Mulla on tili Visa Electronilla ja hyvin toimii. Kannattaa kokeilla, jos oma kortti toimii.Rutku kirjoitti:Saako tuon Navigonin ostettua sitten myös Visa Electronilla jos siinä on maksuominaisuudet vai käykö vaan tavan Visa? Millä itse maksoitte? Gift-cardit on vähän tyhmiä kun tarjoavat vain dollareina joten pitäs sitten ruveta valuutan arvoo ja korttejen määrää laskemaan plus sitten kortin odottelut (max tais olla $50 jos haluu s-postiin koodinsa).
iPhone (auto)navigaattorina
-
Re: iPhone (auto)navigaattorina
Viesti Kirjoittaja MarKle »
-
Viesti Kirjoittaja Rutku »
Ohoh, no tuo pitää hommata jossain välissä. Navigon pitää varmaan äidin tililtä laskuttaaMansku kirjoitti:Kyllä Visa Electron käy kun on enabloinut verkkomaksamisen

Nappaa tästä 500MB lisätilaa Dropboxiin rekisteröityessä: https://www.dropbox.com/referrals/AACRr ... 0EfR6M1QO0
-
Viesti Kirjoittaja Nurffe »

Juu, about 3 klikkii ja pääsee vaihtamaan kortin tietoja ja laskutusosoitetta. Voit vaikka käydä itse katsomassa :pRutku kirjoitti:Ohoh, no tuo pitää hommata jossain välissä. Navigon pitää varmaan äidin tililtä laskuttaaMansku kirjoitti:Kyllä Visa Electron käy kun on enabloinut verkkomaksamisenno onpa sillä velkojakin mulle kun oon ostellu porukoille sitä sun tätä tai muuten ostanut jotain, mitä en yleensä itse maksa joten tällä vois sit velat kuitata
. Eikös noiden tietojen muutto käy ihan muutamalla klikkauksella ja tiedot saa vetästyä poiskin, että äiti saa olla huoletta (vaikka en kyllä ainakaan itse huvikseen vetäs tilille isoo miinusta pakkaamalla iTunesin tilin täyteen sälää
.
-

Nappaa tästä 500MB lisätilaa Dropboxiin rekisteröityessä: https://www.dropbox.com/referrals/AACRr ... 0EfR6M1QO0
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Älkää nyt hyvät ihmiset taas lähtekö tähän "Mun kortti toimii, niin toimii muutkin" -linjalle.Rutku kirjoitti:Ohoh, no tuo pitää hommata jossain välissä. Navigon pitää varmaan äidin tililtä laskuttaaMansku kirjoitti:Kyllä Visa Electron käy kun on enabloinut verkkomaksamisenno onpa sillä velkojakin mulle kun oon ostellu porukoille sitä sun tätä tai muuten ostanut jotain, mitä en yleensä itse maksa joten tällä vois sit velat kuitata
. Eikös noiden tietojen muutto käy ihan muutamalla klikkauksella ja tiedot saa vetästyä poiskin, että äiti saa olla huoletta (vaikka en kyllä ainakaan itse huvikseen vetäs tilille isoo miinusta pakkaamalla iTunesin tilin täyteen sälää
.
iTunes Store EI OLE Verified by Visa -kauppa, eli Visa Electron EI virallisesti toimi siellä.
Ennen vanhaan Sammon kortit toimivat kaikissa kaupoissa missä tavallinenkin Visa (eivät enää nykyään uudet kortit) ja jossain välissä jotkut Nordean kortit ja huhut kertoo, että OP:n kortillakin on joskus voinut maksaa, mutta siis se on ihan tuurista kiinni sattuuko oma kortti toimimaan. Esim. Nordean vinkkelistä kortti joka noin toimii on viallinen, joten konttoriin ei kannata mennä asiasta valittamaan. Tuli testattua aikanaan.
Visa Debit sitä vastoin toimii 100% varmasti ja niitä saa myös alaikäiset.
-
Viesti Kirjoittaja Mansku »
-
-
Ei pidä paikkaansa.Mansku kirjoitti:Mutta eikös Verified By Visa ole vielä ihan eri merkityksessä ja siksi iTunes ei sitä mainosta, sehän siis takaa että ostokset hyväksytään yksittäin tunnuksilla tai muulla, iTunes veloittaa vaan suoraan. Tunnusta luotaessa iTunes silti tarkistaa kortin kelpoisuuden Visalta, joka taas kelpuuttaa kaikki Electronit, jotka on liputettu hyväksymään suorat verkkomaksut (tätä merkintää ei kaikki merkit anna tehdä verkkopankin kautta).
Laittamalla sen verkkomaksuruksin sallit käytön noissa Verified by Visa -kaupoissa (voit kokeilla, ota ruksi pois niin ne ei enää toimi). Se on sitä Electronin verkkokäyttöä. Electron voi toimia myös muissa kaupoissa, jos sen numero vastaa tavallista Visaa ja varmennus menee läpi. Kuitenkaan kaikki kortit näin eivät toimi (ja esim. Nordean näkökulmasta kortti joka toimii on viallinen). Minulla on tuossa pöydällä kaksi Nordean Electronia (verkkomaksu kytketty nettipankissa ja konttorissakin asiaa ihmetelty) jotka eivät toimi, sekä yksi ihan uusi OP:n kortti (joka ei toimi). Molemmista pankeista asiaa tiedustellessa oli vastaus, kun lopulta löysi ihmisen joka edes tiesi mitä verkkomaksu kortilla on: "Kortin ei kuulukaan toimia kaupoissa joissa ei ole Verified by Visa -merkintää tai muuta merkkiä Electronin hyväksymisestä".
iTunes ei nimenomaan tuon ostosysteeminsä vuoksi oikein Verified by Visa -kaupaksi voi lähteä, koska heidän pitäisi muuttaa koko kaupan toimintaa tällöin. Ja Electronia taas ei voida ilman Verified by Visa -lätkää hyväksyä. Mutta tästä ongelmasta päästään nyt eroon, koska nykyään saatavilla on tuo Visa Debit, joka toimii ja sen saa myös alaikäisenä.
Eli vielä nyrkkisääntö:
- Jos kaupassa on Verified by Visa -lätkä, Electron toimii aina.
- Jos kaupassa on Visa Electron -lätkä, Electron toimii aina. Tämä lätkä on yleensä vain silloin, jos on Verified -lätkäkin. Kaikki eivät sitä Verifiedia laita näkösälle, mutta jos kaupassa tulee henkilöllisyyden varmistus pankkitunnuksilla, niin se on Verified-kauppa kuitenkin.
- Jos kaupassa ei ole lätkää Electron ei virallisesti toimi, mutta VOI toimia. Jos ekalla kerralla ei tärppää, niin ei kannata yrittää turhaan uudestaan, koska tililtä lähtee joka yrityksestä euron katevaraus. Eli varaus tulee läpi, mutta korttia ei silti hyväksytä. Varaukset poistuvat automaattisesti 2 viikon kuluttua.
Applella ei ole kumpaakaan lätkää, joten Electronin ei KUULU toimia. Se voi silti toimia, mutta suurin osa (varsinkin suht tuoreista) korteista ei toimi, eikä niiden kuulukaan toimia.
Joku saattaa muistaakin silloin aikanaan, kun Xbox Live tuli suomeen. Mainoksissa oikein erikseen luki, että maksaa voi Visalla, MasterCardilla ja Sampo-Pankin Electronilla. Tämä johtui siitä, että tuolloin Sampo antoi ihan tarkoituksella Electroneilleen "normaalin" Visa-numeron ja täten maksut menivät siis läpi, kunhan varmistus onnistui. Jostain syystä kuitenkin Sampokin tämän palvelun tarjoamisen lopetti.
Jos ei usko, niin Googlella löytää satoja sivuja foorumikeskustelua, joissa aina joku tulee kertomaan "joojoo mun electroni toimii, niin muutkin toimii" ja sitten perään on 20 sivua "höh ei mun kortti toimi, yritin ainakin 10 kertaa eikä tää toimi, mitä teen väärin". Näitä löytyy tältäkin foorumilta.
-
Viesti Kirjoittaja inf »
Ja kaikille tiedoksi...Text-to-speech ei toimi suomenkielisillä ohjeistuksilla. Englanniksi toimii. Eli suomenkielinen naikkonen ei osaa lausua käännyttävien katujen nimiä.
Erittäin harmittavaa, noh toivottavasti noita kielivaihtoehtoja tulisi lisää tulevissa päivityksissä.
-
Viesti Kirjoittaja Sherukka »
-
Viesti Kirjoittaja jukjuv »
Tälläisissä viesteissä olisi mukava tietää mikä puhelin oli kyseessä? 2G, 3G vai 3GS ?Sherukka kirjoitti:Minulla kipaasi koko luuri nyt ensimmäistä kertaa kun olin päivittänyt 3.1:een. Asensin myös Navigon 1.2:en ja kun leikin iPod -ohjauksella niin kapula kaatui taas rähmälleen? 3.1 on buginen?
Eilen itse testailin tienpäällä ipod ohjausta jne.... toimi kuin junan vessa mun 3GS- puhelimessa.
http://www.juvankoski.com
-
-
-
Viesti Kirjoittaja musamäkki »
Kommentteja:
- iPod-ohjaus toimi erittäin hyvin, kertaakaan ei kaatunut softa
- mukava, että softa käynnistyy puhelun jälkeen itsekseen ja nappaa reitistä kiinni mielestäni nopeasti
- mulla oli reitillä Espoo-Lappajärvi (etelä-pohojanmaalla) asetuksena optimaalinen. En tiedä johtuiko siitä vai mistä, mutta neuvoi huonomman reitin ja 3 kertaa tuli yhtäkkiä viesti: tee U-käännös, keskellä päätietä. En tietenkään tehnyt ja sen jälkeen näytti taas ok eteenpäin. Mietin vaan, että kun matka on pitkä ( suuntaan 420km) ja jos softa laskee reitin niin, että siihen sisältyy nuo U-käännökset, niin kuinka luotettava se on? Takaisinpäin testasin asetuksella "nopein" ja silloin ei tullut kertaakaan u-käännös viestiä ja näytti eri reitin eli sen mitä yleensä ajan. Onks kukaan muu törmännyt tähän U-käännös viestiin monesti reissun aikana?
- kameratolppavaroitukset toimivat hyvin kuten ylinopeusvaroituksetkin (jos niitä haluaa pitää päällä)
- softa muuten tuntui hyvältä ja sujuvalta ja itse ainakin tykkään pitää luuria ihan pystyasennossa, jotta näkee reitin pidemmälle.
- erityisesti tykkäsin, että kun kuuntelin musaa samalla ja tuli ajo-ohjeita, niin musa feidaantui juuri sopivasti taustalle siksi aikaa. Näytti olevan myös softan sisäinen volumesäätö mahdollista.
-

-
Viesti Kirjoittaja K@rtsa »
inf kirjoitti:Nyt on testattu myös NAvigonen v1.2.
Ja kaikille tiedoksi...Text-to-speech ei toimi suomenkielisillä ohjeistuksilla. Englanniksi toimii. Eli suomenkielinen naikkonen ei osaa lausua käännyttävien katujen nimiä.
Erittäin harmittavaa, noh toivottavasti noita kielivaihtoehtoja tulisi lisää tulevissa päivityksissä.
Tähähän ei yllätys ettei toimi, sillä auto navigaattoreissakaan ei löydy yhtään softaa missä olisi suomenkielinen Text-to Speech. Olisi ollut jo suorastaan ihme jos olisivat
iPhonen softaan suomen laittanut. Vannomatta paras mutta jos eivät ole tähän mennessä suomenkieltä laittaneet niin tuskin tullaan näkemäänkään, toki olisi positiivinen yllätys jos näin olisi.
-
Eikö iPhonessa tämä ominaisuus ole sisäänrakennettuna myös Suomeksi (VoiceOver tms)?K@rtsa kirjoitti:inf kirjoitti:Nyt on testattu myös NAvigonen v1.2.
Tähähän ei yllätys ettei toimi, sillä auto navigaattoreissakaan ei löydy yhtään softaa missä olisi suomenkielinen Text-to Speech. Olisi ollut jo suorastaan ihme jos olisivat
iPhonen softaan suomen laittanut. Vannomatta paras mutta jos eivät ole tähän mennessä suomenkieltä laittaneet niin tuskin tullaan näkemäänkään, toki olisi positiivinen yllätys jos näin olisi.
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
Viesti Kirjoittaja musamäkki »
Toivotaan siis, että 1.3 versiossa se olis korjattu...kiitos tiedosta!Sherukka kirjoitti:Mun mielestä versiossa 1.2 tuli tällainen U-käännös bugi, 1.1:llä ei neuvonnut tuota suoralla tiellä.
-
-
Viesti Kirjoittaja EL5 »
Tosin iPhonen anturit (mm. kiihtyvyys) antaisi kylla naville paremmat mahdollisuudet arvauksiin esim. kaantymisen suhteen...
-
Viesti Kirjoittaja stygy »
Tuota sattuu muillakin navigointilaitteilla silloin kun GPS fixin tarkkuus ei ole parhaimmillaan. Mutta tilanne muuttuu huomattavasti paremmaksi kun ollaan oikeasti navikoimassa jonnekin. Silloin useimmat, myös Navigon, "pitää tiestä kiinni" kun tietää millä sitä pitäisi olla. Tämän huomaat esim kun lähdet väärästä moottoritien liittymästä. Silloin navi jatkaa moottoritietä kunnes irtoat liian kauaksi jolloin navi hyppää suoraan oikeaan paikkaan ja laskee uuden reitin.Rutku kirjoitti:Käykös teillä ikinä kokoversiossa sitä, että "nuoli" hyppii sivuteillekin vaikka vauhtia olisi 80-100km/h eli ohi ajaessa saattaakin vetää 90 asteen kulman ja lähteä vaikka vasemmalle lähtevälle pikkutielle tai sitten sillä tavalla, että auto lähtisi mukamas moottoritiellä liittymään vaikkei oikeasti sinne olisi menossa. Näin ainakin kävi lite-versiossa useamman kerran ja kävi huolettamaan, että onko tämä kokoversiokin näin "huono". Paikka luurilla oli varmasti hyvä, joskin sää taisi olla hieman pilvinen silloin. "Oikealla" GPS:llä kylläkään ole sääolot vaikuttaneet signaaleihin paljon pieruakaan mutta mites teillä? Onko ollut vastaavaa?
Koska käytit Lite versiota etkä siis voinut navigoida oikeasti, ei tilanne vastannut todellista navigointitilannetta. Itsekin Litellä ensin leikkineenä pidin kartalla pysymstä kaupunkioloissa välillä heikkona. Täysversiossa moista ei taas ole tapahtunut.
-
On varmaan, mutta kun puhutaan Text-to-speech ominaisuuksista navi ohjelmissa puhutaan kyllä ihan eriasioista, tämä on ominaisuus Navisoftassa EI iPhonessa.Sherukka kirjoitti:Eikö iPhonessa tämä ominaisuus ole sisäänrakennettuna myös Suomeksi (VoiceOver tms)?K@rtsa kirjoitti:inf kirjoitti:Nyt on testattu myös NAvigonen v1.2.
-
Puhutaanko kuitenkin sen verran samasta asiasta eli puhuuko toi Navigoni ruudulla näkyvät kadunnimet? Silloinhan voisi kuvitella että käyttäisivät jotain iPhonen API:a, sori jos olen pihalla!?K@rtsa kirjoitti:On varmaan, mutta kun puhutaan Text-to-speech ominaisuuksista navi ohjelmissa puhutaan kyllä ihan eriasioista, tämä on ominaisuus Navisoftassa EI iPhonessa.Sherukka kirjoitti:Eikö iPhonessa tämä ominaisuus ole sisäänrakennettuna myös Suomeksi (VoiceOver tms)?K@rtsa kirjoitti:inf kirjoitti:Nyt on testattu myös NAvigonen v1.2.
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
EDIT: Ai perhana, oliko tuo minunkin käyttämä Navigon englanninkielinen!?
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
-
Sherukka kirjoitti: Puhutaanko kuitenkin sen verran samasta asiasta eli puhuuko toi Navigoni ruudulla näkyvät kadunnimet? Silloinhan voisi kuvitella että käyttäisivät jotain iPhonen API:a, sori jos olen pihalla!?
EDIT: Ai perhana, oliko tuo minunkin käyttämä Navigon englanninkielinen!?
Joo kyllä se läheltä liippaa, olen kaikkia navi softia käyttänyt erillaisissa laiteissa ja suomenkielellä kerrottavat kadunnimet ei ole vielä vastaan tullut. Ei edes TomTom.ilta tai Garmin.ilta jotka näitä markkinoita on hallinut jo vuodesta nolla. Mutta jos se sieltä vielä tulisi yksi kaunis päivä

-
Viesti Kirjoittaja Mäksä »
Reissussa oli seuraavat laitteet: TomTom 930T, TomTom joku vanhempi malli euroopan kartoilla, oisko joku 500 sarjalainen, VDO:n joku tv:llä varustettu navilaite, sekä iPhone 3GS Navigonilla (1.1 versio) ja TomTomilla.
Jo virossa todettiin, että joudun ajamaan letkan kärjessä Navigonin kera (tompassa ei ollu itä-eurooppaa), Sillä muiden TomTomit ja VDO näytti aivan mitä reittiä sattui.
Sama homma jatkui läpi balttianmaiden ja puolan, muut olisivat olleet täysin hukassa omilla navigaattoreillaan. VDO autokunta jopa eksyi yhdessä välissä ja tuli varsovaan täysin omia reittejään paljon myöhemmin.
Tsekin puolella alkoi muut tuntemaan teitä vähän enemmän, ja siis kaikissa laitteissa piti olla täysi itä-euroopan kartasto uusimmilla kartoilla, siltin Navigon oli ainut joka toimi täydellisesti järkeviä reittejä pitkin, tunsi nopeusrajoitukset kaikilla teillä ja valvontakamerat. Kuitenkin varsinkin itävallassa ja italiassa muut laitteet olivat niin pihalla että kahdesti kun piti mennä eri aikaan leirikselle, niin jouduin etsimään muut kun ei muut vehkeet tunnistaneet uusia teitä, vaan opasti vanhoja pitkin joita ei enää ollut edes.
iPhonen ongelma oli lähinnä siinä, kun ei päässyt nettiin, niin joutui 30min ennen lähtöä laittaa luurin autoon jotta löytää signaalin, kaiken kaikkiaan toimi loistavasti iphone, ja etenkin navigon reissussa, ei tomtomia kauheesti tullut käytettyä, sen vert huonompi se oli...
Kyllä Navigon on selkeästi paras iphonen navitarjonnasta tällä hetkelle..suosittelen!
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka