Etsin itselleni SMTP-palvelua millä vois lähettää paikasta riippumatta sähköposteja... moni tarjoaa ns. Authentikoivaa SMTP-palvelua mutta tuntuu aika tyyriilä - turhalta lisäkululta laittaa sata euroa vuodessa siihen että voi sähköposteja lähettää bussimatkoilla ym.. löytyykö mitään kohtuuhintaisempaa kuin tuo 8-10e kuukaudessa?
Tähän asti olen käyttänyt Googlemailin omaa mutta esim. Outlook näyttää myös sen gmail-osoitteen minkä avulla meili on lähetetty mutta nyt haluasin ettei tuota tietoa näy.
Onko vinkkejä - Apuja?
EDIT: Homma taisi selvitä - eli kun mulla on GoDaddyllä domaineja varattuna niin ne tarjoo SMTP relay juttua email-tileihinsä..taitaa yks per varattu domain kuulua hintaan. Luomalla tilin saat tunnukset SMTP-viritystä varten ja toimii vaikka lähettäisi eri osoitteella kuin se Godaddy kautta luodusta. Hienoa - säätyi satku! Huomasin myös että ulkomaiset tarjoavat 2-4 euron hintaan samaa palvelua kuin kotimaiset..eli ainakin puolet halvemmalla. Ei ole tyhmä joka pyytää vaan joka maksaa
Mitenköhän sais mailit lähtemään iPhonesta Elisan liittymällä? Ko. luuri on lukitsematon 3G.
smtp.kolumbus.fi ei toimi, olen koittanut portteja 25 ja 587. Luuri ilmoittaa, että "Cannot send mail. Server rejected one of the recipient's address.. jaadijaa". Teenkö jotain väärin?
omppa kirjoitti:Mitenköhän sais mailit lähtemään iPhonesta Elisan liittymällä? Ko. luuri on lukitsematon 3G.
smtp.kolumbus.fi ei toimi, olen koittanut portteja 25 ja 587. Luuri ilmoittaa, että "Cannot send mail. Server rejected one of the recipient's address.. jaadijaa". Teenkö jotain väärin?
edit: suosittelen ihan oikeesti noiden suomalaisten smtp-palvelimien hylkäämistä. Ette tee niillä esim. ulkomailla yhtään mitään, jos yritätte lähettää mailia vaikka wlan-verkossa, joka on yleensä ulkomailla se ainoa järkevä tapa käyttää dataa. Avatkaa gmail-tili ja määritelkää gmailin smtp-palvelin lähettäväksi oletuspalvelimeksi.
omppa kirjoitti:Mitenköhän sais mailit lähtemään iPhonesta Elisan liittymällä? Ko. luuri on lukitsematon 3G.
edit: suosittelen ihan oikeesti noiden suomalaisten smtp-palvelimien hylkäämistä. Ette tee niillä esim. ulkomailla yhtään mitään, jos yritätte lähettää mailia vaikka wlan-verkossa, joka on yleensä ulkomailla se ainoa järkevä tapa käyttää dataa. Avatkaa gmail-tili ja määritelkää gmailin smtp-palvelin lähettäväksi oletuspalvelimeksi.
Joo, ihmettelen vaan mistä saan käyttäjätunnukset tuohon Elisan suojattuun SMTP:hen.. pitänee soitella. smtp.kolumbus.fi pitäisi myös toimia, ja ainakin Nokialla pelittää heittämällä. Gmailin SMTP laittaa lähettäjän osoitteeksi aina ko. Gmail-osoitteen.. ei kiva.
Joo, ihmettelen vaan mistä saan käyttäjätunnukset tuohon Elisan suojattuun SMTP:hen.. pitänee soitella. smtp.kolumbus.fi pitäisi myös toimia, ja ainakin Nokialla pelittää heittämällä. Gmailin SMTP laittaa lähettäjän osoitteeksi aina ko. Gmail-osoitteen.. ei kiva.
Jos sinulla on Gmail-tili.
Asetukset > tilit ja tuonti > lähetä sähköpostia toisesta osoitteesta.
Lisäät sähköpostisi, josta haluat lähettää viestiä. Gmail lähettää vahvistus koodin, jonka hyväksyt.
Tämän jälkeen voit lähettää viestejä haluamaltasi tililtä.
Jos sinulla on Gmail-tili.
Asetukset > tilit ja tuonti > lähetä sähköpostia toisesta osoitteesta.
Lisäät sähköpostisi, josta haluat lähettää viestiä. Gmail lähettää vahvistus koodin, jonka hyväksyt.
Tämän jälkeen voit lähettää viestejä haluamaltasi tililtä.
Kiitti vinkistä.
Onnistuin kuitenkin niin, että poistin mailiasetukset iPhonesta ja synkkasin ne iTunesista. Ei mitään ongelmaa sen jälkeen, vaikka tiedot ovat asetuksissa samat.
Viimeksi muokannut omppa, 6.6.2010 klo 10.00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hyvä vinkki mainitsemasi iTunes synkka. Mullakaan ei toiminut, vaikka laitoin eka käsin. Synkkasin iTunesin kautta, niin johan toimii. Kiitos! En olisi itse keksinyt.
Itsellä käytössä AuthSMTP. Hintakaan ei ole paha mielestäni. Tosin käyttäessä SSL:ää 1 posti onkin 2. Mutta kyllä itselle riittää silti tuo pienin paketti joka on n. 20€/vuosi helposti. Mitään katkoksia ei ole minulle tullut vastaan palvelun kanssa.
Viimeksi muokannut terosa, 25.10.2010 klo 10.14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tero <tero (dot) saari (a) spof (dot) fi>
"Only those who do nothing make no mistakes."