö/Lauritähkä/Nightwish -fänin luo, niin arvostaisin mahdollisuutta AirTunekseen vehkeestä suoraan. Saisin hyvää musaa saakutti (Tämän ominaisuuden puutetta iPhonessa en muuten ole koskaan ymmärtänyt)
No ehkä tuossa oleellisimmat.
Haluan vielä lainata Jukavan hienoa postausta:
Niiiimenomaan. Mitä vittua tässä ketjussa puhutaan jostain videokonferensseista? Kai semmoiset yleensä hoidetaan jollain toisella tekniikalla. Kotioloissa kavereille soitellessa ei ole väliä sillä, että kuva ei ole erityisen vakaa. Eli siis kamera reunukseen ja vähän äkkiä.Jukava kirjoitti:Toki ei tuota nyt vapaalta kädeltä varmaan nyt mihinkään virallisiin huipputärkeisiin liikeneuvotteluihin käytettäisikään, mutta vapaamuotoiseen kommunikointiin lähipiirissä voisi olla omiaan.
Niijust. Yks päivänkakkaran Usbi, saaperi. Ja mullakin on aina se adapteri hukassaa. Tykissä aina on se piuha kuitenkin, mutta kun se ei käy mun koneeseen!!!!! ilman sitä maanalaisen paikan adapteria joka mulla on aina himassa kun sitä tarvitsisi. Kuinka iso laukku tarvitaan niille kaikille adaptereille mitä "helpossa mobiilissa elämässä" a la Steve tarvitaan?Jukava kirjoitti:Vielä itse laitteesta:
En oikein ymmärrä liitäntöjen merkityksen dissausta sillä, että laitteen juju on softa. Ne liitännäthän nimenomaan tuovat softakehitykseen mahdollisuuksia, kuvankäsittelyohjelmalla ei tee mitään, jos laitteeseen ei saada kuvia ...
Adapterilla saa juu, mutta ideana piti nimenomaan olla se helppous ja käytön mukavuus. ...Ainoa peruste sen olemassaololle on käytön helppous.
En tiedä muista, mutta minä olen ainakin niitä ihmisiä, joilla ei ikinä ole se oikea adapteripalikka mukana sellaista tarvittaisiin.
(Jukavan postausten boldaukset omiani)
Tässä.Nemesis kirjoitti:Missä se muille tarkoitettu threadi on?
Mene tuonne yksin kuolaamaan hunajaa ja anna muiden keskustella tässä keskustelussa järkevästi, kiitos. Kuka jaksaa tollasta sinisilmästä paasausta? Ei kukaan.
-
Viesti Kirjoittaja s1970 »
-
Viesti Kirjoittaja Pekka MacUser »
Kun mä katselen autotallissa noita lukemattomia pahvilaatikoita täynnä jo ajat sitten koskemattomia lukiolaisten oppikirjoja, tulee mieleen, että miksei tuommoista pädiä ollut keksitty jo silloin. Paremmin tämä sopisi joka koululaisen reppuun kuin läppäri tai kirjakasa.
Samoin tässä aamuteetä lukiessani mietin, että pitäis haravoida lehdet ulos. Tuota paperia tulee vissiin 30 kiloa kuukaudessa. Jos vain sen jotenkin voisi välttää.
Eppäilenpä että olisin alkanut tuohon hyryn uunin tekoon mielummin Ipadilla kuin paperilla. Hittaasti virtaa luku ja silloin kun mulla nousee päähän, että sekin on kesken, niin kirja on joko mökillä, olohuoneessa tai tuntemattomassa paikassa.
Ehottomasti pätevä ja tarpeellinen laite ja applella oli rohkeutta tehdä se vaikka vanhaan kangistuneiden joukko on suhteessa yhtä suuri kuin tässä keskustelussa.
Ja luultavasti apple tekkee saman kirjojen ja lehtien jakelulle, mitä Itunes teki musiikin jakelulle, homma on helpompaa kuin heinänteko.
Jos tässä saa lisätoivomuksia esittää, niin vähän enemmän rukkasmainen ulkomuoto, että se kestäisi myös käsittelyä ja ekaluokkalaisen reputusta. Ja täytyy se joskus jättää autoon pakkaseen ja haluaisin, että se kohta toimis tai ei ainakaan menis rikki.
-
Viesti Kirjoittaja adjpg »
Vähän ärsyttää lukea tätä threadia, kun wannabe Nokian insinöörit valittavat, että laite ei ole heidän märkäunensa. Se on Applen julkaisu ja sen ei olekaan tarkoitus tyydyttää insinöörien nälkää, vaan se on tehty ihan tavallisille ihmisille.adjpg kirjoitti:Minusta tuo laite ainakin on omassa kategoriassaan ihan mielenkiintoinen.
Ei tuo mikään tietokoneen korvaaja ole, eikä se ole tarkoituskaan, mutta kyllä tuo juuri sen tarkoituksen täyttää mihin se on suunniteltu. Esim. tvtä kattellessa voi ihan kivasti sähköpostit tarkistaa ja fb-kuulumiset vaihtaa, ilman että täytyy ottaa kannettavaa tietokonetta esiin.
Tuohan on sosiaalisen median laite ja mitä nyt muutamia videoita olen katsellut niin perhanan nopea sellainen.
Ja Applen omalla dockilla varustettuna laite on markkinoiden hienoin digitaalinen kuvakehys.
Olisi kiva tietää, että miten se iPhonen suomalaisen kehittäjän tekemä kuulapeli skaalautuu tuohon.
Kyllä minulle tuolle laitteelle käyttöä löytyy. Ja 3Gtä en tarvitse, sehän on jo vanhanaikainen muutenkin.
EDIT: laitteen suunnittelussa on ajateltu massoja, ei messuja.
Itse löysin pari muutakin käyttötarkoitusta laitteelle.
Kalenterisofta on just hyvä, oletan siis, että se synkkaa koneen ja puhelimen kanssa 100%.
Myöskin laite on unelma mökkireissulle, jokainen mukula saa pelata tai katsoa tai kuunnella omaa juttuaan, eikä tarvitse sitä matkaväsymyksestä johtuvaa halvatun tappelua kuunnella.
RIP iMac 27" ♫ 2,66 GHz i5 → MacPro ♫ Quad-Core Intel Xeon 2,26 GHz
RIP MacBook Pro 15" ♫ 2,4Ghz Core 2 Duo → RIP MacBook Air 13" ♫ 1,7 GHz i7
RIP iPhone 4S ♫ 32gt → RIP iPhone 6S ♫ 64gt → iPhone 11 ♫ 64Gt
-
Viesti Kirjoittaja Captain Napalm »
Jobsin "kledjut" on ihan C-tason normikamaa piilaaksossa ja yhtään virallisempia katsottaisiin kieroon. Ei siellä puvussa kulje kuin japsit ja suomalaiset. Käy katsomassa, jos et usko.mikaw_ kirjoitti:[offtopic] Ärsyttää nuo Jobsin kledjut, äijää ei erottaisi lähiöjuottolan kanta-asiakaskunnasta. Mitähän se yrittää tuolla olemuksellaan viestiä? "Mä oon ihan kuin kaikki te muutkin ja teen laitteita average joe:lle"? Rahaa on kuitenkin miljardeja... [/offtopic]esimerkkierkki kirjoitti:Maxipad vs iPad http://img130.imageshack.us/img130/769/ipadm.jpg
Midget + iPhone http://i.imgur.com/GaqA0.jpg
iPad vs Stone http://i.imgur.com/5vREa.png
Puhdasta neroutta nämä! :D
-
Viesti Kirjoittaja adjpg »
Eli ne joilla on itsetunto-ongelmia.Captain Napalm kirjoitti:...Ei siellä puvussa kulje kuin japsit ja suomalaiset...
Kaksi maata, jotka ovat itsemurhatilastoiden kärkimaita.
RIP iMac 27" ♫ 2,66 GHz i5 → MacPro ♫ Quad-Core Intel Xeon 2,26 GHz
RIP MacBook Pro 15" ♫ 2,4Ghz Core 2 Duo → RIP MacBook Air 13" ♫ 1,7 GHz i7
RIP iPhone 4S ♫ 32gt → RIP iPhone 6S ♫ 64gt → iPhone 11 ♫ 64Gt
-
Viesti Kirjoittaja zuki »
AMEN ...mmmvuori kirjoitti:Minulla on selkeä mielipide tästä uudesta laitteesta, ja se on oikea.
Keksin jo tuhat erilaista tilannetta jossa mieluummin kantaisin simppeliä "isoTouchia" kuin läppäriä (joka minulla siis on, kuten myäs iPuhelin), mutta tässä härvelissä on selkeitä puutteita, jotka itselleni ovat ehdottomasti dealbreakereita.
– Pakkohan minun olisi saada talteen tikuilta jotain fileitä = USB ja Tiedostonhallinta
– Vitut jaksan ruveta mitään videoita konvertoimaan erikseen = VLC
– Tottakai haluan kuunnella RadioHelsinkiä (spessu appi muuten tarjolla kohta) samalla kun esittelen valokuviani muille = Moniajo
– Kai mä nyt haluan saada mun fotot kamerasta vehkeeseen ilman mitään päivänkakkaran adaptereita? = USB, tai vielä parempaa SD-slotti
– En hirveästi Skypellä juttele, mutta usein kun juttelen, olen pois himasta ja haluan nähdä ipanani naaman. = Webbikamera
– Jos menen läpyskäni kanssa kyläilemään jonkun Mamba/Yö/Lauritähkä/Nightwish -fänin luo, niin arvostaisin mahdollisuutta AirTunekseen vehkeestä suoraan. Saisin hyvää musaa saakutti (Tämän ominaisuuden puutetta iPhonessa en muuten ole koskaan ymmärtänyt)
No ehkä tuossa oleellisimmat.
Haluan vielä lainata Jukavan hienoa postausta:
Niiiimenomaan. Mitä vittua tässä ketjussa puhutaan jostain videokonferensseista? Kai semmoiset yleensä hoidetaan jollain toisella tekniikalla. Kotioloissa kavereille soitellessa ei ole väliä sillä, että kuva ei ole erityisen vakaa. Eli siis kamera reunukseen ja vähän äkkiä.Jukava kirjoitti:Toki ei tuota nyt vapaalta kädeltä varmaan nyt mihinkään virallisiin huipputärkeisiin liikeneuvotteluihin käytettäisikään, mutta vapaamuotoiseen kommunikointiin lähipiirissä voisi olla omiaan.
Niijust. Yks päivänkakkaran Usbi, saaperi. Ja mullakin on aina se adapteri hukassaa. Tykissä aina on se piuha kuitenkin, mutta kun se ei käy mun koneeseen!!!!! ilman sitä maanalaisen paikan adapteria joka mulla on aina himassa kun sitä tarvitsisi. Kuinka iso laukku tarvitaan niille kaikille adaptereille mitä "helpossa mobiilissa elämässä" a la Steve tarvitaan?Jukava kirjoitti:Vielä itse laitteesta:
En oikein ymmärrä liitäntöjen merkityksen dissausta sillä, että laitteen juju on softa. Ne liitännäthän nimenomaan tuovat softakehitykseen mahdollisuuksia, kuvankäsittelyohjelmalla ei tee mitään, jos laitteeseen ei saada kuvia ...
Adapterilla saa juu, mutta ideana piti nimenomaan olla se helppous ja käytön mukavuus. ...Ainoa peruste sen olemassaololle on käytön helppous.
En tiedä muista, mutta minä olen ainakin niitä ihmisiä, joilla ei ikinä ole se oikea adapteripalikka mukana sellaista tarvittaisiin.
(Jukavan postausten boldaukset omiani)
Tässä.Nemesis kirjoitti:Missä se muille tarkoitettu threadi on?
Mene tuonne yksin kuolaamaan hunajaa ja anna muiden keskustella tässä keskustelussa järkevästi, kiitos. Kuka jaksaa tollasta sinisilmästä paasausta? Ei kukaan.
iPhone 13 pro
Apple Watch Ultra 2
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Ja Unkari... yleensä siis maat, jotka sotivat Saksan puolella taannoisessa maailmansodassa, ovat korkealla itsaritilastoissa.adjpg kirjoitti:Eli ne joilla on itsetunto-ongelmia.Captain Napalm kirjoitti:...Ei siellä puvussa kulje kuin japsit ja suomalaiset...
Kaksi maata, jotka ovat itsemurhatilastoiden kärkimaita.

– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
Viesti Kirjoittaja ih »
Hyvin sanottu siellä takana.
http://www.hs.fi/talous/artikkeli/Apple ... 5252460908
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Liiankin hyvin sanottu, kun ei kerrota miten tällainen ihmeponnistus on toteutettu. Tai ehkä siinä se magia onkin, kun Applen ei ole tarvinnut tehdä juuri mitään, vaan sen aiemmat tuotteet ovat käyttäjien mielestä olleet niin hyviä että ovat saaneet kuluttajissa aikaan nähdyn valtavan odotuksen ja huhumyllyn.ih kirjoitti:"Markkinatutkimusyhtiö CCS Insightin analyytikko Ben Wood luonnehti torstain Helsingin Sanomissa laitetta pikemminkin maagiseksi markkinointiponnistukseksi kuin maagiseksi tuotteeksi."
Muilla alan toimijoilla ei valitettavasti juurikaan ole ollut vastaavia tuotteita repertuaarissaan, joten huhumyllyäkään ei synny. Mahtaa hatuttaa.
(Ehkä joku saattaa uskoa, että huhut aurinkolatureista, USB-liitännöistä ja kaikesta muusta ovat olleet Applelta lähtöisin, mutta minä en usko.)
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
Viesti Kirjoittaja Sam-TNO- »
Mutta on syitä miksi en sitä osta:
1) Katsotaan nyt vain tuo hinta... Jos se menee 1USD = 1Euro konversiolla, niin jää hyllyyn.
2) Jos tulee tarjolle vain Soneran kautta
3) Jos lukeminen rasittaa silmiä nykyisten näyttöjen tapaan.
4) Omien pdf tiedostojen siirtäminen ja hallinta?
5) iBook-storen hinnat ja valikoiman laajuus?
5.1) Voiko muualta ostettuja eKirjoja käyttää tässä, edellyttäen, että aiemmat ehdot täytyy?
Kaiken kaikkiaan: Konsepti vaati tovin pureskelua, mutta jos jättää ne insinörttimäiset ajatukset vähän taka-alalle, niin hyvin nopeasti huomaa tuon Big Picturen laitten takana. Normi käyttäjälle riittävän hyvän ylittävän käyttömukavuuden tarjoamisen. Mielestäni nykyiset läppärit ovat kuin mikroaaltouuneja; ei sillä ole juurikaan väliä minkä ostaa, kun ne kuitenki tekevät pohjimmiltaan saman työn...
Just my 2 cents.
MacBook Pro 2011, Mac Mini 1.66Ghz Core Duo, iMac 2021, iPhone 7 & iPhone SE (2020)
----
-
Viesti Kirjoittaja VilleF »
Samaisessa artikkelissa sanottiinih kirjoitti:"Markkinatutkimusyhtiö CCS Insightin analyytikko Ben Wood luonnehti torstain Helsingin Sanomissa laitetta pikemminkin maagiseksi markkinointiponnistukseksi kuin maagiseksi tuotteeksi."
"Applen tuote ei kuitenkaan ole vielä valmis. Yksi yhtiön iPhonen menestyksen salaisuuksista ovat sille ladattavat pienoisohjelmat, joilla puhelimen voi laajentaa hoitamaan mitä erilaisempia tehtäviä."
Tämä seikka on jäänyt täysin rautaitkun varjoon, vaikka kaikki täälläkin teitävät että iPhonesta tuli juuri ohjelmien takia suuri menestys.
EDIT: Ohjelmien JA käyttöliittymän
-
Viesti Kirjoittaja kari.patila »
-
Viesti Kirjoittaja hardflip »
Ja samaan suuntaan mainitaan myös Applen sivustolla (tokihan nämä takaportit pitää olla):VilleF kirjoitti: "Applen tuote ei kuitenkaan ole vielä valmis. Yksi yhtiön iPhonen menestyksen salaisuuksista ovat sille ladattavat pienoisohjelmat, joilla puhelimen voi laajentaa hoitamaan mitä erilaisempia tehtäviä."
Koodi: Valitse kaikki
* Some features and applications are not available in all areas. Application availability and pricing are subject to change.
* This device has not yet been authorized as required by the rules of the Federal Communications Commission. This device is not, and may not be, offered for sale or lease, or sold or leased, until authorization is obtained.
"Sun ajatukset ovat hyvin rajoitettua, PROXY Server is good think and life for cracker"
-Vuoden urpo
-
Viesti Kirjoittaja ih »
http://www.prosessori.fi/uutiset/uutinen2.asp?id=55112
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Kuten oli iPhonekinveppis kirjoitti:Laite on teknisesti suuri pettymys eikä se siitä selittämällä miksikään muutu.

Siihen Dockiin saa kyllä tiivimminkin tavaraa. Tämän vahvisti eräs toimittaja, joka laitetta pääsi hipelöimään.hardflip kirjoitti:Kyllä tuo ihan mielenkiintoiselta vipstaakilta vaikuttaa mutta sen verran mitä kattelin tuota home-menua niin ihmeellisen väljäksi se on jätetty. Ja ainut kilpailija tuolla eBook puolella taitaa olla Kindle?
Kindle ei suinkaan ole ainut kilpailija. Tarjolla on myös Sonyn eReader sekä Nook. Puhumattakaan sitten HP:n ja Microsoftin yhteistyönä kehittämästään tabletista, joka ajaa Windows seiskaa ja täten myös Kindlen softan pc-versiota. Jos täysimittainen tablet-tietokone kiinnostaa, niin sellaisia on jo myynnissä ja varmasti niitä tulee lisää. Minä en kuitenkaan rahojani sellaiseen laittaisi. Minä tahdon sen sisällön, en laitetta. Käyttöliittymän pitää pysytellä mahdollisimman hyvin pois tieltä ja tuo laite todennäköisesti siinä onnistuu.
-
Viesti Kirjoittaja temes »
iPadin rajoitukset videoformaattien suhteen myös laittavat miettimään onko ostaminen järkevää - iPhonella videot ovat sivuseikka, mutta iPadissa olisi oikeasti potentiaalia mukavaan videokatseluun. Suomen iTunesista ei saa videosisältöä, ja laitteeseen ei taida voida millään laillisella tavalla itse laittaa kaupallista sisältöä. Sitten on vielä rajoitettu sen "laittoman" sisällön lisäämistä ja tehty se vaikeaksi. Sekä Xbox 360 että PS3 toistavat monia videoformaatteja, vaikka molemmat tarjoavat myös videovuokraamopalveluita (Suomessa vasta Xbox 360, PS3 ehkä myöhemmin). Kaupallisten videoiden vuokraaminen ja myyminen eivät siis tarkoita etteikö videoformaatteja voisi tukea laajemmin.
-
Viesti Kirjoittaja iPratt »
tämä tulee menemään kaupaksi, mutta vasta seuraavat revisiot (3GS) tulevat olemaan ne jotka täyttämään nyt olleet odotukset.
Varmaan kannattaa ottaa oppia tuosta irhonen kehityskaaresta, sillä ainakin silloin ekan version ostajat tuntuivat olevan melko katkeria kun uusi versio tuli liian äkkiä ja olivat kiinni vielä vanhassa laitteessa.
Melko lailla samat "puutteet" tuntuvat olevan valitusten kohteena kuin ensimmäisesä iphonessa, lisänä ehkä se että tämän kokoluokan laitteeseen olisi odotettu hieman kehittyneempää käyttistä ja/tai avoimempaa ympäristöä (applen sensuuri aplikaatioiden hyväksynnän suhteen).
-
Viesti Kirjoittaja hardflip »
Ok, tuo olikin kiva kuulla. Ei sillä, että se tuskin itsellä ostopäätökseen vaikuttaisi (Dock).TheKraken kirjoitti: Siihen Dockiin saa kyllä tiivimminkin tavaraa. Tämän vahvisti eräs toimittaja, joka laitetta pääsi hipelöimään.
Kindle ei suinkaan ole ainut kilpailija. Tarjolla on myös Sonyn eReader sekä Nook. Puhumattakaan sitten HP:n ja Microsoftin yhteistyönä kehittämästään tabletista, joka ajaa Windows seiskaa ja täten myös Kindlen softan pc-versiota. Jos täysimittainen tablet-tietokone kiinnostaa, niin sellaisia on jo myynnissä ja varmasti niitä tulee lisää. Minä en kuitenkaan rahojani sellaiseen laittaisi. Minä tahdon sen sisällön, en laitetta. Käyttöliittymän pitää pysytellä mahdollisimman hyvin pois tieltä ja tuo laite todennäköisesti siinä onnistuu.
Täytyy myöntää että aika vähän olen seurannut noita tabletteja viime aikoina joten kiitos selvennyksestä. Viimeinen lauseesi tiivistää myös omat ajatukseni laitteesta.
Olikos tuosta iPadista annettu mitään rautaspeksejä ulos?
"Sun ajatukset ovat hyvin rajoitettua, PROXY Server is good think and life for cracker"
-Vuoden urpo
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka