”Tyhmät kysymykset” iPhone-, iPad- ja iPod-laitteista
-
Re: "Tyhmät" iPhone/iPod touch ja iPad-kysymykset
Viesti Kirjoittaja Jamana »
iMac G3 15" / PowerPC G3 233MHz / 32MB / 4GB
-
Viesti Kirjoittaja Pomzzi »
Haluaisin myös tietää tämän, omanikin kenkkuilevat.Jamana kirjoitti:Tänään push-ilmoitukset päättivät sitten lakkaa toimimasta, vaikka saisin vaikka kuinka monta viestiä facebookissa, gmailissa tai messengerissä, niin en saa niistä minkäänlaista ilmoitusta. Tänä aamuna ne kuitenkin vielä toimivat. Osaako joku sanoa missä voisi olla ongelma?
Jailbreak voi häiritä push-ilmoituksia.
-
Viesti Kirjoittaja Krissee »
![Surullinen [:(]](./images/smilies/icon_sad.gif)

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Elikkäs mulla kosahti lopulta läppäristä kovalevy kun vahingossa sen tönäsin lattialle. Puhelimeen (3GS) on ostettu paljon levyjä iTunesista ja muutenkin iha helvetisti biisejä ym. tiedostoja ja mietin, että kun nyt hommaan uuden kovalevyn eikä mulla ole varmuuskopioita niin kun mä kytken tän uudelleen sitten läppäriin niin pystynkö mä mitenkään siirtämään nämä nykyiset asetuksen ja tiedostot "uuteen" iTunesiin. Kun siinä menee taas satoja tunteja ja euroja ku joutuu lataamaan ja ostamaan uudestaan kaikki biisit:((((((
Auttakaa nyt miestä mäessä

Nimim. Viimeviikolla otin levyjä tohon viereen ku meinasin tehdä varmuuskopiot, mutta en sitten jaksanutkaan ja nyt keljuttaa.
-
iPhonen yhteys tietojen kopiointi nokialaiseen
Viesti Kirjoittaja jarde »
-
Viesti Kirjoittaja mungiisi »
Mulla hajosi MacBookista kovalevy tuossa muutama viikko sitten, ja pohdin että mitenkä noiden ostettujen biisien kanssa käy. Laitoin mailia applelle, ja he laittoivat uudestaan ladattavaksi biisit joita pyysin. Kun sitten kytkin iPodin koneeseen kovalevyn vaihdon jälkeen, kysyi iTunes että siirretäänkö ostetut kappaleet iTunes-kirjastoon. Eli iPodissa olleet ostetut kappaleet sain siirrettyä uudelle kovalevylle tällä tavoin.Krissee kirjoitti:NYT ON HÄTÄ!!!!!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Elikkäs mulla kosahti lopulta läppäristä kovalevy kun vahingossa sen tönäsin lattialle. Puhelimeen (3GS) on ostettu paljon levyjä iTunesista ja muutenkin iha helvetisti biisejä ym. tiedostoja ja mietin, että kun nyt hommaan uuden kovalevyn eikä mulla ole varmuuskopioita niin kun mä kytken tän uudelleen sitten läppäriin niin pystynkö mä mitenkään siirtämään nämä nykyiset asetuksen ja tiedostot "uuteen" iTunesiin. Kun siinä menee taas satoja tunteja ja euroja ku joutuu lataamaan ja ostamaan uudestaan kaikki biisit:((((((
Auttakaa nyt miestä mäessä![]()
Nimim. Viimeviikolla otin levyjä tohon viereen ku meinasin tehdä varmuuskopiot, mutta en sitten jaksanutkaan ja nyt keljuttaa.
-
Viesti Kirjoittaja peuris »
Angry Birds on iPod touchissa, ja hyvin on tyttöystävä sillä edennyt ja pisteitä kerännyt. Synkkaus on tapahtunut minun iTunes-tilillä ja omalla läppärilläni.
Tyttöystävä sai iPadin tänään, ja tottahan toki pitäisi peli ja pelin kaikki data saada siirrettyä iPadiin iPodista. Varmaan pitäisi tyttikselle saada myös oma iTunes-tili, jolla hän voi iPadiaan synkata ja päivittää.
Kysymys kuuluu, että siirtyykö pelidata ipodin varmuuskopiosta iPadiin, kun kytken sen läppäriini?
Jos tyttis korkkaa iPadin omalla iTunes-tilillään (sitä iPadia ei ole siis otettu vielä edes käyttöön) niin voiko Angry Birdsin ja muut iPod-softat siirtää minun iTunesista iPadiin myöhemmin, vai onko ongelmia kahden tilin kanssa?
-
Viesti Kirjoittaja inf »
Sovellukset on sidottu siihen itunes tiliin jolla ne on ostettu.peuris kirjoitti:Sanokaapas, miten synkkaus onnistuu tällaisessa tapauksessa:
Angry Birds on iPod touchissa, ja hyvin on tyttöystävä sillä edennyt ja pisteitä kerännyt. Synkkaus on tapahtunut minun iTunes-tilillä ja omalla läppärilläni.
Tyttöystävä sai iPadin tänään, ja tottahan toki pitäisi peli ja pelin kaikki data saada siirrettyä iPadiin iPodista. Varmaan pitäisi tyttikselle saada myös oma iTunes-tili, jolla hän voi iPadiaan synkata ja päivittää.
Kysymys kuuluu, että siirtyykö pelidata ipodin varmuuskopiosta iPadiin, kun kytken sen läppäriini?
Jos tyttis korkkaa iPadin omalla iTunes-tilillään (sitä iPadia ei ole siis otettu vielä edes käyttöön) niin voiko Angry Birdsin ja muut iPod-softat siirtää minun iTunesista iPadiin myöhemmin, vai onko ongelmia kahden tilin kanssa?
Ja iPadiin löytyy Angry Birds HD -versio jolla grafiikka on optimoitu iPadille.
-
Viesti Kirjoittaja tarihannele »
saapumisilmoituksen äänen? Nykyinen ääni on aivankuin virheilmoitus.
-
Viesti Kirjoittaja inf »
Et mitenkään, ainakaan ilman jailbreakkiä.tarihannele kirjoitti:Minulla on iPhone 4, mitenkä saan vaihdettua uuden sähköpostiviestin
-
Viesti Kirjoittaja rsaarela »
Kaikki nuo voi vaihtaa kun on JB.inf kirjoitti:Et mitenkään, ainakaan ilman jailbreakkiä.tarihannele kirjoitti:Minulla on iPhone 4, mitenkä saan vaihdettua uuden sähköpostiviestin
Itselläni esim. 8 ääntä vaihtuu heti aina, kun saa JB tehtyä.
Erittäin helppoa, esim. Disk Aid softalla, Drag and Drop ala Win7
-
Viesti Kirjoittaja tarihannele »
muut, minulle pitäisi vääntää "rautalangasta"
rsaarela kirjoitti:Kaikki nuo voi vaihtaa kun on JB.inf kirjoitti:Et mitenkään, ainakaan ilman jailbreakkiä.tarihannele kirjoitti:Minulla on iPhone 4, mitenkä saan vaihdettua uuden sähköpostiviestin
-
Re: iPhonen yhteys tietojen kopiointi nokialaiseen
Viesti Kirjoittaja Miklu »
Elikkä kannattaa varmaan käyttää siis vaikkapa Mac merkkisen tieto koneen osoite kirja nimistä ohjelmaa ja synkronoida siis ne yhteystiedot sieltä iPhonesta sinne tietokoneelle ja sen jälkeen ottaa se Nokia lainen puhelin ja käyttä iSync ohjelmaa ja synkronoida ne yhteystiedot sieltä osoitekirjasta sitten sinne Nokia laiseen paha sanoa huoltoajasta jos ei ole takuuta enää tai vaikuttaneeko tuo nyt sitten huollon kestoon vaikka takuuta ei olekaan ainoastaan hintaan varmaan ehkä ihan vinkki voisi olla sekin että koittaisi vähän viskellä niitä välimerkkejäkin sinne kirjoitettuun viestiin niin helpottuisi tuo lukeminen ja sitä myöten vastaaminekin.jarde kirjoitti:Elikkä millä pystyn siirtämään yhteystiedot Nokia laiseen pohjustetaan pikkasen tämä iPhone 3GS lähössä huoltoon ja nyt pitäis saada numerot ja viestit siirrettyä noksuun kun ei ole takuuta kauan tämä on huollossa hyviä vinkkejä otetaan vastaan
-
Viesti Kirjoittaja kaffemi »
Katsopa iPhone sanastoa -ketju.tarihannele kirjoitti:Olen ihan "tyhmä" tämän kanssa, mikä on JB ja nuo
muut, minulle pitäisi vääntää "rautalangasta"
rsaarela kirjoitti:Kaikki nuo voi vaihtaa kun on JB.inf kirjoitti:Et mitenkään, ainakaan ilman jailbreakkiä.tarihannele kirjoitti:Minulla on iPhone 4, mitenkä saan vaihdettua uuden sähköpostiviestin
-
Viesti Kirjoittaja Teemuz »
Jos on iPhone 2G:ssä 3.1.2, eli varmaan baseband joskus päivitetty? ja kysyn ihan sen takia että olen lukenut monesta lähteestä, että 1.1.4 on nopeampi kuin 2.x, joka on taas silti nopeampi kuin 3.x, elikkä 1.1.4 pitäisi olla nopea? ja ihan perus puhelinkäyttöön vaan tulis että ei app storea tarvitsisi (kun yköses ei ole sitä)
http://www.youtube.com/watch?v=120-NAXslrE
http://forums.macrumors.com/showthread.php?p=5793953
-
Viesti Kirjoittaja roklie »
Voisiko joku auttaa? Kiitos paljon

-
Viesti Kirjoittaja Don MC »
Ellei Saunikselta tuu automaattisesti asetuksia iLuuriin (itelle tuli parin tunnin päästä kun tänään kytkeytyi Saunis toimimaan), niin tuolta:roklie kirjoitti:Hei, minulla on iPhone 4 ja Saunalahden liittymä, tänään numeroni siirtyi Saunalahteen ja minulla on myös Saunalahden nopsa+ mobiililaajakaista, mutta en saa sitä millään toimimaan, Mitä asetuksia mun pitää oikein laittaa niihin verkkoasetuskohtiin laittaa että saisin netin toimimaan? Olen viimeiset kaksi tuntia ollut puhelinyhteydessä saunalahteen ja saanut heiltä 0 tietoa mistään, pelkkää yhdistelyä eri paikkoihin ilman että kukaan on osannut sanoa mitään mikä auttaisi. Googlea olen käyttänyt, etsitoimintoa olen käyttänyt, en ole löytänyt mitään mikä auttaisi.
Voisiko joku auttaa? Kiitos paljon
http://palsta.saunalahti.fi/wiki/IPhone_3G
Toiminevat myös iLuuri 4:ssä.
EDIT: Se Nopsa on muuten nopsa. Itsellä speedtest.net antoi downlink-nopeudeksi 5,8Mbps.
Plus (alati pienenevä) läjä eri kilpailijoiden kamaa.
-
Viesti Kirjoittaja Pis »
-
matkapuhelindata
apn: internet.saunalahti
mms
apn: mms.saunalahti
mmsc: http://mms.saunalahti.fi:8002/
mms välipalvelin: 62.142.4.197
mms ua prof url: mms.saunalahti.fi
Internet-jako kohdat jätin kokonaan tyhjäksi. Ei silti pelitä vaikka käynnistinkin uudestaan puhelimen.
-
Koitapa ny vielä tarkalleen kuten tossa mun linkissä oli, eli:roklie kirjoitti:Puhuin äsken Saunalahden asiakaspalvelun kanssa ja minulle kerrottiin seuraavasti:
matkapuhelindata
apn: internet.saunalahti
mms
apn: mms.saunalahti
mmsc: http://mms.saunalahti.fi:8002/
mms välipalvelin: 62.142.4.197
mms ua prof url: mms.saunalahti.fi
Internet-jako kohdat jätin kokonaan tyhjäksi. Ei silti pelitä vaikka käynnistinkin uudestaan puhelimen.
Matkapuhelindata:
APN: internet.saunalahti
Multimediaviesti:
APN: mms.saunalahti.fi
MMSC: mms.saunalahti.fi:8002
MMS-välipalvelin: 62.142.4.197:8080
MMS UA Prof URL: mms.saunalahti.fi
Noilla lähti mun iP4 pelittään.
-
-
Tosiaan. Itsellä on muuttunut hieman tuo asetusosio. Näyttää tätä nykyä:roklie kirjoitti:Netin olen nyt saanut toimimaan mut ei se kyllä mikään kamalan nopea ole, speedtest antoi todella alhaisia lukuja... Mietin et voiko mulla sittenkään olla saunalahden nopeaa kytkettynä oikein? Mulle tuli kyllä saunalahdelta joku "asetusilmoitus" mikä teki jotain muutoksia verkkoasetuksiini.
Matkapuhelindata:
APN: internet.saunalahti
Multimediaviesti:
APN: mms.saunalahti.fi
MMSC: http://mms.saunalahti.fi:8002/
MMS-välipalvelin: 62.142.4.197:8080
MMS Max Message Size: 512000
MMS UA Prof URL: -tyhjä-
Silti antaa näin iltasellakin nopeudeksi 5,21Mbps downlink.
Nopeus on hyvin riippuvainen ympäristöstä. Kaupunkialueella käyttäjiä on paljon (etenkin iltaisin) ja nopeus kärsii. Itse asun pientaloalueella, joten käyttäjiä on suht vähän.
-
Viesti Kirjoittaja thugsucker »
-
Viesti Kirjoittaja Delli »
Saunalahden sivulta lainattuaroklie kirjoitti:Netin olen nyt saanut toimimaan mut ei se kyllä mikään kamalan nopea ole, speedtest antoi todella alhaisia lukuja... Mietin et voiko mulla sittenkään olla saunalahden nopeaa kytkettynä oikein? Mulle tuli kyllä saunalahdelta joku "asetusilmoitus" mikä teki jotain muutoksia verkkoasetuksiini.
'Tiedonsiirtonopeus vaihtelee riippuen päätelaitteen ominaisuuksista, sijainnista ja verkon kuormituksesta. Nopeuden tyypillinen vaihteluväli 3G-verkossa on Mini-liittymällä 0,2-0,384 Mbit/s, Perus-liitymällä 0,2 Mbit/s - 1 Mbit/s ja Nopsa-liittymällä 0,2 - 10 Mbit/s.'
Oman kokemuksen mukaan vaihtelee todella paljon.
iPad (2024) 64GB Wi-Fi, Apple TV 4rd 4K
MacBook Air 2024, Apple Watch 9.0 44mm
-
Viesti Kirjoittaja sebalus »
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Mikä mahtaa olla syynä poistoon jos koko puhelimen nollaaminen ei ole vaihtoehto?sebalus kirjoitti:Faijan puolesta kysyisin semmosta, että miten saa kerralla kaikki yhteystiedot poistettua iPhone 3gs:stä? 700 yhteystietoo niin ei viittis niitä kaikkia yksitellen poistaa. Anyone?
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka