T. Entinen 3G-läinen
iPhone 4 käyttökokemukset
-
disko
-
jt.syrja
Re: iPhone 4 käyttökokemukset
Viesti Kirjoittaja jt.syrja »
Meet sillä uudella puhelimella cydiaan ja etsit jo ostamasi ohjelman. Painat "purchase" ja tässä kohtaa mielestäni voit antaa tietosi ja maksua ei peritä..angus kirjoitti:Voitko auttaa meikäläistä eli miten ja missä tuon cydian osan teen?inf kirjoitti:Ihan iTunesilla saat siirrettyä vanhan 3GS:n backupin takaisin puhelimeen, sen jälkeen vaan laitat että softat yms synkataan takaisin.hyper9999 kirjoitti:Antakaa anteeksi mutta en jaksa käyttää hakua / osaa ajatella millä hakusanalla tämä löytyisi:
Minulla on nyt 3GS joka toivon mukaan huomenna vaihtuu neloseen. Tarjoaako itunes suoraan ohjelmien yms. tietojen siirtämistä neloseen?
Entä miten jailbreakkaajat, millä Cydian ostotietoja saisi siirrettyä?
Cydiassa pitää uusi laite linkittää siihen sun tiliin (facebook tms) jolla aikaisemmat ostokset tehty, näin saa ainakin suurimman osan vanhoista ostetuista sovellutuksista ilmaiseksi myös uuteen luuriin.
Jotkin ohjelmat voit ladata ilmaiseksi ja lisenssitiedot kysytään myöhemmin. esim. lockinfo
-
jt.syrja
Viesti Kirjoittaja jt.syrja »
Tuo albumiasia on vähän hölmö, mutta sen kanssa on joutunut elämään ja toisaalta pysyypä valokuvat loppujen lopuksi helpommin järjestyksessä kun sen joutuu tekemään vain kerran...ykköseero kirjoitti: Kummallisia piirteitä vaan: esim. albumeita ei (ilmeisesti) voi luoda lisää muuten kuin iPhotolla (miksi?), viikkonäkymän puute kalenterissa...
Week Calendar on ihan pakko-ostos jos kaipaa viikkonäkymää ja helpompaa tapahtumien editointia! Siis juuri niin hyvä kuin mielestäni iPhonen oman kalenterin pitäisi olla...
-
Friday
Viesti Kirjoittaja Friday »
Puhelin kädessä kenttää on suhteellisen hyvin ja toiminnassa ei ole ongelmia.
Ongelmaa alkaa kuitenkin ilmetä, kun puhelin on taskussa ja joku koittaa siihen soittaa. Nyt on ollut pari kertaa tolpat ihan nollilla.
Asun pk-seudulla, joten ainakaan noin rajuista katvealueista ei pitäisi olla ongelmaa. Voisiko TeleFinlandin käyttö puhelimessa vaikuttaa tähän?
Soneran spedet on kuitenkin keksinyt jonkun signaalinblokkijan
Ovatko muut kohdanneet tälläistä ongelmaa or am I the only one..?
-
Kakkee
Viesti Kirjoittaja Kakkee »
-
Hanttapuli
Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »
No ihan asiallisesti sanottuna, niin kyllä tuo antenniongelma on ihan helposti toistettavissa. Olen kaksi puhelua saanut poikki, kun ihan tarkoituksella olen hautonut luuria kämmenen pohjassa. Kerran kokeilin niinkin, että kaiuttimeen puhuessani painoin sormilla kaikkia kolmea katkokohtaa ja saman tien toisesta päästä alkoi kuulumaan "...haloo, haloo, miten tämä pätkii näin...". Omat luurinpitelytottumukset on kuitenkin sellaiset, että tuo ei ole todellinen ongelma. Kuten Stevekin sanoi "Just don't hold it that way."
-
oh6jih
Viesti Kirjoittaja oh6jih »
Joo ei oo munkaan tullut taskussa ollessa seurattua paljonko niitä tolppia siellä on. Mun kokemukset taas tuosta antenniongelmasta on ihan päinvastaisia. Puhelin vasemmassa kämmenessä viiva peitettynä ei mitään ongelmaa sellaisessa paikassa missä kaikki muut meidän talouden puhelimet pätkivät. Ääneen saa pätkimistä hautomalla koko luurin alaosan kämmeniin mutta niin ei kyllä pysty puhumaan tai tekemään luurilla mitään muutakaan.Hanttapuli kirjoitti:Minä en näe kankaan läpi, että montako palkkia taskussa on![]()
No ihan asiallisesti sanottuna, niin kyllä tuo antenniongelma on ihan helposti toistettavissa. Olen kaksi puhelua saanut poikki, kun ihan tarkoituksella olen hautonut luuria kämmenen pohjassa. Kerran kokeilin niinkin, että kaiuttimeen puhuessani painoin sormilla kaikkia kolmea katkokohtaa ja saman tien toisesta päästä alkoi kuulumaan "...haloo, haloo, miten tämä pätkii näin...". Omat luurinpitelytottumukset on kuitenkin sellaiset, että tuo ei ole todellinen ongelma. Kuten Stevekin sanoi "Just don't hold it that way."
MUTTA. Viimeaikoina luurissa on esiintynyt sellaista oiretta että puheluun vastatessa vastapäästä ei kuulu mitään. Tätä tapahtuu nykyään sen verran usein (n. kerran viikkoon) että olen alkanut pitää sitä oman luurin ongelmana, kun 3GS:llä sellaista ei tainnut tapahtua kertaakaan. En ole huomannut kysyä että kuuluuko mun ääni vastapuolelle. Onko muilla tälläisiä kokemuksia?
-
mascot
Viesti Kirjoittaja mascot »
Mikä operaattori käytössä?oh6jih kirjoitti:MUTTA. Viimeaikoina luurissa on esiintynyt sellaista oiretta että puheluun vastatessa vastapäästä ei kuulu mitään. Tätä tapahtuu nykyään sen verran usein (n. kerran viikkoon) että olen alkanut pitää sitä oman luurin ongelmana, kun 3GS:llä sellaista ei tainnut tapahtua kertaakaan. En ole huomannut kysyä että kuuluuko mun ääni vastapuolelle. Onko muilla tälläisiä kokemuksia?
-
oh6jih
Viesti Kirjoittaja oh6jih »
Sonera, samoin kuin oli 3GS:llä.mascot kirjoitti:Mikä operaattori käytössä?oh6jih kirjoitti:MUTTA. Viimeaikoina luurissa on esiintynyt sellaista oiretta että puheluun vastatessa vastapäästä ei kuulu mitään. Tätä tapahtuu nykyään sen verran usein (n. kerran viikkoon) että olen alkanut pitää sitä oman luurin ongelmana, kun 3GS:llä sellaista ei tainnut tapahtua kertaakaan. En ole huomannut kysyä että kuuluuko mun ääni vastapuolelle. Onko muilla tälläisiä kokemuksia?
-
amanita
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja amanita »
Minä en ole keksinyt vielä mitään moitittavaa tästä murusta, en mitään.
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
-
ejm
Viesti Kirjoittaja ejm »
-
Bumba
Viesti Kirjoittaja Bumba »
Pakko kyllä todeta että on niin huonot kokemukset ensimmäisestä iPhonesta että luultavasti jää viimeiseksi omenatuotteeksi.
- iPhone 15 Pro Black Titanium 256 Gt (2023) - Apple Watch S7 45mm Stainless Steel Silver (2022) -
-
Infant
Viesti Kirjoittaja Infant »
Niin, JB-luuri ja ihmettelet jos joku tollanen softa sen hajottaa?Bumba kirjoitti:Iconoclasm sitten sekotti puhelimen. Säädin ikonien järjestystä ja piti käynnistää puhelin uudestaan, ja eipä puhelin enää käynnistykään. Jää (jälleen) omenalogoon jumiin. Eli puhelimen palautus alkutilaan ja taas kaikkien säätöjen uudelleen teko. VOI ****************!!!!!!!!!!!!!!!
Pakko kyllä todeta että on niin huonot kokemukset ensimmäisestä iPhonesta että luultavasti jää viimeiseksi omenatuotteeksi.
Mutta myy mulle halvalla, ostan jos ei ole Sonera-lukittu
-
zuki
Viesti Kirjoittaja zuki »
Kuka käski mennä räpeltämään jotain teini JB-virityksiä puhelimeen. Voi jeesus mitä jengiä...Infant kirjoitti:Niin, JB-luuri ja ihmettelet jos joku tollanen softa sen hajottaa?Bumba kirjoitti:Iconoclasm sitten sekotti puhelimen. Säädin ikonien järjestystä ja piti käynnistää puhelin uudestaan, ja eipä puhelin enää käynnistykään. Jää (jälleen) omenalogoon jumiin. Eli puhelimen palautus alkutilaan ja taas kaikkien säätöjen uudelleen teko. VOI ****************!!!!!!!!!!!!!!!
Mutta myy mulle halvalla, ostan jos ei ole Sonera-lukittu
iPhone 17
Apple Watch Ultra 2
-
Bumba
Viesti Kirjoittaja Bumba »
- iPhone 15 Pro Black Titanium 256 Gt (2023) - Apple Watch S7 45mm Stainless Steel Silver (2022) -
-
ejm
Viesti Kirjoittaja ejm »
-
Infant
Viesti Kirjoittaja Infant »
Totta, jotkut vielä erehtyvät luulemaan että iPhone ei toimi, kun lukevat näitä käyttäjien täysin itsensä aiheuttamia ongelmia. Sinällään kun JB ei taida laiton olla, niin oma ketju voisi olla paras vaihtoehto.ejm kirjoitti:Voisko moderaattorit miettiä näille JB-virityksille ihan omaa ketjua, alkaa olla rasittava tää Homppu tälläisenä![]()
![]()
![]()
edit: jaa onhan tuolla jo noita JB/unlock/restore 4.0.1 yms. omina ketjuinaan
-
inf
Viesti Kirjoittaja inf »
ON, mutta kun ihmiset ei jaksa selata/käyttä hakua edes sen vertaa että viittis etsiä jonkun jailbreak keskustelun. vaan tungetaan käyttökokemus yms ketjuihin kyselemään unlock ja jb jutuista.Infant kirjoitti:Totta, jotkut vielä erehtyvät luulemaan että iPhone ei toimi, kun lukevat näitä käyttäjien täysin itsensä aiheuttamia ongelmia. Sinällään kun JB ei taida laiton olla, niin oma ketju voisi olla paras vaihtoehto.ejm kirjoitti:Voisko moderaattorit miettiä näille JB-virityksille ihan omaa ketjua, alkaa olla rasittava tää Homppu tälläisenä![]()
![]()
![]()
edit: jaa onhan tuolla jo noita JB/unlock/restore 4.0.1 yms. omina ketjuinaan
Tälle tarvitaan kohta joku Modifikaatio osio erikseen. Saisivat siellä temmeltää sitten rauhassa
-
Kime77
Viesti Kirjoittaja Kime77 »
ejm kirjoitti:Onko kukaan saanut vielä Soneran kautta valkoista mallia?
Ei ole saanut Soneralta eikä mistään muualtakaan kun ei ole vielä myynnissä.
-
McTom
Viesti Kirjoittaja McTom »
JB:n joudut säätämään uudelleen, joka on ihan ymmärrettävää, mutta muut säädöt tulee varmuuskopion palauttamisella takaisin palautuksen jälkeen. Sikälimikäli, jos on muistettu/jaksettu välillä liittää puhelinta koneeseen.Bumba kirjoitti:Jää (jälleen) omenalogoon jumiin. Eli puhelimen palautus alkutilaan ja taas kaikkien säätöjen uudelleen teko.
-
mascot
Viesti Kirjoittaja mascot »
Minulla on ollut tänä kesänä iPhone 3G + DNA yhdistelmällä noita puheluiden mykistymisiä. On mykistynyt kesken puhelun sekä heti vastattessa. Myös puolisollani ja tutuilla on ollut samoja ongelmia. Ainoa yhdistävä tekijä on tapauksilla on paikka/alue ja DNA liittymä. Tein vikailmoituksen asiakaspalveluun ja tilanne on parantunut. Viime aikoina puheluiden kanssa ei ole ollut ongelmia.oh6jih kirjoitti:Sonera, samoin kuin oli 3GS:llä.mascot kirjoitti:Mikä operaattori käytössä?oh6jih kirjoitti:MUTTA. Viimeaikoina luurissa on esiintynyt sellaista oiretta että puheluun vastatessa vastapäästä ei kuulu mitään. Tätä tapahtuu nykyään sen verran usein (n. kerran viikkoon) että olen alkanut pitää sitä oman luurin ongelmana, kun 3GS:llä sellaista ei tainnut tapahtua kertaakaan. En ole huomannut kysyä että kuuluuko mun ääni vastapuolelle. Onko muilla tälläisiä kokemuksia?
-
angus
Viesti Kirjoittaja angus »
Seuraavanlainen ongelma tuli eteen että en jostain syystä saa siirrettyä appstoresta 3gs:ään ostamiani ohjelmia neloseen, kone valittaa aina synkkausvaiheessa ettei koneella ole valtuuksia(vaikka on[siis stroreen]).Ja herjaamisen aikana laitan valtuuden uudestaan, ja silloinkin kone ilmoittaa että on jo valt. niin silti ei ohjelmat siirry!angus kirjoitti:Voitko auttaa meikäläistä eli miten ja missä tuon cydian osan teen?inf kirjoitti:Ihan iTunesilla saat siirrettyä vanhan 3GS:n backupin takaisin puhelimeen, sen jälkeen vaan laitat että softat yms synkataan takaisin.hyper9999 kirjoitti:Antakaa anteeksi mutta en jaksa käyttää hakua / osaa ajatella millä hakusanalla tämä löytyisi:
Minulla on nyt 3GS joka toivon mukaan huomenna vaihtuu neloseen. Tarjoaako itunes suoraan ohjelmien yms. tietojen siirtämistä neloseen?
Entä miten jailbreakkaajat, millä Cydian ostotietoja saisi siirrettyä?
Cydiassa pitää uusi laite linkittää siihen sun tiliin (facebook tms) jolla aikaisemmat ostokset tehty, näin saa ainakin suurimman osan vanhoista ostetuista sovellutuksista ilmaiseksi myös uuteen luuriin.
-
angus
Viesti Kirjoittaja angus »
Setvitty iteeeangus kirjoitti: Seuraavanlainen ongelma tuli eteen että en jostain syystä saa siirrettyä appstoresta 3gs:ään ostamiani ohjelmia neloseen, kone valittaa aina synkkausvaiheessa ettei koneella ole valtuuksia(vaikka on[siis stroreen]).Ja herjaamisen aikana laitan valtuuden uudestaan, ja silloinkin kone ilmoittaa että on jo valt. niin silti ei ohjelmat siirry!
Syy: Lyhennetty lainausta
-
thompzon
Viesti Kirjoittaja thompzon »
+ Kertakaikkisen upea näyttö. Magical. Puhelinta käyttää vain katsellaakseen näyttöä.
+ Kuuluvuus. 900Mhz-verkkotuki.
+ Nopeus.
+ Ulkonäkö.
+ Akkukesto.
+ Yllättävän laadukasta 720p-videokuvaa kameralla.
- Kuuluvuus deathgripissä. Vasenkätisenä puhelin käytännössä kokoajan kyseisessä otteessa.
- Kulmat vaativat totuttelua.
Promixity sensor -ongelmaa minulla ei ole esiintynyt. Tosin puhelin toimii useammin Edgessä kuin 3G-verkossa kuolemanotteessa. Hyvin ärsyttävää. Toisaalta onhan se kiva kun puhelut eivät enää pätki, toisin kuin 3GS:llä.
-
Panda.
Viesti Kirjoittaja Panda. »
Mä oon vaikka kuinka monesti yrittänyt kokeilla että onko tolla death gripillä jotain häiritsevää vaikutusta. Ainoa, minkä saan aina aikaan on se, että palkit tippuu muutamalla, mutta tämä ei vaikuta kuitenkaan mitään. Puhelun äänenlaatu on sama, data liikkuu 3G:ssä samaa vauhtia deathgripin kanssa ja ilman. Eli kaks palkkia katoaa näytöstä, mutta eipä se kyllä mitään haittaa. Mikä tässä sitten on se antenniongelma?thompzon kirjoitti:Pieni arviointi puhelimesta päivän käytön jälkeen:
+ Kertakaikkisen upea näyttö. Magical. Puhelinta käyttää vain katsellaakseen näyttöä.
+ Kuuluvuus. 900Mhz-verkkotuki.
+ Nopeus.
+ Ulkonäkö.
+ Akkukesto.
+ Yllättävän laadukasta 720p-videokuvaa kameralla.
- Kuuluvuus deathgripissä. Vasenkätisenä puhelin käytännössä kokoajan kyseisessä otteessa.
- Kulmat vaativat totuttelua.
Promixity sensor -ongelmaa minulla ei ole esiintynyt. Tosin puhelin toimii useammin Edgessä kuin 3G-verkossa kuolemanotteessa. Hyvin ärsyttävää. Toisaalta onhan se kiva kun puhelut eivät enää pätki, toisin kuin 3GS:llä.
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka