Itse olen kyllä hieman pettynyt tähän puhelimeen.
Myin HTC TyTN:n ja ajattelin, että ostetaanpa nyt uusi multimedia, tietokone härpätin, jolla voi tunti toisensa jälkeen säätää ja päivittää ja editoida rekisteriä kuntoon sekä ihmetellä miksei puhelut tule läpi.
Nyt kuitenkin kun on iPhone käytössä niin kaikki tämä herkku on jäänyt taakse. Puhelimen mahdollisuudet eivät ole yhtä loputtomat kuin windows mobile puhelimessa, vaikka aika lähelle pääsevätkin. MUTTA säätäminen jää melkein nyt kokonaan välistä.
Jos haluan laittaa puhelimeeni uuden ohjelman, en pääse tekemään soft resettiä aina sen jälkeen (ainakaan siihen ei ole pakollista syytä, vaikka joskus koetan itseäni petkuttaa ja sen teenkin vain fiilareiden vuoksi). Kaiken lisäksi en pääse säätämään installointi filuja puhelimelle, vaan joudun hoitamaan homman joutuisasti suoraan installerin kautta ja kaikki toimii heti niinkuin pitääkin (tai siis niinkuin ei pitäisi - näin microsoftiin tottuneelle).
En ole myöskään päässyt fläshäilemään puhelinta kerran päivässä etsiäkseni uutta päivitystä tai radiota, jolla saisin puhelut aina vastaan ilman, että ne hukkuvat jonnekin avaruuteen. Ja koska tämä tuntien säätäminen muutenkin jää pois niin olen kokoajan tavoitettavissa.
Mikä siis kamalinta: iPhone toimii aina myös puhelimena.
On mielestäni törkeää, että Apple tällätavoin ylenkatsoo alan veteraaneja ja tekee taskutietokone multimedia härpäkkeen joka oikeasti toimii MYÖS puhelimena...
Onneksi minulla on edelleen E70, jota voin tarvittaessa heitellä seinään.
Se kyllä täytyy myöntää, että puhelimen käpistelijöitä riittää aina niin työ- kuin privapiirissäkin... Muistan kuitenkin aina varoittaa heitä tästä kirotun toimivasta puhelimesta.