iPad-kaupat Euroopassa
-
Re: iPad-kaupat Euroopassa
Viesti Kirjoittaja Damstas »
-
Viesti Kirjoittaja uunovaan »
Onne vaan paljon! Monen mutkan jälkeen siis sait kuin saitkin sen! Eikun leikkimäänDeclaration kirjoitti:No niin. Tänään iPad saapui ja vaikuttaa vielä mahtavemmalta kuin odotinkaan.
Olin tosin saada sydänkohtauksen kun fnac oli jostain syystä liimannut DHL:n laatikon kanteen "iPad 32GB WiFi" vaikka tilasin ja maksoin 64GB WiFi + 3G:n. Laite tosin suureksi helpotukseksi oli 64GB 3G malli.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Viesti Kirjoittaja arock74 »
Sanoisin, että riippuu täysin käyttötarpeesta ja siksi vastaaminen on vaikeata.Damstas kirjoitti:Kertokaas, hommaanko iPadin vai Macbookin? Kiinnostas toi Macbook Air, mutta siitä ei meinaa olla keskusteluja + se on melkein tuplakalliinpi. Macbook Pro ois kanssa ok?
Itse hankin Macbook Airin sen todella hyvän kannettavuuden (TODELLA ohut ja kevyt) ja kuitenkin varman ja nopean toimivuuden takia. Työssä kun pitää kantaa koko ajan konetta paikasta toiseen. iPad taasen ei taida olla aivan MacBookin korvaaja, jos nyt siis pitää vaikkapa toimisto-ohjelmistoja paljon käyttää / pyörittää ja filejä muokata, mutta taasen kevyeen kotikäyttöön (ja/tai piirtämiseen + kuvien muokkaamiseen, kuten omalla kohdallani olen lisäksi kaavaillut) pitäisi olla aika toimiva laite.
Kuten monessa paikkaa lienee jo sanottu, iPad asettuu iPhonen ja Macin väliin. Jokainen sitten määrittelee ihan itse, onko tuota väliä olemassa ja jos on, niin mitä se sisällään pitää.
- iPhone 5 64 Gt
- iPad Mini 64Gt WIFI + 3G
-
Viesti Kirjoittaja Declaration »
-
Viesti Kirjoittaja InsaneFinn »
arock74 jo kertoikin kaiken olennaisen, mutta kommentoin silti suurinpiirtein samaan sävyyn. iPadistä ei ole läppärin korvikkeeksi, jos siis nimenomaan tietokonetta matkalla tarvii ja eikä sitä ole siihen edes tarkoitettu. Netin selailuun (flash-sisältöä lukuunottamatta) videoiden katseluun matkapelailuun toi on hieno vehje. Myös piirtely on tolla mukavempaa, kuin hiirellä (luonnollisesti).Damstas kirjoitti:Kertokaas, hommaanko iPadin vai Macbookin? Kiinnostas toi Macbook Air, mutta siitä ei meinaa olla keskusteluja + se on melkein tuplakalliinpi. Macbook Pro ois kanssa ok?
Hupikäyttöön toi on mun mielestä erityisesti matkoilla omiaan ja itse en ole kyllä tottunut noin pitkään akunkestoon, mikä on tietenkin vain hyvä asia

-
Viesti Kirjoittaja Hiro »
Pelon sekaisin tuntein on odotettu milloin nykyinen 5 vuotta vanha Acer hajoaa lopullisesti. Toivottavasti kestää sinne asti että tämä ylläri saapuisi kotia asti
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Viesti Kirjoittaja psyanide »
-
Viesti Kirjoittaja puuhis »
-
Viesti Kirjoittaja Commander Cool »
Lontoosta kysyin juuri Regent Storesta, sanoi että on juuri päässyt loppumaan mutta viereisestä "yleiskaupasta" (en muista juuri nyt nimeä) niitä saisi. Samoin näkynyt pitkin Oxford Streetiä muutamia liikkeitä joissa "iPad in stock" -kylttejä.
-
Viesti Kirjoittaja InsaneFinn »
Ei mullakaan ollu enempää, kuin 9 merkkiä ja hyvin toimi seuranta. Vahvistus viesti tulee viiveellä. Yritätkö edes tyrkyttää sitä koodia oikeaan paikkaan?puuhis kirjoitti:Hyvää toimintaa fnac.com. Tilaus lähti postiin (viikon turhan odottelun jälkeen) nyt aivan nätisti.Mitään vahvistusta mailiin siitä ei osattu tosin laittaa. Sitten kun olin menossa DHL:n sivuille huomasin kivan homman: seurantakoodihan on vain 9 merkkiä (DHL käyttää Express lähetyksissä 10 merkkistä koodia), eli siitä puuttui yksi numero. Noh, laitoin siitä mailia ja kokopäivänä ei tullut minkäänlaista vastausta. Täytyy soittaa huomenna DHL:lle ja selvittää itse asia sillä olen aivan kurkkuani myöten täynnä kyseistä puljua.. Oli muuten viimeinen kerta kun kyseisessä kaupassa asioin.
-
Viesti Kirjoittaja rthghdfger »
Itsekin koko illan ihmettelin, a) mitä koodia b) mihin hakukenttään tunkisi. Lopulta sain toimimaan sen fnac.comin laskusta poimimani 9-numeroisen luvun DHL:n lähettäjän lähdeviite-hakuun, jolloin alkoi löytyä. Samoin sain sitä kautta oikeamman, 10-numeroisen koodin, joka toimii siinä etusivulla.puuhis kirjoitti:Hyvää toimintaa fnac.com. Tilaus lähti postiin (viikon turhan odottelun jälkeen) nyt aivan nätisti.Mitään vahvistusta mailiin siitä ei osattu tosin laittaa. Sitten kun olin menossa DHL:n sivuille huomasin kivan homman: seurantakoodihan on vain 9 merkkiä (DHL käyttää Express lähetyksissä 10 merkkistä koodia), eli siitä puuttui yksi numero. Noh, laitoin siitä mailia ja kokopäivänä ei tullut minkäänlaista vastausta. Täytyy soittaa huomenna DHL:lle ja selvittää itse asia sillä olen aivan kurkkuani myöten täynnä kyseistä puljua.. Oli muuten viimeinen kerta kun kyseisessä kaupassa asioin.
Eihän kenenkään ole pakko tilata iPadia fnacin verkkokaupasta, mutta jokainen halukas voi sen tehdä. Hieno homma!
-
Viesti Kirjoittaja Macco »
-
Viesti Kirjoittaja puuhis »
Iso kiitos tästä vinkistä. Nyt vihdoin löytyi kun laitoin käsin tuohon päivämäärät oikein. Kokeilin jo tuotakin mutta mulla tuli jostain syystä siinäkin error (ilmeisesti päiväyksen tunnistuksessa vikaa). Sen takia vaan aloin hermostua kun laatikot johon koodia kokeilla alkoivat jo loppua sivulta kesken. Pitää varmaan asentaa Chrome uudestaan kun tässä on flashinkin kanssa jotain ongelmaa. Noh, Padi istuu kontissa taivaalla tulossa kotia kohti. Nyt on hyvä mennä nukkumaan.mcpekkis kirjoitti:Itsekin koko illan ihmettelin, a) mitä koodia b) mihin hakukenttään tunkisi. Lopulta sain toimimaan sen fnac.comin laskusta poimimani 9-numeroisen luvun DHL:n lähettäjän lähdeviite-hakuun, jolloin alkoi löytyä. Samoin sain sitä kautta oikeamman, 10-numeroisen koodin, joka toimii siinä etusivulla.
Eihän kenenkään ole pakko tilata iPadia fnacin verkkokaupasta, mutta jokainen halukas voi sen tehdä. Hieno homma!
Kiitos kaikille jotka jeesas.

-
Viesti Kirjoittaja Pelimise »
Laittakaa se nyt tulemaan, kun ei jaksais odotella ylimääräisiä. Tilaus tehty maanantaina..
-
Viesti Kirjoittaja Porkkis »
Oletko laittanut niitä dokumentteja sähköpostilla? Itse tilasin myös maanantaina ja eilen laitoin suttuisen kännykkäkuvan ajokortista laskun päällä sinne document@fnac.comiin ja sen jälkeen tila muuttui nykyiseksi eli 'Commande en préparation' / 'Order preparation'. Kannattaa ainakin kokeilla jos auttaisi. Tässä juuri odottelen jos laittaisivat vaikka jo tänään matkaanPelimise kirjoitti:Tuskastuttaa käydä lukemassa fnacin tekstiä: Nykyinen Tilaa pankki validointi eli Commande en cours de validation bancaire.
Laittakaa se nyt tulemaan, kun ei jaksais odotella ylimääräisiä. Tilaus tehty maanantaina..

Edit: Ja nyt muuttui status Shippediksi!
• Mac mini -mid 2009
• iPhone 3GS 16GB
• iPad 16GB Wifi
-
Itse laitoin tilauksen viime yönä ja samoin tänään tuo tila oli Commande en cours de validation bancaire. Olin tehnyt tilauksen myös PayPalin kautta.Porkkis kirjoitti:Oletko laittanut niitä dokumentteja sähköpostilla? Itse tilasin myös maanantaina ja eilen laitoin suttuisen kännykkäkuvan ajokortista laskun päällä sinne document@fnac.comiin ja sen jälkeen tila muuttui nykyiseksi eli 'Commande en préparation' / 'Order preparation'. Kannattaa ainakin kokeilla jos auttaisi. Tässä juuri odottelen jos laittaisivat vaikka jo tänään matkaanPelimise kirjoitti:Tuskastuttaa käydä lukemassa fnacin tekstiä: Nykyinen Tilaa pankki validointi eli Commande en cours de validation bancaire.
Laitoin tänään ennen 11 kuvan vanhasta puhelinlaskusta ja ajokortista ja nyt kun klo 14 maissa kävin katsomassa niin tila oli muuttunut Commande en préparation.
Suosittelen siis tekemään tuon pienen dokumentti lähetyksen, voi säästää viikkojen odotukselta..
edit. ja vielä klo 19 jälkeen muuttui Commande expédiée tilaan eli "toimitettu.

Nyt vain odotellaan..
-
Viesti Kirjoittaja jk »
Mihin osoitteeseen laitoit dokumentit menemään.Hiro kirjoitti:Itse laitoin tilauksen viime yönä ja samoin tänään tuo tila oli Commande en cours de validation bancaire. Olin tehnyt tilauksen myös PayPalin kautta.Porkkis kirjoitti:Oletko laittanut niitä dokumentteja sähköpostilla? Itse tilasin myös maanantaina ja eilen laitoin suttuisen kännykkäkuvan ajokortista laskun päällä sinne document@fnac.comiin ja sen jälkeen tila muuttui nykyiseksi eli 'Commande en préparation' / 'Order preparation'. Kannattaa ainakin kokeilla jos auttaisi. Tässä juuri odottelen jos laittaisivat vaikka jo tänään matkaanPelimise kirjoitti:Tuskastuttaa käydä lukemassa fnacin tekstiä: Nykyinen Tilaa pankki validointi eli Commande en cours de validation bancaire.
Laitoin tänään ennen 11 kuvan vanhasta puhelinlaskusta ja ajokortista ja nyt kun klo 14 maissa kävin katsomassa niin tila oli muuttunut Commande en préparation.
Suosittelen siis tekemään tuon pienen dokumentti lähetyksen, voi säästää viikkojen odotukselta..
MacBook Pro 13" iPad Air 2 iPad 2018 Airport Extreme Apple TV 4K 3rd Gen iPhone 13 Pro AirPods X2 HomePod Mini X2 ynnä muut...
-
Viesti Kirjoittaja Porkkis »
Tuonne document@fnac.com -osoitteeseen, ajokortti ja joku random lasku tuntui riittävän.jk kirjoitti:Mihin osoitteeseen laitoit dokumentit menemään.Hiro kirjoitti:Itse laitoin tilauksen viime yönä ja samoin tänään tuo tila oli Commande en cours de validation bancaire. Olin tehnyt tilauksen myös PayPalin kautta.Porkkis kirjoitti:Oletko laittanut niitä dokumentteja sähköpostilla? Itse tilasin myös maanantaina ja eilen laitoin suttuisen kännykkäkuvan ajokortista laskun päällä sinne document@fnac.comiin ja sen jälkeen tila muuttui nykyiseksi eli 'Commande en préparation' / 'Order preparation'. Kannattaa ainakin kokeilla jos auttaisi. Tässä juuri odottelen jos laittaisivat vaikka jo tänään matkaanPelimise kirjoitti:Tuskastuttaa käydä lukemassa fnacin tekstiä: Nykyinen Tilaa pankki validointi eli Commande en cours de validation bancaire.
• Mac mini -mid 2009
• iPhone 3GS 16GB
• iPad 16GB Wifi
-
Kuin myös.Porkkis kirjoitti: Tuonne document@fnac.com -osoitteeseen, ajokortti ja joku random lasku tuntui riittävän.
edit.
Tässä vielä meikän käyttämä "meilitemplate" google ranskalla

Liitteenä luonnollisesti dokkarit.
![Omppu [?]](./images/smilies/omppu.gif)
[Subject] Commande numéro XXXXXXXXXXX- Justificatifs [/Subject]
Hé,
Justificatifs s'il vous plaît
sincères salutations/Best Regards,
N.N.
![Omppu [?]](./images/smilies/omppu.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Psaikke »
-
Viesti Kirjoittaja Fukster »
3 viikkoa näitä forumeita seurattuani ja ihmisten positiivisten kommenttien jälkeen otin eilen tylsänä iltana itseäni niskasta kiinni ja tilasin ipadin.
Itse tilaus meni helposti sisään chromen avulla , kiitos vinkeistä. Tililtäni lähti euron tarkastus maksu jolla katsotaan, että tilillä on lienee katetta ja korttinumero on oikea ?
Maksu tapahtui Nordean visa electronilla , ja kaikki hoitui mukavasti ( kunhan varmistat että ulkomailla maksu on kytketty päälle korttiin) hoituu muistaakseni nordean omilta nettipankkisivuilta.
Tänään työpäivänä lähetin sähköpostia ja kysyin tarvitaanko jonkinnäköistä henkilöllisyys todisusta, ja sain vastauksen ranskaksi ja samaan aikaan tilaus-sivulla siirtyi "odotetaan varmistusta pankilta" tilasta
"odotetaan vahvistusta henkilöllisyydestä"
Skannattuani kyseiset tiedot ja lähetettyäni ne eteenpäin muuttui tilaus käsittelyvaiheeseen. Eli uskoisinkin muiden antamien vihdjeiden mukaan tosiasiaan, että lähetä ne tiedot eteenpäin.
Osoitteet josta kysyin lisätietoa: info.mp@fnac.com
ja osoite jonne lähetin todistuksen henkilöllisyydestä: Document@fnac.com
Kaikki hoitunut mielestäni tähän mennessä hyvin ja oppinut hiukan ranskaa samalla.
Kiittäisinkin nyt kaikkia foorumin käyttäjiä hyvistä neuvoista, teidän takia itse uskallauduin tilaamaan tuon vaikka periaatteen vuoksi en yleensä korttitietojani minnekkään luovuta.
KIITOS!
-
Mitä tarkalleen skannasit? Ajokortinko vaan, tms?Fukster kirjoitti:.....
Skannattuani kyseiset tiedot ja lähetettyäni ne eteenpäin muuttui tilaus käsittelyvaiheeseen. Eli uskoisinkin muiden antamien vihdjeiden mukaan tosiasiaan, että lähetä ne tiedot eteenpäin.
....
Syy: Viesti editoitu kuntoon.
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja amanita »
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
-
Miksei kommenttini näy? Kyssärini on siis tuolla keskellä lainausta... Kirjoitan iphonella ja junassa, anteeksi sekoiluamanita kirjoitti:Olikos tuo Psaikken viesti vahingonlaukaus, vai miksi vain pelkkä lainaus?

Siis: mitä Fukster skannasit fnacille todisteeksi?
-
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka