Sitä kutsutaan vaihtoaddiktiksi. Aina pitää olla uusinta "mahtavuutta", vaikka joissakin tapauksissa todellisuus onkin se, että vanhempi malli on parempi/samaa tasoa.s1970 kirjoitti:Kyllä se kutonen sieltä tulee ja itsekin varmasti tyhmänä ostan sen, sillä aina pitää olla perheessä yksi uusi malli käytössä (en vain paholainen osaa selittää miksi). Jos on liian iso saa jompikumpi mukuloista sen sitten itselleen.
iPhone 6 -spekulointia
-
Re: iPhone 6?
Viesti Kirjoittaja Antiwäkki »
-
Viesti Kirjoittaja s1970 »
Se on varmaan se vaihtoaddikti, mutta ei niin mahtavuuden kannalta, vaan jonkin sortin keräilyvietti (tapa, josta olen yrittänyt päästä eroon antamalla vanhat apple-laitteet sukulaisille kiertoon). Onneksi ei tule uudet mallit näin keväällä, kun pitää muutenkin köyttää itsensä tuoliin, ettei lähde autokaupoille kiertelemään tekemään älyttömyyksiä.Antiwäkki kirjoitti:Sitä kutsutaan vaihtoaddiktiksi. Aina pitää olla uusinta "mahtavuutta", vaikka joissakin tapauksissa todellisuus onkin se, että vanhempi malli on parempi/samaa tasoa.s1970 kirjoitti:Kyllä se kutonen sieltä tulee ja itsekin varmasti tyhmänä ostan sen, sillä aina pitää olla perheessä yksi uusi malli käytössä (en vain paholainen osaa selittää miksi). Jos on liian iso saa jompikumpi mukuloista sen sitten itselleen.
-
Viesti Kirjoittaja Vklnuppi »
-
Viesti Kirjoittaja Ritzenhoff »
Todella tylsä ja ruma puhelin tulossa. Melkein kuin Lumia 820. Niin nähty design. Olisin odottanut Applelta paljon enemmän... Kyllä noi huippuandroidit nyt "kiihottaa" tätä miestä enempi. LG G3 näyttäisi olevan hemmetisti hienompi, samoin varmasti tuleva HTC One M8 Prime.
Jos kehtaavat vielä pyytää tuosta alkaen 800€ niin alkaa menemään komiikan puolelle.
-
Viesti Kirjoittaja applerules! »
-
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja Anghorn »
-
-
Viesti Kirjoittaja E-W »
A13 7" Capacitive Touch Screen Android 4.0 Tablet PC w/ TF / Camera / Wi-Fi / G-Sensor - Black.
Compaq Prolinea 4/33.
-
Viesti Kirjoittaja Tmi0 »
-
Tässä taas sitä peruskuluttajan ajattelua. Suuret numerot näyttää hyvältä, etenkin verrattuna muiden puhelimien pienempiin numeroihin!Tmi0 kirjoitti:...Jo nyt on iPhoneissa resoluutio pienempi kuin kilpailijoilla, päin vastoin "retinalle" pitäisi saada taas jotain uskottavuutta nostamalla resoluutio muusta massasta poikkeavan korkeaksi...
Retinan idea on nimenomaan se periaate että yli 300PPI ihmissilmä ei erota enää pikseleitä toisistaan tavan katseluetäisyydellä. Muut valmistajat, suuremmat numerot saavuttaakseen, nostaa pikselien tiheyttä turhaan huomattavasti tätä korkeammaksi. Lopputuloksena tyytyväistä hymähtelyä kuluttajalta joka ei asiasta ymmärrä ja turhaan suurempi virrankulutus itse puhelimessa. Mitä tiheämpään pikselit asetellaan, sitä kirkkaampi on taustavalon oltava että saavutetaan sama kirkkaus käyttäjälle. Noiden järjettömien speksilista-luurien fullhd näytöt vie vaan huomattavasti enemmän sähköä. Sitten lisätään se suurempi akku ja taas kuluttaja hymähtelee että ompas nyt taas parempi kuin iPhone kun akun numerokin on suurempi! Tosiasiassa suuremmalla akulla lataaminen kestää pidempään vaikka saavutetaan sama akunkesto. iPhonet onkin optimoitu toimimaan pienemmällä akulla --> Nopeampi lataus.
-
Viesti Kirjoittaja jake69 »
...saati odotetulla isommalla r5,5" ruudulla... Ettei vaan tippuis alle mainitsemasi 300 dpi:n...
-
Viesti Kirjoittaja Tmi0 »
Huvin, urheilun ja yleisen väittelykulttuurin vuoksi vielä noi ppi-luvut jos resoluutio pysyy samana (1136x640) ja tulevat näyttökoot ovat ennakoidut 4.7 ja 5.5":applerules! kirjoitti:Retinan idea on nimenomaan se periaate että yli 300PPI ihmissilmä ei erota enää pikseleitä toisistaan tavan katseluetäisyydellä.
4.0" - 325ppi (iPhone 5/5S)
4.7" - 277ppi
5.5" - 237ppi
Nuo luvut voi käydä läpi ja miettiä sitten erinäisiä uskis-jargonioita uudestaan. Tämä tietysti vain yksi "peruskuluttajan" kommentti mutta uskon vakaasti että resoluution ei anneta pudota noin radikaalisti.
-
Viesti Kirjoittaja jake69 »

-
Viesti Kirjoittaja diamonds »
Oon mac tyttö henkeen ja vereen, mutta nyt on tulllut kyllästyminen puhelimeen, useammankin kerran. Kamera on mun mielestä shittiä, ja oon odottanut kuutosta. Mut nyt, tuo iPhone 4 vetelee viimeisiään, ja olen alkanut kuulemaan huhu puheita siitä, että Sony xperia x2 olis hyvä. Oon luullut, että en vaihtaisi, ja yksi iso tekija on se että kamerat, muistiinpanot sun muut iCloudit, pelaa niin hyvin yhteen. Mitä jos, minä ostaisinkin nyt Sonyn? Macbook Prota nimittäin en vaihda - koneet on testattu hyviks. Mulla vain epäonnea puhelimien kanssa.
iPhone 5S vai Sony xperia z2? Hyvän kameran perässä olen ja ilmeisesti sonyssa on parempi. Muutenki, oon kyllästynyt omppuun. Voisko joku auttaa? Miten toi Android toimii? Entä jos minä en haluakkaan sitä ja tulee ikävä applea
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Jotenkin jos tähän mennään, niin 5S ulkonäkö ei henk.koht nappaa, ja iPhone 6 tulee ties milloin. Ja on varmasti sen hintainen, että opiskelijalla ei ole varaa. 5S ja sony xperia on suht samanhintaisia.
Toki muitakin malleja ja ehdottomasti teknisiä ominaisuuksia kannattaa sanoa. Ja just toi synkronoiminen on niin hieno asia, mutta mitäs muuta?
-
Viesti Kirjoittaja Legge »
Mitä tulee hintapohdintaan, niin myin juuri ~1,5 vuotta vanhan iP 5:n paremmalla hinnalla kuin mitä olisin saanut muutaman kuukauden ikäisestä Note 3:sta. Tuskinpa se iP 6 paljoa enempää maksaa kuin Z2 ja arvo säilyy taatusti paremmin.
-
Viesti Kirjoittaja iTorsti »
iPhone 13 Pro Max
Apple Watch 5 Hermès; AppleTV 4K; AirPods 2. Gen; AirPods Pro Max
-
Viesti Kirjoittaja Sherman »
Onkohan tuo 300ppi Applen markkinointiosaston keksintöä vai faktaa:applerules! kirjoitti: Retinan idea on nimenomaan se periaate että yli 300PPI ihmissilmä ei erota enää pikseleitä toisistaan tavan katseluetäisyydellä. Muut valmistajat, suuremmat numerot saavuttaakseen, nostaa pikselien tiheyttä turhaan huomattavasti tätä korkeammaksi.
"There has been a rapid increase in the resolution of small-sized and medium-sized displays. This study determines an upper discernible limit for display resolution. A range of resolutions varying from 254–1016 PPI were evaluated using simulated display by 49 subjects at 300 mm viewing distance. The results of the study conclusively show that users can discriminate between 339 and 508 PPI and in many cases between 508 and 1016 PPI"
http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/jsid.186/abstract
Liekö asialla sitten hirveästi käytännön merkitystä. Itsellä on käytössä myös Nexus 5, ja onhan tuo näyttö kyllä jäätävän hyvä. Pitääkin pistää luurit vierekkäin ja tiirailla näenkö isoa eroa.
Ericsson Dialog 4224
-
Viesti Kirjoittaja Kakkee »
Apple on ilmoittanut uuden iPhonen tulevan myyntiin 19.9.
http://www.iltalehti.fi/digi/2014052818349906_du.shtml
Lähde: Deutsche Telekom
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
-
Vaikea sanoa, mutta mm. suojakoteloiden valmistajat alkavat myös pikkuhiljaa saamaan Applelta speksejä.MacFinn kirjoitti:Jos tuo olis totta, Deutsche Telekom saa puhelimen myyntiin vasta joskus lokakuussa. Apple ei sitten yhtään tykkää noista vuotajista.
Mulla entinen työkolleega oli kyseisessä hommassa ja Apple ilman mitään NDA:ta lähetti hänelle ainakin sähköpostiin 5S sekä 5C:n fyysiset koot jne. ennen julkaisua
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
Mene ja tiedä sitten mikä pitää paikkansa ja mikä ei.
-
Viesti Kirjoittaja KooMikko. »
Ei vaan Deutsche Telekom on ilmoittanut. Myöhemmin selviää pitääkö heidän väittämä paikkansa.Kakkee kirjoitti: Apple on ilmoittanut uuden iPhonen tulevan myyntiin 19.9.
-
Hyvä korjaus. KiitosKooMikko. kirjoitti:Ei vaan Deutsche Telekom on ilmoittanut. Myöhemmin selviää pitääkö heidän väittämä paikkansa.Kakkee kirjoitti: Apple on ilmoittanut uuden iPhonen tulevan myyntiin 19.9.
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
-
Viesti Kirjoittaja JohannesL »
Olen hieman skeptinen näistä suojakotelo firmojen tietovuodoista. Maalaisjärjellä ajateltuna, miksi Apple lähettäisi jo puoli vuotta aikaisemmin speksit tulevasta raudastaan jollekin firmalle, joka puristaa silikonia muottiin? Leadtime tuollaisissa firmoissa on päiviä eikä kuukausia, kun saavat speksit käsiinsä. Miksi Apple riskeeraisi firman tuloksen kahden kvarttaalin ajaksi ainoastaan sen takia, että silikonipursottaja nyrkkipajat saisi kuorensa markkinoille ehkä päivää aikaisemmin? Siis sen jälkeen kun se virallinen julkistus on tehty. En näe mitään pointtia, miksi pitäisi jakaa tietoa näin paljon etukäteen noille firmoille. Viittaan tässä jo kuukausia sitten olleisiin tietoihin, että joku kuorifirma tietää, miltä iPhone 6 näyttää.Kakkee kirjoitti:Vaikea sanoa, mutta mm. suojakoteloiden valmistajat alkavat myös pikkuhiljaa saamaan Applelta speksejä.MacFinn kirjoitti:Jos tuo olis totta, Deutsche Telekom saa puhelimen myyntiin vasta joskus lokakuussa. Apple ei sitten yhtään tykkää noista vuotajista.
Mulla entinen työkolleega oli kyseisessä hommassa ja Apple ilman mitään NDA:ta lähetti hänelle ainakin sähköpostiin 5S sekä 5C:n fyysiset koot jne. ennen julkaisua![]()
Mene ja tiedä sitten mikä pitää paikkansa ja mikä ei.
Toinen juttu, mikä on mietityttänyt. Kuinka moni näki tulevassa iOS8 julkistustilaisuudessa ominaisuuksia, jotka helpottavat isomman näytön käyttöä? Minä en sellaisia ominaisuuksia ainakaan huomannut. Applen nykyisen käyttöliittymän käytettävyys heikkenee, jos näytön kokoa suurennetaan. Ainakin minun mielestäni. Ottaako Apple tuon riskin ja jos ottaa, niin millä se riski minimoidaan? Pitäisi olla osa normi business suunnittelua.
Johannes
-
Viesti Kirjoittaja Mika73 »
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka