”Tyhmät kysymykset” iPhone-, iPad- ja iPod-laitteista
-
Re: "Tyhmät" iPhone/iPod touch ja iPad-kysymykset
Viesti Kirjoittaja dolbydin »
-
Viesti Kirjoittaja mckoira »
-
Viesti Kirjoittaja iKalliokoski »
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
iPad 32 GB Wi-Fi-malli
iPhone 4 16 GB
-
Viesti Kirjoittaja oh6jih »
Veikkaus että nettimaksaminen on pankista suljettu tilinylityksen vuoksi. Eli konttorilla käynti ja selvität miksi toi on tapahtunut niin saattavat kytkeä uudelleen päälle. Ja kyllä se veloitus ainakin pitäisi mennä silloin ostohetkellä, tai ainakin varauksiin se pitäisi mennä. Päivän-parin viive saattaa itse veloituksessa olla ja jos ostokset ovat eurojen luokkaa niin katekyselyä ei ostohetkellä välttämättä tehdä (paitsi electronilla se kyllä pitäisi tehdä aina). Kannattaa vain itse huolehtia ettei ostele silloin kun tilillä ei ole katetta niin paljoa.IronC88 kirjoitti:Hei nyt tärkeä kyssäriAppstoren tilin kautta en saa enään ladattua maksullisia ohjelmia enkä edes ilmaisia. Juttu liittyy varmasti siihen kun syötin oman OP tilin visa electron kortin tiedot ja kuvittelin että laskuttavat appien hinnan heti tililtä ostettaessa. Ilmeisesti tämä sitten tapahtuukin myöhemmin eikä tilillä nyt ollut sitten rahaa. Nyt sitten pyytää aina laittamaan uutta maksutapaa kun lataan mitä tahansa ohjelmaa. Okei ymmärrän että oma vika mutta korjaantuuko tuo heti kun saan tililleni rahaa vai joudunko uudestaan laittamaan korttini tiedot tilille. Aina helpompaa olisi jos veloittavat summan heti kun tilille tulee rahaa. Kuinka tuo nyt käytännössä menee?
-
Viesti Kirjoittaja Raju_Jukka »
Miten pystyn poistamaan "facebook" kuvakkeen omasta iphonesta, kun olen sen lisännyt ilmeisesti "kirjanmerkkinä" tai jonkunlaisena "pika-linkkinä" työpöydälle. Latasin juuri itse facebook sovelluksen puhelimeen, joten tolle toiselle kuvakkeelle ei ole enää käyttöä. Tuolta iTunesin kautta sitä en saanut poistettua, koska siihen kuvakkeen kohtaan ei ilmesty raksia, muiden kuvakkeiden tavoin.
Linkitin sen aluksi siis suoraan sieltä facebookin sivuilta siihe työpöydälle.
-
Viesti Kirjoittaja Twone »
iPhonen kotivalikossa pidä sormea pohjassa kuvakkeen kohdalla niin vasempaan yläkulmaan pitäisi tulla x-merkki josta voit painaa.Raju_Jukka kirjoitti:Hola.
Miten pystyn poistamaan "facebook" kuvakkeen omasta iphonesta, kun olen sen lisännyt ilmeisesti "kirjanmerkkinä" tai jonkunlaisena "pika-linkkinä" työpöydälle. Latasin juuri itse facebook sovelluksen puhelimeen, joten tolle toiselle kuvakkeelle ei ole enää käyttöä. Tuolta iTunesin kautta sitä en saanut poistettua, koska siihen kuvakkeen kohtaan ei ilmesty raksia, muiden kuvakkeiden tavoin.
Linkitin sen aluksi siis suoraan sieltä facebookin sivuilta siihe työpöydälle.
-
Viesti Kirjoittaja petroskaali »
Oletko kokeillut vaihtaa kalenteria uuden tapahtuman valikoista? Luultavasti homma vaatii myös sen että synkattavassa tieokoneessa on useampi kalenteri käytössä?iKalliokoski kirjoitti:Tyhmä kysymys iPadin ohjelmista Kalenteri ja Muistio. Applen sivuilla kerrotaan iPadin ohjelmista ja niitä lueskellessani olen huomannut pari kuvaa ohjelmista Kalenteri ja Muistio, missä Muistiossa muistiinpanon otsikko oli isommalla fontilla, kuin muu teksti, itse en ole löytänyt miten se onnistuisi JA Kalenterissa näkyy olevan näkymä päivästä, minkä eventit ovat erivärisiä. Itselläni kaikki ovat sinisiä, enkä tiedä miten niitä voi muokata
Mulla tahtoo käydä niin että kun en huomaa vaihtaa tapahtumaa "oikeaan" kalenteriin, tulevat ne aina oletuskalenteriin. (iPadissani synkronoituu tällä hetkellä seitsemän kalenteria!!!)
pod/pad/phone/mac
-
Viesti Kirjoittaja smirri »
Upouusi Windows 7 alla. Mihinköhän iPhone on synkronoinut yhteystietoni ? En löydä niitä mistään.

-
Viesti Kirjoittaja wohhey »
Ei mihinkään jos olet ole raksittanut erikseen?smirri kirjoitti:Heipsan !
Upouusi Windows 7 alla. Mihinköhän iPhone on synkronoinut yhteystietoni ? En löydä niitä mistään.
Windows 7:ssa on osoitekirja sovellus mielestäni niin sieltä iTunesista laitat sinne rastin niin puhelimesta pitäis synkkaa sinne ja sit toisipäin.
Outlook on toinen vaihtoehto, mutta itse en ole ohjelmasta ikinä tykännyt.
MacBook Pro 16" (2019)
iPhone 12 Pro Max
PSN: CruelPorkkana
-
Viesti Kirjoittaja disko »
Mail tuo kyllä postit mutta yrittäessäni lähettää viestejä Mail ilmoittaa minulle "Tilin (sähköpostitunnukseni) salasana puuttuu, avaa asetukset ja syötä salasana."
...tai jotain sinne päin. Kun menen asetuksiin, siellä näkyy kyllä salasanani ihan oikein (mutta tietysti palloina). Missä vika? Tietokoneeni Mailin asetuksissa? iP4 ei siis suostu lähettämään tällä hetkellä sähköposteja vaan ne jäävät lähteviin.
iPhone 4G
-
Viesti Kirjoittaja skip »
SMTP-palvelimen salasana puuttuu todennäköisesti. Itselleni kävi näin, kun palautin vanhan varmuuskopion uuteen luuriin. Asetuksista surffailet tilin SMTP-asetuksiin ja sinne tarjoat salasanaa.disko kirjoitti:Ongelmani on seuraavanlainen:
Mail tuo kyllä postit mutta yrittäessäni lähettää viestejä Mail ilmoittaa minulle "Tilin (sähköpostitunnukseni) salasana puuttuu, avaa asetukset ja syötä salasana."
...tai jotain sinne päin. Kun menen asetuksiin, siellä näkyy kyllä salasanani ihan oikein (mutta tietysti palloina). Missä vika? Tietokoneeni Mailin asetuksissa? iP4 ei siis suostu lähettämään tällä hetkellä sähköposteja vaan ne jäävät lähteviin.
https://www.dropbox.com/referrals/NTU0MTcwODg5
-
Viesti Kirjoittaja -skit »
-
Viesti Kirjoittaja disko »
Tuhannet kiitokset! Sieltähän se salasana puuttuikin!skip kirjoitti:SMTP-palvelimen salasana puuttuu todennäköisesti. Itselleni kävi näin, kun palautin vanhan varmuuskopion uuteen luuriin. Asetuksista surffailet tilin SMTP-asetuksiin ja sinne tarjoat salasanaa.disko kirjoitti:Ongelmani on seuraavanlainen:
iPhone 4G
-
Viesti Kirjoittaja matties »
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
-
Viesti Kirjoittaja matties »
Lueskelin tätä threadiä ja vähän googlettelin, niin löysin sitä kautta vastauksen. Eli jos jollain muulla on ongelmia lähtevän postin kanssa, niin:matties kirjoitti:Onko kukaan käyttänyt iPhone 4:ssa Nokian Ovi Mail (x.x@ovi.com) sähköpostia? Ongelmana on lähtevä posti, sillä en saa millään asetuksilla lähetettyä maileja Iphonella. Itellä on tuo osoite ollut käytössä jo pidemmään, joten en siitä siksi raski luopua. Apuja?
Lähtevän postin palvelin:
Palvelinnimi: smtp.mail.ovi.com
Tunnus: username@ovi.com
Salasana: *****
Käytä SSL:ää: kyllä
Todentaminen: Salasana
Palvelimen portti: 465
-
Viesti Kirjoittaja opsi »
Tähän kyselisin edelleenkin ratkaisua.opsi kirjoitti:Miten saan iPadin Safari-selaimella internetistä löytämäni PDF-tiedoston tallennettua iPadille ja avattua sen iBooks-ohjelmalla? Kun klikkaan PDF-tiedostoa jollain nettisivulla niin se aukeaa aina automaattisesti luettavaksi Safarilla.
Onnistuuko siis tallennus jotenkin? On mulla tuossa Cydiakin, joten jos sieltä löytyy joku apuohjelma tms. niin sekin toki kävisi.
Onko tosiaan ainoa ratkaisu tallentaa kotikoneella PDF koneelle ja siirtää siitä sitten iTunesilla se iPadiin tai iPhoneen...?
-
Viesti Kirjoittaja Pis »
iOS 4:ssa Safari tarjoaa "open in ibooks"-toimintoa. Eli jos maltat odottaa softapäivitystä iPadiisi, asia on ok.opsi kirjoitti:Tähän kyselisin edelleenkin ratkaisua.opsi kirjoitti:Miten saan iPadin Safari-selaimella internetistä löytämäni PDF-tiedoston tallennettua iPadille ja avattua sen iBooks-ohjelmalla? Kun klikkaan PDF-tiedostoa jollain nettisivulla niin se aukeaa aina automaattisesti luettavaksi Safarilla.
Onnistuuko siis tallennus jotenkin? On mulla tuossa Cydiakin, joten jos sieltä löytyy joku apuohjelma tms. niin sekin toki kävisi.
Onko tosiaan ainoa ratkaisu tallentaa kotikoneella PDF koneelle ja siirtää siitä sitten iTunesilla se iPadiin tai iPhoneen...?
-
Viesti Kirjoittaja opsi »
Ok, hienoa! Tallentaako se sen PDF-tiedoston samalla siihen laitteeseen?Pis kirjoitti:iOS 4:ssa Safari tarjoaa "open in ibooks"-toimintoa. Eli jos maltat odottaa softapäivitystä iPadiisi, asia on ok.opsi kirjoitti:Tähän kyselisin edelleenkin ratkaisua.opsi kirjoitti:Miten saan iPadin Safari-selaimella internetistä löytämäni PDF-tiedoston tallennettua iPadille ja avattua sen iBooks-ohjelmalla? Kun klikkaan PDF-tiedostoa jollain nettisivulla niin se aukeaa aina automaattisesti luettavaksi Safarilla.
-
Viesti Kirjoittaja BatMac »
Harmillinen ongelma kun ei tiedä koskaan onko kaikki mailit päätyökoneella vaiko ei.
-
Viesti Kirjoittaja Pis »
Ei se ainakaan lataile sitä verkosta kun luet sitä myöhemmin uudestaan iBooksissa. Tiedostolle tarjotaan myös muita yhteensopivia "open with"-ohjelmia, mikäli sellaisia on asennettuna. Mulla on iBooksin lisäksi Quickoffice. Olisi kätevää jos saisi suoraan tallennettua tuohon tyyliin tiedostoja Dropbox-tilille, mutta tällä hetkellä tuo onnistuu Quickofficen kautta käyttämällä.opsi kirjoitti:Ok, hienoa! Tallentaako se sen PDF-tiedoston samalla siihen laitteeseen?
-
Viesti Kirjoittaja IronC88 »
Juu tietenkin pitää tarkistaa että rahaa on tilillä ja rahaa oli hyvin tilillä. Kuvittelin vain että raha lähtee melkein välittömästi ostotapahtuman jälkeen. Päivää myöhemmin katsoin tilin saldoa ja mitään ei oltu vähennetty. Nyt ei puhuta kuin parista hassusta eurosta mutta kyllä se silti päänvaivaa aiheuttaa kun ei päivityksiäkään pysty ottamaan. Mutta tämähän ilmeisesti ainakin väliaikaisesti korjaantuu sillä jos luo uuden sähköpostiosoitteen? Itse ainakin tein niin kerran aiemmin 3G:n aikoihin ja toimi....mutta saanko päivitettyä noita softia jotka on otettu toisella tunnuksella. Tämä siis vain siihen asti että saan vanhan tilin maksuasiat selviksioh6jih kirjoitti:Veikkaus että nettimaksaminen on pankista suljettu tilinylityksen vuoksi. Eli konttorilla käynti ja selvität miksi toi on tapahtunut niin saattavat kytkeä uudelleen päälle. Ja kyllä se veloitus ainakin pitäisi mennä silloin ostohetkellä, tai ainakin varauksiin se pitäisi mennä. Päivän-parin viive saattaa itse veloituksessa olla ja jos ostokset ovat eurojen luokkaa niin katekyselyä ei ostohetkellä välttämättä tehdä (paitsi electronilla se kyllä pitäisi tehdä aina). Kannattaa vain itse huolehtia ettei ostele silloin kun tilillä ei ole katetta niin paljoa.IronC88 kirjoitti:Hei nyt tärkeä kyssäriAppstoren tilin kautta en saa enään ladattua maksullisia ohjelmia enkä edes ilmaisia. Juttu liittyy varmasti siihen kun syötin oman OP tilin visa electron kortin tiedot ja kuvittelin että laskuttavat appien hinnan heti tililtä ostettaessa. Ilmeisesti tämä sitten tapahtuukin myöhemmin eikä tilillä nyt ollut sitten rahaa. Nyt sitten pyytää aina laittamaan uutta maksutapaa kun lataan mitä tahansa ohjelmaa. Okei ymmärrän että oma vika mutta korjaantuuko tuo heti kun saan tililleni rahaa vai joudunko uudestaan laittamaan korttini tiedot tilille. Aina helpompaa olisi jos veloittavat summan heti kun tilille tulee rahaa. Kuinka tuo nyt käytännössä menee?

-
Viesti Kirjoittaja Kumustelija »
Toinen kymysys liittyen käyttikseen, nyt 3GS:sssä on 3.1.2 blackra1nilla.. Jos päivitän, niin pitääkö tuo unlockata uudelleen? Hävittääkö tämä prosessi kaiken tiedon puhelimesta..? Jos sitten ajan varmuuskopion sisään niin mitä kaikkea se sisältää?
-
Re: iPhone 4 sovellusten kuvakkeet
Viesti Kirjoittaja PowerCow »
Syy: Liitetty viesti olemassa olevaan ketjuun.
-
Viesti Kirjoittaja tpl2 »
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Pis »
Skrollaa kyseisessä tekstiviestiketjussa ylöspäin jolloin esille ilmestyy sopiva namikka.tpl2 kirjoitti:Empä löytänyt haulla (tumpelo),mut miten saa tekstarista tallennettua numeron yhteystietoihin?Kyseessä siis 3GS.
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka