Erinomaista, johan lyhyemmällä pinnalla alkoikin kiristellä
amanita kirjoitti:
Liitän tähän pyynnöstä toisen ketjun, jossa puhutaan samasta aiheesta. Onko murinoita?
Kestää hetken.......nyt yhdessä, toivottavasti ei ole vaikea pysyä keskustelussa mukana. Jos tää nyt on ihan mahdoton ketju, noukin parhaan kykyni mukaan julkaisun jälkeiset viestit erilleen omaksi ketjukseen.
Data Kuukausi
Kytkentämaksu_______________________ _7,90
Kuukausimaksu ______________________ 14,90
Kuukausimaksuun sisältyy rajoittamaton määrä tiedonsiirtoa kotimaassa laskutuskauden aikana kohtuullisen käytön periaatteen mukaisesti 8)
Sisältää kohtuullisen käytön periaatteen mukaisen määrän (enintään 3 Gt/kk) tiedonsiirtoa kotimaassa laskutuskauden aikana. Asiakkaan ylittäessä tämän rajan on Soneralla oikeus rajoittaa palvelun käyttöä.
Kuinkas paljon vanhojen iPhonien hinnat nousi Soneran hintojen tultua julki? Varmaan moni on valmis maksamaan vähän enemmän vanhemmasta mallista kun ei tarvitse solmia liittoa Soneran kanssa.
Edit. Kirjotusvirhe
Viimeksi muokannut Pyrzi, 27.6.2008 klo 18.13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
kermit kirjoitti:Eli 429/519€ ja liittymän saa kaupan päälle. Tuleeko muita maksuja jos liittymää ei käytä?
429e + 1,99e x 24 = 476,76e
heittää soneran kytkyliittymellä vesilintua, unlokkaa luurin ja käyttää jotain halvempaa liittymää.
Tämä olisi se skenaario, miten omani hankkisin, jos vaan unlokkaus onnistuu. DNA:n Matkanetti olisi silloin se liittymä, jonka tuohon laittaisin, kun lähinnä 3G-surffilaudaksi tuon hankkisin. Soneran hinnat ei hotsita.
iPratt kirjoitti:
niinpä tai sitten tuossa muutaman kuukauden päästä puhelinta ruvetaan myymään ihan eri hinnalla, kun ensin on saatu rahastettua kiireisimmät. Kermat kuoritaan ensiksi päältä.
Joo aattelin itekki vähän kattoa pari kk vierestä ku pöly laskeutuu... Ei näytä kovin painavan Jobsin 199$ lupailut iPhonesta.
Noh noi ovatkin jenkkien hinnat. Kyllä ne siellä edelleen samaa 199/299 mainostavat...siellä tosin tuo liittymäsopimus asiakin on hieman eri, eli jos vanhat merkit paikkaansa pitävät niin ei tarvitse liittämää puhelimen oston yhteydessä avata vaan voi tehdä myöhemmin (lue: ei olleenkaan ja unlockaat itse)
Matkapuhelimen sim-lukitus tarkoittaa sitä, että matkapuhelin toimii ainoastaan Minun Sonera
-liittymillä, jotka on hankittu kytkykaupalla 3G-matkapuhelimen kanssa.
Eli tarkoittaako tuo sitä, että vaikka mulla olis jo ennestään Minun Sonera liittymä, niin voin silti ostaa tuon puhelimen ja käyttää sitä vanhalla kortilla?
Jos tarvii oston yhteydessä ottaa tuo Minun Sonera paketti yms. niin voin olla rekisteröimättä sitä, eli siitä ei tule maksua kuitenkaan?
Setä kirjoitti:Jos tarvii oston yhteydessä ottaa tuo Minun Sonera paketti yms. niin voin olla rekisteröimättä sitä, eli siitä ei tule maksua kuitenkaan?
Siis jos otat Minun Sonera paketin, niin silloin sen otat ja siitä laskutetaan.
Eli jos teet jonkin kytkysopimuksen niin siihen sitoudut ja laskut tulee. Operaattorin myymällässäkin saat koneenkin vasta sitten kun sopimus on mennyt läpi.
Setä kirjoitti:Jos tarvii oston yhteydessä ottaa tuo Minun Sonera paketti yms. niin voin olla rekisteröimättä sitä, eli siitä ei tule maksua kuitenkaan?
Siis jos otat Minun Sonera paketin, niin silloin sen otat ja siitä laskutetaan.
Eli jos teet jonkin kytkysopimuksen niin siihen sitoudut ja laskut tulee. Operaattorin myymällässäkin saat koneenkin vasta sitten kun sopimus on mennyt läpi.
Hintaa tulee 476,76 (429 + 24 * 1,99) euroa. EI ollenkaan paha mun mielestä. 8)
Sparta kirjoitti:Olisko näin että näin vois tehdä? Nimittäin Soneran palveluehdoissa sanotaan:
"Asiakkaalla ei ole oikeutta purkaa sim-lukitusta matkapuhelimesta ilman Soneran luovuttamaa
purkuun tarvittavaa koodia. Mikäli asiakas vastoin edellä mainittua purkaa sim-lukituksen tai yrittää
purkaa sen, asiakas vastaa kaikista aiheutuvista vahingoista ja Soneralla on oikeus estää puhelimen
käyttö."
Tämä nimittäin olis houkutteleva vaihtoehto, mutta lieneekö sallittua?
Ei, rikot sopimusta. Mutta kyllä siinä on tähänkin asti ollut vastaavat ehdot ja siitä huolimatta iPhonet levisi maailmalle kuin varpusparvi. Unlokkauksesta ei ole kuitenkaan vielä mitään varmaa tietoa.
Viimeksi muokannut kermit, 27.6.2008 klo 19.53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Crimson kirjoitti:Hintaa tulee 476,76 (429 + 24 * 1,99) euroa. EI ollenkaan paha mun mielestä. 8)
Ei lainkaan.
Jotku pelkäsivät että Sonera alkaisi luurille säveltään jotain kalliita virityksiä, itse luurin osuus pysyi kohtuullisella, ja käyttäjä voi rukslailla haluamansa paketin, vaikka laitteen hinnan kk maksuihin pilkkomis vaihtoehtoja on vähän, samoin harmi että muissa kytkyissä mahdollinen vuoden sopimus on iPhonen osalta ilmeisesti pudotettu pois.
Data Kuukausi
Kytkentämaksu_______________________ _7,90
Kuukausimaksu ______________________ 14,90
Kuukausimaksuun sisältyy rajoittamaton määrä tiedonsiirtoa kotimaassa laskutuskauden aikana kohtuullisen käytön periaatteen mukaisesti 8)
Sisältää kohtuullisen käytön periaatteen mukaisen määrän (enintään 3 Gt/kk) tiedonsiirtoa kotimaassa laskutuskauden aikana. Asiakkaan ylittäessä tämän rajan on Soneralla oikeus rajoittaa palvelun käyttöä.
Soneran mukaan rajoittamaton on siis 3Gt/kk
Eiköhän tuo ole liiskareita varten tuonne laitettu, niin kuin "varoituksena". Ei kai kukaan tahdo vastaavia kokemuksia mitä esim. DNA:lla oli (onko vielä?) joskus kun 3G-verkkojen datasiirrot tökkivät aika lailla "liiskariliittymien" takia. Tässä on myös se että 3G-tukiasemiin ei todellakaan mene vielä niin paksut piuhat (kaikkiin) että kaikille se 2 Mbit/s voitaisiin taata.
Meinaat vissiin että saisit 3 Gt kuussa menemään ihan iPhonen avustuksella? Pitäisin jo kovana saavutuksena...
Matkapuhelimen sim-lukitus tarkoittaa sitä, että matkapuhelin toimii ainoastaan Minun Sonera
-liittymillä, jotka on hankittu kytkykaupalla 3G-matkapuhelimen kanssa.
Eli tarkoittaako tuo sitä, että vaikka mulla olis jo ennestään Minun Sonera liittymä, niin voin silti ostaa tuon puhelimen ja käyttää sitä vanhalla kortilla?
Jos tarvii oston yhteydessä ottaa tuo Minun Sonera paketti yms. niin voin olla rekisteröimättä sitä, eli siitä ei tule maksua kuitenkaan?
Mie haluaisin myös tietää tämän mutta eiköhän se vastaus tule viimeistään 11.7.
Nimim. sekä firma- että vapaa-ajan liittymä Sonera.
tjweb kirjoitti:Meinaat vissiin että saisit 3 Gt kuussa menemään ihan iPhonen avustuksella? Pitäisin jo kovana saavutuksena...
En... kuhan vaan naureskelin. Kun hehkutetaan niin, että on rajoittamaton ja sitten onkin "pienellä" printillä, että on tässä sittenkin raja.
Koska rajoittamatonta ei saa myydä. Kuluttajaviraston mukaan yritys ei voi myydä rajattomasti mitään, koska se vain ei ole mahdollista. Tämähän tuli kun ACN (vai mikä se oli) lupasi rajattomat puhelut.
Eli sama se on kaikilla.. sanamuoto on jotain tyyliin "normaali käyttö" tai vastaavaa. Yli tuon saa operaattori rajoittaa käyttöä, lähinnä se tarkoittaa nopeuden kuristamista. Ei keneltäkään dataa kokonaan katkaista tuon takia.
Jotenkin kuulostaa kylla tama touhu enemman tai vahemman rahastukselta kun lukee noita " kynnys " maksuja joita pulitetaan valmistajalle yksin oikeudesta, toivottavasti muuta valmistajat ( mieluiten Nokia ) saavat nopeasti markinoille kunnon kilpailijan, vaikka tuote on ivasti muotoiltu ja siina on kaikea kivaa ei ihan aina jaksaisi maksaa Lapin lisaa.
k
Ymmarran toki etta idean kehittaja ansaitsee hiukka extraa mutta etta nain paljon, tuotehan on haluttava ja siita nakokulmasta ok rahastaa mutta jotenkin hiukan tokkii.
-naapurin puolella ruoho on aina vihreampaa, meilla pidempaa- loesje-
Ostan 8:n GT:n iPhonen Minun Sonera liittymällä ilman lisäpalveluja (hintaan 429€), heitän Soneran SIM kortin roskikseen puran SIM-lukituksen ZiPhonella, isken Elisan SIM-kortin sisään ja maksan Minun Sonera liittymän perusmaksun 1.99€ kuukaudessa seuraavat kaksi vuotta (yhteensä noin 48€)? Pitäisi kai mennä kysymään lähimmän (Helsingin Kaivopihan) Sonera Pisteestä.
Macbook Pro (mid 2011) 15" - 2,0 GHz Core i7 - 4Gt - 500Gt (7200RPM) - Radeon HD 6490M
MacBook Pro (mid 2007) 15" - 2,2 GHz Core 2 Duo - 4 Gt - 320 Gt (7200 RPM) - GeForce 8600 GT
Nokia N9 16Gt
Nikon D3100
iPod Touch 16Gt
Ostan 8:n GT:n iPhonen Minun Sonera liittymällä ilman lisäpalveluja (hintaan 429€), heitän Soneran SIM kortin roskikseen puran SIM-lukituksen ZiPhonella, isken Elisan SIM-kortin sisään ja maksan Minun Sonera liittymän perusmaksun 1.99€ kuukaudessa seuraavat kaksi vuotta (yhteensä noin 48€)? Pitäisi kai mennä kysymään lähimmän (Helsingin Kaivopihan) Sonera Pisteestä.
Juu tästä on ollut jo juttua tässä lähisivuhistoriassa. Eli jos unlokki-ohjelma tulee saataville, niin joo, juuri näin.
Sparta kirjoitti:Olisko näin että näin vois tehdä? Nimittäin Soneran palveluehdoissa sanotaan:
"Asiakkaalla ei ole oikeutta purkaa sim-lukitusta matkapuhelimesta ilman Soneran luovuttamaa
purkuun tarvittavaa koodia. Mikäli asiakas vastoin edellä mainittua purkaa sim-lukituksen tai yrittää
purkaa sen, asiakas vastaa kaikista aiheutuvista vahingoista ja Soneralla on oikeus estää puhelimen
käyttö."
Tämä nimittäin olis houkutteleva vaihtoehto, mutta lieneekö sallittua?
Ei, rikot sopimusta. Mutta kyllä siinä on tähänkin asti ollut vastaavat ehdot ja siitä huolimatta iPhonet levisi maailmalle kuin varpusparvi. Unlokkauksesta ei ole kuitenkaan vielä mitään varmaa tietoa.
En äkkiä löytänyt tuota Spartan lainaamaa tietoa Soneran sivuilta, mutta ikävimmillään tuo "Soneralla on oikeus estää puhelimen käyttö" kaiketi tarkoittaa IMEI-lukitusta. Sen jälkeen lienee kai aika yhdentekevää, millä kortilla puhelinta yrittää käyttää... Jos joku kuvitteli olennaisesti halvempia hintoja, on kyllä melkoisessa illuusiossa elänyt. Omasta mielestäni ne ovat jopa suhteellisen edulliset verrattaessa saman kaliiberin muihin luureihin (jos sellaisia nyt voi sanoa olevan).
Mac-käyttäjä vuodesta 1987
Mac Mini + Apple 24", iPad, AppleTV, Airport Extreme (stereo), iPhone 8GB, iPod Classic 30 GB
Yleensä iPhonesta mielestäni negatiiviseen sävyyn kirjoittava Kauppalehti on niitä harvoja, jotka ovat tänään uutisoineet iPhonen hinnan oikein, eivätkä ole sotkeneet hintaan mukaan Soneran liittymämaksuja.