iPhone 4 käyttökokemukset
-
lehnik90
Re: iPhone 4 käyttökokemukset
Viesti Kirjoittaja lehnik90 »
-
nobu178
Viesti Kirjoittaja nobu178 »
En epäillytkään sinun juttuasi, vaan tarkoitin omaa käyttöäni. Omassa käytössäni akunkesto ei voi tuplaantua mainitusta syystä.puerco kirjoitti:Kyllä se nyt näin vain on, että vanhaa 3GSsää sai joka yö ladata (ellei 2krt päivässä) samalla käytöllä kun tuota 4:sta en ole ladannut kuin 1 kerran 2päivään.nobu178 kirjoitti:Akunkesto riippuu aika paljon siitä, miten kännyä käytetään. Itselläni 3G-netti ja sähköposti ovat eniten käytössä, joten kehno akunkesto on ymmärrettävää. Eihän akunkesto voi tuplaantua, kun Applen mukaan nelosella on vain tunti lisäaikaa (3GS:ään verrattuna) .puerco kirjoitti:Kyllä tuo oma akunkesto tuplaantui vanhaan 3GS:ään verrattuna.
-
ejm
Viesti Kirjoittaja ejm »
Niin minunkin.lehnik90 kirjoitti:Minun nelonen toimii kuin unelma, ei mitää vikaa!
-
hill
Viesti Kirjoittaja hill »
Ja nyt aamulla EI MUISTIOITA! mitä helv£¥¥#%!! Itse niitä en ole poistanu mutta johonki ne on hävinny. Onko joku huomannut vastaavaa ongelmaa?
-
Psaikke
Viesti Kirjoittaja Psaikke »
Hyvä kuulla! Nelonen tulossa muutaman viikon sisällä...ejm kirjoitti:Niin minunkin.lehnik90 kirjoitti:Minun nelonen toimii kuin unelma, ei mitää vikaa!
-
Kime77
Viesti Kirjoittaja Kime77 »
Entiseen 3G malliin verrattuna tonne muistion vasempaan yläkulmaan on tullut tilit välilehti. Katso sieltä onko ne toisella tilillä.hill kirjoitti:Nyt noin viikon 4:sta käyttäneenä olen ollu enemmän kuin tyytyväinen luuriini mutta nyt huomasin jotain mystistä, eilen illalla kirjottelin 5-6 muistioita ja hetken päästä ei löytynyt enään kuin kaksi???
Ja nyt aamulla EI MUISTIOITA! mitä helv£¥¥#%!! Itse niitä en ole poistanu mutta johonki ne on hävinny. Onko joku huomannut vastaavaa ongelmaa?
-
Delli
Viesti Kirjoittaja Delli »
Tarkista ensin seuraava. Avaa muistiot ja vasemmasta yläkulmasta tilit. Jos on useita tilejä niin katso onko nuo hävinneet jonkin muun tilin alla.hill kirjoitti:Nyt noin viikon 4:sta käyttäneenä olen ollu enemmän kuin tyytyväinen luuriini mutta nyt huomasin jotain mystistä, eilen illalla kirjottelin 5-6 muistioita ja hetken päästä ei löytynyt enään kuin kaksi???
Minulla on ainakin MobileMe:hin synkkaava tili ja pelkästään iPhonessa oleva tili.
iPad (2024) 64GB Wi-Fi, Apple TV 4rd 4K
MacBook Air 2024, Apple Watch 9.0 44mm
-
hill
Viesti Kirjoittaja hill »
No tältä se näyttää...Delli kirjoitti:Tarkista ensin seuraava. Avaa muistiot ja vasemmasta yläkulmasta tilit. Jos on useita tilejä niin katso onko nuo hävinneet jonkin muun tilin alla.hill kirjoitti:Nyt noin viikon 4:sta käyttäneenä olen ollu enemmän kuin tyytyväinen luuriini mutta nyt huomasin jotain mystistä, eilen illalla kirjottelin 5-6 muistioita ja hetken päästä ei löytynyt enään kuin kaksi???
Minulla on ainakin MobileMe:hin synkkaava tili ja pelkästään iPhonessa oleva tili.

edit: riittävän kokonen kuva
-
Bumba
Viesti Kirjoittaja Bumba »
- iPhone 15 Pro Black Titanium 256 Gt (2023) - Apple Watch S7 45mm Stainless Steel Silver (2022) -
-
ejm
Viesti Kirjoittaja ejm »
Mulle kävi ukkosmyrskyjen aikana noin, syy löytyi Soneralta.Bumba kirjoitti:Onko kenelläkään iPhone hävittänyt yhtäkkiä verkon? Eli eilen illalla toimi vielä normaalisti puhelin mutta nyt aamulla ei saa yhteyttä operaattoriin. Vasemmassa yläkulmassa lukee vain "ei verkkoa".
-
dzam
Viesti Kirjoittaja dzam »
10+.
-
jarnov
Viesti Kirjoittaja jarnov »
Tilaus kylläkin myöhästyi pari päivää, kiitos DHL:n lajittelu mokan.
Sairaan hyvä kamera puhelin kameraksi ja näyttö hakkaa 3GS:n mennen tullen.
Ainoana miinuksena pidän monen ohjelman vanhaa resoluutiota.
-
mr.hemmo
Viesti Kirjoittaja mr.hemmo »
-
legace
Viesti Kirjoittaja legace »
Miksi niitä sovelluksia pitää sulkea? Kyllä iOS sulkee ne itsestään, jos tarvetta muistille tulee..mr.hemmo kirjoitti:itseä rupes ärsyttämään ohjelmat moniajossa (koko ajan piti olla sulkemassa) mut eilen löysin remove bakcground appin millä pystyy sulkee kaikki softat kerrallaan moniajosta(voi myös määrittää ohjelmat mitä se ei sulje) esim. "taputtelemalla" statusbaria se sulkee kaikki ,ehkä ainoita itseä ärsyttäviä ominaisuuksia kyseisessä puhelimessa / käyttiksessä.Hyvin on luuri toiminu ei mitään valittamista vielläkään.
-
oh6jih
Viesti Kirjoittaja oh6jih »
Miksi ihmeessä niitä pitäis olla sulkemassa? Ainut on skype (+muut voip-softat) tai navigointi jotka siellä taustalla ollessaan vois hidastaa luuria tai kuluttaa akkua. En oo koskaan sulkenu sieltä mitään.mr.hemmo kirjoitti:itseä rupes ärsyttämään ohjelmat moniajossa (koko ajan piti olla sulkemassa) mut eilen löysin remove bakcground appin millä pystyy sulkee kaikki softat kerrallaan moniajosta(voi myös määrittää ohjelmat mitä se ei sulje) esim. "taputtelemalla" statusbaria se sulkee kaikki ,ehkä ainoita itseä ärsyttäviä ominaisuuksia kyseisessä puhelimessa / käyttiksessä.Hyvin on luuri toiminu ei mitään valittamista vielläkään.
EDIT: hidas
Kurkatkaapa huviksenne mitä ohjelmia siellä pikavalinta-valikossa näkyy, ja käynnistäkää luuri sen jälkeen uudelleen, ja tarkistakaa pikavalinta-valikko uudelleen...
-
mikko93
Viesti Kirjoittaja mikko93 »
Näin juuri! Ei ole mitään syytä alkaa niitä poistamaan. Tähän olisin Applelta toivonut, jotenkin selkeämpää systeemiä (vai tiedotusta, muodossa missä?) että ihmiset eivät alkaisi niitä sieltä poistelemaan. Olen kuullut monien haukkuneen iPhonen moniajoa juurikin sen takia, että ne jää aina päälle... Ihmiset eivät myöskään milläään meinaa uskoa, että niitä ei tarvitse poistaa sanomisesta huolimatta.legace kirjoitti:Miksi niitä sovelluksia pitää sulkea? Kyllä iOS sulkee ne itsestään, jos tarvetta muistille tulee..mr.hemmo kirjoitti:itseä rupes ärsyttämään ohjelmat moniajossa (koko ajan piti olla sulkemassa) mut eilen löysin remove bakcground appin millä pystyy sulkee kaikki softat kerrallaan moniajosta(voi myös määrittää ohjelmat mitä se ei sulje) esim. "taputtelemalla" statusbaria se sulkee kaikki ,ehkä ainoita itseä ärsyttäviä ominaisuuksia kyseisessä puhelimessa / käyttiksessä.Hyvin on luuri toiminu ei mitään valittamista vielläkään.
Mielestäni tämä moniajo on erittäin hyvä ja toimiva. Paljon parempi mitä esimerkiksi symbianeista on tuttua. Ainoa selkeä miinus tässä on sellainen, että jos kehittäjä on tehnyt esimerkiksi gps sovelluksestaan sellaisen, että se toimii taustalla ja jää aina taustalle. Ohjelma pitää tällöin käydä erikseen sammuttamassa moniajovalikosta. Onneksi GPS:tä näkyy kuitenkin se ikoni. Sovelluksissa pitäisi selvästi pystyä estämään / tietämään milloni gps tai muu akkua kuluttava prosessi jää päälle.
Noh, kaikesta huolimatta käytössäni on nyt mielestäni maailman paras puhelin! En tosin sano että se täydellinen olisi......pitäähän Stevelle jäädä seuraavaankin luurin esiteltävää
https://itunes.apple.com/fi/app/maastok ... &ls=1&mt=8
-
Grissom
Viesti Kirjoittaja Grissom »
- Puhelut katkeili omia aikojaan, vastapuoli vaan hävisi jonnekin ja lakkasi kuulumasta
- Bluetooth ei kantanut metriä pidemmälle ja hukkasi korvanapin säännöllisesti. Lisäksi sillä soitettaessa vastapuoli ei saanut selvää puheesta, kun pätki niin paljon samaan aikaan kun 3GS pelasi 50 metrin säteellä ongelmitta. Näemma maailmallakin ollut samaa vikaa.
Onkos muilla samoja ongelmia?
-
inf
Viesti Kirjoittaja inf »
Molemmat noista vioista korjataan ensi viikon päivityksessä (iOS 4.1)Grissom kirjoitti:Nyt on puhelin ollut viikon käytössä ja parin miinuksen takia lähti huoltoon:
- Puhelut katkeili omia aikojaan, vastapuoli vaan hävisi jonnekin ja lakkasi kuulumasta
- Bluetooth ei kantanut metriä pidemmälle ja hukkasi korvanapin säännöllisesti. Lisäksi sillä soitettaessa vastapuoli ei saanut selvää puheesta, kun pätki niin paljon samaan aikaan kun 3GS pelasi 50 metrin säteellä ongelmitta. Näemma maailmallakin ollut samaa vikaa.
Onkos muilla samoja ongelmia?
-
_Geno44
Viesti Kirjoittaja _Geno44 »
-
strandell
Viesti Kirjoittaja strandell »
Onko kellään mulla sama vika?
- iPhone 6+ 16gb space grey
www.marinoswingcup.fi
-
BatMac
Viesti Kirjoittaja BatMac »
iPhone 4 on hieno aparaatti sovellusten osalta, mutta kyllä on Applella hakusessa puhelinpuolen osaaminen. Ei tällaisia ongelmia ole jaksettu katsella kenenkään valmistajan toimesta enää vuosiin ja itse kun alalla olen toiminut mm. Mororolan Microtacin GSM lanseerauksen aikaan 1993 monta vuotta, niin enpä muista sieltäkään että näin alkeelliset asiat olis näin pahasti päin takapuoli. Oikeastaan koko puhelimen toimintalogiikka on aika uskomattoman heikko. Tähän tietty vaikuttaa puhelimen perus ergometria minimaalisine näppäimineen ja toimintalogiikoineen, mutta ei tää voi olla näin vaikeeta.
Odottelen nyt sitä jonkun mainitsemaa päivitystä, jonka pitäisi ratkaista mukamas nää ongelmat, mutta jos jatkuu tää homma, niin mulla ainakaan ei ole varaa missata duunipuheluita sen takia että yksi Apple ei osaa suunnitella puhelintoimintoja. Taidan korkata kaljan ja yrittää siirtää jotenkin SIMin vanhaan räkäseen Nokialaiseen joka ainakin toimii takuuvarmasti puheluiden osalta.
-
amanita
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja amanita »
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
-
Mitro
Viesti Kirjoittaja Mitro »
mitään ongelmia puhelimessa. Päinvastoin, iP4 kuuluvuus
on parempi kuin 3Gs:n. Minulla on TDC:n liittymä.
-
amanita
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja amanita »
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
-
uunovaan
Viesti Kirjoittaja uunovaan »
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka