Soneran valtuutettu iPhone-huolto, SCF-huolto, mitä helv.!
-
Re: Soneran valtuutettu iPhone-huolto, SCF-huolto, mitä helv
Viesti Kirjoittaja jomppeli »
-
Viesti Kirjoittaja -ruhje- »
Jos kaiken tämän jälkeen vielä tulee joku lasku jostain, niin....
MBA 13" i5
HTC one X
-
Viesti Kirjoittaja -VJ- »
Ei toki. Kysymyksen voi kuitenkin asettaa toisinkin: Onko puhelin ollut kaksi viikkoa postissa matkalla huoltoon vai onko se ollut huollossa saapuvien pinossa odottamassa esilleottoa?Nätti-Nikke kirjoitti: Eihän se ole huollon vika, et puhelin on matkannut sinne 12 päivää.
-
Viesti Kirjoittaja rsaarela »
Jos viety myyjäliikkeeseen, niin se on ollut pinossa odottamassa lähettämistä huoltoon.-VJ- kirjoitti:Ei toki. Kysymyksen voi kuitenkin asettaa toisinkin: Onko puhelin ollut kaksi viikkoa postissa matkalla huoltoon vai onko se ollut huollossa saapuvien pinossa odottamassa esilleottoa?Nätti-Nikke kirjoitti: Eihän se ole huollon vika, et puhelin on matkannut sinne 12 päivää.
Myyjillä ei kiireet paina pikkuasioissa.
Siksi kannattaakin aina asioida suoraan huollon kanssa.
Saa nopeinta ja parasta palvelua.
-
Huoltoliikkeellä on vaan kaikki toimipisteet kovin syrjäisellä seudulla, lähimpäänkin on 600 km matkaarsaarela kirjoitti: Jos viety myyjäliikkeeseen, niin se on ollut pinossa odottamassa lähettämistä huoltoon.
![Surullinen [:(]](./images/smilies/icon_sad.gif)
-
Njoooo... se on vähän toista, kun tälleensä ite sattuu asumaan tuossa huollon vieressä.....-VJ- kirjoitti:Huoltoliikkeellä on vaan kaikki toimipisteet kovin syrjäisellä seudulla, lähimpäänkin on 600 km matkaarsaarela kirjoitti: Jos viety myyjäliikkeeseen, niin se on ollut pinossa odottamassa lähettämistä huoltoon.

-
Viesti Kirjoittaja Kilu »
Mulla salamavalo välkkyy/värisee kynttilän lailla ja se on aika häiritsevää tämän hintaisessa puhelimessa
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
mitenkäs sitten saan mun vanhan Nokia e51:n toimimaan tolla paholainen microsimillä sillä välin ku iPhone on huollossa ja entäs mun 30€ kalvot puhelimessa jos se kerran vaihdetaan tehdaskorjattuun, paljon kysymyksiä...
-
Viesti Kirjoittaja inf »
Voi viedä suoraan SCF:lle.Kilu kirjoitti:onko se nyt niin että sen puhelimen voi viedä suoraan SCF-huoltoon ilman että sen näyttää sonerapisteessä ensin?
Mulla salamavalo välkkyy/värisee kynttilän lailla ja se on aika häiritsevää tämän hintaisessa puhelimessa(käytän siis taskulamppuna sitä välillä)
mitenkäs sitten saan mun vanhan Nokia e51:n toimimaan tolla paholainen microsimillä sillä välin ku iPhone on huollossa ja entäs mun 30€ kalvot puhelimessa jos se kerran vaihdetaan tehdaskorjattuun, paljon kysymyksiä...
Joudut hommaamaan esim sim-adapterin jos haluat käyttää sitä sim-korttia vanhassa Nokilaisessa.
Sun kalvot heitetään roskiin eli uuteen puhelimeen joudut tietenkin laittamaan uudet kalvot, ja ei, huolto ei korvaa sinulle noita kalvoja vaikka kuinka haluaisit

-
-
Viesti Kirjoittaja owwwi »
-
Haluaavat kuitin. Et ole vienyt sitä sinne puhelimen mukana?owwwi kirjoitti:Tänään oli kolmoseni tila muutunut: Kust.arvio/kuittikys. Ei kait tämä meinaa sitä, että puhelimeni toimimaton wifi ei mene takuun piikkiin ja joudun joko maksamaan korjatun puhelimen tai maksamaan 50€ siitä, että ovat säilyttäneet reilut 3 viikkoa puhelintani jossain varastossa... En ole kyllä saanut mitään yhteydenottoa scf.ltä
Jos ei kuittia, lähettäävät sulle kustannusarvion, eli sen jotain 360 euroa, että korjataanko.
Eli otatko sillä hintaa jonkin kiertolaisen?
Omaasihan et enää saa millään takaisin, se on jo lähtenyt Applelle.
No joo, mutta näin se jotenkin vaan menee.....
-
Adapterilla tai vuolemalla sellaisen sopivasta muovista ja teipin kanssa.Kilu kirjoitti:mitenkäs sitten saan mun vanhan Nokia e51:n toimimaan tolla paholainen microsimillä sillä välin ku iPhone on huollossa ja entäs mun 30€ kalvot puhelimessa jos se kerran vaihdetaan tehdaskorjattuun, paljon kysymyksiä...
Jos sinulla on Zagg:in Invisible shield niin saat huoltokuittia vastaan uudet kalvot vitosella. Varmista www.zagg.com
-
Kuittia haluavat. Minulle soittivat kuittipyynnön kun Nokialaistani huollatin vaikka luurissa on 2 vuoden takuu ja malli oli silloin ollut myynnissä vasta pari kuukautta. Piti etsiä kuitti ja laittaa sähköpostilla kuvana. Faxikin olisi käynyt. Ilman kuittia takuuhuoltoa (vaihtoa) ei olisi tehty.owwwi kirjoitti:Tänään oli kolmoseni tila muutunut: Kust.arvio/kuittikys. Ei kait tämä meinaa sitä, että puhelimeni toimimaton wifi ei mene takuun piikkiin ja joudun joko maksamaan korjatun puhelimen tai maksamaan 50€ siitä, että ovat säilyttäneet reilut 3 viikkoa puhelintani jossain varastossa... En ole kyllä saanut mitään yhteydenottoa scf.ltä
Jos kuittisi on hukassa niin puhelimen myyneeltä liikkeeltä saatat saada sen uusiksi. Dna-kaupasta kerran jouduin kuittia kysymään ja löytyi alle vuoden takaisesta ostoksesta.
-
Viesti Kirjoittaja Koskis »
Kivat naarmut tuli, kun lapsi sai vahingossa puhelimensa käsiin. Se siittä "kestävästä" lasista.
Kotivakuutukseenhan tota voisi koittaa saada, kun itsellä tuota omavastuuta ei vakuutuksessa ole...
*Macbook c2d 2,4ghz/160gt/2gt
-
Viesti Kirjoittaja Tege »
Taitavat pistää uuden puhelimen eli 23X€ tjsp.Koskis kirjoitti:Mitähän neloen näytön lasin vaihto maksaa?
Kivat naarmut tuli, kun lapsi sai vahingossa puhelimensa käsiin. Se siittä "kestävästä" lasista.
Kotivakuutukseenhan tota voisi koittaa saada, kun itsellä tuota omavastuuta ei vakuutuksessa ole...
Edit. Voithan täältäkin kysyä: http://www.taskuomena.com/
-
Viesti Kirjoittaja Rzr »
kysyin syytä miksi ei korjata vikaa kun ei se lasista johdu,tuli vaan että mekaaninen vika ettei korjata...WTF
tämä oli ensimmäinen ja viimeinen apple tuote minulle,aivan täyspaskoja laitteita ja takuuhommat aivan hanurista,Nokiaan siirryn takas kuhan pääse tästä romusta eroon,1000€ mennyt sit tähän amerikan romuun

mutta huolto oli nopeaa,vaikka en huoltoa saannut.....

![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Frequency »
Eli olet vihainen siitä että olet mahdollisesti tiputtanut puhelimen maahan / kolauttanut niin pahasti että etulasi (erittäin vahvaa gorilla-lasia) on haljennut eikä takuu kata jos laitteen on itse rikkonut? Ainakaan vielä ei ole ollut missään puhetta että etulasi hajoaisi ilman ihmeempää syytä, mutta toki on ollut esimerkkejä mitä tapahtuu jos puhelimen tiputtaa maahan epäonnekkaassa asennossa.Rzr kirjoitti: tämä oli ensimmäinen ja viimeinen apple tuote minulle,aivan täyspaskoja laitteita ja takuuhommat aivan hanurista,Nokiaan siirryn takas kuhan pääse tästä romusta eroon,1000€ mennyt sit tähän amerikan romuun![]()
![]()
Kannattaa myös tutustua kotivakuutukseesi, jolla saatat saada puhelimen korvattua omavastuuhintaan. Tipahtaa 1000e nopeasti kymmenesosaan...
EDIT: Tosiaan jos kyseessä oli itse aiheutettu vika, ei asia parane vaihtamalla nokiaan tai muuhun merkkiin, takuu on takuu tuotteen valmistusvioille yms. eikä kaikenavaravakuutus käyttäjän toiminnalle

http://tekniikanarmoilla.blogspot.com
-
Viesti Kirjoittaja jomppeli »
Edit. tarkoitti tuo lopputestauksessa mitä nyt tarkoittaakaan niin 5min myöhemmin oli päivitetty että valmis huollossa.
-
Viesti Kirjoittaja Rzr »
Ainoa mikä sylettää on että ei vikaa korjattu sen halkeaman takia.ja jos apple hajoaa kun se tippuu sängystä lattialle niin apple on väärällä alalla.
-
No tietenkään ei tuohon olisi uutta kannattanut sieltä SCF ottaa 313e, kun lasin nyt saa paljon halvemmalla muualta.Rzr kirjoitti:Eilen vein Iphone 4:sen SCF:lle kun se usein teki sitä että kun painoi soita nappulaa niin mitään ei tapahtunut.Nooh,otin vielä pikahuollon että saisi nopeammin sen takaisin.2 tuntia sen jälkeen katsoin netistä tilannetta niin luki kust.arv/kuit.kys.?!? soitin sinne (kokeilin 2 tuntia soittaa) ja sanoivat että lasissa halkeama että ei korjata vikaa,"uusi" tilalle ja hintaa tuli 313€!!!!!
kysyin syytä miksi ei korjata vikaa kun ei se lasista johdu,tuli vaan että mekaaninen vika ettei korjata...WTF
tämä oli ensimmäinen ja viimeinen apple tuote minulle,aivan täyspaskoja laitteita ja takuuhommat aivan hanurista,Nokiaan siirryn takas kuhan pääse tästä romusta eroon,1000€ mennyt sit tähän amerikan romuun![]()
![]()
mutta huolto oli nopeaa,vaikka en huoltoa saannut.....![]()
![]()
Mutta joskus vaan tyhmyydestä saa maksaa, oppirahoja.
Niii.in, ja esim. kotivakuutus on olemassa, ja matkavakuutus, ja,...
No olkoon. Rahamiehet on erikseen...

-
Viesti Kirjoittaja Frequency »
Jos veit puhelimen huoltoon sen vuoksi että kosketusnäyttö ei toiminut kunnolla, niin todellakin näytön halkeama liittyy ongelmaasi. Jos lasi on haljennut, on erittäin todennäköistä että kosketuksen vastaanottava tunniste"kalvo/verkko" on vioittunut kun lasi on halki. Ja näytön halkeama taasen johtuu... jostain muusta kuin takuuseen kuuluvasta omasta kämmistä.Rzr kirjoitti:Vai erittäin vahvaa gorilla-lasia.....ei ole yhdessäkään nokiassa näyttö hajonnut vaikka on lentänyt paljonkin.mutta kyseinen gorillapuhelin on tippunut kerran sängystä lattialle,silloin ei halkemaa näkynyt.vaan halkeama ilmestyi pari päivää myöhemmin normikäytössä...eli se teoria siitä gorillalasista(vain amerikkalainen tekee lasista kuoret kännykkään)....
Ainoa mikä sylettää on että ei vikaa korjattu sen halkeaman takia. ja jos apple hajoaa kun se tippuu sängystä lattialle niin apple on väärällä alalla.
Gorillalasi on erittäin vahvaa, mutta saa senkin hajalle epäonnisesti juuri väärästä vinkkelistä iskemällä lasiin. Lähinnä gorillalasi pitäisi kestää naarmuuntumista aiempaa paremmin ja toki myös iskuja joissain määrin. Mitä nokialaisiin tulee, niin kyllä näitä uusia kosketusnäytölllisiä nokialaisiakin rikkoutuu kun näytön pinta-ala on nykyään valtavasti isompi kuin esimerkiksi puhelimissa keskimäärin muutamia vuosia sitten. Asiasta pahvilaatikkotietoon, nokian huippumalli N8 sisältää myös tätä gorillalasia näytössä...
Jos kämmi on tapahtunut kotona, laita vahinko kotivakuutukseen niin selviät omavastuulla. Ja olisihan puhelimen saanut korjattua muuallakin kuin SCF:llä vaihtamalla kun kerran takuun ulkopuolisesta viasta oli kyse.

http://tekniikanarmoilla.blogspot.com
-
Viesti Kirjoittaja Arkisto »
Noh, Sonera tietysti mokasi tilauksen, ja sain uuden luurin vasta viime viikolla kun olin ennen sitä tehnyt uuden tilauksen. Saatuani uuden, kiikutin vanhan samantien huoltoon. Tänään soitettiin SCF-huollosta ja kerrottiin ettei mitään vikaa oltu havaittu - pyysin tutkimaan uudelleen koska vika on myyjäliikkeessä todettu ja olen siitä ollut itsekin tietoinen jonkin aikaa jo. Kyselin tutkimusmetodin perään mutta siitä en tieto saanut. Lupasivat kuitenkin katsoa uudelleen. Äsken soitti taas, ja kertoi että oli huoltomies testannut handsfreellä ja saanut yhteyden. Edelleenkin jäi epäselväksi tarkka metodi, koska puhelu katkesi kesken, eikä uudelleen ole soittaneet - itse kun en voi kun numero on estetty..
Mä olen joutunut tän kyseisen huoltoliikkeen kanssa tappelemaan vuosien varrella joka ainoa kerta, eikä koskaan vielä ole vikaa löytynyt ennen kuin olen itse henkilökohtaisesti sen osoittanut. Useaan otteeseen on tullut risa kone takaisin ehjän leimalla ja tyhjennettynä..
Onko muilla ollut vastaavia ongelmia bluetoothin kanssa, ja voiko vika oikeasti ilmetä satunnaisesti?
-
Viesti Kirjoittaja Tege »
-
Viesti Kirjoittaja Arkisto »
Joo, tyhjäsin ja latasin siihen uusimman ennen huoltoon vientiä - olisiko kyse siis ollut aina softaongelmasta joka olisi tässä välin saatu korjattua?Tege kirjoitti:Softana tietenkin uusin? Joka tukee paremmin ja laajemmin hf-laitteita?
-
Viesti Kirjoittaja terho.lindqvist »
Itselleni luvattii n. 2 viikkoa sitten, että puhelin lähtee n. parin päivän sisällä.
Soittelin sitten aina joka toinen päivä SCF-huoltoon ja Soneran huoltonumeroon (liekö sama paikka?)ja kysyin missä mennään kun ei kuulu ja web-seurannassa ei koko laitetta nävy.
Paras vastaus oli, että oma vika ettei ole lähtenyt, kun en ole kysellyt aiemmin. Haloo!!!
Viimein tunnustivat, etteivät ole kulema saaneet itse lähetyksiä yli pariin viikkon. Odottavat nyt toiveikkaasti, että saavat uusia ensiviikolla.
Soneran asiakaspalvelusta tarjosivat diiliä, että tee uusi 24kk sopimus, heti luuri käteen ja saan 1kk hyvityksen kk-maksusta.
Taidanpa painella kuitenkin Elisa-kauppaan ja ostaa 4G:n ilman kytkyä, maksaa purkusakot, vaihtaa operaattoria ja valita itse jatkossa huoltopaikan.
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka