Lumia 800 vs iPhone 4S
-
Re: Lumia 800 vs iPhone 4S
Viesti Kirjoittaja LyijyS »
Retina on omille silmille nykyään ihan ehdoton resoluution osalta. Mielummin tulee käytettyä luuria surffailluun kuin Tabia, Padista puhumattakaan. Siksi innolla odotan huomista julkistusta. Tuosta neutraalista värimaailmasta en ole kuitenkaan ihan samaa mieltä. Värien syvyys jää aavistuksen kylmäksi ja metalliseksi vaikka vertailupohjana ei pitäisikään ylisaturnoituja amoledeja. Vertailupohjana toimii kalibroitu laadukas videotykki. Paluuta huonompiin resoihin en voisi kuitenkaan enää kuvitella.
-
Viesti Kirjoittaja jomppa »
Osahan noista oli selvää EVOtusta ja muuta vastaavaa (navigoinnin saa kympilläkin, ei siihen satasta tarvitse pistää, lisäksi ainakin N8:n navigointi on eksyttänyt sen verran useasti, etten enää luota siihen yhtään). Suurin heikkous kuitenkin on se, ettei WP-alustalle ole oikein minkäänlaista järkevää ekosysteemiä. Lähes kaikki palvelut ovat iOS-yhteensopivia, WP:lle vain muutama. Lähes kaikki laitteet ovat iPhone-yhteensopivia, WP-yhteensopivia ei ole yhtään. Softien saatavuuden ratkaisee tietysti käytettävät softat, mutta ainakin minulle WP:n tarjonta on kohtuullisen heikkoa. Lisäksi perusohjelmat, kuten Skype, toimivat yhtä huonosti tai huonommin kuin iOS:llä vuosia sitten. Miksi ihmeessä siis haluaisin palata takaisin 3GS/iOS3-maailmaan?Jeff Murdoch kirjoitti:Nyt kun tässä on iPhone 4S ollut vajaan kuukauden käytössä, on muodostunut käsitys puhelimen vahvuuksista ja heikkouksista. Lähinnä olen miettinyt asioita siitä näkökulmasta, että vertailukohtana olisi Nokia Lumia 800, johon olen myös tässä tutustunut. Olen tullut siihen tulokseen, että minun käytön kannalta Lumia olisi ollut parempi vaihtoehto. Ajattelin listata tähän hiukan perusteita / iPhonen puutteita, jos vaikka joku osaisi antaa neuvoja näihin heikkouksiin liittyen.
...
iPhonen selvä vahvuus on laajempi sovellustarjonta. Toisaalta, jos mietin mitä sovelluksia käytän eniten, löytyvät ne jo kaikki myös Lumialle.
Lumian heikkouksina mainittakoon ainakin mahdollisesti iPhonea heikompi akku ja etupaneelin kameran puuttuminen, joka olisi videopuheluissa hyödyllinen. Lisäksi muotoilun puolesta iPhone on mun mielestä tyylikkäämpi.
Kun sitten vielä mietitään, että Lumian hinta on halvempi, niin ainakin tällä hetkellä Lumia 800 pesee iPhone 4S:n mun mielestä aika selvästi.
Lumian huonoiksi puoliksi voi laskea myös antiikkisen raudan, keskeneräisen käyttöjärjestelmän, Windows-kytkyn ja huonon selaimen. Pakko-Zune (tai vastaava) ei ainakaan paranna tilannetta, jos mediakeskuksena toimii muuten iTunes.
Lumian ainoa hyöty WP-maailmassa on tällä hetkellä Microsoftin tukiaiset (tosin niitä ei niin hirmusti Suomessa tarjota, koska kansalle riittää pelkkä Nokia-logo) ja navigointi. Rauta ei ole kummoista, eikä hintakaan ole kilpailukykyinen (vaikka on romahtanutkin varsin pikaisesti, joka tosin kertoo myös heikosta jälleenmyyntiarvosta).
Toki jos olet sitä mieltä, että haluat välttämättä lumian niin mikä ettei? Microsoftin miljardit pitävät WP:n muutaman prosentin markkinaosuudellakin vielä pitkään hengissä. Itse kyllä odottaisin Next!iä, sillä 800 on vain pelkkä alihankintaprotoluuri, jossa Nokiaa ei ole kuin intialaisilla teetetty navigointiporttaus. 900 tullee olemaan aluksi rankasti ylihinnoiteltu, mutta eiköhän senkin hinta koe perinteisen Nokia-käyrän (eli hinta laskee 200 euroa parin ensimmäisen kuukauden aikana).
6xiPod +iPhone 15 Pro
AppleTV
Apple Watch S10
-
Viesti Kirjoittaja IIIMacci »
Ok antaudun - mä en koskaan ole pystynyt enkä pysty nykyisellä 4sellakaan lukemaan nettisivun sisältöä ilman zoomamista lähemmäksi. Havainnollinen kuva toki tuo tosta tarkkuudesta... jokaisella on omat tarpeensa ja näkökykynsä. Bäk to 800 vs 4S vääntö.jt.syrja kirjoitti:Jospa vain sulla olis 3GS ja iP4/4S vierekkäin ja avaat niillä jonkun nettisivun yhtäaikaa ja vertaat luettavuutta. Nelosen näytöltä pystyt lukemaan tekstin koko sivun moodissa, jos vain silmäsi erottelukyky siihen riittää, 3GS näytöllä näkyy vain suttuisia rivejä.IIIMacci kirjoitti:kenen mielestä iPhone iOS5nen on käytettävämpi Retinalla kuin ilman.
http://4ucellphone.com/wp-content/uploa ... screen.jpg
Ja juuri tämä ero tekee mielestäni eniten eroa näiden puhelimien käyttömukavuudessa ainakin omassa käytössä, johon kuuluu asioiden lukemista puhelimen näytöltä...
Mä luulen että suurin - merkittävin asia ainakin itselleni tässä hommassa on 1. Uusi - erilainen käyttöjärjestelmä 2. Vaihtelun tarve. Molemmat liittyy toisiinsa - iphonea ekasta versiosta asti käyttäneenä jotenkin tulee korvista koko iOS-for-dummies-käyttis. iPadillä toi on ihan jees mutta puhelimelta jotenkin odottaa vähän notkeempaa lähestymistä asioden tsekkaukseen - itsensä ajantasalla pitämiseen. Windows mobile näyttää tekevän tämän ihan ennen näkemättömällä tavalla - integroimalla eri lähteet suoraan käyttiksen ytimeen joustavalla tavalla.
Seuraava puhelin 95% varmasti tulee olemaan Lumia 900.
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
-
Viesti Kirjoittaja stiftari »
Edit: Niin .... topic koski iPhone vs. Lumiaa, mutta ei siihen pysty Lumiakaan
-
Viesti Kirjoittaja Delli »
Kuinka paljon olet Lumiaa käyttänyt vai onko tuo ihan lehdistä lukemalla saatua tietoa?jomppa kirjoitti: Lumian huonoiksi puoliksi voi laskea myös antiikkisen raudan, keskeneräisen käyttöjärjestelmän, Windows-kytkyn ja huonon selaimen. Pakko-Zune (tai vastaava) ei ainakaan paranna tilannetta, jos mediakeskuksena toimii muuten iTunes.
Prossu ei ole tuplaydin mutta mitään hidastumisia käytössä ei ole.
Mikä on Windows-kytky?
Selaimia olen testannut vierekkäin ja kummassakin on hyvä selain, ei niille mitään suuria eroja saa.
Mitä tarkoitat tuolla pakko-Zunella, Mackiin pitää toki asentaan Windows Phone 7 Connector joka hakee musiikin iTunesista ja valokuvat joko iPhotosta tai Aperturesta ja vie ne puhelimeen mutta ei tuohon Zuneen mitään musiikkia tai kuvia tarvitse siirtää, iTunes toimii mediakeskuksena kuten ennekin.
iPad (2024) 64GB Wi-Fi, Apple TV 4rd 4K
MacBook Air 2024, Apple Watch 9.0 44mm
-
Viesti Kirjoittaja Mummo123 »
Kyllä WP7:ssa on myös vastaava kielenvahto kuin iPhonessa.stiftari kirjoitti:Ainakin yhdessä asiassa iPhone on edelleenkin (tiettävästi) lyömätön. Tuttva osti iPhonen vain yhden seikan takia joka on kielen vaihto "lennossa" esm. SMS-kielen voi vaihtaa yhdellä näppäimellä Suomesta Thaiksi kesken kirjoituksen. Ja tähän ei (tiettävästi) pysty mikään muu puhelin tällä hetkellä.
iPhone X + 5s
Apple Watch Stainless Steel
iPad Pro 10.5
iPod Shuffle
-
Viesti Kirjoittaja Axefield »
Kyllähän Androidinkin näppikset tukevat kielen vaihtoa.Mummo123 kirjoitti:Kyllä WP7:ssa on myös vastaava kielenvahto kuin iPhonessa.stiftari kirjoitti:Ainakin yhdessä asiassa iPhone on edelleenkin (tiettävästi) lyömätön. Tuttva osti iPhonen vain yhden seikan takia joka on kielen vaihto "lennossa" esm. SMS-kielen voi vaihtaa yhdellä näppäimellä Suomesta Thaiksi kesken kirjoituksen. Ja tähän ei (tiettävästi) pysty mikään muu puhelin tällä hetkellä.
-
Viesti Kirjoittaja Hardware »
Sama juttu. Enkä muutenkaan mutta Lumia tulee otettua jostakin syystä mieluummin matkaan tätä nykyä. Outoa.Delli kirjoitti:Minulla on sekä iPhone että Lumia, kummankin kosketusnäytöt toimivat ok, en pysty laittamaan paremmuusjärjestykseen.hatey kirjoitti:Kokeilin kaupassa uteliaisuuttani tuota Kumisaapas Sohjoa, olin yllättynyt sen surkeasta kosketusnäytöstä. Tuntui kuin se olisi elänyt omaa eläämäänsä, välittämättä ollenkaan sormieni liikkeistä. Ihan huono.
-
Mutu on vähän huono mittari mihinkään: http://techsbot.com/browser-speed-compa ... iphone-4s/Delli kirjoitti:Prossu ei ole tuplaydin mutta mitään hidastumisia käytössä ei ole.jomppa kirjoitti: Lumian huonoiksi puoliksi voi laskea myös antiikkisen raudan, keskeneräisen käyttöjärjestelmän, Windows-kytkyn ja huonon selaimen. Pakko-Zune (tai vastaava) ei ainakaan paranna tilannetta, jos mediakeskuksena toimii muuten iTunes.
Lisäksi 3. osapuolten softien (jos niitä jostain saa) suorituskyky on varsin toista luokkaa, kuin sen palikkaliittymän (joka muuten nykii sekin).
Ei toimi linuxissa, eikä oikein millään muulla ei-MS-palvelulla. Lisäksi WP7C tarjoaa vain murto-osan niistä palveluista, mitä Zune tarjoaa.Delli kirjoitti: Mikä on Windows-kytky?
6xiPod +iPhone 15 Pro
AppleTV
Apple Watch S10
-
Viesti Kirjoittaja carrbon »
Onko sulla ihan käyttökokemusta vai huuteletko ihan huvin vuoksi? Omassa laitteessa on sitten varmaan jotain vikaa, kun itse käyttis ei nyi ja 3. osapuolenkin softien suorituskyky on hyvä. Niitä saa muuten Marketplacesta, jos et ollut tietoinen.jomppa kirjoitti:Lisäksi 3. osapuolten softien (jos niitä jostain saa) suorituskyky on varsin toista luokkaa, kuin sen palikkaliittymän (joka muuten nykii sekin).
On muuten huomattavasti parempi tuollainen selainpohjainen sovelluskauppa, kuin johonkin lokaaliin ohjelmaräpellykseen tehty laginen paske. Tärkeimmät perustelut tuolle: Toimii koneella kuin koneella, pystyy avaamaan useamman appin sivun kerralla auki ja nappia painamalla siirtyy softa puhelimeen - vaikka se olisi housuntaskuissa, toisessa huoneessa tai vaikkapa kokonaan toisessa kaupungissa.
-
Viesti Kirjoittaja Mummo123 »
iPhone X + 5s
Apple Watch Stainless Steel
iPad Pro 10.5
iPod Shuffle
-
Viesti Kirjoittaja Blastbeat »
Lumia ei mielestäni todellakaan hakkaa iPhonea näillä osa-alueilla, vaikka siitä kaikkea hienoa ehkä löytyykin.
Mid 2009 13" MacBook Pro, 2.26 Ghz Intel Core 2 Duo, 8 GB DDR3, 160 GB HD, NVIDIA GeForce 9400M 256 MB |
iPhone 6 64 GB | AppleTV 2 gen
-
Viesti Kirjoittaja carrbon »
Minusta se olisi lähinnä huolestuttavaa, jos Lumia hakkaisi iPhonen Apple-yhteensopivuudessa tai iPodina toimimisessaBlastbeat kirjoitti:Mua ärsyttää suunnattomasti, että iPhonesta puhuttaessa harvoin puhutaan sen yhteensopivuudesta muiden apple-laitteiden kanssa (iCloud) tai siitä että se toimii myös loistavana iPodina. Harvoin näitä ominaisuuksia painotetaan esimerkiksi puhelimen arvioissa, vaikka itselle ovat ehkä kaksi tärkeintä ominaisuutta. Esim. ostin luurin alunperin sen takia, että pidin iPod touchista ja halusin siihen navigointi ja puhelinsovellukset.
Lumia ei mielestäni todellakaan hakkaa iPhonea näillä osa-alueilla, vaikka siitä kaikkea hienoa ehkä löytyykin.

Toisaalta pitää myös pitää mielessä, että "Apple-yhteensopivuutta" ei voi missään nimessä pitää valttikorttina suurimmalle osalle kuluttajia, jos Maccien markkinaosuuksia mietitään..
-
Viesti Kirjoittaja Cathi777 »
-
Viesti Kirjoittaja MacMan_Tre »
LG on ollut nyt viikon käytössä. Rautaan en ota muuten kantaa kuin tuntuman osalta ja kyllä toi LG vaan tuntuu hyvältä. iPhone oli myös hyvä tuntumaltaan, mutta Galaxyt oli kyllä tosi muovisia. LG on hiukan raskaampi, mutta kyllä toi metallinen kuori tuo jotenkin paremman ja laadukkaamman tuntuman.
Mitä tulee käyttiksiin niin ensimmäinen muistutus windowsin "hienouksista" tuli kun otin puhelinta käyttöön. WPC ilmoitti, että päivitys saatavilla --> asennus ja jälleen ilmoitus, että päivitys saatavilla. Toinen asennus ja JÄLLEEN ilmoitus, että päivitys saatavilla. Jouduin jo tarkistamaan, että päivittyykö se puhelin ollenkaan, mutta kyllä ne vaan olisi uusia päivityksiä.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)

Viikon aikana olen huomannut, että kyllä toi windows-luuri toimii kyllä huomattavasti sukkelammin kuin Android-koneet. Ok, Galaxy S:t ei ole mitään lippulaivoja, mutta eipä ole toi Optimus 7:kaan.
Androidin plussat ja miinukset (omalla kohdalla):
+ muokattavuus, etenkin ulkoasun ja "työpöytien"
+ erittäin hyvä valikoima sovelluksia
- jumittaa todella paljon
- antaa erroreita kuin windows konsanaan
- erittäin huono meilisofta ja ainakaan ilmaisena ei löytynyt mitään parempaa
- Mac Outlook 2011:sta tehdyt meilikansiot Exchangeen ei näy puhelimessa ollenkaan!
- puhelimella tehtyjä kalenterimerkintöjä ei saa privaatiksi puhelimesta
WP7:n plussat ja miinukset:
+ toimii kohtuullisen nopeasti
+ selkeä peruspuhelimena
+ Erittäin hyvä meilisofta
- TODELLA huono muokattavuus (esim. aiemminkin mainittu
- kyllästyy nopeasti niihin kuvakkeiden pyörityksiin, hidastavat vaan turhaan ohjelmien käynnistymistä
- jokainen muutos joka paikassa pitää erikseen tallentaa Save-painikkeella tai muuten muutokset häviää
(esim. herätykset, uudet kontaktit jne.)
- Lukitusnäytössä todella pienet kuvakkeet vastaamattomista yms.
- kontaktien haku on monen painalluksen takana (tai sitten en vaan osaa)
- heikko applikaatiovalikoima ja monet ohjelmat jotenkin ihmeellisesti toteutettuja (esim. dropbox)
Kalenteri + exchange-toiminnot yleensä ottaen on mun mielestä paremmin hoidettu windows-luurissa kuin androidissa. Viihdepuoli on sitten taas androidin vahvuus.
Mutta tällä kokemuksella ottaisin noista vaihtoehdoista työkäyttöön windows-luurin. Yleinen toimivuus ja exchange/meili-toiminnot on sen verran paremmin toteutettu tossa winkkariluurissa. Vielä kun sinne saataisiin noi yleisimmät applikaatiot niin kyllähän toi on ihan varteenotettava vaihtoehto.
Meni tosin vähän offtopic, mutta toivottavasti auttaa jotain luurin valinnassa.
Huomenna olen sitten menossa hakemaan käytetyn iPhone4:n
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Katsotaan nyt miten se toimii (ei muista enää), mutta vahvasti epäilen, että lähtee toi LG myyntiin ja iPhone jää käyttöön..
-
Viesti Kirjoittaja k@ke »
Uskon palaavani takaisin iPhoneen, kun uusi malli julkaistaan sitten joskus. Koska vaikka tykkään Lumian WP7 käyttöliittymästä, niin Windows Phonen palvelut ovat niin paljon iOS:ää jäljessä, ettei sitä välimatkaa saa koskaan kurotuksi kiinni.
Sitähän ei toki tiedä, jos vaikka Nokia ja Microsoft saa yhteistyöllään luotua jotakin hienoa, mitä esim. applen iOS laitteilla ei ole tarjota. Mutta en nyt aivan henkeä pidätellen ala odottelemaan.
Lumia 800 on hyvä, mutta iPhone 4S on parempi.
-
Viesti Kirjoittaja albanzo »
veit jalat suustani, allekirjotan täysin ton mitä kirjotit.Mä hommasin oman Lumia 800:sen mielenkiinnosta, koska se vaikutti sulavalta ja uudelta laitteelta. Reilun kuukauden jälkeen olen edelleen tyytyväinen Lumian toimintaan, mutta sen suurin ongelma on sovellusten vähyys ja ominaisuuksien puute käyttiksessä vs iPhone.
Uskon palaavani takaisin iPhoneen, kun uusi malli julkaistaan sitten joskus. Koska vaikka tykkään Lumian WP7 käyttöliittymästä, niin Windows Phonen palvelut ovat niin paljon iOS:ää jäljessä, ettei sitä välimatkaa saa koskaan kurotuksi kiinni.
Sitähän ei toki tiedä, jos vaikka Nokia ja Microsoft saa yhteistyöllään luotua jotakin hienoa, mitä esim. applen iOS laitteilla ei ole tarjota. Mutta en nyt aivan henkeä pidätellen ala odottelemaan.
Lumia 800 on hyvä, mutta iPhone 4S on parempi.
Lumia 800:ssa tykkään erityisesti tälleen Facebook-käyttäjänä tosta puhelimen ja Facebookin yhdistettävyydestä. viestitkin lähtee nätisti kavereille joko facebookin, messengerin tai operaattorin kautta ilman eri sovelluksia, sekin on tosi bueno ominaisuus.
- iPhone 15 Pro 128GB
- iPad Pro 11” 64GB Wifi
-
Viesti Kirjoittaja aksim97 »
Mielestäni Applen kannattaisi hioa nettiselainta sillä tuo 3,5" ruutu on liian pieni netin käyttöön mikäli sekä ylhäällä, että alhaalla on palkit. Minun mielestäni olisi hyvä jos jompikumpi palkki poistettaisiin ja palkin sisältö korvattaisiin multitouch gestureilla. Se olisinykyaikaa!

Itse olen vakuuttunut windowsphone käyttöjärjestelmästä nimenomaan puhelimessa. Lumia toimii puhelimena hienosti, eikä puhelimeen välttis tartte ihan jokaikistä ohjelmaa joka maailmassa on.
Itse olen kaavaillut näin: Nokia lumia 800 Puhelimeksi ja The New iPad leikkikaluksi. Näin puhelimessa ei ole aina akkulopussa kun pelailee matkalla ja saa nauttia ipadin ison näytön hyödyistä viihdekäytössä (nykyään myös resoluutiosta).

![Omppu [?]](./images/smilies/omppu.gif)
-
Viesti Kirjoittaja albanzo »
näin mulla on.Itse olen kaavaillut näin: Nokia lumia 800 Puhelimeksi ja The New iPad leikkikaluksi

- iPhone 15 Pro 128GB
- iPad Pro 11” 64GB Wifi
-
Mua oikeastaan häiritsi windows-luurissa se, että sitä ei kyllä muokata juuri ollenkaan vielä. Ja jostain syystä esim. Whatsapp olisi pitänyt olla aina taustalla auki, koska jos sen sammutti ja avasi aina uudestaan niin aukeaminen oli tosi hidasta. Todennäköisestihän toi oli vain Whatsuppin vika eikä luurin, mutta häiritsi mua aika paljon.
Vaikea on kyllä nykypäivänä valita, kaikki on omalla tavallaan hyviä vaihtoehtoja!
-
Viesti Kirjoittaja IIIMacci »
-
Pystyy..palaat vaan home-screeniin painamalla keskeltä Windows-näppäintä. Palataksesi auki oleviin ohjelmiin painat hetken Back-painiketta niin se antaa sulle kaikki avoimet ohjelmat(ikkunat)IIIMacci kirjoitti:Ylläolevaan liittyen - pystyykö Lumiassa jättää Skypen taustalle, ns. päälle?
-
Viesti Kirjoittaja lehnik90 »
-
Mikäli olen oikein ymmärtänyt, on tuo musiikkisovellus pelkästään radio-tyyppinen kilke, josta et pysty spotifyn tyyliin valitsemaan juuri tietyn artistin tietyn levyn tiettyä kappaletta. Jos näin on, ei tuo mikään spotifyn korvaaja ole.aksim97 kirjoitti:Minä olen sitä mieltä että iOS on käyttiksenä vanhemman aikainen kun wp7 sekä lumia muotoiltu paremmin kuin iPhone. Lisäksi lumisessa on Nokia musiikki, joka tekee spotifyn turhaksi.
6xiPod +iPhone 15 Pro
AppleTV
Apple Watch S10
-
Viesti Kirjoittaja mika_t »
Ja aivan samat havainnot kuin aiemmilla lyhyemmilläkin käyttökerroilla, eihän tästä WP7.5 ole vielä mihinkään. Yksinkertaisis lapsuksia koko puhelin toimintoineen täynnä ja bonuksena se on jota kuinkin lankapuhelin, normaalilla omalla käytöllä 4S toimii noin kaksi vuorokautta, tällä 710:lla pitää oikeasti sinnitellä ja pinnistää, että se kestäisi edes aamusta iltaan. Eilen esim. noin 35min puhetta, nettiselausta vartti, pari tekstaria ja emailien tarkastus kerran päivässä (mitään pusheja ei ole päällä minkään sovelluksen osalta ja taustaohjelmat on poistettu käytöstä), lopputulos oli, että kun klo 12 luuri oli täynnä ja ns aloitin päivän, kello 23:58 luuri soitteli jonkun tiluliin ja sammui kun akku loppu.
Kontaktien lapsukset naurattaa, voit lisätä useampia numeroita kaikille kontakteille, mutta vain yksi niistä on käytettävissä, et edes näe niitä muita ellet editoi kontaktia. Hyvää on joidenkin appsien vähän erilainen ilme, pidän tuosta suuren fontin käytöstä tehosteena, lisäksi appsit ovat melko pieniä onneksi, tuota tallennuskapasiteettia on niukalti käytössä.
Osa appseista on kyllä aivan susia, esim. Facebook, kestää ja kestää, oli sitten wifissä tai 3G:ssä, speedtesterillä ihan ok lukemia, mutta moni verkkoa käyttävistä softista on melko hitaita, FB pahin. Tuo oma integroitu 'fb' on sitten vähän kauempana omista mieltymyksistä, en pidä. Sähköpostiohjelma on ankea, tulee huomattavasti enemmän täppäilyjä ruutuun läpikäynnissä ja poistoissa kuin mitä iOS-laitteissa, lisäksi jokaista ohjelmaa koskeva asia on tuo back -näppäin, välillä se vie edelliseen ruutuun, välillä vastaavassa tilanteessa se viekin alkunäyttöön. Toki hyviäkin appseja löytyy, mutta osa on melko ankeita, esim. YouTube on vain kuppainen 'skini', menee vain automaattisesti osoitteeseen m.youtube.com
Hauskin piirre on kyllä minkä hyvänsä asian lataus netistä, jos ruutu sammuu, eli puhelin lukitsee itsensä, tottakai se latauskin sammuu, se ei tietenkään voi taustalla ladata. 8)
Nettiyhteyden jako on vissiin näillä näppäimillä tulossa myös 800 ja 710 -malleihin, ilmeisesti 610 ja 900 -malleissa se on jo suoraan paketista otettaessa käytössä.
Luurin nopeus on vähän kaksipiippuinen juttu, ei se lagaa yhtä paljon kuin surkeat Androidit, mutta ei tämä mikään rakettikaan ole. Tuo yhden volumesäädön ankeus tulee nopeasti ilmi ja luurin laittaminen äänettömäksi on aina valikon takana, symppareista tutut profiilit olisivat hyvä lisä. Zune on tietysti oma valituksen aiheensa, ei ehkä ihan yhtä kauhea kuin iTunes, mutta melkein. Kies ja Zune käyvät kovaa kisaa huonoimmasta yhteysohjelmasta. OS X:lle tehty Windows Phone 7 Connector on hieman sivistyneempi.
Tässä listassa on paljon asioita mitkä pitävät paikkaansa, osa on toisten valmistajien osalta kumottu/tehty toisin, mutta noin periaatteessa tuosta listalta voi helposti napsia yli puolet mitkä pitävät paikkaansa ja tarkastaa vaikka omasta Lumiastaan samantien.
http://www.phonearena.com/news/Here-are ... .5_id30255
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka