Täällä on kahdessa ketjussa aktiivista keskustelua iPhone 6:sta ja molempia ketjuja on mukava lukea.
En ole vieläkään päättänyt, että mitä mieltä olisin näistä luureista, vaikka julkaisustakin on jo hetki. Kun katselin lagaavaa julkaisutilaisuutta ja näin uudet iPhonet ensimmäisen kerran, totesin hiljakseen itselleni, että ei ole totta.. Minne olikaan kadonnut se oikeasti arvokkaan, laadukkaan ja viimeistellyn oloinen puhelin? Olin yökätä, kun näin takaosaa ylhäällä ja alhaalla koristavat antennirajaukset. Päätin kuitenkin antaa hetken armoa puhelimelle ja kuin myös itselleni.
Tänään kipaisin paikalliselle Expertille töiden jälkeen katsomaan näitä puhelimia. Kun sain iPhone 6:n käteen, josta itse olen enemmän kiinnostunut mm. optimaalisen näytönkoon puolesta, ei voinut todeta kuin, että hienohan tämä kyllä on - näytön koko oli täydellinen ja ennallaan säilynyt etuosa 5S:ssään verrattuna oli tutun ja turvallisen oloinen. Käänsin puhelimen ympäri ja näin livenä mielestäni oksettavan ja halvan näköisen takaosan.. (ja ei, takaosaa ei kuulu peittää millään rumalla muovi- tai nahkahärpäkkeellä - sen pitää olla sellaisenaan upea!) Pyörittelin puhelinta kädessäni hyvän tovin ja tulin edelleen siihen tulokseen, että en haluaisi maksaa 700 euroa mielestäni halvantuntuisesta- ja näköisestä puhelimesta - en tiedä tuleeko halpa fiilis siitä, että laite on paljon kevyempi mitä luulin, vai mistä, mutta iPhone 5/5S tuntuu JA näyttää paljon, paljon laadukkaammalle. Puhumattakaan jälleen kerran siitä, että tämä "uutuus" on varustettu tutulla ja turvallisella iOS:llä, joka on kuitenkin niin nähty..
Mutta onko mulla vaihtoehtoja? Tällä hetkellä näpyttelen iPhone 5:lla, jonka haluaisin korvata jollakin muulla - 5S:kin kävi mielessä yhdessä vaiheessa, 32 gigaisena on hyvän hintainen tällä hetkellä, mutta kyseessä on "aivan sama" puhelin, kuin vanha iPhone 5, vaikka sisuskalut ovatkin eri luokkaa.. Samsungeja en edes vilkaise ja ainoa HTC:n tarjoama vaihtoehto on One M8, jota olenkin tarkastellut viimeisen viikon hyvinkin tarkasti. Kaikissa puhelimissa on puolensa ja vaikka Android onkin hyvin kustomoitava, mistä käyttöjärjestelmän piirteenä itse pidän ja paljon, on se silti niin eri planeetalta kuin iOS, jota jollakin tylsällä tavalla rakastan. iOS:n kanssa kaikki vaan toimii loistavasti. Puhumattakaan monista muista asiosta, kuten esimerkiksi Applesta ja heidän takuupolitiikastaan..
Jos minulta kysytään, niin HTC One M8:n ulkonäkö ja tuntuma kädessä ovat loistava kombo ja siihen kun saisi sisällytettyä iOS:n niin a'vot! Voipi olla, että käy ikävät ja kävelen huomenna kaupasta ulos iPhone 6:n kanssa. Kai tähän voi antaa diagnoosin, että mä vaan satun nyt olemaan Applemies ja siitä ei oikein yli eikä ali pääse, heh.
Onnittelut kaikille uusien puhelimien omistajille!