Ei ole vaivannut 4, 4S eikä nykyisen 5:n kanssa. Ja onko barbarossalla siis vitonen?barbarossa kirjoitti:On se jännä juttu tuo puhelunaloitusviive kun 18€ uutena maksanut Samsung E1080 tjsp avaa linjan joka kerta heti kun painaa luurinapista mutta iPhonen kanssa on jokseenkin joka toinen puhelu niin että on viivettä puhelun alkamisessa tai sitten vastaaminen ei satunnaisesti onnistu ollenkaan!
iPhone 5 käyttökokemukset
-
Re: iPhone 5 käyttökokemukset
Viesti Kirjoittaja kaffemi »
-
Viesti Kirjoittaja barbarossa »
Syy: Edeltävän viestin tarpeeton lainaus poistettu
-
Viesti Kirjoittaja HeavyJazzer »

-
Viesti Kirjoittaja Jusbali »
Ei toiminut iOS 6:ssa, eikä myöskään uudessa 6.01:ssä.
-
Viesti Kirjoittaja WhatUpDoe »
HeavyJazzer kirjoitti: ja ehkä 4S:n home-nappulakin oli jotenkin jämäkämpi?!
Tästä äärettömän iso plussa vitoselle! Paaljon parempi tuntuma kotinappulassa. Eikä tunnu siltä että hajois sekunnilla millä hyvänsä niinkuin tuo neljä-ässän.
-
Viesti Kirjoittaja Robert7 »
Mitäs porukka on tykäänyt tuosta ominaisuudesta, kun kuvaa videota, voi samalla räpsiä kuvia?
Kun tämän kuulin, olin innoissani, että wow, jotain uutta. Pettymykseksi sain todeta, että kuvia otetaan silloin VAIN 2 megapikselin tarkkuudella.
Tekeekö noilla kuvilla sitten mitään? Mikäköhän tämän ominaisuuden juju oikein on?
-
Viesti Kirjoittaja WhatUpDoe »
Taitaa ottaa ne sillä samalla fullhd tarkkuudella (eli 2 mp?). Taitaa myöskin olla sula mahdottomuus, että yksi kamera ottaa samalla full hd videota ja eri tarkkuuksisia kuvia. Ainakin maalaisjärki sanoo että se vaatisi kaksi kameraa.Robert7 kirjoitti:Iltaa!
Mitäs porukka on tykäänyt tuosta ominaisuudesta, kun kuvaa videota, voi samalla räpsiä kuvia?
Kun tämän kuulin, olin innoissani, että wow, jotain uutta. Pettymykseksi sain todeta, että kuvia otetaan silloin VAIN 2 megapikselin tarkkuudella.
Tekeekö noilla kuvilla sitten mitään? Mikäköhän tämän ominaisuuden juju oikein on?
Kyllä nuo 2 megapikselin kuvat ihan nettilaatusia ovat, eli facebookit sun muut. Printtilaatusia eivät ole.
-
Viesti Kirjoittaja tómppu »
Veikkaan, että näiden videokuvauksen aikana napsittujen kuvien päätarkoitus on Applen mielestä päätyä ryydittämään videota. iMoviessahan voi videoon lisäillä myös still-kuvia tuomaan eloa ehken muuten tylsään teokseen. Tuolla toiminnallahan saa kätevästi napsittua tuollaiset kuvat samalla kun kuvaa varsinaiset videoklipit.Robert7 kirjoitti:Mitäs porukka on tykäänyt tuosta ominaisuudesta, kun kuvaa videota, voi samalla räpsiä kuvia?
-
Viesti Kirjoittaja E-W »
Mielenkiinnosta kysyn, mihin ottamasi valokuvat tavallisesti päätyvät? Katseletko niitä tietokoneella tai lähetät nettiin?Robert7 kirjoitti:Tekeekö noilla kuvilla sitten mitään? Mikäköhän tämän ominaisuuden juju oikein on?
A13 7" Capacitive Touch Screen Android 4.0 Tablet PC w/ TF / Camera / Wi-Fi / G-Sensor - Black.
Compaq Prolinea 4/33.
-
Viesti Kirjoittaja cubeqtio »
Itselle kävi aivan samalla tapaa. Suojakuori + kalvo ja tippui about 40cm korkeudesta selkä edellä. Hyppäsi lasi irti laitteesta.Aaasi kirjoitti:Toki sen arvasinkin jo. Mutta tuskin se on aivan virheetön ollut tehtaalta tullessaankaan, kun ei normaalia käyttöä kestä. Ilmeisesti näitä pitäisi käyttää ja säilyttää pehmustetussa huoneessa. Apple laatua.skip kirjoitti:Ei mene, kun olet sen itse hajoittanut. Takuu on valmistusvirheitä varten.Aaasi kirjoitti:Tippu ip5 ~40cm korkeudelta pohjaedellä matolle jossa alla lankkulattia. On bumber ja kalvo lasin puolella:
https://dl.dropbox.com/u/45719253/SAM_1536.JPG
Meneekö takuuseen?

Muuten kyllä kestänyt hyvin kuritusta. On lasia hakattu 5kk ikäisen lapsen toimesta lusikalla jne.. jälkeä jättämättä.
Siksi hieman hämmentynyt että muuten kestänyt todella hienosti.
-
Viesti Kirjoittaja anemo77 »
Tekeekö noilla Incipion suojilla mitään, jos kerran mattolla hajoaa?Aaasi kirjoitti:Tippu ip5 ~40cm korkeudelta pohjaedellä matolle jossa alla lankkulattia. On bumber ja kalvo lasin puolella:
https://dl.dropbox.com/u/45719253/SAM_1536.JPG
Meneekö takuuseen?
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja amanita »
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Puhelin on paljon pienempi kuin oletin, nelkkuun verrattuna jopa tuntuukin pienemmältä, ihme kumma, mahtuu jopa pieneen rannelenkillä varustettuun nelkun suojaankin, joka ei kylläkään ole alun perin näille tarkoitettu.
Puhelimen aktivointi meni kuten Applella pitääkin, ongelmitta. Palautus nelkun varmuuskopiosta sen jälkeen, kun olin päivittänyt puhelimen ensin uusimpaan iOS 6:n versioon. Nelkkuun näet ehdin jo sen päivittää, eikä palautus onnistunut ilman.
Ensivaikutelma ei jysäytä ihastuksella niin täysillä, kuin tuo nelonen ensimmäisenä iPhonenani aikoinaan, mutta runsaasti ihasteltavaa silti löytyi. Varmaankin tuo näyttö kaikkine ulottuvuuksineen tuntuu tällä hetkellä kaikkein suurimmalta erolta ja itselleni mukavimpana muutoksena. Laitteen nopeus ei ole ihan vallan heepnaadilla lyönyt, toki sen olen kuitenkin kyennyt huomaamaan. Kellertävyyttä tuossa näytössä on vissiin hieman, mielestäni kuva on nelkkuun verrattuna kuitenkin vain siten sävykkäämpi. Minä en naputtele enkä tutki mikroskoopilla noita kulmia ja reunoja, joten tunnen ostaneeni hienon ja täydellisen laitteen, jonka uutuuksiin perehdyn illalla vielä tarkemminkin.
Puhelin on musta iPhone 5 16 GB.
EDIT: Siri ei ole oikein suostunut ymmärtämään minua, mutta seurustelu hänen kanssaan on todella rattoisaa.
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
-
Viesti Kirjoittaja Jerry Cotton »
Jännä juttu on kun monet sanoo että 4:ässään ei nopeudessa huomaa eroa. Minä huomaan enemmän kuin vaihdossa nelosesta 4:äässään. Tämä viitonenhan toimii kuin ajatus. Todella nopea. Hyvä päivitys, ensikokemuksien perusteella. Mikään ei takkua eikä tahmaa. Ja loistavaa, ei ole alettu leikkiä pientä tablet laitetta puhelimen koolla niin kuin kuin Samsung, vaan puhelin kulkee hyvin taskussa. Miinuksena koen sen että käyttöjärjestelmä kulkee samoja latujaan; jotain uudistusta se tarvitsee tai kilpailijat menee ohi. Niin ja kartat on surkeat, mutta se ei itse laitteen vika.
-
Viesti Kirjoittaja Robert7 »
Itse otan kuvia/videoita sen takia, että voin elää samat hetket "uudestaan". En vaan minä itse, vaan esim. myös perhe, sukulaiset, kaverit.E-W kirjoitti:Mielenkiinnosta kysyn, mihin ottamasi valokuvat tavallisesti päätyvät? Katseletko niitä tietokoneella tai lähetät nettiin?Robert7 kirjoitti:Tekeekö noilla kuvilla sitten mitään? Mikäköhän tämän ominaisuuden juju oikein on?
Luulen, että en ole ainut, joka näin ajattelee...
Läppäriä olen pitänyt kuvien tallennuspaikkana. Itse olen laittanut merkille, että vähemmän siitä tulee niitä näytettyä muille. Puhelimen myötä voisin ottaa kuvia ja näyttää joko suoraan siitä tai iCloudin avulla iPadistä. (Täällä ei varmaan edes tarvitse kertoa, miksi iPadi vie voiton näyttämisellä näistä kolmesta)
Edit. Jotkut saattavat päätyä netin ihmeellisen maailman kautta muille ihmisille, joille haluan jakaa.
-
Viesti Kirjoittaja jomppeli »
-
Viesti Kirjoittaja Trollaaja »
Ei välttämättä, jos kamera on niin nopea, että se ehtii videokuvien välissä vaihtaa reson, ottaa korkeatarkkuuksisen kuvan ja sitten vaihtamaan reson takaisin videokuvaan, jolloin videon kuvaus ei keskeydy. Näin nopeat prosessorit taitavat vain olla vielä aika kaukana tulevaisuudessa.WhatUpDoe kirjoitti:Taitaa myöskin olla sula mahdottomuus, että yksi kamera ottaa samalla full hd videota ja eri tarkkuuksisia kuvia. Ainakin maalaisjärki sanoo että se vaatisi kaksi kameraa.
-
Viesti Kirjoittaja tuomas92 »
Kädessä laite tuntuu erittäin hyvältä. Keventyneen painon huomaa selvästi, mutta erittäin jämäkkää tekoa olevana se ei tunnu ollenkaan halvalta. Alumiini takana tuo mieleen ensimmäisen sukupolven mallin hyvässä mielessä.
En pitänyt missään vaiheessa iPhone 4:ää hitaana (eikä se edelleenkään ole sitä), mutta vau, kyllä tämä vaan ihastuttaa nopeudellaan joka A6-prosessorista lähtee. Eron huomaa erittäin selvästi.
Videokuvan vakautus toimii hämmästyttävän hyvin.
EarPodit ovat vihdoin mukana tuleviksi kuulokkeiksi sellaiset, jotka eivät näytä (tai ennen kaikkea kuulosta) täydeltä munaukselta itse laitteen rinnalla.
-
Viesti Kirjoittaja rok »
Tylsälle Pertti Peruskäyttäjälle tämä on puhelimena mitä mainioin. Käyttö koostuu nettiselailusta, facebookkailusta, sähköpostista ym. Puhelin toimii myös matkakameranani (tosikuvailuun onkin sitten omat vehkeensä), kalenterinani ja elektronisena muistilappunani. Tähän käyttöön puhelin riittää täydellisesti. Kaiken lisäksi se on kaunis ja sitä on erittäin mukava, näppärä ja nopea käyttää. En ole osannut kaivata mitään lisäominaisuuksia, joiden puutteesta vitosta on haukuttu, mutta ehkä siihen on syynä juurikin se, että puhelimen käyttö on pitkälti edellä mainittua peruskauraa.
Tähän mennessä negatiivisia ajatuksia on herättänyt ainoastaan kaksi asiaa: omien biisien käyttö soittoäänenä on ilmeisesti mahdotonta tai erittäin vaikeaa, sillä itse en moisessa operaatiossa onnistunut. Samaten akkukesto voisi olla parempi, mutta ilmeisesti tämä on hyväksyttävä nykypäivän älypuhelimissa.
Loppukaneettina: femma on äärimmäisen hauska käyttää. Etenkin Sirin kanssa on hauska kuherrella 8)
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja Anghorn »
-
Viesti Kirjoittaja Jussi68 »
Naiset kun keskustelevat, siinä on "ymmärrys" taka-alalla... viihdyttävää (lue: rattoisaa) se saattaa ollaamanita kirjoitti:
EDIT: Siri ei ole oikein suostunut ymmärtämään minua, mutta seurustelu hänen kanssaan on todella rattoisaa.
Sorry OT.
-
Viesti Kirjoittaja rok »
Mäkki käytössä jo vuodesta 2006, mutta nyt tosiaan vasta ensimmäinen iPhone kierrossa. Pitääkin tutustua tuohon, tattista vaan!Anghorn kirjoitti:Jos olet, rok, mäkkikäyttäjä, niin lataapa Mac App Storesta ohjelma nimeltä iRingtones. Tuolla sujuu kätevästi soittoäänien tekeminen.
Eräs negatiivinen asia pitää velä nostaa esiin. Purple hazea kuviin puskee välillä. Mielenkiintoista olisi tietää, että onko tämä softa- vai rautavika? Ilmeisesti kyseessä kuitenkin kameran tekniikkaan (valo heijastuu linssiin) eikä ole päivityksellä korjattavissa. Yleensä tästäkin ongelmasta on kuitenkin selvinnyt kääntämällä kameraa hieman siten, ettei kirkas valonlähde osu aivan kuva-alueen reunaan.
Lisäystä: Purple hazestakin vielä sen verran, että sekin ilmenee satunnaisesti. Joskus sen saa näkymään, mutta toisinaan en saa edes yrittämällä sitä esiin. Harmittavasti muutamaan kuvaan se on kuitenkin päätynyt
![Surullinen [:(]](./images/smilies/icon_sad.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Trollaaja »
Syy: Edellisen viestin tarpeeton lainaus poistettu
-
Viesti Kirjoittaja squealer »
Kyllä mulla esiintyy niin auringon, loisteputken, hehkulampun kuin halogeeninkin kanssa. Ei se silti niin häiritsevää ole, etteikö sen kanssa toimeen tulisi.Trollaaja kirjoitti: Purple hazen syntyminen riippuu tyystin valonlähteestä, tarkemmin sen UV-pitoisuudesta. Eli käytännössä auringon kanssa pinkkiä esiintyy, loisteputken kanssa ei.
-
Viesti Kirjoittaja E-W »
A13 7" Capacitive Touch Screen Android 4.0 Tablet PC w/ TF / Camera / Wi-Fi / G-Sensor - Black.
Compaq Prolinea 4/33.
-
Viesti Kirjoittaja samihoo »

Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka