Sendaa kirjoitti:Olisihan se, tosin tässä taisi olla jo lähtenyt ja saapunutkin automaattiin.
Ja Elisalla/Saunalahdella tilausta ei voi peruuttaa itse webistä vaan pitää mennä asiakaspalvelun kautta.
Niin, tarkoitinkin sitä, että itse myyjään yhteyttä ottamalla perua se.
Naurettavaa hössötystä yhdestä puhelimesta. Jotkut tilaa 3 eri operaattorilta, varaa vielä verkkokauppa.comista ja sit astelee kivijalkaan jonottamaan puhelinta.
Jos wikipediassa olisi "hullu", niin lisäisin nuo edellä mainitut kuvaukset sinne.
edit: lainaus lisätty sivun vaihtumisen vuoksi.
Viimeksi muokannut jakovski, 11.10.2015 klo 8.45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
..onko yhtäkään viestiä, mitä en ole joutunut muokkaamaan..
Eilen käytiin kaverin kanssa Oulun Dna liikkeessä heti kun avasivat ovet. Myyjä sanoi että ensimmäiset puhelimet saadaan vasta ensiviikolla tuntemattomasta syystä. Soneralla myyjä kysyi että s vai normaali ja mikä väri ja muisti. Kuulemma oli kaikkia hyvin hyllyssä ja 2 kpl lähti 6s + 64gb goldeja matkaan.
Ja sonerahan taas yritti väkisin tuputtaa heidän liittymiään mukaan...
Katsoin gigantin kuitista että iphone 6s+ 128 Gt gold takuu on 24kk !!! Eikös se operaattoreilla oo vaan 12kk? Jos näin niin silloinhan kannattaa gigantista aina ostaa puhelin !!
Viimeksi muokannut mihkeli, 11.10.2015 klo 10.36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Laitoin perjantaina paikalliseen Applen jälleenmyyntiliikkeeseen varaukseen 6s 128gb ruusukultaisena. Sanoivat että lauantaina (eilen) pitäisi tulla puhelimia, ja että ilmoittavat mulle sitten heti. Tänään soitin liikkeeseen kyselin puhelimen perään, ei kuulemma ole vielä tullut mutta ensi viikolla pitäisi jotain puhelimia tulla. Lisäksi myyjä kysyi että kerrottiinko minulle varausta tehdessä, että kyseistä puhelinta ei välttämättä tule lainkaan tämän tilauksen yhteydessä. Pakko varmaan mennä huomenna liikkeeseen kysymään lisää asiasta, sillä mitään tuollaista ei mulle varausta tehdessä mainittu. Voi olla että joudun tilaamaan sen erikseen tuonne liikkeeseen, tai sitten käyn hakemassa luurin Suomesta tai jostain toisesta kaupungista. Tai tilaan suoraan Applen nettisivuilta. Katselin myös muiden paikallisten elektroniikkaliikkeiden sivuja ja missään ei tunnu olevan 6s 128gb muistilla.
Toivottavasti se nyt ensi viikon aikana saapuisi, niin ei tarvisi alkaa metsästää sitä muualta. Ja lisäksi haluaisin nimenomaan tuon ruusukultaisen, on se niin kaunis
Viimeksi muokannut avl, 11.10.2015 klo 11.19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
mihkeli kirjoitti:Katsoin gigantin kuitista että iphone 6s+ 128 Gt gold takuu on 24kk !!! Eikös se operaattoreilla oo vaan 12kk? Jos näin niin silloinhan kannattaa gigantista aina ostaa puhelin !!
Itselläni 6s kuitissa ei lue takuuta lainkaan. Gigantin sivulla tuotetiedoissa mainitaan 12kk takuu, ennen se oli 24kk sielläkin.
mihkeli kirjoitti:Katsoin gigantin kuitista että iphone 6s+ 128 Gt gold takuu on 24kk !!! Eikös se operaattoreilla oo vaan 12kk? Jos näin niin silloinhan kannattaa gigantista aina ostaa puhelin !!
Itselläni 6s kuitissa ei lue takuuta lainkaan. Gigantin sivulla tuotetiedoissa mainitaan 12kk takuu, ennen se oli 24kk sielläkin.
Kyllä kuitissa lukee:" Iphone päätelaitteen takuu 24kk. Myyntipakkauksen tarvikkeiden takuu 12kk "
Eli miten tää sitten pitäis tajuta?? Ja minulle tuli myyntikuitti ja takuukuitti ja takuukuitissa tämä selvästi kerrottu. Eli jäikö sinulta takuu kuitti myymälään??
Viimeksi muokannut mihkeli, 11.10.2015 klo 21.27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Onko kukaan saanut haettua Soneran kytkynä 64gb tai 128gb mistään? Soitin Soneran myymälöitä läpi mutta kaikki sanoivat ettei ole ensimmäistäkään puhelinta tullut..
Kun Elisa/Saunalahdelta ei kuulunut mitään 2.10. 00:24 ennakkotilaamastani luurista perjantaina, niin pistin tilauksen Apple Storeen ja seurantatietojen mukaan puhelin on jo matkalla ja ehkä jo huomenna perillä:
Lähetetty 12. lokakuutata 2015
Seuraa toimitusta
Tila Shipment dispatched 12 lokakuuta
Arv. Toimitus 13. lokakuutata 2015
Kuljetusliike TNT EXPRESS INTERNATIONAL
Seurantanumero XXXXXXXXX
Toimitusnumero XXXXXXXXX
Toimituspalvelu 2 - 3 Day
productImage
iPhone 6s Plus 128 Gt kulta
Noniin, metsästys tuotti tulosta. 6S 64gb SG siis nyt taskussa. Jos jotakuta Oulun seudulla kiinnostaa niin Limingantullin Prisman sonera-liikkeestä kannattaa käydä kysymässä!
JoreJkl kirjoitti:Kun Elisa/Saunalahdelta ei kuulunut mitään 2.10. 00:24 ennakkotilaamastani luurista perjantaina, niin pistin tilauksen Apple Storeen ja seurantatietojen mukaan puhelin on jo matkalla ja ehkä jo huomenna perillä:
Seuraa toimitusta
Seurantanumero XXXXXXXXX
Toimitusnumero XXXXXXXXX
productImage
Voi hyvinkin tulla perille 11.10.
Itse tilasin iPhone 6S:n Applestoresta myös 9.10 ja se lähti tänään kohti Suomea DHL Expressillä. Tilasin myös hieman myöhemmin 9.10 Apple Storesta Applen 6S-kotelon, jolle maksoin vastaavan lisämaksullisen DHL Express-pikakuljetuksen. Kotelo oli jo tänään työpaikallani Helsingissä. Ilmeisesti jonkinlaista ruuhkaa kuitenkin noiden iPhone-puhelinten lähettämisessä, koska ei lähtenyt suoraan 9.10. matkaan.
EDIT: korjattu 7.10 -> 9.10. Nopealta vaikuttaa, mutta näköjään esim Gigantissakin on joitain malleja varastotavarana.
Viimeksi muokannut strong, 12.10.2015 klo 12.54. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Puhelimen tilaaminen suoraan Applelta on hyvä idea, jos operaattori ei pysty toimittamaan. Kaikissa väreissä ei tosin Applekaan pysty, esim.pinkkiä puhelinta saa sieltäkin odottaa 3-4 viikkoa.
JoreJkl kirjoitti:Kun Elisa/Saunalahdelta ei kuulunut mitään 2.10. 00:24 ennakkotilaamastani luurista perjantaina, niin pistin tilauksen Apple Storeen ja seurantatietojen mukaan puhelin on jo matkalla ja ehkä jo huomenna perillä:
Seuraa toimitusta
Seurantanumero XXXXXXXXX
Toimitusnumero XXXXXXXXX
productImage
Voi hyvinkin tulla perille 11.10.
Itse tilasin iPhone 6S:n Applestoresta myös 9.10 ja se lähti tänään kohti Suomea DHL Expressillä. Tilasin myös hieman myöhemmin 7.10 Apple Storesta Applen 6S-kotelon, jolle maksoin vastaavan lisämaksullisen DHL Express-pikakuljetuksen. Kotelo oli jo tänään työpaikallani Helsingissä. Ilmeisesti jonkinlaista ruuhkaa kuitenkin noiden iPhone-puhelinten lähettämisessä, koska ei lähtenyt suoraan 7.10. matkaan.
Mitenköhän sulla noi päivämäärät menee kun suomen Apple Store alkoi myydä iPhonea 9.10 eikä 7.10 yms
Äsken peruin tilaukseni Elisalta. Nyt saa joku onnellinen iPhone 6S plussan 128Gb kulta puhelimen joka tilattu 00.26 perjantai yönä.
Peruminen asiakaspalvelun chatissa kävi tosi kivasti. Ei odotuksia yms. Tykkään tuosta chatista näissä Elisan asioinneissa.
Tiedustelin elisalta juuri tiettyjen mallien saatavuutta verkkokaupan kautta. Tällä hetkellä osa malleista on loppuunmyyty. Tämän hetken arvio on että tilauksen saapuminen menee viikolle 46.
Viimeksi muokannut juu-zo, 12.10.2015 klo 12.54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Oli muuten aika huvittavaa kun hain postista samalla sekä 6S+:n että Applelta tilaamani nahkakuoren. Suojakuori oli ehkä parhaiten pakattu mitä olen koskaan saanut, jämäkässä pahvilaatikossa, jossa riippui muovitaskussa. Elisan lähettämä lähes tonnin elektroniikkalaite sen sijaan oli lähetetty paperipussissa En tiedä olenko sitten vain pikkutarkka tällaisissa asioissa mutta odotin kyllä jonkinlaista koteloitua pahvilaatikkoa tms.
Joo vähän ihmetellyt noita paperipussi lähetyksiä. Omani hain tänään ja oli saanut kipeää vähän mutta onneksi puhelin on kunnossa. Laatikon reunoissa painaumia toisella reunalla.
Saunalahti on kyllä hyvä myymään verkossa ei oota. Tai siis ovat myymässä tavaraa, jota heillä ei ole.
Mitä tarkoittaa 'Tilaamasi laite odottaa postitusta'?
Itse ymmärrän, että laite on hyllyssä, mutta kukaan ei viitsi postittaa sitä. Todellisuudessa laitetta ei ole välttämättä vielä missään.
Kyllästyin Saunalahteen ja Elisaan iPhone 6+ ässän tilauksen kanssa tohon samaiseen ylläolevaan pelleilyyn. Lopetan kiinteän laajakaistan ja mokkulanetin. Saavat rauhassa 'myydä' asiakkaille tuotteita, joita heillä ei ole eikä ole hajua milloin saavat. Minua eivät kuseta enää.
Turha kenenkään vinkua, että riippuu Applesta.
Ei muuten riipu.
Myytäis sitä mitä löytyy.
Se olis reilua, kaikille.