kallekilponen kirjoitti:Tuplanapauta koti-nappia ja pyyhkäise kerran oikealle päin. Sielä löytyy lukitusnappi, joka on sinulla päällä.
Vähän tilanteesta riippuen mulla löytyy stuollatavoin "pyyhkästynä;
-Syötä pääsykoodi
-joku soitin, jolla voi soittaa biisejä
-moniajossa olevat softat
-jotain muuta
Ihme neuvoja Moderaattorin antamana....huh ?!
Mitään ihme neuvoja ollu. Moniajossa olevien softien kohdalta pyyhkäiset sormella oikealle päin (niin, että vasemmalta liukuu esiin uusi sivu). Siellä se joku soitin. Äärimmäisenä vasemmalla oleva kuvake. Paina sitä.
EDIT: Hidas.
Hmm..jooo näköjään noin.
Ei vaan todellakaan tullut mirleen, että kun viimeisenä on jonkin soittimen ohjausnapit, niin sitten siihen "samaan" nappiruutuun sotketaan joku käännön lukitusnappi!
Kuvittelin TIETYSTI myös sen viimeisen napin kuuluvan soittimeen, eli se olisi symbolin perusteella tietysti ollut saman levyn jatkuva toisto, kuten tuota symbolia muualla käytetään...höh
Morjesta mistä johtuu, että välillä kun kytkee iphonen koneeseen niin kuuluu kyllä "whium" ääni ja iphone latautuu, mutta ei ilmesty tonne iTunesiin se iPhone (eli voi laittaa kappaleita, kuvia ja sovelluksia yms), esim nyt.
alkaa vähän potuttaa, kun pitäis saada pari ohjelmaa ipuhelimeen ja pitäis ehtiä nukkuakin
quiller kirjoitti:Miksihän iPhone 3GS ei muista koulun wlanin salasanaa, vaikka aina painan, että tallenna salasana?
En tiedä mutta ei johdu siitä että on 3GS. 3G ja nelonen käyttäytyvät samoin. Ennen toimi, olisiko sitten iOS4:sen myötä lakannut toimimasta. Ja tarkoitan siis sellaisia wlan-verkkoja jossa aluksi kirjaudutaan webbisivulla sisään.
Viimeksi muokannut Pis, 19.10.2010 klo 11.47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
quiller kirjoitti:Miksihän iPhone 3GS ei muista koulun wlanin salasanaa, vaikka aina painan, että tallenna salasana?
En tiedä mutta ei johdu siitä että on 3GS. 3G ja nelonen käyttäytyvät samoin. Ennen toimi, olisiko sitten iOS4:sen myötä lakannut toimimasta. Ja tarkoitan siis sellaisia wlan-verkkoja jossa aluksi kirjaudutaan webbisivulla sisään.
Se on iOS 4:n syytä, koska mulla toimis ennen Spark-verkko (kirjaudutaan "mini-safarilla") sillai et se muisti tunnuksen ja salasanan, ja nyt kesän jälkeen (iOS 4 tuli kesällä), ei muista millään. Ja kaverin iPhone 4 samalla käyttiksellä tekee niin.
Toisen kaverin iPhone 2G iOS 3.1.2:lla muistaa salasanat
Moro. Tänään onnistui viimein tuon iPod Touch 2g (MC-mallin) jailbreikkaus uusimmalla greenp0ison-versiolla. Nyt kuuluukin kysymykseni että onko turvallista jatkaa iTunesin käyttöä jailbreikatun laitteeni kanssa (softien,musan,kuvien,videoiden jne latailu/lisäily/poisto)? Ja miten synkronointi? Laitteen kumminkin synkkasin ennen breikkiä että katoaako se synkkaus etten voi tulevaisuudessa palauttaa jos nyt menen ja synkronoin?
Viimeksi muokannut UberJonez, 19.10.2010 klo 22.17. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Johan Dark kirjoitti:Tarvitseeko iphonesta videoiden siirto pc:lle ivideo ohjelman, vai saako ne itunesin kautta? Jos saa itunesin kautta, niin miten?
iPhonella otetut videot siirtyvät tietokoneelle samaan tapaan kuin sillä otetut valokuvat. Tää riippuu varmaan Windows versiosta ja ohjelmista. Seiskassa ilmeisesti näin:
Kiitos. Noita iphone 4/ ipad juttuja kyllä tullut vastaan, lähinnä kiinnostaa ipodin käyttökokemukset. Ilmeisesti aika huonosti toimii. Itseäni ei flash juuri hetkauta suuntaan taikka toiseen, mutta kaverini (linuxmiehiä) on tehnyt flashistä ison numeron ja haluaa saada netin näkymään touchillansa niin kuin se kuulema on suunniteltukin. Siksi tässä kyselen näitä käyttökokemuksia ynm ohjeistuksia JB:n.
Hei,
voisiko joku auttaa? Puhelimeni etsii jatkuvasti "internet-jakoa" ja tekee tämän kun oma sim on omassa puhelimessa. (jos yritän vaihtaa sim:ä toiseen iPhone 4:seen taikka siirtää omaan puhelimeeni toisen simin, niin tätä ei tapahdu) Kun puhelin etsii jatkuvasti "internet-jakoa" niin puhelimen akku kuluu hyvin nopeasti. Olen yrittänyt palauttaa iPhoneen tehdas asetukset, mutta tämä ei auttanut asiaan.
Viimeksi muokannut amanita, 21.10.2010 klo 14.22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy:Ketju yhdistetty aiempaan.
Vähän tyhmä kysymys mut jos on samalla strore tunnuksella kaksi laitetta esim iPhone ja iPad ni voiko samat ohjelmat asentaa kumpaankin laitteeseen vai onko ne laite kohtaisia ohjelmia?
valosasu kirjoitti:Vähän tyhmä kysymys mut jos on samalla strore tunnuksella kaksi laitetta esim iPhone ja iPad ni voiko samat ohjelmat asentaa kumpaankin laitteeseen vai onko ne laite kohtaisia ohjelmia?
5 eri laitteeseen voit samalla tunnuksella asentaa...
iPhonesta ja Soneran liittymästä
Haluaisin päästä eroon Soneran liittymästäni nyt, kun Elisallakin on kerran iPhone 4 myynnissä kytkyttömänä.
Minulla on sopimusta jäljellä ensi vuoden lokakuun loppuun (10/2011), puhelimen olen kokonaisuudessaan maksanut jo
sitä ostettaessa (iPhone 3G), mutta ilmeisesti tässä pitää maksaa näitä pakollisia liittymäsopimuksia. Tyhmä kun olin,
otin 2v sopimuksen.
Mikä on helpoin ja yksinkertaisin sekä halvin tapa vaihtaa liittymä vaikkapa Saunalahteen? Vaimollani on Saunalahden
liittymä ja olen antamassa vanhaa 3G-puhelinta hänelle iPhone4:n ostettuani, mutta voisin vaihtaa Saunalahteen jo ennen
sitä, koska Sonera on ollut sairaan kallis, datasiirto ei olekaan rajatonta (vaikka näin alunperin väitettiin liikkeessä) ja sen
kuuluvuus esim. mökilläni on todella surkea.
Pitäisikö esim. purkaa tuo sopimus ensin Soneran kanssa ja maksaa siitä jokin sakko + loput laskut tms. ja sitten vasta
avata tuo Saunalahden liittymä vai miten? Haluaisin pitää puhelinnumeroni samana edelleen.
iPadista ja kuvien siirtämisestä
Onko Aperturesta mahdollista synkata kuvia iPadiin suoraan? Minusta kuvien siirtäminen padiin on tehty aivan raivostuttavan
hankalaksi nykyisellään, jolloin iTunesista pitäisi valikoida eri PROJEKTEJA tai ALBUMEITA, jotka synkkaa Padiin, vaikka
tahtoisin esimerkiksi vain tietyillä keywordeilla löytyvät kuvat sinne tai jos voisin käsipelillä valita, että mitkä kuvat padiin
siirretään. Teen paljon valokuvaushommia ja välillä olisi todella hyvä saada kuvia ns. cv-mielessä matkalle mukaan padiin,
josta niitä voisi asianomaisille näyttää tarpeen tullen. Tällöin olisi hyvä saada vain ne parhaat otokset mukaan ns. lennosta,
ettei aina tarvitsisi tehdä erillisiä albumeita tai projekteja Aperturessa, jotta ne saisi Padille. Olenko missannut jotain
olennaista?
Mikäli kuvaan RAW -formaatissa, voinko käyttää iPadia Camera Connection Kitin kanssa ns. kuvien välitallennusmediana?
Ts. mikäli lataan iPadiin kuvat, voin tarkistella niitä, vaikka ne ovatkin RAW-formaatissa ja kun palaan kotiin, voinko padista
importata Apertureen nämä RAW-tiedostot sellaisina, kuin ne alunperin olivat kamerani muistikortilla?
Spacelord kirjoitti:iPhonesta ja Soneran liittymästä
Haluaisin päästä eroon Soneran liittymästäni nyt, kun Elisallakin on kerran iPhone 4 myynnissä kytkyttömänä.
Minulla on sopimusta jäljellä ensi vuoden lokakuun loppuun (10/2011), puhelimen olen kokonaisuudessaan maksanut jo
sitä ostettaessa (iPhone 3G), mutta ilmeisesti tässä pitää maksaa näitä pakollisia liittymäsopimuksia. Tyhmä kun olin,
otin 2v sopimuksen.
Mikä on helpoin ja yksinkertaisin sekä halvin tapa vaihtaa liittymä vaikkapa Saunalahteen? Vaimollani on Saunalahden
liittymä ja olen antamassa vanhaa 3G-puhelinta hänelle iPhone4:n ostettuani, mutta voisin vaihtaa Saunalahteen jo ennen
sitä, koska Sonera on ollut sairaan kallis, datasiirto ei olekaan rajatonta (vaikka näin alunperin väitettiin liikkeessä) ja sen
kuuluvuus esim. mökilläni on todella surkea.
Pitäisikö esim. purkaa tuo sopimus ensin Soneran kanssa ja maksaa siitä jokin sakko + loput laskut tms. ja sitten vasta
avata tuo Saunalahden liittymä vai miten? Haluaisin pitää puhelinnumeroni samana edelleen.
Periaatteessa, jos Sonera seuraa tarkasti lakia niin et saa tuota sopparia purettua, koska siihen ei ole tarvetta kun sopimus on tehty 3G:n julkaisun aikoihin. Lakiin tuli muutos vasta joka mahdollistaa tuon sopimuksen purkamisen kesken.
inf kirjoitti:
Periaatteessa, jos Sonera seuraa tarkasti lakia niin et saa tuota sopparia purettua, koska siihen ei ole tarvetta kun sopimus on tehty 3G:n julkaisun aikoihin. Lakiin tuli muutos vasta joka mahdollistaa tuon sopimuksen purkamisen kesken.
Kannattaa soittaa Soneralle ja kysyä...
Itseasiassa olen tehnyt tuon sopparin vuosi sitten lokakuussa, en silloin kun 3G on julkaistu. Oikeastaan hieman tuon jälkeen Sonera lopetti 3G-mallin myymisen kokonaan.
Sonera haluaa minulta 100e sopimussakkomaksun + 190e laitteen hinnan.
Ihmettelen tällaista, koska maksoin puhelimeni ns. suoraksi sitä ostettaessa vuosi sitten, hinta oli tuolloin 360e.
Jos kuvitellaan, että nykyhinta tosiaan on tuon 190e, niin mihin maanalainen paikka on kadonnut vuodessa 170e + Soneran
"kytkyalennus"?
Sanoin sopparin oitis irti, alkoi suoraan sanoen V-I-T-U-TT-A-A Soneran politiikka.
Sonera haluaa minulta 100e sopimussakkomaksun + 190e laitteen hinnan.
Ihmettelen tällaista, koska maksoin puhelimeni ns. suoraksi sitä ostettaessa vuosi sitten, hinta oli tuolloin 360e.
Jos kuvitellaan, että nykyhinta tosiaan on tuon 190e, niin mihin maanalainen paikka on kadonnut vuodessa 170e + Soneran
"kytkyalennus"?
Sanoin sopparin oitis irti, alkoi suoraan sanoen V-I-T-U-TT-A-A Soneran politiikka.
Niin se hinta minkä maksoit suoraan on laitteen kytkyhinta. Nyt kun purit sopimuksen joudut maksamaan tuon kytkyhinnan + laitteen alkuperäisen OVH hinnan erotuksen josta tulee tuo 190e. Ihan normaalijuttu..
inf kirjoitti:
Niin se hinta minkä maksoit suoraan on laitteen kytkyhinta. Nyt kun purit sopimuksen joudut maksamaan tuon kytkyhinnan + laitteen alkuperäisen OVH hinnan erotuksen josta tulee tuo 190e. Ihan normaalijuttu..
Juuri tätä en ymmärrä, miten tuo voi olla 190e? Oliko Soneran antama alennus nyt sitten mukamas niin merkittävä, että siitä voi tulla 190e?
Aika pyttymäistä hinnoittelua minun mielestäni. Soneralle en enää palaa, ikinä.
inf kirjoitti:
Juuri tätä en ymmärrä, miten tuo voi olla 190e? Oliko Soneran antama alennus nyt sitten mukamas niin merkittävä, että siitä voi tulla 190e?
Aika pyttymäistä hinnoittelua minun mielestäni. Soneralle en enää palaa, ikinä.
Sonera määrää laitteelle oman OVH hintansa josta tuo erotus lasketaan. Enpä muista mitä se 3G:llä oli...
Spacelord kirjoitti:
iPadista ja kuvien siirtämisestä
Onko Aperturesta mahdollista synkata kuvia iPadiin suoraan? Minusta kuvien siirtäminen padiin on tehty aivan raivostuttavan
hankalaksi nykyisellään, jolloin iTunesista pitäisi valikoida eri PROJEKTEJA tai ALBUMEITA, jotka synkkaa Padiin, vaikka
tahtoisin esimerkiksi vain tietyillä keywordeilla löytyvät kuvat sinne tai jos voisin käsipelillä valita, että mitkä kuvat padiin
siirretään. Teen paljon valokuvaushommia ja välillä olisi todella hyvä saada kuvia ns. cv-mielessä matkalle mukaan padiin,
josta niitä voisi asianomaisille näyttää tarpeen tullen. Tällöin olisi hyvä saada vain ne parhaat otokset mukaan ns. lennosta,
ettei aina tarvitsisi tehdä erillisiä albumeita tai projekteja Aperturessa, jotta ne saisi Padille. Olenko missannut jotain
olennaista?
Mulla on sellainen käytäntö, että olen Aperturessa nimennyt sinisen labelin nimellä "iPadiin". Sitten olen tehnyt Apertureen "iPadiin"-nimisen smart albumin, joka tietenkin valitsee "iPadiin" (eli sinisellä) labelilla merkatut kuvat. Lopuksi iTunesissa olen merkannut että tuo smart album synkataan iPadiin. Mun mielestä toimiva ja vähätöinen ratkaisu.
Aina kun haluan kuvan iPadiin, laitan siihen vaan sinisen labelin ja loppu hoituu automaattisesti. Käsin voin halutessa valita muitakin albumeita mutta tuolla vipstaakilla menee helposti.
legace kirjoitti:Siellä alhaalla on "Täysversio" linkki...
Kokeilin tuotakin, ei se minusta täysversiolta näyttänyt vaan mobiililta. Pitää kokeilla uudelleen, kunhan pääsen kotiin.
Muistin oikein. Vaikka kilkkaan kohtaa "Täysversio", avautuu Ylen sivu http://m.yle.fi/w/etusivu. Eli sivusto tunnistaa iPadin mobiililaitteeksi enkä saa normisivua auki. Muita keinoja kuin eri selain?
Ohos, jossain on tapahtunut jotain. Nyt tuo täysversio avaa ylen normisivut.
Prkl! Päivämäärämerkintään kuuluu piste (.) myös kuukausinumeron perään. Vuoden ensimmäistä päivää ei merkitä 1.1 vaan 1.1.