ATD kirjoitti:Kyllä se päivittyy viikonloppuisinkin. Joskus saattaa vasta maanantaina aamuyölläkin tosin.
31.07.2010, klo 12:29 Lähetys on lajiteltu 01010 ITELLAN LOGISTIIKKAKESKUS
30.07.2010, klo 18:42 Lähetys on lajiteltu 33000 TAMPERE
Ja juuri kävin noutamassa postista!!
Omani oli lajiteltu Tampereella 30.7.2010 klo 18:28. Sen jälkeen en ole käynyt seurailemassa. Nyt ei ole töissä koodiakaan mukana. Pääsisinköhän jo töiden jälkeen luurin postista hakemaan. Tilasin myyntipalevelun numerosta klo 9.02 16gb version.
Yritykselle tilasin 30.7. perjantai-aamuna liikkeestä noin klo 9.30. Liittymä siirtyi vanhasta 3 GS:stä. Järjestelmä oli jo tuolloin kaatunut, mutta kun myöhemmin aamupäivällä soitin niin olivat jo saaneet tilauksen suht ajoissa sisään. Tilausvahvistusta ei tullut, mutta tänään maanantaina 2.8. tuli jo paketti työpaikalle
Te jotka puhelimen jo saitte niin tuleeko mukana micro-sim-kortti?
Jostain olin lukevinani että tulee mutta haluaisin vielä varmistuksen. Niin kerkeisin vielä hakemaan kortin jos sitä ei tulekkaan mukana, kun tänään puhelimen olisi määrä saapua.
jkori kirjoitti:itsehän tilasin heti pe aamuna puhelimitse, noin klo 9.10. mukava täti sanoi että tilaus on tehty ja ei muutakun puhelinta odottamaan. puhelin ja tiedot näkyvät omilla sivuilla, mutta tilausvahvistusta ei ole näkynyt. onko muita welhon asiakkaita liikkeellä, ei meinaan ole ensimmäinen kerta kuin welhon roskapostisuodatus jättää tärkeitä viestejä tulematta? vai pitääkö huomenaamulla alkaa tivaamaan tilannetta soneralta...
Itselläni juuri Welho. Roskapostiin vahvistus ei ainakaan ollut juuttunut kun kaikki tulevat Mailin spammikansioon.
Damstas kirjoitti:
jkori kirjoitti:itsehän tilasin heti pe aamuna puhelimitse, noin klo 9.10. mukava täti sanoi että tilaus on tehty ja ei muutakun puhelinta odottamaan. puhelin ja tiedot näkyvät omilla sivuilla, mutta tilausvahvistusta ei ole näkynyt. onko muita welhon asiakkaita liikkeellä, ei meinaan ole ensimmäinen kerta kuin welhon roskapostisuodatus jättää tärkeitä viestejä tulematta? vai pitääkö huomenaamulla alkaa tivaamaan tilannetta soneralta...
Mites kaikki ees kattoo noita omia sivuja? Itel ei o mtn. tunnuksii sinne. Pitäs käyttää puhelinnumeroa, mutta en oo vielä edes saanu sitä, vasta kun luuri tulee?
Omat sivut toimivat vasta kun numero on siirtynyt Soneralle. Itse olen jo ennestään Soneran asiakas.
joo, kyllä mäkin saan roskapostia, mutta esim. jenkkien monster-lafkan sähköpostit ei ikinä tulleet perille. asia selvisi vasta kun vaihdoin sähköpostiosoitetta johon ottavat yhteyttä. myöskin kaverilla on jäänyt useasti ulkomaisista nettikaupoista tilattaessa vahvistukset tulematta. täytynee aamusta soittaa ja kysyä tilannetta. arvasin että sonera onnistuu sössimään tilaukset, vaikka ensimmäisen iPhonen kanssa ei ollutkaan mitään ongelmia silloin reilu kaksi vuotta sitten. tilausjärjestyksessä tosiaan toimittavat...
soittelin soneralle... valitettavasti nyt on käynyt niin että tilauksenne on meillä järjestelmässä, mutta jostain syystä se ei ehtinyt siihen ensimmäiseen erään. mielenkiintoista, eräs kaverini tilasi puhelimen puolenpäivän jälkeen perjantaina, ja sai tänä aamuna. se siitä tilausjärjestyksessä toimittamisesta. ja tilausvahvistusta ei ole tullut koska ette antaneet tilatessanne sähköpostiosoitetta, ja kyllä varmasti annoin, aspatäti vielä varmisti onko loppuosa tuplaweellä =) hatuttaa niin paljon ettei veri kierrä..!!
Itse soitin aspaan ennen yhdeksää, ettei olisi ruuhkaa. Ajattelin että voitaisiin sopia kaikki yksityiskohdat valmiiksi ennen kuin tilauksen saisi sisään klo 9. Muutaman minuutin yli tilaus muka OK. Ei kuulunut vahvistuksis perjantain, launataina iltapäivällä tuli tilausvahvistus. Luulen että tuo minun tilaus meni siihen "varajärjestelmään"... ja oikeasti tilaus sisään vasta siis lauantaina. Uuh miten epäreilua...
Eli olisi kannattanaut vain sitkeästi yrittää tilausta verkkokaupassa netin välityksellä. Ihminen osoittautui epäluotettavaksi ja petti jälleen....
Näyttäisi vahvasti siltä, että Sonera myi kaikki tai lähes kaikki saamansa 32Gt mallit "ennakkona" aamun jonottajille, jotka saivat puhelimet käteen ja nyt postittelevat 16Gb malleja.
Noniin, omakin seuranta on nyt päivittynyt, kuulemma parin tunnin päästä olisi noudettavissa paikallisesta postista :
02.08.2010, klo 10:46 Lähetys on siirtynyt kuljetukseen 01010 ITELLA LOGISTIIKKA KULJETUS
02.08.2010, klo 07:59 Lähetys on lajiteltu 01010 ITELLAN LOGISTIIKKAKESKUS
30.07.2010, klo 18:29 Lähetys on lajiteltu 33000 TAMPERE
Ja siis 32GB:n mallista kyse. Tilattu klo 09.24 asiakaspalvelusta (ohjautui kulta-tason puolelle). Seurantakoodi tuli perjantaina n. klo 13.00
Viimeksi muokannut Pertti120, 2.8.2010 klo 11.27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lähetys on lajiteltu. Rekisteröinti: 2.8.2010 klo 06:57:21 Paikka: OULU 90000
Lähetys on lajiteltu. Rekisteröinti: 30.7.2010 klo 18:28:59 Paikka: TAMPERE 33000
Lähetyksestä on vastaanotettu ennakkoilmoitus sähköisesti EDI-sanomana. Rekisteröinti: 30.7.2010 klo 15:08:22 Paikka: TOIJALA 37800
odottavan aika on pitkä. Tilauksen tein Sonera Kaupan kautta. 100km vaan tuntuu kestävän että luuri saapuu Kemiin noudettavaksi. Kyseessä 32Gb laite.
Viimeksi muokannut peurasaari, 2.8.2010 klo 11.39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Äsken tuli postitusilmoitus ja seurantakoodi. Mitä ihmettä, olin varautunut odottamaan ainakin muutaman viikon.
Ja tilaus oli siis tehty perjantaina 30.7. noin klo 16 Soneran liikkeessä, ja kyseessä 32 Gb malli.
Nyt sitten vain soittamaan asiakaspalveluun ja selvittelemään miten pääsen Sonerasta eroon.
- MacBook Pro M1 Pro 16" (2021) -
- iPhone 15 Pro Black Titanium 256 Gt (2023) - Apple Watch S7 45mm Stainless Steel Silver (2022) -
Odottavan aika on tosiaan pitkä. Tänään aspa löysi perjantaina 9.15 puhelimitse tehdystä tilauksestani uuden SIM-kortin tilaushetken eli noin kello 14, mutta ei itse puhelintilauksen järjestelmäänsyöttöaikaa. Yhtään sähköpostia ei ole tullut, mutta Omilla sivuilla sekä puhelin että lasku ovat päivittyneet. Vi ska se, sano Saksan poika.
Voitte varautua hyvinkin pitkiin odotusaikoihin. Viime vuonna 3GS:n tilaus Soneran verkkokaupasta heti sen avauduttua ja puhelimen odotus kesti 68 päivää. Ei siis kannata hötkyillä. Epäilen vahvasti, että Soneralla on jonkinlainen priorisointikuvio käytössä eli puheet siitä, että tilaukset lähtisivät jossakin aikajärjestyksessä ovat silkkaa puppua.
Varmistusviesti tuli 30.7.2010 17:14. Tilasin Sonerakaupasta ennen kello 10:tä. Tänään tuli postin seurantakoodi kello 11:57. Huomenna postin kautta siis 8)
Tilattu myyntipalvelun kautta 30.7 klo. 9:13, musta 32GB. Tilaus kirjattiin "varajärjestelmään", tilausvahvistusta ei ole saapunut. Omille sivuille oli kuitenkin puhelin päivittynyt.
Äsken tuli mailia että laite lähetetty, eli huomenna käsissä....
Jusbali kirjoitti:Te jotka puhelimen jo saitte niin tuleeko mukana micro-sim-kortti?
Jostain olin lukevinani että tulee mutta haluaisin vielä varmistuksen. Niin kerkeisin vielä hakemaan kortin jos sitä ei tulekkaan mukana, kun tänään puhelimen olisi määrä saapua.