Ei, vaan silloin jos tahdot purkaa sopimuksen kesken kauden. Se Soneran hinta kun ei ole sama kuin luurin ovh, niin ottavat sen erotuksen (sekä sopimussakon, joka ehdoissa määritelty).T0mi kirjoitti:Kiitoksia. Olenko ymmärtänyt väärin jonkun 200 euron maksun? Onko se siinä tapauksessa, että luuri hajoaa (oman mokan takia) kesken sopimuskauden?TheKraken kirjoitti:Maksat vanhasta puhelimesta ne erät mitä jäljellä (eli tässä tapauksessa 0 e) ja sitten uudesta luurista ihan täyden hinnan joko kerralla tai kuukausierinä ihan miten haluat. Sopimuskausi alkaa alusta, kun vaihdat sopimuksen luurin uudempaan. Vanhaan luuriin saa purkukoodin. (pitää pyytää erikseen).
”Tyhmät kysymykset” iPhone-, iPad- ja iPod-laitteista
-
Re: "Tyhmät" iPhone/iPod touch ja iPad-kysymykset
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
-
Viesti Kirjoittaja luxaeterna »
-
Re: Aloittelijan "tyhmiä" kysymyksiä
Viesti Kirjoittaja Anuli »

-
Viesti Kirjoittaja nem »
-
Viesti Kirjoittaja jomppeli »
shop-humacissa sekä verkkokauppa.comissa olen nähnyt latureita. Hintaa en muista mut lähemmäs satku tais olla.Anuli kirjoitti:Mulla olis nyt seuraava ongelma. Mulla on tällanen puoli vuotta vanha MacBook, jonka kanssa yhteiselo on sujunut varsin jouhevasti. Nyt kuitenkin toi laturi on päättänyt kosahtaa ja tarttisin uuden. Mistämistä? Mitä maksaa ja miten saisin seuraavan kestämään vähän paremmin? Ilmeisesti muillakin on tuo laturi hajonnut samasta kohtaa, eli ihan siitä laturin koneeseen tulevan pään juuresta. Apua!
-
Viesti Kirjoittaja Aadee »
iPhone 5 16Gb Black
iPhone 3G S 32Gb White
iPod Shuffle 4.gen 4Gb Silver
iPad 3.gen 4G 16Gb Black
-
89,90 e muistelisin olevan. Kannattaa sitten tietää mikä kone on itsellä, koska noita on isommillakin wattimäärillä varustettuja ja ne maksaa muistaakseni hitusen enemmän.jomppeli kirjoitti:shop-humacissa sekä verkkokauppa.comissa olen nähnyt latureita. Hintaa en muista mut lähemmäs satku tais olla.Anuli kirjoitti:Mulla olis nyt seuraava ongelma. Mulla on tällanen puoli vuotta vanha MacBook, jonka kanssa yhteiselo on sujunut varsin jouhevasti. Nyt kuitenkin toi laturi on päättänyt kosahtaa ja tarttisin uuden. Mistämistä? Mitä maksaa ja miten saisin seuraavan kestämään vähän paremmin? Ilmeisesti muillakin on tuo laturi hajonnut samasta kohtaa, eli ihan siitä laturin koneeseen tulevan pään juuresta. Apua!
-
Kyllä voi, kunhan vain USB antaa tarpeeksi virtaa ulos. Jotkut hubit ei välttämättä anna.nem kirjoitti:En oo ihan 100% varma niin varmistan eli voiko iPhonea ladata ihan minkä tietokoneen avulla vain? Johto kiinni koneeseen ja lataus alkaa?
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
-
- Porttikiellossa
Viesti Kirjoittaja iApple »
-
Viesti Kirjoittaja Holmes »
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
http://koti.mbnet.fi/holmez/Kuva%202.png
MacBook Pro 17", PowerMac G5, Mac Pro, iPhone 5, iPad Mini ja Apple TV.
-
Viesti Kirjoittaja pessotto »
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
*LG P1, Asus EeePC 1000HGO*
*Canon EOS 500D*
*HP Photosmart C4480*
*Lacie Porshe Desing Desktop Drive P'9230 1TB for Time Machine*
-
Viesti Kirjoittaja Mailia »
-
Viesti Kirjoittaja niku »
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Varmista vain, että "Data Roaming" on pois päältä asetuksissa.niku kirjoitti:Olen menossa ulkomaille ja haluan varmistaa ettei kännykkäni yhdistä missään tapauksessa nettiin. Mitkä asetukset pitää silloin olla päällä/pois päältä? Kiitos.
-
Viesti Kirjoittaja KariKo »
Apple Watch10
iPhone 15pro
Mac Mini4 pro
iPad Air3
-
Viesti Kirjoittaja kari.patila »
Välitä postit vaikka Gmail-osoitteeseen ja lue sitä puhelimesta. Minulla ei ole ikinä tullut yhtä roskapostia enempää läpi kuukaudessa.KariKo kirjoitti:Onko iPhone 3Gs saatavissa mitään roskapostisuodinta, kun nyt joutuu kahdesta sähköpostista poistelee lähes sata roskapostia päivässä?
-
Viesti Kirjoittaja beedro »
Tässä olisi suhteellisen uusi iphone käyttäjä lukuisan Nokiavuoden jälkeen. Laite palvelee ns. businesskäytössä erittäin hyvin yhtä pienehköä kiusaa lukuunottamatta. Käytössäni on Mail For Exchange 2007 ja se tahtoo juonitella aika paljon. Itse asiassa käytän palvelusta ainoastaan kalenterin ja yhteystietojen synkkausta. Iphonen käyttöön oton jälkeen synkkaus tökkii jatkuvasti. Tiedot eivät tahdo päivittyä Iphonesta tietokoneelle. kun vian huomaa niin aukaisemalla esim. tilin asetustiedot voi huomata sykkauksen menneen läpi. Samalla laite kysyy useita kertoja päivässä salasanaa palveluun, vaikka salasanan syöttää ja hyväksyy niin kone ilmoittaa sen olevan virheellinen ja kysyy samaa toistuvasti uudelleen. Onko kenelläkään ollut vastaavaa, apuja otetaan mielellään vastaan.
Pete
-
Samoilla linjoilla. Jos palveluntarjoaja ei tarjoa kunnon roskapostisuodatusta palvelimen puolella, niin palveluntarjoaja vaihtoon (tai sitten ohjaa ne mailit sellaiselle joka sitä tarjoaa, kuten Gmail).kari.patila kirjoitti:Välitä postit vaikka Gmail-osoitteeseen ja lue sitä puhelimesta. Minulla ei ole ikinä tullut yhtä roskapostia enempää läpi kuukaudessa.KariKo kirjoitti:Onko iPhone 3Gs saatavissa mitään roskapostisuodinta, kun nyt joutuu kahdesta sähköpostista poistelee lähes sata roskapostia päivässä?
Siirsin juuri kaikki mailini Googlelle ja yhtä ainutta roskapostia ole sen jälkeen tullut läpi. Aiemmin tuli n. 50 per tunnus.
-
Viesti Kirjoittaja ompponainen »
Minulla paikallisen palveluntarjoajan sähköposti jolla normisti on roskaposti suodatus. Jos menen lukemaan sähköpostini iMacista Thunderbirdillä , roskat on suodatettu, mutta iPhonessa sitten ei.kari.patila kirjoitti:Välitä postit vaikka Gmail-osoitteeseen ja lue sitä puhelimesta. Minulla ei ole ikinä tullut yhtä roskapostia enempää läpi kuukaudessa.KariKo kirjoitti:Onko iPhone 3Gs saatavissa mitään roskapostisuodinta, kun nyt joutuu kahdesta sähköpostista poistelee lähes sata roskapostia päivässä?
Voisiko olla mahdollista että tuo Mail sotkee jotenkin hommat? Eli nuo tulevat ilmeiseti sen kautta iPhoneen.
Onko Mailissa roskapostinsuodatusta? Sillä siitä kai se riippuu eikä iPhonesta itsestään.
-iPhone 13 Pro max
-Apple Watch 5
-
Sinun Thunderbird tekee sen suodatuksen. Myös Mailissa on vastaava suodatus, mutta ei iPhonen Mailissa.ompponainen kirjoitti:Minulla paikallisen palveluntarjoajan sähköposti jolla normisti on roskaposti suodatus. Jos menen lukemaan sähköpostini iMacista Thunderbirdillä , roskat on suodatettu, mutta iPhonessa sitten ei.
Voisiko olla mahdollista että tuo Mail sotkee jotenkin hommat? Eli nuo tulevat ilmeiseti sen kautta iPhoneen.
Onko Mailissa roskapostinsuodatusta? Sillä siitä kai se riippuu eikä iPhonesta itsestään.
Tässä siis se syy miksi se ryönä tulee läpi iPhoneen, muttei Thundenbirdiin. Jos jätät clientin kotona päälle, niin sitten tietenkin suodatus toimii, kun se client niitä roskapostilodjuun automaattisesti siirtelee ja täten ne iPhonessakin sinne päätyy (olettaen, että käytössä IMAP. POP3-yhteyksillä ei ole edes tällaista purkkaratkaisua olemassa).
Sähkön käytän kannalta on kuitenkin yleensä edullisempaa antaa jonkun postipalvelimen se suodatus tehdä

-
Viesti Kirjoittaja disko »
Törmäsin täällä jossain joskus ohjeisiin, jolla saisin poistettua sen "haitan" että kun luen mailejani koneella / iPhonella, näkyvät ne toisella laitteella luetut postit vielä uusina sen toisen laitteen Mailissa. Haluaisin siis, että jos luen koneeni Mailista uuden sähköpostin, se näkyisi myös luettuna iPhonessani. Apuja? Linkkiä? Ei kuitenkaan "käytä hakua" -vastauksia, kiitos, sillä en kuollaksenikaan muista niitä kirjainyhdistelmiä, jotka tuohon liittyivät ja täällähän saa tyhmiä kysymyksiä esittää, joten...
iPhone 4G
-
Viesti Kirjoittaja Jolli »
Minulla olisi yksi ilmeisesti Macista ja minusta johtuva propleemi.
Mitä minun pitää tehdä,että saan toimimaan netissä olevia karttapalveluija. Esim. Vantaan kaupungin sivuilla oleva karttapalvelu.Kun avaan sen se ilmoittaa käynnisteään Java virtuaalikonetta ,mutta itse kartta ei aukea. Välillä toimii,välillä ei.
Selaimena on Safari. Plavelun toimittajalta sain asiallisen vastauksen "Macissä ongelma".
Kuka neuvoisi ?
Kiitos!
Jolli 8)
-
Viesti Kirjoittaja kaimaani »
Tervetuloa foorumille. Kokeilepa ladata se sivu uudestaan? Ainakin joku java-karttapalvelu näkyi tämän tempun jälkeen oikein.Jolli kirjoitti:Morjents!
Minulla olisi yksi ilmeisesti Macista ja minusta johtuva propleemi.
Mitä minun pitää tehdä,että saan toimimaan netissä olevia karttapalveluija. Esim. Vantaan kaupungin sivuilla oleva karttapalvelu.Kun avaan sen se ilmoittaa käynnisteään Java virtuaalikonetta ,mutta itse kartta ei aukea. Välillä toimii,välillä ei.
Selaimena on Safari. Plavelun toimittajalta sain asiallisen vastauksen "Macissä ongelma".
Kuka neuvoisi ?
Kiitos!
Jolli 8)
-
IMAP on se taianomainen kirjainyhdistelmä.disko kirjoitti:Heipä hei!
Törmäsin täällä jossain joskus ohjeisiin, jolla saisin poistettua sen "haitan" että kun luen mailejani koneella / iPhonella, näkyvät ne toisella laitteella luetut postit vielä uusina sen toisen laitteen Mailissa. Haluaisin siis, että jos luen koneeni Mailista uuden sähköpostin, se näkyisi myös luettuna iPhonessani. Apuja? Linkkiä? Ei kuitenkaan "käytä hakua" -vastauksia, kiitos, sillä en kuollaksenikaan muista niitä kirjainyhdistelmiä, jotka tuohon liittyivät ja täällähän saa tyhmiä kysymyksiä esittää, joten...
Selvitä siis sähköpostintarjoajaltasi onko heillä IMAP-tuki ja jos on, niin millaiset asetukset tulee laitteisiin laittaa.
Homma siis hoidetaan ihan samalla tavalla kuin tuon nykyisenkin postitilin luominen Mailiin. Asetukset vain ovat eri.
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka