iPad (1. gen)-käyttökokemukset
-
Julius
Re: iPad-käyttökokemukset
Viesti Kirjoittaja Julius »
MacBook Pro 13" Retina i5 / 8GB / 250GB SSD
iMac 24" 3.06GHz C2D / 6GB / 750GB (Early 2008)
Mac Mini 2.4GHz C2D / 8GB / 256GB SSD (Mid 2010)
iPhone 11 Pro Max 64GB
-
Psaikke
Viesti Kirjoittaja Psaikke »
Jep ja täytyy sanoa etten ole hetkeakaan katunut Padin ostoa...iDock kirjoitti:Olen ainakin itsestäni ja myös muista huomannut, että iPadia haukkuu, kuinka tarpeeton ja "kakka" se on. MUTTA kun näkee laitteen itse livenä ja ehkä saakin kokeilla sitä, niin johan muuttuu ääni kellossa. Sittten vaan alkaa ajattelemaan, että "pakko saada, miten voisi elää ilman tuollaista". Tämän johdosta on itselläni padi ostoslistalla
-
oh6jih
Viesti Kirjoittaja oh6jih »
Tämän vuoksi en ole vielä omaani ostanutstrong kirjoitti:Applekin osaa taktikoida. Ensin pistettiin rampa Wifi- iPad markkinoille ja sitten vasta 3G-mallit. Nyt Wifi -iPadin omistajana kaipaisin 3G- ominaisuuksia, iPhone4 -tethering tuskin tulee koskaan iPadeille? Onko kohta kuitenkin hankittava 3G-iPad.iDock kirjoitti:Olen ainakin itsestäni ja myös muista huomannut, että iPadia haukkuu, kuinka tarpeeton ja "kakka" se on. MUTTA kun näkee laitteen itse livenä ja ehkä saakin kokeilla sitä, niin johan muuttuu ääni kellossa. Sittten vaan alkaa ajattelemaan, että "pakko saada, miten voisi elää ilman tuollaista". Tämän johdosta on itselläni padi ostoslistalla
Apple päivittänee loppuvuodesta iPadit, jolloin markkinoille saapuu myös 7 tuumainen kompaktimpi Wifi-iPad. 10 tuumainen kun on osoittautunut liian painavaksi ja hankalaksi pitää mukana, moni hankkiia 7 tuumaisen iPadin. Tämän jälkeen sitten 7" 3G-Ipad kenties joululomien jälkeen. Edelleenkään vuonna 2011 Wifi-malleissa ei toimi iphone-tethering, koska tämän salliminen vaikuttaisi 3G-mallien myyntiin.
Hyvinhän tuo Wifi iPad on pelannut, mutta Macbook Air on monesti parempi matkakäytössä (akun kestoa lukuuunottamatta).
-
IIIMacci
Viesti Kirjoittaja IIIMacci »
Veikkaan "Screenshare"-appsi, voi käyttää iPädiä kakkosmonitorina langattomasti...zuki kirjoitti:Mites tuo oli toteutettu?Oikku kirjoitti:Asiakkaan ilme oli näkemisen arvoinen tänään, kun ojensin hänelle iPadin pöydän yli ja hän sai siitä katsella läppäriltä toisella puolen pöytää näyttämiäni asioita :-).
Edit: Air Display:
http://www.wired.com/gadgetlab/2010/05/ ... r-for-mac/
-
Oikku
Viesti Kirjoittaja Oikku »
Oliskohan ollut "air display" -niminen appsi jolla se onnistuu näppärästi. Samalta firmalta on myös "airshare" jota olen käyttänyt iPhonessa pitkään erilaisten word, excel ja pdf -dokumenttien säilyttämiseen.zuki kirjoitti:Mites tuo oli toteutettu?Oikku kirjoitti:Asiakkaan ilme oli näkemisen arvoinen tänään, kun ojensin hänelle iPadin pöydän yli ja hän sai siitä katsella läppäriltä toisella puolen pöytää näyttämiäni asioita :-).
-
Infant
Viesti Kirjoittaja Infant »
Annan täydet pisteet kyllä myyjälle tästä kaupasta. Nopea toimitus, mukava hinta kuten huomattiinkin, tukeva paketointi ja vieläpä tiedustelut perään, että tulihan laite ja kaikki OK. Muutenkin asiallisen oloinen sälli. Kiitos!Terpower kirjoitti:Myyty.strong kirjoitti:miksi myit noin halvalla? Uusikin maksaa vähintöän 720€ eikä lukitsemattomia ole juurikaan myynnissäTerpower kirjoitti:Tökkiikö muilla youtube ? Mulla ainakin todella moni video tökkii aika lailla, jopa ärsyttävästi.
Lataa todella hitaasti.
Muuten huippulaite jopa uusi iPhone 4 jäänyt aika turhaksi, joten laitan myyntiin.
32 g iPhone 4 briteistä tuotu pari naarmua takalasissa jos jotain kiinnostaa. Hp 500
Halusin myydä, enkä pelleillä, siksi toi hinta.
-
InsaneFinn
Viesti Kirjoittaja InsaneFinn »
-
Infant
Hmm, mites tuo iPhone kun ei sitä avannut, eikös niiden safarit ole aika samanlaiset?InsaneFinn kirjoitti:Taas joutuu ihailemaan tuota akunkestoa. Katoin sillä Applen tiedotustilaisuutta streamina Wi-Fin kautta ja näytön kirkkaus oli varmaan noin 60%. Lähetys kesti noin 1,5h tai ei ainakaan mulla enää näy muu kuin nauhoitus ja akku oli aluksi 66% ja nyt se on 51%.
-
Istok
Viesti Kirjoittaja Istok »
Kyllä iPhone 4:lla sain katsottua ilman ongelmia.Infant kirjoitti:Hmm, mites tuo iPhone kun ei sitä avannut, eikös niiden safarit ole aika samanlaiset?InsaneFinn kirjoitti:Taas joutuu ihailemaan tuota akunkestoa. Katoin sillä Applen tiedotustilaisuutta streamina Wi-Fin kautta ja näytön kirkkaus oli varmaan noin 60%. Lähetys kesti noin 1,5h tai ei ainakaan mulla enää näy muu kuin nauhoitus ja akku oli aluksi 66% ja nyt se on 51%.
-
Infant
Jep, niin sai kaverikin, en tiedä miksi omassa luurissa herjasi. Ehkä oli datayhteydessä jotain, en koittanut kuin kerran.Istok kirjoitti:Kyllä iPhone 4:lla sain katsottua ilman ongelmia.Infant kirjoitti:Hmm, mites tuo iPhone kun ei sitä avannut, eikös niiden safarit ole aika samanlaiset?InsaneFinn kirjoitti:Taas joutuu ihailemaan tuota akunkestoa. Katoin sillä Applen tiedotustilaisuutta streamina Wi-Fin kautta ja näytön kirkkaus oli varmaan noin 60%. Lähetys kesti noin 1,5h tai ei ainakaan mulla enää näy muu kuin nauhoitus ja akku oli aluksi 66% ja nyt se on 51%.
-
Mailia
Viesti Kirjoittaja Mailia »
3GS:lläkin ihan hyvin.Istok kirjoitti:Kyllä iPhone 4:lla sain katsottua ilman ongelmia.Infant kirjoitti:Hmm, mites tuo iPhone kun ei sitä avannut, eikös niiden safarit ole aika samanlaiset?InsaneFinn kirjoitti:Taas joutuu ihailemaan tuota akunkestoa. Katoin sillä Applen tiedotustilaisuutta streamina Wi-Fin kautta ja näytön kirkkaus oli varmaan noin 60%. Lähetys kesti noin 1,5h tai ei ainakaan mulla enää näy muu kuin nauhoitus ja akku oli aluksi 66% ja nyt se on 51%.
-
IIIMacci
-
Sherukka
Viesti Kirjoittaja Sherukka »
Vilkkuminen ei johtunut striimistä.IIIMacci kirjoitti:Ipädillä katottiin täälki mut pientä vikkumista loppupuolella... Tais olla vähän ruuhkaa. Mut siinä vaiheessä ku Steve kerto siitä streami ominaisuudesta 4.2sessa (eli nappia painamalla voi työntää kamat ipadist Telkkariin Apple Tvn avulla) niin tajus kuinka kova juttu toi 99dollaria maksava laatikko on! Veikkaan että tulee myymään ku häkä - Mac omistajan must have!
-
IIIMacci
Mistä sit?Sherukka kirjoitti:Vilkkuminen ei johtunut striimistä.IIIMacci kirjoitti:Ipädillä katottiin täälki mut pientä vikkumista loppupuolella... Tais olla vähän ruuhkaa. Mut siinä vaiheessä ku Steve kerto siitä streami ominaisuudesta 4.2sessa (eli nappia painamalla voi työntää kamat ipadist Telkkariin Apple Tvn avulla) niin tajus kuinka kova juttu toi 99dollaria maksava laatikko on! Veikkaan että tulee myymään ku häkä - Mac omistajan must have!
-
renttu85
Viesti Kirjoittaja renttu85 »
Todellakin tökkii. YouTuben katselusta ei tule välillä yhtään mitään kun minuutin kestävää videota saa odetella viisi minuttia?! Ja himassa on kuitenkin 8 meganen yhteys. Yleensä luovutan kesken ja menen katsomaan maciltä tai iphonella. Muuta suurempaa moitittavaa en ole kyllä löytänyt tästä vempeleestä.Terpower kirjoitti:Tökkiikö muilla youtube ? Mulla ainakin todella moni video tökkii aika lailla, jopa ärsyttävästi.
Lataa todella hitaasti.
Muuten huippulaite jopa uusi iPhone 4 jäänyt aika turhaksi, joten laitan myyntiin.
32 g iPhone 4 briteistä tuotu pari naarmua takalasissa jos jotain kiinnostaa. Hp 500
-
ipot
Viesti Kirjoittaja ipot »
täällä tulee samalla nopeudella kuin tietokoneella mutta välillä latauspalkki lähtee menemään alusta kun painaa playtarenttu85 kirjoitti:Todellakin tökkii. YouTuben katselusta ei tule välillä yhtään mitään kun minuutin kestävää videota saa odetella viisi minuttia?! Ja himassa on kuitenkin 8 meganen yhteys. Yleensä luovutan kesken ja menen katsomaan maciltä tai iphonella. Muuta suurempaa moitittavaa en ole kyllä löytänyt tästä vempeleestä.Terpower kirjoitti:Tökkiikö muilla youtube ? Mulla ainakin todella moni video tökkii aika lailla, jopa ärsyttävästi.
Lataa todella hitaasti.
-
Psaikke
Viesti Kirjoittaja Psaikke »
Oletteko kokeilleet sitä m.youtube.com-osoitetta? Videot näkyy hyvalaatuisina jopa 3G:llä ja latautuvat melkoisen nopeasti. Mä tein siitä pikakuvakkeen home screenille, hakkaa vakiojuutuubiappin mennen tullen..ipot kirjoitti:täällä tulee samalla nopeudella kuin tietokoneella mutta välillä latauspalkki lähtee menemään alusta kun painaa playtarenttu85 kirjoitti:Todellakin tökkii. YouTuben katselusta ei tule välillä yhtään mitään kun minuutin kestävää videota saa odetella viisi minuttia?! Ja himassa on kuitenkin 8 meganen yhteys. Yleensä luovutan kesken ja menen katsomaan maciltä tai iphonella. Muuta suurempaa moitittavaa en ole kyllä löytänyt tästä vempeleestä.Terpower kirjoitti:Tökkiikö muilla youtube ? Mulla ainakin todella moni video tökkii aika lailla, jopa ärsyttävästi.
Lataa todella hitaasti.
-
ipot
Viesti Kirjoittaja ipot »
Juu käytän sitä melkopaljon kun on muuta selailua samaan aikaa. Kun haluaa katsoa paremmalla laadulla niin ehdottomasti tämä valittava.Psaikke kirjoitti:
Oletteko kokeilleet sitä m.youtube.com-osoitetta? Videot näkyy hyvalaatuisina jopa 3G:llä ja latautuvat melkoisen nopeasti. Mä tein siitä pikakuvakkeen home screenille, hakkaa vakiojuutuubiappin mennen tullen..
-
renttu85
Kokeilin äsken m.tubea edgen varassa ja rupesi videota ladatessaan herjaamaan ettän "videon muoto ei ole tuettu"ipot kirjoitti:Juu käytän sitä melkopaljon kun on muuta selailua samaan aikaa. Kun haluaa katsoa paremmalla laadulla niin ehdottomasti tämä valittava.Psaikke kirjoitti:
Oletteko kokeilleet sitä m.youtube.com-osoitetta? Videot näkyy hyvalaatuisina jopa 3G:llä ja latautuvat melkoisen nopeasti. Mä tein siitä pikakuvakkeen home screenille, hakkaa vakiojuutuubiappin mennen tullen..
-
renttu85
-
Oikku
pdf:nä ja numbersina voi lähettää s-postilla sekä iworkkiin.renttu85 kirjoitti:Latasin tuon Numbersin, ettän voisi kätevästi muokata ja lähettää laskuja tien päällä mutta eihän siinä saakkaan tallennettua noita taulukoita kun .numbers formaattiin. Itse kun käytän pc:ssä ja iMacissä openofficea ja se ei taas tajua tuosta formaatista edes sen vertaa kuin päs hännästään
-
renttu85
Mutta jos tarvitsee saada lähetettyä muokattavana taulukkona pc koneeseen niin Numbers saanoo ei käy. Outoa minusta ettän ohjelma kyllä suostuu avaamaan kaikki yleisimmät talukko formaatit mutta ei tallentamaan niitä niiden alkuperäisessä muodossa?!Oikku kirjoitti:pdf:nä ja numbersina voi lähettää s-postilla sekä iworkkiin.renttu85 kirjoitti:Latasin tuon Numbersin, ettän voisi kätevästi muokata ja lähettää laskuja tien päällä mutta eihän siinä saakkaan tallennettua noita taulukoita kun .numbers formaattiin. Itse kun käytän pc:ssä ja iMacissä openofficea ja se ei taas tajua tuosta formaatista edes sen vertaa kuin päs hännästään
Hyvä ohjelma tuo Numbers on muuten tässä iPadillä. Jopa kaikki openofficella tehdyt kaavat toimivat oikein mikä ei ole itsestään selvyys edes exelillä ja taulukoita on jopa kerrankin hauska muokata näppärän kosketusnäytön ja käyttöliittymän ansiosta. Mutta kyllä vähän joustavuutta myös muihin kuin Applen järjestelmiin kaipaisi...
-
ubiquity
Viesti Kirjoittaja ubiquity »
Mua houkuttais pystyä luomaan tekstitiedostoja, lähinnä sanoituksia yms. hyvin kevyttä tekstinkäsittelyä tarvitsevia filuja tienpäällä. Mulla on käytössä mobileme. Pystynkö ipadilla luodut tekstit jotenki kätsysti siirtämään vaikka idiskille ja sieltä ottaan käyttöön kotikoneella vai synkkautuuko noi itunesin kautta? vai käytetäänkö tähän tarkoitukseen tota iwork.comia? Onks kokemuksia siitä? Miten toimii?
-
Oikku
Iworkia olen käyttänyt paljon esimerkiksi ryhmissä työstettävien dokumenttien käsittelyyn. Minun kokemukseni on, että toimii tosi hyvin. Sen kanssa pystyy siirtämään mihin vaan ja vaikka pitämään muokattavan suuren dokumentin siellä tilaa viemästä. Sitä kautta ainakin pystyy siirtämään monen muotoisia tiedostoja.ubiquity kirjoitti:Mites toi pages toimii ipadilla?
Mua houkuttais pystyä luomaan tekstitiedostoja, lähinnä sanoituksia yms. hyvin kevyttä tekstinkäsittelyä tarvitsevia filuja tienpäällä. Mulla on käytössä mobileme. Pystynkö ipadilla luodut tekstit jotenki kätsysti siirtämään vaikka idiskille ja sieltä ottaan käyttöön kotikoneella vai synkkautuuko noi itunesin kautta? vai käytetäänkö tähän tarkoitukseen tota iwork.comia? Onks kokemuksia siitä? Miten toimii?
-
Spacelord
Viesti Kirjoittaja Spacelord »
Jatin 3G version ostamatta, koska koin se tarpeettomaksi. GPS loytyy jo omasta takaa ja muille informaatiopalveluille paasen kasiksi iPhonellakin. Ainut mika jai hieman mietityttamaan, oli esim. mokilla satunnainen surffaus, johon saattaisi tarvita puhelinverkkoyhteytta, mutta joikuspotillahan senkin pitaisi hoitua? Ilmeisesti myos iPhonen saa toimimaan wifi-spottina, mutta se vaatii jailbreikkauksen puhelimeen? Wanha 3G on niin hidas, etten toistaiseksi jaksa sita breikata tai sen tekee korkeintaan silloin kun lahtee mokille kaymaan.
Onko kellaan antaa softasuosituksia padille? Jonkinlainen top-appien listaustopic voisi olla paikallaan?
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka