Jago kirjoitti:Itse olen huomannut omassa iphone5:ssa että usein käy niin että kun joku yrittää soittaa minulle, niin vaikka puhelin on päällä ja siinä on kenttää, soittaja silti saa ilmoituksen "ei saada yhteyttä" ja puhelu ei mene läpi. Onkos tää kuinkakin yleinen ongelma tässä luurissa ja mitä sille on tehtävissä?
Vastaan nyt itse itselleni: tänään tuli eteen tilanne että saapuvat SMS viestitkään eivät enää tulleen perille. Päädyin resetoimaan koko luuri ja tein "Ota Käyttöön Uutena iPhonena". Saman tien rupesi tulemaan läpi sisään sekä puhelut, että SMS!. Nyt kokeilen palauttaa backupit, katsotaan vetääkö ne puhelimen takaisin alkuperäiseen solmuun.
Tuntuu siltä, että suurimmat ongelmat vitosen kanssa on niillä henkilöillä ketkä ovat palauttaneet softan backupista. Täytyy kyllä itse ottaa käyttöön uutena ja synkata vain ohjelmat, yhteystiedot etc. kunhan se musta 32 gt vain tulisi joku päivä.
Macbook Air M3
iPhone 13 pro
Apple Watch Ultra 2
zuki kirjoitti:Tuntuu siltä, että suurimmat ongelmat vitosen kanssa on niillä henkilöillä ketkä ovat palauttaneet softan backupista. Täytyy kyllä itse ottaa käyttöön uutena ja synkata vain ohjelmat, yhteystiedot etc. kunhan se musta 32 gt vain tulisi joku päivä.
Olen itse palauttanut samasta varmuuskopiosta (no, siihen on tietty tullut lisää roinaa ajan saatossa) ensimmäisestä iPhonesta lähtien (hikinen 2G-malli), eikä koskaan ole ollut mitään ongelmia. On toki mahdollista, että varmuuskopioon jää jokin roska, joka sitten sotkee puhelimen toiminnan.
Aaasi kirjoitti:
Toki sen arvasinkin jo. Mutta tuskin se on aivan virheetön ollut tehtaalta tullessaankaan, kun ei normaalia käyttöä kestä. Ilmeisesti näitä pitäisi käyttää ja säilyttää pehmustetussa huoneessa. Apple laatua.
Puhelimen tiputtelu ei ole normaalia käyttöä. Nimi kertoo jo kaiken........
Olen ihmetellyt iPhone 5:n valokuvien rajautumista toisin kuin mielestäni kuvatessani valitsin. Onkin niin, että etsin ei näytä todellista kuva-alaa toisin kuin esim. 4S-mallissa. Harmillista!
Päivää! Omistan ensmäistä kertaa apple tuotteen eli tän iphone 5 ja nyt herää kysymys. Kun vastaan puhelimeen niin joutuu odottamaan muutaman sekunnin ennen kuin voin puhua että toinen kuulee. Muilla luureilla en tälläiseen "ominaisuuteen" ole törmännyt. Onko normaalia?
matiaskallo kirjoitti:Päivää! Omistan ensmäistä kertaa apple tuotteen eli tän iphone 5 ja nyt herää kysymys. Kun vastaan puhelimeen niin joutuu odottamaan muutaman sekunnin ennen kuin voin puhua että toinen kuulee. Muilla luureilla en tälläiseen "ominaisuuteen" ole törmännyt. Onko normaalia?
Ainakin parissa edellisessä Android-luurissa oli täsmälleen sama juttu, eli olen itse jo tottunut. Syvältähän se on, sitä en kiellä..
matiaskallo kirjoitti:Päivää! Omistan ensmäistä kertaa apple tuotteen eli tän iphone 5 ja nyt herää kysymys. Kun vastaan puhelimeen niin joutuu odottamaan muutaman sekunnin ennen kuin voin puhua että toinen kuulee. Muilla luureilla en tälläiseen "ominaisuuteen" ole törmännyt. Onko normaalia?
Saman olen itsekin huomannut. Ärsyttävä ominaisuus.
Puhelin soi ja minä vastaan: "Hei....(hiljaisuus)... HEI!"
Vastapuoli: "Haloo...? No niin, olit sä sielä. Moi!"
Tälläiset keskustelun aloitukset puhelimitse ovat joka päiväistä huvia iPhone vitosella. Edellisessä Androidissa ei tätä ominaisuutta ollut.
iPhone | Apple Watch | iPad | Macbook Pro | Airpods
Samaa oli iPhone 4:ssa.
Mun 4S tekee välillä samaa. Onhan tuo häiritsevää.
MBP 14" | Studio Display 5K | iPhone 15 Pro | iPad Air | AirPods Pro | Watch S6 | TV 4K
Samaa oli iPhone 4:ssa.
Mun 4S tekee välillä samaa. Onhan tuo häiritsevää.
Mielestäni sama äärimmäisen ärsyttävä ominaisuus on jokaisessa älypuhelimessa nykyään. Moni ei tätä tiedosta, ja siksi puhuu liian aikaisin puheluun vastattuaan. Tuo "muutaman sekunnin" odottelu kuulostaa oudolta, sanoisin että viive on ennemminkin sekunnin luokkaa. Joko liioittelua tai sitten oikeasti vikaa laitteessa. Mutta takana näyttäisivät olevan ne ajat, kun puhelu oikeasti yhdistyi saman tien kun nappia painoi.
Meinasin tämän 5:sen hommata itselle seuraavaksi luuriksi. Yleensä näitä käyttökokemusketjuja lukiessa saa suht hyvän kuvan tuotteesta. Ja täytyy sanoa että nuo ~20 sivua kahlanneena kuppi kallistuu vieraisiin pöytiin... Ärsyttävän paljon kaikkia pikkuvikoja vaikka kuinka omenalasien läpi yritän katsoa.
miika_p kirjoitti:Meinasin tämän 5:sen hommata itselle seuraavaksi luuriksi. Yleensä näitä käyttökokemusketjuja lukiessa saa suht hyvän kuvan tuotteesta. Ja täytyy sanoa että nuo ~20 sivua kahlanneena kuppi kallistuu vieraisiin pöytiin... Ärsyttävän paljon kaikkia pikkuvikoja vaikka kuinka omenalasien läpi yritän katsoa.
Kaikenmaailman helinäkeijut tänne kirjoittelee viestikaupalla, kuin puhelin helähtää kädestä toiseen siirrettäessä niin, että tärykalvot meinaa poksahtaa...
Harvempi taas erikseen jaksaa kirjoitella, että kaikki pelaa hyvin. No, kaikki pelaa hyvin 8)
Komppaanpa mäkin edellisiä; iPhone 16gb valkonen toimii täydellisesti ja ei ollut naarmun naarmua kun paketista otin! Pakko sanoo sellanenki, totuin vanhan nokian kanssa että akkua sai nollasta täysiin ladata tuntitolkulla, mutta tää iPhone latautuu kyllä alle kahessa tunnissa! Ihanaa.
tiiiiiu kirjoitti:Komppaanpa mäkin edellisiä; iPhone 16gb valkonen toimii täydellisesti ja ei ollut naarmun naarmua kun paketista otin! Pakko sanoo sellanenki, totuin vanhan nokian kanssa että akkua sai nollasta täysiin ladata tuntitolkulla, mutta tää iPhone latautuu kyllä alle kahessa tunnissa! Ihanaa.
Vastaavasti kyllä tyhjeneekin aika liukkaasi Mutta sehän on näiden älykköhupelimien yhteinen ongelma, ei erityisesti vitosen.
Ei todellakaan yhtään mitään valittamista omassa iPhone vitosessa, aivan mahtava peli 3GS:n jälkeen. Varsinkin kamera ja GPS:n tarkennusnopeus jaksavat ihastuttaa. Ja akkua ei meinaa saada tyhjäksi hereilläoloaikana millään.
Viimeksi muokannut mercury, 18.2.2014 klo 5.29. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Tuolla pakkotoisto forumin puolella oli ruodittu tuota älypuhelinten "lagia" puhelun alussa. Kaikilla ketkä kärsivät ongelmasta " puhe ei kuulu heti puhelun alusta" oli operaattorina Sonera. Itselläni ei ole ikinä ollut Soneraa enkä myöskään tuosta ongelmasta ole kärsinyt.
Macbook Air M3
iPhone 13 pro
Apple Watch Ultra 2
zuki kirjoitti:Tuolla pakkotoisto forumin puolella oli ruodittu tuota älypuhelinten "lagia" puhelun alussa. Kaikilla ketkä kärsivät ongelmasta " puhe ei kuulu heti puhelun alusta" oli operaattorina Sonera. Itselläni ei ole ikinä ollut Soneraa enkä myöskään tuosta ongelmasta ole kärsinyt.
Minun 3GS teke joskus (lähinnä tietylle henkilölle soittaessa tai sen soittaessa minulle) tuota vaikka molemmilla on Saunalahden liittymä. Saa nähdä ilmeneekö vastaavaa uuden puhelimen kanssa sitten kun saan sen. Jos se tekisi sitä jatkuvasti ja kaikille soittaessa niin hermothan siinä varmaan ajan kanssa menisi . Onneksi en kuitenkaan soittele paljoa puhelimella enään nykyään, kiitos pikaviestimien ja whatsappin kaltaisten palvelujen .
On se jännä juttu tuo puhelunaloitusviive kun 18€ uutena maksanut Samsung E1080 tjsp avaa linjan joka kerta heti kun painaa luurinapista mutta iPhonen kanssa on jokseenkin joka toinen puhelu niin että on viivettä puhelun alkamisessa tai sitten vastaaminen ei satunnaisesti onnistu ollenkaan!