Olen todennäköisesti hommaamassa iLuurin itselleni jenkeistä, mutta haluaisin tietää pari asiaa puhelimesta:
1. Kuinka mahdolliset takuuasiat hoituvat?
2. Kuinka pitkä akkukesto siinä oikeasti on?
3. Onko siihen mahdollista saada ääkkösiä ja jos on niin kuinka?
4. Kuinka tuo netti oikeasti toimii, eli pitääkö olla näiden ns. hotspottien lähellä vai?
5. Jos kuuntelen sillä musiikkia ja puhelin soi, tuleeko soittoääni puhelimen kaiuttimesta vai kuulokkeista?
6.Minkä tasoisia ovat kameralla otetut kuvat?
7. Pystyykö bluetoothilla vastaanottamaan tai lähettämään esim. kuvia muihin puhelimiin ja pystyykö sillä siirtämään esim. musiikkia macilta luuriin?
Kiitos jos joku viitsii vastata....
Kysymyksiä iPhonesta
Keskustelua laitteista. Huom! Tänne vain keskustelu itse laitteista, ei ohjelmista tai iOS-käyttöjärjestelmästä
6 viestiä
• Sivu 1/1
-
Re: Kysymyksiä iPhonesta
Viesti Kirjoittaja Taajuus »
5. Kuulokkeista kuuluu. Jos kuuntelet musiikkia ja puhelin soi, niin musiikki feidautuu pois ja soittoääni soi. Sitkun lopetat puhelun, niin musiikki lähtee takaisin päälle.
6. Normaaleja 2mpx tasoisia kännykkäkamerakuvia. Netistä löytyy paljon mallikuvia. Google on ystäväsi.
7. Ei pysty ainakaan vakiona. Bluetooth toimii lähinnä vain handsfree-laitteiden kanssa.
6. Normaaleja 2mpx tasoisia kännykkäkamerakuvia. Netistä löytyy paljon mallikuvia. Google on ystäväsi.
7. Ei pysty ainakaan vakiona. Bluetooth toimii lähinnä vain handsfree-laitteiden kanssa.
Apple MacBook Pro 15,4" 2,4Ghz
Apple iPod Video 30gb
Apple iPod Suffle 512mb
Apple iPhone 8gb
Apple iPod Video 30gb
Apple iPod Suffle 512mb
Apple iPhone 8gb
-
Viesti Kirjoittaja tuomas92 »
3. Ääkköset toimivat pitämällä A- tai O-näppäintä painettuna ja liu'uttamalla sormi sitten Ä:n tai Ö:n kohdalle. Sitten päästetään irti.
4. Surffaus toimii siedettävästi EDGEllä, mutta parhaan surffauskokemuksen iPhonen Safari tarjoaa juurikin hotspottien läheisyydessä. Ehdottaa näihin liittymistä automaattisesti.
5. Kokemuksieni mukaan soittoääni kuuluu sekä kaiuttimesta että kuulokkeista (ainakin soittoääniä valitessa, kukaan ei ole vielä soittanut minulle kun olen kuunnellut musiikkia
)
6. iPhonen kamera on ihan ok tilannekameraksi, kunhan on riittävästi valoa. Olen ottanut tämän kuvan iPhonella. Kuten isommista versioista näkyy, hiemankin vakavampaan kuvaukseen tulee olla erillinen kamera
Kuva on vähemmässä valossa melko kohinainen, ja suljinajat ovat pitkiä, joten puhelin on pidettävä mahdollisimman vakaasti kuvaa otettaessa. Kohteen liikkumiselle taas sekään ei mahda mitään.
7. iPhonen Bluetooth on tarkoitettu vain ja ainoastaan handsfree-laitteiden kanssa toimivaksi. Tiedostonsiirto sillä jää siis ainakin tällä erää haaveeksi... mutta todettakoon, että synkronointi iTunesin kanssa on erittäin helppoa, ja iPhoto ehdottaa automaattisesti iPhonella otettujen kuvien tuontia tietokoneelle.
4. Surffaus toimii siedettävästi EDGEllä, mutta parhaan surffauskokemuksen iPhonen Safari tarjoaa juurikin hotspottien läheisyydessä. Ehdottaa näihin liittymistä automaattisesti.
5. Kokemuksieni mukaan soittoääni kuuluu sekä kaiuttimesta että kuulokkeista (ainakin soittoääniä valitessa, kukaan ei ole vielä soittanut minulle kun olen kuunnellut musiikkia
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
6. iPhonen kamera on ihan ok tilannekameraksi, kunhan on riittävästi valoa. Olen ottanut tämän kuvan iPhonella. Kuten isommista versioista näkyy, hiemankin vakavampaan kuvaukseen tulee olla erillinen kamera

7. iPhonen Bluetooth on tarkoitettu vain ja ainoastaan handsfree-laitteiden kanssa toimivaksi. Tiedostonsiirto sillä jää siis ainakin tällä erää haaveeksi... mutta todettakoon, että synkronointi iTunesin kanssa on erittäin helppoa, ja iPhoto ehdottaa automaattisesti iPhonella otettujen kuvien tuontia tietokoneelle.
A1398 ● www.tuomashamalainen.com
-
Viesti Kirjoittaja -J- »
Kiitoksia vastauksista. 1 ja 2 kysymyksiin vastaukset löytyivätkin toisesta topikista, mutta mieleen tuli pari muuta asiaa:
8. Onko siinä tärinää niinkuin muissakin puhelimissa, koska itse joudun pitämään puhelinta todella paljon äänettömällä
9. Onko kellään käytössä 1.1.2 firmiksellä olevaa puhelinta soneran liittymässä? Ongelmia?
8. Onko siinä tärinää niinkuin muissakin puhelimissa, koska itse joudun pitämään puhelinta todella paljon äänettömällä
9. Onko kellään käytössä 1.1.2 firmiksellä olevaa puhelinta soneran liittymässä? Ongelmia?
-
-
Viesti Kirjoittaja vinoneliöklovni »
4. Tosiaan kuten mainittu, että WiFI:llä toimii erinomaisesti. Täytyy kyllä todeta itse, että tänään kun koulussa surffailin ja signaalin vahvuus EDGE:llä oli todella hyvä, niin surffausta pystyi kutsumaan ihan oikeasti surffaukseksi. ( nopeus: 150-200 kbps )
3. Ääkköset tosiaan on itsessään ja en mene lupaamaan, mutta veikkaan (ellei ole jo), että ilmestyy myös vielä mahdollisuus siihen, että ääkköset saa suoraan näytölle, eikä alavalikoiden kautta.
8. On jopa nappi puhelimen kyljessä, josta se menee äänettömälle. Saa tiukan paikan tullen heti hiljaiseksi. ( Värinä jää toki päälle )
3. Ääkköset tosiaan on itsessään ja en mene lupaamaan, mutta veikkaan (ellei ole jo), että ilmestyy myös vielä mahdollisuus siihen, että ääkköset saa suoraan näytölle, eikä alavalikoiden kautta.
8. On jopa nappi puhelimen kyljessä, josta se menee äänettömälle. Saa tiukan paikan tullen heti hiljaiseksi. ( Värinä jää toki päälle )
6 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka