Soneralta hyvä liittymä iPhoneen?
Keskustelua laitteista. Huom! Tänne vain keskustelu itse laitteista, ei ohjelmista tai iOS-käyttöjärjestelmästä
-
Re: Soneralta hyvä liittymä iPhoneen?
Viesti Kirjoittaja salmaster »
Tuota ei kuitenkaan taida saada TeleFinlandin liittymään tai ainakaan ei löydy sivuilta?
iPad2, iPhone 6 ja MacBook Air.
Tarvitsetko pilvipalvelua? Tee DropBox tilisi tästä http://db.tt/ePkojziN ja saat 500MB lisätilaa maksutta. Samalla minä saan saman verran Kaikki voittaa.
Tarvitsetko pilvipalvelua? Tee DropBox tilisi tästä http://db.tt/ePkojziN ja saat 500MB lisätilaa maksutta. Samalla minä saan saman verran Kaikki voittaa.
-
Viesti Kirjoittaja WhatUpDoe »
Soneran hinnoittelu uudistuu täysin 8.8. Eiköhän sieltä tule myös järkeviä 4G + puhe pakettejakin.strong kirjoitti:4gfiksunetti on ihan kohtuuhintainen, 19,9€/ kk sis. 50 gigaa tiedonsiirtoa ja toimii 30-50 megan nopeudella. Pelkkäään iPhonekäyttöön ei varmisti sopiva mutta sopiva jos käyttää sierra 4G mifiä iphonen 4G modeemina. Jos tuohon liittymään sais vielä puhelinominaisuuden niin saattaisi sopia hienosti iPhone5:lle? Miksi Sonera typeryyksissään on rajannut puhelinsoittomahdollisuusen pois näistä dataliittymisätä? siitähän saisi lisätulojakin. Elisa 4G liittymällähän voi sen sijaan soittaa puheluita.
-
Mielenkiinnolla kyllä odotan mitä sieltä tulee. Tällä hetkellä Saunalahti antoi parhaimman tarjouksen. Toki kilpailu elää joten eihän sitä tiedä saisiko Soneralta 8.8 jälkeen hyviä paketteja. Soneran on kyllä luovuttava ensimmäiseksi tuosta datarajoituksesta, se on älypuhelinkäyttäjille murheen kryyni ja vie asiakkaita kilpailijoille.WhatUpDoe kirjoitti:Soneran hinnoittelu uudistuu täysin 8.8. Eiköhän sieltä tule myös järkeviä 4G + puhe pakettejakin.strong kirjoitti:4gfiksunetti on ihan kohtuuhintainen, 19,9€/ kk sis. 50 gigaa tiedonsiirtoa ja toimii 30-50 megan nopeudella. Pelkkäään iPhonekäyttöön ei varmisti sopiva mutta sopiva jos käyttää sierra 4G mifiä iphonen 4G modeemina. Jos tuohon liittymään sais vielä puhelinominaisuuden niin saattaisi sopia hienosti iPhone5:lle? Miksi Sonera typeryyksissään on rajannut puhelinsoittomahdollisuusen pois näistä dataliittymisätä? siitähän saisi lisätulojakin. Elisa 4G liittymällähän voi sen sijaan soittaa puheluita.
Ilman datarajoituksen poistoa en näe Soneralla mahdollisuuksia kilpailla Elisan/Saunalahden kanssa älypuhelinliittymissä. Varsinkin kun nykyään älypuhelinta tarjotaan jo ekaluokkalaisille joille se ei edes välttämättä ole tarpeellinen.
Toinen asia on tietenkin se kuinka suuri osa asiakkaista osaa kyseenalaistaa Soneran nykyistä datahinnoittelua. Luulen, että kuluttajat tietävät enemmän datapaketeista kuin esimerkiksi 5 vuotta sitten. Niin paljon on ollut juttua suurista puhelinlaskuista, että kuluttajat varmasti ovat etsineet tietoa eri operaattoreiden datakäytännöistä.
Viimeksi muokannut salmaster, 5.8.2012 klo 17.38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Soneran tutkimusten mukaan jossain vaiheessa keskiverto iphone käyttäjä käytti 300mt/kk nettiä. Itse käytän päivittäisten asioiden hoitoon nettiä kokoajan (5-6h/päivä) ja lukemat pyörii siellä 1-1,5 gt/kk... Aika hc käyttäjä pitää olla että 20gt ei riitä.salmaster kirjoitti:Mielenkiinnolla kyllä odotan mitä sieltä tulee. Tällä hetkellä Saunalahti antoi parhaimman tarjouksen. Toki kilpailu elää joten eihän sitä tiedä saisiko Soneralta 8.8 jälkeen hyviä paketteja. Soneran on kyllä luovuttava ensimmäiseksi tuosta datarajoituksesta, se on älypuhelinkäyttäjille murheen kryyni ja vie asiakkaita kilpailijoille.WhatUpDoe kirjoitti:Soneran hinnoittelu uudistuu täysin 8.8. Eiköhän sieltä tule myös järkeviä 4G + puhe pakettejakin.strong kirjoitti:4gfiksunetti on ihan kohtuuhintainen, 19,9€/ kk sis. 50 gigaa tiedonsiirtoa ja toimii 30-50 megan nopeudella. Pelkkäään iPhonekäyttöön ei varmisti sopiva mutta sopiva jos käyttää sierra 4G mifiä iphonen 4G modeemina. Jos tuohon liittymään sais vielä puhelinominaisuuden niin saattaisi sopia hienosti iPhone5:lle? Miksi Sonera typeryyksissään on rajannut puhelinsoittomahdollisuusen pois näistä dataliittymisätä? siitähän saisi lisätulojakin. Elisa 4G liittymällähän voi sen sijaan soittaa puheluita.
Ilman datarajoituksen poistoa en näe Soneralla mahdollisuuksia kilpailla Elisan/Saunalahden kanssa älypuhelinliittymissä. Varsinkin kun nykyään älypuhelinta tarjotaan jo ekaluokkalaisille joille se ei edes välttämättä ole tarpeellinen.
Toinen asia on tietenkin se kuinka suuri osa asiakkaista osaa kyseenalaistaa Soneran nykyistä datahinnoittelua. Luulen, että kuluttajat tietävät enemmän datapaketeista kuin esimerkiksi 5 vuotta sitten. Niin paljon on ollut juttua suurista puhelinlaskuista, että kuluttajat varmasti ovat etsineet tietoa eri operaattoreiden datakäytännöistä.
Ja operaattoreissa - niinkuin kaikessa muussakin - halvin ei aina ole paras. Elisa on ihan kusetusfirma, joka on rakentanut verkkonsa halvimmilla mahdollisilla konsteilla, kun taas sonera panostaa latuun ja siksi toimii paremmin niillä alueilla joilla toimii. Se on vaan paljon kalliimpaa rakentaa laadukasta verkkoa (kuin elisan tekemää verkkoa), siksi kuuluvuus ei välttämättä joka paikassa ole yhtä hyvä (nopempien verkkojen osalta).
Se on sitten eri asia mitä itse haluaa. Halpa ja laadukas on tunnetusti kaksi eri tuotetta.
Viimeksi muokannut WhatUpDoe, 6.8.2012 klo 0.46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Se on totta ettei halvin aina ole välttämättä paras. En tunne verkkorakentamista enkä sitä miten Elisa on verkkonsa Soneraan verrattuna rakentanut. Voi pitää paikkansa. Selvää maalaisjärjellä on toki se, että laadukas verkko maksaa enemmän kuin halpa.
En toki perusta 100% pelkkään hintaan vaan pyrin hinta-laatusuhteeseen. Ainoastaan edullisin hinta ei saa minua vaihtamaan operaattoria vaan operaattorin on kyettävä tarjoamaan tarpeeksi hyvä kuuluvuus sekä datayhteydet. Tosin asun pääkaupunkiseudulla jossa käsittääkseni verkon kattavuudessa ei ole suuria eroja.
Kun mennään muualle on varmasti totta, että joissakin paikoissa Elisan todella halpa liittymä verrattuna Soneran kalliimpaan on huono vaihtoehto.
Olen valmis tinkimään datanopeudesta hieman jos kokonaiskustannnukset laskee huomattavasti. Jos esimerkiksi keskimäärin 6 megan netti vaihtuu 4 megaan mutta samalla säästän 15 euroa kuukaudessa niin olen valmis tinkimään nopeudesta- tiettyyn rajaan saakka. Jos nopeus olisikin vain 2 megaa niin sitten en kyllä edes 15e/kk säästöllä vaihtaisi.
Ylipäätään operaattorin valintaan ei voi koskaan sanoa yleispätevää ohjetta sillä se riippuu niin sijainnista missä sitä käytetään.
Mitä tulee datapaketteihin niin 20 gigaa riittää jo hyvin, erittäin hyvin. Se mitä moitin on se, että 3 gigan nykyinen rajoitus saattaa olla kuitenkin liian pieni. TeleFinland luopui tuosta 3 gigan rajoituksesta kun se oli aikansa elänyt. Näin ainakin TeleFinalndin mukaan.
En toki perusta 100% pelkkään hintaan vaan pyrin hinta-laatusuhteeseen. Ainoastaan edullisin hinta ei saa minua vaihtamaan operaattoria vaan operaattorin on kyettävä tarjoamaan tarpeeksi hyvä kuuluvuus sekä datayhteydet. Tosin asun pääkaupunkiseudulla jossa käsittääkseni verkon kattavuudessa ei ole suuria eroja.
Kun mennään muualle on varmasti totta, että joissakin paikoissa Elisan todella halpa liittymä verrattuna Soneran kalliimpaan on huono vaihtoehto.
Olen valmis tinkimään datanopeudesta hieman jos kokonaiskustannnukset laskee huomattavasti. Jos esimerkiksi keskimäärin 6 megan netti vaihtuu 4 megaan mutta samalla säästän 15 euroa kuukaudessa niin olen valmis tinkimään nopeudesta- tiettyyn rajaan saakka. Jos nopeus olisikin vain 2 megaa niin sitten en kyllä edes 15e/kk säästöllä vaihtaisi.
Ylipäätään operaattorin valintaan ei voi koskaan sanoa yleispätevää ohjetta sillä se riippuu niin sijainnista missä sitä käytetään.
Mitä tulee datapaketteihin niin 20 gigaa riittää jo hyvin, erittäin hyvin. Se mitä moitin on se, että 3 gigan nykyinen rajoitus saattaa olla kuitenkin liian pieni. TeleFinland luopui tuosta 3 gigan rajoituksesta kun se oli aikansa elänyt. Näin ainakin TeleFinalndin mukaan.
Viimeksi muokannut salmaster, 6.8.2012 klo 4.58. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
Viesti Kirjoittaja k@ke »
En tosiaan ymmärrä minäkään verkkojen rakentamisesta yhtään mitään, mutta käyttäjäkokemuksia on kahden vuoden takaa Saunalahti + iPhone 4 vs Sonera + iPhone 4.WhatUpDoe kirjoitti:Soneran tutkimusten mukaan jossain vaiheessa keskiverto iphone käyttäjä käytti 300mt/kk nettiä. Itse käytän päivittäisten asioiden hoitoon nettiä kokoajan (5-6h/päivä) ja lukemat pyörii siellä 1-1,5 gt/kk... Aika hc käyttäjä pitää olla että 20gt ei riitä.salmaster kirjoitti:Mielenkiinnolla kyllä odotan mitä sieltä tulee. Tällä hetkellä Saunalahti antoi parhaimman tarjouksen. Toki kilpailu elää joten eihän sitä tiedä saisiko Soneralta 8.8 jälkeen hyviä paketteja. Soneran on kyllä luovuttava ensimmäiseksi tuosta datarajoituksesta, se on älypuhelinkäyttäjille murheen kryyni ja vie asiakkaita kilpailijoille.WhatUpDoe kirjoitti:Soneran hinnoittelu uudistuu täysin 8.8. Eiköhän sieltä tule myös järkeviä 4G + puhe pakettejakin.strong kirjoitti:4gfiksunetti on ihan kohtuuhintainen, 19,9€/ kk sis. 50 gigaa tiedonsiirtoa ja toimii 30-50 megan nopeudella. Pelkkäään iPhonekäyttöön ei varmisti sopiva mutta sopiva jos käyttää sierra 4G mifiä iphonen 4G modeemina. Jos tuohon liittymään sais vielä puhelinominaisuuden niin saattaisi sopia hienosti iPhone5:lle? Miksi Sonera typeryyksissään on rajannut puhelinsoittomahdollisuusen pois näistä dataliittymisätä? siitähän saisi lisätulojakin. Elisa 4G liittymällähän voi sen sijaan soittaa puheluita.
Ja operaattoreissa - niinkuin kaikessa muussakin - halvin ei aina ole paras. Elisa on ihan kusetusfirma, joka on rakentanut verkkonsa halvimmilla mahdollisilla konsteilla, kun taas sonera panostaa latuun ja siksi toimii paremmin niillä alueilla joilla toimii. Se on vaan paljon kalliimpaa rakentaa laadukasta verkkoa (kuin elisan tekemää verkkoa), siksi kuuluvuus ei välttämättä joka paikassa ole yhtä hyvä (nopempien verkkojen osalta).
Se on sitten eri asia mitä itse haluaa. Halpa ja laadukas on tunnetusti kaksi eri tuotetta.
1.Kotona (kaupungin keskustassa) Saunalahti tarjoaa täydet palkit 3G verkossaan ja Sonera tarjoaa täydet palkit GPRS yhteydellä. Onneksi on langaton wlan, muuten ei tuolla Soneralla tekisi tässä tapauksessa mitään muuta, kuin puheluita ja tekstareita.
2.Mikäli tien päällä satut käyttämään nettiä, Spotifya ja Google mapsia, niin kuin minä, niin voit unohtaa Soneran. Soneran 3G verkko ei kauas kanna. Saunalahdella taas, ei muuta kuin surffilauta mukaan ja nettiin hyvillä nopeuksilla. Kyllä sauniksellakin taajama-aluella peittopaikkoja tulee vastaan, mutta huomattavasti harvemmin, kuin Soneralla.
Nyt on taloudessa kaksi saunalahden liittymää, kun soneran kahden vuoden kytky päättyi. Omat kokemukset ovat siis erittäin negatiiviset Soneraan kahden vuoden takaa. Kyllä sekin varmasti osassa paikoissa toimii mainiosti, mutta kun niitä paikkoja tuntuu olevan niin vähän, etten niihin monesti eksynyt Soneraa käyttäessä.
iPhone | Apple Watch | iPad | Macbook Pro | Airpods
-
http://www.sonera.fi/puhelin+ja+liittym ... era+sopiva
Soneran uusi hinnoittelumalli.. Ei ainakaan minua houkuttele. Ehkä uuden iPhonen kaa tulee taas tarjouspaketteja missä parempi netti? Ehkä ei...
Soneran uusi hinnoittelumalli.. Ei ainakaan minua houkuttele. Ehkä uuden iPhonen kaa tulee taas tarjouspaketteja missä parempi netti? Ehkä ei...
-
Viesti Kirjoittaja Nikon »
Tuommoisen paketin netin saa upgradettua paremmaksi.WhatUpDoe kirjoitti:http://www.sonera.fi/puhelin+ja+liittym ... era+sopiva
Viimeksi muokannut Nikon, 8.8.2012 klo 14.08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Niin saa upgreidattua myös hinnan samalla..Nikon kirjoitti:Tuommoisen paketin netin saa upgradettua paremmaksi.WhatUpDoe kirjoitti:http://www.sonera.fi/puhelin+ja+liittym ... era+sopiva
-
Sonera muutti hinnoittelua sekä muutamia muita palveluita. Pohjoismaissa ja Baltiassa käyttö maksaa samanverran kuin kotimaassa. Asiakkaalla tulee olla jokin Sopiva liittymä. Lisäksi nyt multi-simin data kuuluu samalla hinnalla myös pääkortilta rinnakkaiskortille ilman eri maksuja. Liittymätyyppiä voi vaihtaa 12 kertaa vuodessa maksutta. Lisäksi hinnat yleensäkkin tulivat alas melkoisesti ottaen huomioon mitä ne ennen olivat.
Valitettavasti datasta ei poistunut rajoitukset mutta niitä nostettiin mielestäni sellaiseen suuntaan, että ne ovat nyt tyydyttävällä tasolla. Keskihinnan paketeissa raja on 10G ja 42M netissä jo 20G.
Vaikka ei Sonera tietenkään ampaissut halpaoperaattoriksi niin muutokset ovat omasta mielestäsi suuria.
Valitettavasti datasta ei poistunut rajoitukset mutta niitä nostettiin mielestäni sellaiseen suuntaan, että ne ovat nyt tyydyttävällä tasolla. Keskihinnan paketeissa raja on 10G ja 42M netissä jo 20G.
Vaikka ei Sonera tietenkään ampaissut halpaoperaattoriksi niin muutokset ovat omasta mielestäsi suuria.
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka