Kävin tänään (tai olen siellä parhaillaan) Kampin Sonera Pisteessä, vaikka soitto tai tekstaria ei ollu vielä tullu. Siellä sitten sanottiin, että joo, onhan meillä sun luuri. maanalainen paikka kun on mahtava fiilis nyt. Kannattaa muidenkin käydä tsekkaamassa. Niillä näytti olevan varastos sellaset 20-30 luurii, varmaan enemmänkin. Kiitos Sonera!
virheitä tos tuli, kiitos autocorrect. Nyt himaan leikkimään!
ninokoo kirjoitti:Tarkennampa nyt sen verran että olin täyttänyt sen ensimmäisen ennakkokiinnostuslapun samana päivänä kun se nettiin ilmaantui. Ilmeisesti katsovat Soneralla niiden lappujen täyttöjärjestystä eikä soittojärjestyksellä ole lopulta merkitystä.
Kirjotellaan nyt uudestaan, kun nyt ollaan koneen ääressä. Eli kävin Sonera Pisteessä, vaikka he eivät olleet ottaneet minuun yhteyttä. Siellä sitten pyydettiin nimeä ja myyjä katsoi koneelta, niin se ilmoitti, että "odottaa tuotetta". Sitten hän tsekkasi asian paparilapusta, ja mun kohalla oli merkintä (joka vissiin tarkottaa, että tuote on varastossa). Allekirjoitettuani paperit, mulla oli iLuuri kädessä. Tiedä sitten mitä ne olis tehny, jos en olis nyt käyny siel. Varmaan antanu maanantaina jollekin toiselle.
Eli ne, jotka varasivat puhelimensa Kampin Sonera Pisteeseen (ja miksei muuallekin), kannattaa käydä siellä liikkeessa varmistamassa asiat, vaikka ei ole soittoa tai viestiä vielä tullut. Ainakin Kampin Sonera Pisteessä oli sellaset 20-30 (ellei jopa enemmän) luuria odottamassa noutoa
legace kirjoitti:Kirjotellaan nyt uudestaan, kun nyt ollaan koneen ääressä. Eli kävin Sonera Pisteessä, vaikka he eivät olleet ottaneet minuun yhteyttä. Siellä sitten pyydettiin nimeä ja myyjä katsoi koneelta, niin se ilmoitti, että "odottaa tuotetta". Sitten hän tsekkasi asian paparilapusta, ja mun kohalla oli merkintä (joka vissiin tarkottaa, että tuote on varastossa). Allekirjoitettuani paperit, mulla oli iLuuri kädessä. Tiedä sitten mitä ne olis tehny, jos en olis nyt käyny siel. Varmaan antanu maanantaina jollekin toiselle.
Eli ne, jotka varasivat puhelimensa Kampin Sonera Pisteeseen (ja miksei muuallekin), kannattaa käydä siellä liikkeessa varmistamassa asiat, vaikka ei ole soittoa tai viestiä vielä tullut. Ainakin Kampin Sonera Pisteessä oli sellaset 20-30 (ellei jopa enemmän) luuria odottamassa noutoa
Koska olet tilannut omasi? Itse tilasin Ison omenan Sonera kauppaan. Onko jollain tietoa kuinka monta puhelinta sinne on mahtanut tulla?
Puustis kirjoitti:Koska olet tilannut omasi? Itse tilasin Ison omenan Sonera kauppaan. Onko jollain tietoa kuinka monta puhelinta sinne on mahtanut tulla?
Täytin ensimmäisen varauslomakkeen hieman yli kuukausi sitten.
Jos on joskus käynyt jossakin Sonera pisteessä niin tietää ettei työntekijöille jää melkein yhtään aikaa soitella ihmisille, tää on faktaa ja ei näiden työntekijöiden syytä vaan ihmeellistä optimointia Soneran puolelta.
Huomasin itse ettei Sonera kaupassa ole yhtään mietitty miten nopeuttaa asiakaspalvelua, tässä olisi kehityksen paikka.
Itäkeskuksen SP:n myymlässä oli paikalla 3 myyjää 31.7. ja suurin osa asiakkaista selvitteli vähintään 30 min asioitaan myyjän kanssa (suuri osa muitakin kuin iPhoneasiakkaita). Ei myyjille varmasti jäänyt juurikaan aikaa soitella iphonevarauslistan asiakkaille kun listojakaan ei ollut myumälässä vielä 31.7. Hyvä että myyjä ehti kuitenkin ilmoittas minulle 31.7. että nimeni löytyy varauslistalta. En tiedä vaikutti se että kävin 30.7. ko liikkeessä kysrlemässä löytyisikö nimeä ko listalta mutta tuolloin ko listaa ei oltu vielä edes liikkeessä. Mikäli myyjä ei olisi soittanut olis iphone jäänyt hakematta. Päivittäminen 3GS:ään kannatti kun sain yllättäen myös vanhan iphonen operaattorilukituksen purettua.
strong kirjoitti:Itäkeskuksen SP:n myymlässä oli paikalla 3 myyjää 31.7. ja suurin osa asiakkaista selvitteli vähintään 30 min asioitaan myyjän kanssa (suuri osa muitakin kuin iPhoneasiakkaita). Ei myyjille varmasti jäänyt juurikaan aikaa soitella iphonevarauslistan asiakkaille kun listojakaan ei ollut myumälässä vielä 31.7.
Sama juttu tänään minulla.
"Hei. Ostin tämän puhelimen Soneralta ja haluaisin tietää miten siihen lisätään nimiä. Vanhassa puhelimessa piti mennä sieltä ja sitten se oli siinä, mutta tämä uusi (Nokia 3120) on niin monimutkainen.. Niin ja vielä onko minulla se sunnuntai puheluetu käytössä? Ja blaa blaa blaa..."
Ainakin Kampin Sonera Pisteessä oli 2 myyjää, josta toinen oli suurimman osan ajasta takahuoneessa. Jollekin se siellä puhui, tiedä sitten vaikka jollekin homppulaiselle.
Laite: iPhone 3G S 16 GB musta
Toimituspäivä: 31.7
Varaustapa ja -aika: Nettilomake joskus kesäkuussa?
Liike: Veikon Kone Aleksi (Helsinki)
Nyt empatiaa kiitos:
En ollut aiemmin Soneran asiakas, joten numeronsiirto kestää 10 päivää. Tossa se on sohvapöydällä ja sitä välillä räplään, mutta ei siitä vielä puhelimeksi ole. Sopivasti lähden pian ulkomaille, joten ensimmäiset 3G-datat siirtyvät elokuun lopussa. Tuska on varmaan sopiva sana kuvaamaan tätä tunnetta...
kurt kirjoitti:Laite: iPhone 3G S 16 GB musta
Varaustapa ja -aika: Nettilomake joskus kesäkuussa?
Liike: Veikon Kone Aleksi (Helsinki)
Nyt empatiaa kiitos:
En ollut aiemmin Soneran asiakas, joten numeronsiirto kestää 10 päivää. Tossa se on sohvapöydällä ja sitä välillä räplään, mutta ei siitä vielä puhelimeksi ole. Sopivasti lähden pian ulkomaille, joten ensimmäiset 3G-datat siirtyvät elokuun lopussa. Tuska on varmaan sopiva sana kuvaamaan tätä tunnetta...
Suosittelen tässä vaiheessa Jailbreakkaamaan ja Unlockaamaan puhelimen (löytyy ohjeet tämän foorumin etusivulta "3gs jailbreak") jolloin pääset puhelinta räpläämään
Ja sitten kun saat Soneran kortin käyttöön niin pistät vaan Restorella 3.0.1 softan sisään ja puhelin on taas kuin pakasta vedetty jolloin voit aloittaa "virallisesti" käyttämään puhelinta ja saat PUSH-ominaisuudet käyttöön.
kurt kirjoitti:Nyt empatiaa kiitos:
Tunnen tuskasi kun on sama homma itsellä. Juuri tuli viesti että numeronsiirto tapahtuu 10.8. Tämä vain sen takia että hätäpäissäni tein ennakkotilauksen netistä, jonka sitten iPhone numeroon soittaessani peruin. Noh, siellä oli sitten peruuntunut myös minun liikkeessä tekemäni numeronsiirto. Tämähän selvisi vasta luuria hakiessani, jolloin tehtiin uusi sopimus ja numeronsiirto. Onneksi tuolla pääsee sentään wlaniin niin voi leikkiä ja täyttää puhelimen appseilla.
"...I bought an iMac and mouse, an iPhone to go with my new spirit..."
Laite: iPhone 3G S 32 GB musta
Varaustapa ja -aika: Nettilomake joskus kesäkuussa myös täällä
Liike: Veikon Kone, Sammon valtatie (Tampere)
Soneralta soittivat joskus heinäkuussa että haluamani malli on loppu eikä tiedetä milloin tulee. Mutta 30.7. soitettiin suoraan Veikon Koneesta että minulle on varattuna laite 3 päivää, tervetuloa noutamaan.
Onko kellään tietoa toimitetaanko ennakkoon varatut yrityspuhelimet normaalisti "toimistolle", eli tilauksen yhteydessä annettuun osoitteeseen, vai onko niitäkin käytävä jonottamassa sonerakaupassa?
Milloin ensimmäiset noutamattomat iPhonet mahtavat tulla uusjakoon. Jossain oli maininta, että 3 vrk:n kuluessa noudettava, mutta miten päivät lasketaan kun tuo viikonloppu oli välissä?
Laite: iPhone 3GS 32 GB white
Toimituspäivä: 3.8 (oli saatavissa jo 31.7)
Varaustapa ja -aika: Nettilomake, ensimmäinen päivä.
Liike: Vaasan Sonera Piste
EDIT: Voin lisätä että kun Sonera soitti mulle ensimmäinen kerta, ne sanoi että en saa puhelinmen ensimmäinen kierroksella mutta liikestä soitetaan kun se on tullut ja siellä se on varattu 3 päivää. Perjantaina tuli kuitenkin viste Vaasan Sonera Pisteeltä että voin hakea puhelimeni heti. Tänään sieltä tuli vielä soitto ja ne kysy että olenko vielä kiinnostunut kun oli nyt mennyt se 3 päivää.
Viimeksi muokannut air-, 3.8.2009 klo 19.32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mini 2.6i7 (2012) | MBPr 13" i5 (2020) | MBPr 13" M1 (2020) | MBA 13" M1 (2020) | MBA 13" M2 (2022)
iHevimies kirjoitti:Laite: iPhone 3G S 32 GB musta
Varaustapa ja -aika: Nettilomake joskus kesäkuussa myös täällä
Liike: Veikon Kone, Sammon valtatie (Tampere)
Soneralta soittivat joskus heinäkuussa että haluamani malli on loppu eikä tiedetä milloin tulee. Mutta 30.7. soitettiin suoraan Veikon Koneesta että minulle on varattuna laite 3 päivää, tervetuloa noutamaan.
No, nouditko?
Jos noudit, oletkin ensimmäinen näillä neljällä sivulla, jolla on kyllin tietoa, jota halusin omassa threadissani, jonka Kalle niin tehokkaasti tappoi.
Laite: iPhone 3GS 32 GB black
Toimituspäivä: 3.8 (sanoivat puhelimmassa 2-4 viikkoa julkaisupäivästä)
Varaustapa ja -aika: Nettilomake, joskus kesäkuussa.
Liike: Kampin Sonera Piste
Meniin koittamaan tuuriani vaikkei sonera ollut vielä kertonut että voin tulla hakemaan. Siellä se oli ja nimilappuni oli teipattu laatikkoon... Eipä vissiin hirveesti soittele perään
Laite: iPhone 3GS 16 GB white
Toimituspäivä: Joskus elo-syyskuun aikana.
Varaustapa ja -aika: Netistä molemmat lomakkeet. Tuli soitto, että varattu mutta peruutin koska odottelen sitä mikä tulee postista. Kun ei jaksanut säätää rahojen kanssa enempää.
Liike: Posti
Laite: iPhone 3GS 16 GB black
Toimituspäivä: Toivottavasti viimeistään syyskuussa. (Varausnumero vähän alle 700)
Varaustapa ja -aika: Tänään iltapäivällä liikkeessä
Liike: Sonera kauppa, Kamppi (Hki)
Eli täällä odotetaan. Irtisanon liittymän noudettuani puhelimen ja odotan vielä vähän lisää