”Tyhmät kysymykset” iPhone-, iPad- ja iPod-laitteista
-
Re: "Tyhmät" iPhone/iPod touch ja iPad-kysymykset
Viesti Kirjoittaja quiller »
-
Viesti Kirjoittaja Pupa »
Et saa sitä mitenkään päivitettyä suoraan 4.0.1:een. Odottele rauhassa, että 4.1:een tulee JBDimitri kirjoitti:Nostan, ettei jää unholaan! 8)Dimitri kirjoitti:Elikkäs olisi tarkoituksena jailbreikata iPod touch 2g jossa oli 3.1.3 päivitys. Kun koitin jailbreakme.com kautta jailbreaikata laitetta, selain kaatui ja koko vehje sammui. Nyt ei boottaa omppulogoa pidemmälle.
Laitoin soittimen DFU-modeen ja koetin päivittää 4.0.1 versioon, mutta iTunes antaa heti errorin.
Joten kysymys kuuluu, kuinka päivitän 3.1.3 version omaavan soittimen 4.0.1 versioon? 4.1 ei ole vaihtoehto
EDIT: nyt lähti käyntiin touchi, mutta jailbreakme.com kaataa joko koko laitteen tai safarin. Mikä neuvoksi?
-
Viesti Kirjoittaja Toivonen »
Aika mahdotonta vastata noin laajaan kysymykseen.quiller kirjoitti:Niin osaako kukaan sanoa mikä merkitys on päällä olevilla ohjelmilla virrankulutukseen iphonen mennessä standby-tilaan?
Riippuu niin monesta asiasta. Mitä toimintoja/palveluita on käytössä, äänen toisto, GPS, Wlan, 3G. Lisäksi riippuu siitä miten usein ohjelmat suorittavat toimintoja ja se vaihtelee ohjelmasta riippuen.
-
Viesti Kirjoittaja SamppaM »
-
Viesti Kirjoittaja Toivonen »
iPadia en omista, mutta eikö siellä ole oikeassa yläkulmassa "Muokkaa" -nappi, kuten iPhonessakin.SamppaM kirjoitti:iPadin sähköpostisovellus on hyvin hämmentävä: Miten voin poistaa sähköpostiviestin ilman että sitä avataan? Kun valitsen viestit poistettavaksi, niin iPad avaa ne välittömästi. Varsinkin roskapostin kohdalla tämä on erittäin ärsyttävää. Olen yrittänyt etsiä sopivia asetuksia sekä iPadin että sähköpostisovelluksen asetuksista, mutta esikatselua ei näköjään saa mitenkään pois päältä.
Myös sivusuunnassa pyyhkäisemällä saat Poista -napin, joskin jos sen tekee huolimattomasti saattaa viesti aueta.
-
Viesti Kirjoittaja nko »
-
Viesti Kirjoittaja psyanide »
Voi olla että muistan väärin (ei ole juuri nyt iPadia mukana töissä), mutta jos Edit-valikon kautta valitsee poistettavat viestit, eikö Mail -ohjelma avaa viestit "pinotessaan" niitä poistettavia siihen oikealle, ainakin landscape -moodissa...?Toivonen kirjoitti:iPadia en omista, mutta eikö siellä ole oikeassa yläkulmassa "Muokkaa" -nappi, kuten iPhonessakin.SamppaM kirjoitti:iPadin sähköpostisovellus on hyvin hämmentävä: Miten voin poistaa sähköpostiviestin ilman että sitä avataan? Kun valitsen viestit poistettavaksi, niin iPad avaa ne välittömästi. Varsinkin roskapostin kohdalla tämä on erittäin ärsyttävää. Olen yrittänyt etsiä sopivia asetuksia sekä iPadin että sähköpostisovelluksen asetuksista, mutta esikatselua ei näköjään saa mitenkään pois päältä.
Myös sivusuunnassa pyyhkäisemällä saat Poista -napin, joskin jos sen tekee huolimattomasti saattaa viesti aueta.
-
Viesti Kirjoittaja Psaikke »
psyanide kirjoitti:Voi olla että muistan väärin (ei ole juuri nyt iPadia mukana töissä), mutta jos Edit-valikon kautta valitsee poistettavat viestit, eikö Mail -ohjelma avaa viestit "pinotessaan" niitä poistettavia siihen oikealle, ainakin landscape -moodissa...?Toivonen kirjoitti:iPadia en omista, mutta eikö siellä ole oikeassa yläkulmassa "Muokkaa" -nappi, kuten iPhonessakin.SamppaM kirjoitti:iPadin sähköpostisovellus on hyvin hämmentävä: Miten voin poistaa sähköpostiviestin ilman että sitä avataan? Kun valitsen viestit poistettavaksi, niin iPad avaa ne välittömästi. Varsinkin roskapostin kohdalla tämä on erittäin ärsyttävää. Olen yrittänyt etsiä sopivia asetuksia sekä iPadin että sähköpostisovelluksen asetuksista, mutta esikatselua ei näköjään saa mitenkään pois päältä.
Kyllä tuo vasemmalle pyyhkäisy vasemmassa palkissa otsikon päällä ja delete-napin painaminen toimii iPadissa oikein mainiosti.
-
Viesti Kirjoittaja nko »
Siis synkkaako touch ensiliittämisen aikana koneeseen koko minun kirjaston vai miksi touch/itunes ei ole inahtanut mitenkään pariin tuntiin. Nyt ton akun virran ilmaisimen päällä on joku työkalun kuva.nko kirjoitti:Kauan touchin "ensiasennus" kestää. Liitin koneeseen ja laitoin itunesin päälle, mutta itunes ei virka mitään että touch olisi kytketty eikä valikoista voi painaa synkronoi ipod kohtaa. Itse touch näyttää vaan usb liittimen kuvan, nuolen, itunesin logon ja akun varausksen päällä salaman. Eli mitä ihmettä toi touch ny tekee. Lataako vai synkaako ja miksi itunesiin ei tule mitään ilmoitusta että touch kytketty.
-
Viesti Kirjoittaja 6puu »
-
Viesti Kirjoittaja Pomzzi »
http://www.youtube.com/watch?v=EPV0dSG1v4Y
-
Viesti Kirjoittaja Teemuz »
iPhone 3GS kyseessä, eli samanlainen kuin 3G rakenteellisesti(?)CamoN kirjoitti:Riippuu vähän mistä laitteesta puhutaan. iPhone 3Gs:ssä täytyy irroittaa lasi+näyttö puhelimesta ja sitten vielä näyttö lasista. Lasin sisäpinta puhtaaksi, takaisin kasaan ja se on siinä. Ei ole vaikea homma jos omistaa pienen imukupin, pienen ristipääruuvimeisselin ja pienen talttapääruuvimeisselin. YouTubessa näytetään miten se tapahtuu.Teemuz kirjoitti:Miten ootte saanu noita pikkusia pöly/kakkahiukkasia tuolta näytön alta pois? vai saako niitä?
Itelläni on ilmestyny pieni valkea hiukkainen keskelle näyttöä, aattelin vaan et saiskoha sen poies ettei tarvis katella aika semmosta
Ja totaa, ootko ite tehny tolleen, tuli vaan mieleen että jättääkö toi sit jonku repsottavan reunan tai muuten kuoret/lasi hieman huonosti kiinni?
-
Viesti Kirjoittaja SamppaM »
-
Re: iPod touch (4th G) suojakuoret & kalvot
Viesti Kirjoittaja nko »
Syy: Viestit liitetty tähän ketjuun iPod touchin suojakalvoketjusrta.
-
- Porttikiellossa
Re: iPod touch (4th G) suojakuoret & kalvot
Viesti Kirjoittaja iApple »
mulkaa ei toiminu aluks, joku bugi? sit painoin home+lukitusnappia 10s pohjas nii joha heräs =D. kokeile jos toimis.nko kirjoitti:Heij. Kun laitoit touchis koneeseen kiinni niin mitä tapahtui. Itsellä ollut jo parisen tuntia ja iTunes ei virka mitään mistään synkronoinnista ja itse touch näyttää vaan sitä usbin ja itunesin kuvaa. Akun varauksen päällä salama. Lataako toi nyt touchia vai synkkaako vai mitä hemmettiä toi ny tekee. Halajaisin jo käyttämään...
tänään sai uusi touchini pudotuksen 1 metrin korkeudelta kivilattialle ja irtos lohkare :S
-
Viesti Kirjoittaja nko »
-
Viesti Kirjoittaja hakuba2 »
Eli mun apple historia alkoi viikkositten. Ostin ensimmäisen iphone 3gs:sän (käytettynä), 14.vuoden Nokia kauden jälkeen. Puhelimen piti olla sim-vapaa soneran kytkypuhelin. Sim-vapautus tehty jailbreakin jälkeen, jollain ohjelmalla. No myyjä oli tyhjentänyt puhelimen ja samalla asentanut puhelimen softaks 4.0.2:sen. Lupasi minulle, että kymmenen minuutin homma kun puhelin on taas sim-vapaa. No viikonlopun sen kans tuskailin ja koitin kaikkia keinoja mitä vaan netistä löysin.. No maanantaina luovutin ja sain puhelimen aika jumiin, jonka seurauksena asensin siihen softaks 4.1:sen. Ja kävin hakeen R-kioskilta telefinlandin liittymän, jolla sain puhelimen aktivoitua. Tiistaina pistin tilaukseen toisen puhelimen, mikä piti olla soneran toimesta sim-vapaa. No tätä en tiedä, mutta epäilen vahvasti. Eli kysymys kuuluukin, että onko toi puhelin soneran toimesta vapautettu??
Tossa muutama kuva uudesta tulokkaasta:
Ohjelmisto
Cydia manage
Cydia ohjelmat
No loppuyhteenvetona mulla on nyt menny näihin halkoihin rahaa viikonaikana reilut 700€. Ja sillä rahalla olen saanut toisen puhelimen millä voi lukea iltalehden uutiset aamulla vessassa wlan:in kautta. Ja toisella voi soittaa vain puheluita.. Ois pitänyt varmaan hakee vaan se uus sieltä soneralta ja purkaa se itse virallista tietä. No virheistä oppii ja sori tää tilitys..
Syy: Liian suuret kuvat (Yli 100 kt) muutettu linkeiksi
-
Viesti Kirjoittaja mursis »
taas kyselen teiltä fiksuilta apua, kun onnistuin saamaan puhelimeni jumiin..
Luurina 3gs niinkin vanhalla firmiksellä kuin 3.1.2. Jailbraikattu blackra1nilla. Puhelin alkoi temppuilla toissapäivänä - hukkasi ensin verkon, ja valikosta ei edes löytynyt "carrier"-kohtaa, mistä olisi päässyt vaihtamaan operaattoria. Fiksuna tyttönä koitin laittaa puhelimen lentotilaan ja pois, jolloin luuri meni totaalisen jumiin, ja sulki lopulta itsensä. Kytkin puhelimen koneeseen ja yritin jailbreikata normaalisti, mutta blackra1n tilttasi - näyttöön tuli normaali frodo(?)kuva, mutta jailbreikkaus tuntui kestävän kohtuuttoman kauan, ja lopulta puhelin boottasi itse itsensä, ja oltiin taas lähtötilanteessa. Yritin muutaman kerran uudestaan, ja kolmannella kerralla blackra1n vihdoin ajoi itsensä loppuun asti, ja puhelin toimi taas. Se meni kuitenkin illalla uudestaan jumiin, ja jälleen jouduin ajamaan blackra1nin muutaman kerran, ennen kuin onnistui.. Eilen se jumittui sitten taas kerran, ja nyt olen yrittänyt blackra1nia varmaan kymmenen kertaa, mutta jää aina jumittamaan, ja lopulta puhelin boottaa itsensä.
Olisiko jollain neuvoja, mitä kannattaisi yrittää? Vai pitääkö kiltisti palauttaa puhelin ja odottaa, että 4.1:een tulee jailbreikki..? Mulla olisi kyllä tuon 3.1.2: shsh:t tallella, joten ehkä voisin yrittää palauttaa siihen? :/
-
Viesti Kirjoittaja Teemuz »
Jos et tarvii jailbreikkia unlockiin (eli käytät Soneraa / Telefinlandia) niin olisi varmaan ihan kiva käyttää täysin "puhdasta" iphonea, päivittää 4.1:een ja nauttia nopeudesta... ja jailbreikkaat jos ja kun tulee mahdollisuus (4.2 on jo tulossa...)mursis kirjoitti:Moi,
Luurina 3gs niinkin vanhalla firmiksellä kuin 3.1.2. Jailbraikattu blackra1nilla. Puhelin alkoi temppuilla toissapäivänä - hukkasi ensin verkon, ja valikosta ei edes löytynyt "carrier"-kohtaa, mistä olisi päässyt vaihtamaan operaattoria. Fiksuna tyttönä koitin laittaa puhelimen lentotilaan ja pois, jolloin luuri meni totaalisen jumiin, ja sulki lopulta itsensä. Kytkin puhelimen koneeseen ja yritin jailbreikata normaalisti, mutta blackra1n tilttasi - näyttöön tuli normaali frodo(?)kuva, mutta jailbreikkaus tuntui kestävän kohtuuttoman kauan, ja lopulta puhelin boottasi itse itsensä, ja oltiin taas lähtötilanteessa. Yritin muutaman kerran uudestaan, ja kolmannella kerralla blackra1n vihdoin ajoi itsensä loppuun asti, ja puhelin toimi taas. Se meni kuitenkin illalla uudestaan jumiin, ja jälleen jouduin ajamaan blackra1nin muutaman kerran, ennen kuin onnistui.. Eilen se jumittui sitten taas kerran, ja nyt olen yrittänyt blackra1nia varmaan kymmenen kertaa, mutta jää aina jumittamaan, ja lopulta puhelin boottaa itsensä.
Olisiko jollain neuvoja, mitä kannattaisi yrittää? Vai pitääkö kiltisti palauttaa puhelin ja odottaa, että 4.1:een tulee jailbreikki..? Mulla olisi kyllä tuon 3.1.2: shsh:t tallella, joten ehkä voisin yrittää palauttaa siihen? :/
eli: Tilanteessasi päivittäisin 4.1
-
Viesti Kirjoittaja @Tuomas »
-
Viesti Kirjoittaja rsaarela »
Resettiä kehiin vaan. Kyllä ne kerran ostetut ja maksetut ohjelmat siellä pysyy ja ne voi ladata sitten kun tuo paikka toimii.@Tuomas kirjoitti:Nyt olis sellanen probleemi, eli menin päivittämään normaalisti appstoresta ohjelmaa ja nyt siinä on lukenu se "odotetaan" muutaman tunnin enkä pysty poistamaan sitä ohjelma. Puhelimena 3GS, apuja?
Ite olen monta kertaa vaan repinyt piuhat irti, jos homma kusee. Aina on toiminut, kun joskus myöhemmin on uudelleen koittanut.
-
Viesti Kirjoittaja mursis »
Teemuz kirjoitti:Jos et tarvii jailbreikkia unlockiin (eli käytät Soneraa / Telefinlandia) niin olisi varmaan ihan kiva käyttää täysin "puhdasta" iphonea, päivittää 4.1:een ja nauttia nopeudesta... ja jailbreikkaat jos ja kun tulee mahdollisuus (4.2 on jo tulossa...)mursis kirjoitti:Moi,
eli: Tilanteessasi päivittäisin 4.1
Kiitos vastauksestasi. Unohdin mainita, että unlock olisi tarpeellinen, koska mulla on dna käytössä (vaihtaisin mielelläni (?) muuten Soneraan, mutta edellisestä puhelimesta vielä kuukauden verran kytkyä jäljellä, joten en saa numeroa siirrettyä).
-
Ongelma 3Gs:n kanssa
Viesti Kirjoittaja Aamukuus »
Syy: Ketjut yhdistetty.
-
- Ylläpitäjä
-
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka