Corc kirjoitti:Osaako joku sanoa mahdollistaako tämä Minun Sonera vaihtoehto iPhonen ostamisen tuolla käteishinnalla ja puhelinliittymän pois jättämisen kokonaan? Tai tietääkö joku ovatko nämä iPhone sim-lukittuja? Se on selvä, että kahden vuoden sopimusta ei saa ilman sanktioita purettua, mutta jos Minun Soneraan ottais puhelimen kaveriks liittymän ilman kuukausmaksua ja sitten pistäis nykyisen liittymen sim-kortin värkkiin ja kahden vuoden päästä Sonera ois muisto vaan.
Jos otat pelkän minun sonera liitymän niin liittymä on toistaiseksi voimassaoleva. Eli tarkoittaa suomeksi sitä että voit katkaista sen ilman sanktiota vaikka samana päivänä. Eli puhelin on minun järkeni mukaan silloin lukitsematon. Periaatteessahan on mahdollista että edelleen sonera haluaa pitää sinut asiakkaana esimerkiksi kaksi vuotta.. mutta ei sinun liittymää ole pakko pitää =) =) Eli puhelin ei toimisi muilla korteilla, mutta liittymääkään ei ole pakko pitää. Mitä järkeä? Pelkkää kiusantekoa
Corc kirjoitti:Osaako joku sanoa mahdollistaako tämä Minun Sonera vaihtoehto iPhonen ostamisen tuolla käteishinnalla ja puhelinliittymän pois jättämisen kokonaan? Tai tietääkö joku ovatko nämä iPhone sim-lukittuja? Se on selvä, että kahden vuoden sopimusta ei saa ilman sanktioita purettua, mutta jos Minun Soneraan ottais puhelimen kaveriks liittymän ilman kuukausmaksua ja sitten pistäis nykyisen liittymen sim-kortin värkkiin ja kahden vuoden päästä Sonera ois muisto vaan.
Minun Sonera sopimuksessa on operaattorilukitus, eli voit vanhaa sonera liittymää käyttää eikä tarvitse mitään uusia liittymiä tehdä.
Lukitus on tosiaan operaattorikohtainen. Ja meidän firmalla on onneksi Soneran liittymät. Ei muuta ku "Minun Sonera" -sopimus ilman mitään kuukausi- tms. muitakaan maksuja ja firman kortti sisään!
Osaako joku sanoa voiko noissa iPhonen toiminnoissa olla jotain sellaista (Visual Voicemail?), joka toimii ainoastaan tuolla liittymällä ja kortilla?
DigiMon kirjoitti:Kyllä kieltämättä risoo tämäntapainen hinnoittelu Saunalahden nykyistä asiakasta. Ja näytti Medium- ja Large-liittymissä olevan puhelun aloitusmaksu 0,49 euroa, Smallissa 0,049. Toivottavasti vain typo.
Minun Sonera sopimuksessa on operaattorilukitus, eli voit vanhaa sonera liittymää käyttää eikä tarvitse mitään uusia liittymiä tehdä.
Väärässä olet.
Tuo Minun sonera liittymällä tuleva puhelin toimii vain sillä uudella kortilla, ei siis vanhalla!
Väärässä olet.
Tuo Minun sonera liittymällä tuleva puhelin toimii vain sillä uudella kortilla, ei siis vanhalla!
Ok, soitin sinne Soneran myyntiin ja sieltä joku torspo sen lupasi niin toimia, mut ei sitten..
Väärässä olet.
Mutta mitäs jos sen sopparin katkaisee ekan päivän jälkeen? Ei sopimusta, ei SIM-korttia. Mitäs sitten tehdään?
EDIT: Tarkennuksena Soneran kytkyehdoista: "Sonera antaa asiakkaalle sim-lukituksen purkuun tarvittavan koodin asiakkaan pyynnöstäaikaisintaan Liittymäsopimuksen määräaikaisen Sopimuskauden päättyessä." Kyseiset ehdot ovat vain määräaikaisille sopimuksille.. miksi toistaiseksi voimassaolevissa edes olisi lukkoa? Ja missä ovat ne ehdot jossa se mainitaan?
Viimeksi muokannut Pbman, 27.6.2008 klo 13.10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mitenkähän nuo datasiirron nopeudet menee? Noissa iPhone paketeissa on ilmeisesti rajoittamaton nopeus, mutta rajoitettu datamäärä. Sitten jos ottaa Minun Sonera liittymän ja siihen kiinteähintaisen datapaketin, niin eivätkös ne ole rajoitetut 1 megan nopeuteen vai miten asia menee?
Hinoittelu näyttää siltä itseltään, tuoksuu siltä itseltään - sen täytyy olla sitä itseään. Ja tulee muuten ihan kiva lasku perästä jos vahingossa lipsauttaa noissa paketeissa datat yli....100 megan ylitys 149 euroa....
Ja eikös nämä paketit nyt sitten jo riko sitä kuuluisaa kytkylakia, kun noita iphone liittymiä ei kuulemma saa ostaa ilman puhelinta?
No nyt tuli viivytys minun iPhone-hankintaani. Aivan takapuoli nuo paketit. Muuten se pienin olisi ihan passelin hintainen ja kokoinenkin setti, mutta koska datapaketin koko on 100 MB, jää hankkimatta nyt. Hankin sitten jostain muualta. Pitäköön, paholainen, iPhonensa. Kyllä keljuttaa.
Macbook Pro 2,3 Ghz (early 2011), iPhone 4 S 16 Gb, iPad 1st gen.
inf kirjoitti:
Kuten tuolla sivuilla selvästi lukee niin iphone Minun sonera on 24kk sopimuskausi.
Eli se on täysin erilainen kuin mikään muu Minun Sonera -liittymä, kai sen niinkin voi mennä. Se on hiinä ja hiinä meneekö Minun Soneran mainostekstit uusiksi: "Minun Sonera -liittymän saat joko puhelimella tai ilman. Kun hankit kännykän liittymän mukana, sen hinta lisätään liittymäsi kk-maksuun, ja maksat sen pois valitsemallasi, joko 12 tai 24 kk, sopimuskaudella."
Jos nyt oletetaan, että kun hinnat joskus julkaistaan ne olisivat samat kuin Minun Soneralla muuten niin se olisi sitten pienimmillään vajaan 2 euroa kuukaudessa.
No kyllä ainakin minut veti hiljaiseks... Mikään valmis iPhone -paketti ei vastaa tarpeitani, ja minun sonerankin kautta kuulostaa vähän hurjalta. Siinä mielessä hyvä, ettei enää tartte jännittää hintoja
Onko jollekulle jo vuotanut tietoa tuosta Italian hommasta?
Minnehän osoitteeseen voisi laittaa Soneralle palautetta? Ei meinaan tuollainen datapaketti kestä minkäälaista käyttöä- no ehkä jollain nokialaisella ei tule surffailtua.. Veskuu?