Tämäkin aihe on varmasti käsitelty monesti mutta en löytänyt sopivaa threadia. eli yksinkertainen kysymys: haluaisin asentaa iphoneeni vain skandinavialaisen näppäimistön (åäö) enkä mitään muuta.
puhelin 1.1.2 ja uudemmall bl
kiitos!
Å Ä Ö näppäimistö iPhoneen
Keskustelua laitteista. Huom! Tänne vain keskustelu itse laitteista, ei ohjelmista tai iOS-käyttöjärjestelmästä
10 viestiä
• Sivu 1/1
-
Å Ä Ö näppäimistö iPhoneen
Viesti Kirjoittaja ovib »
-
-
Viesti Kirjoittaja IIIMacci »
Tossa Hakintoshin versiossa on vaan pari bugia. Ensinnäks siinä on paha suunniteluvirhe. Eli säästääkseen aikaa ton tekijä on jättänyt noi pari venäjäläisestä yli jäänyttä näppäintä ja viisaana laittanu niihin pisteen, pilkun ja kysymysmerkin. Mitä tästä seuraa on se että näppäimet on aivan liian ahtaasti sijoiteltu ja niillä naputteleminen on hlvettiä vähänkään isommilla sormilla.
Jos sais noi ylimääräset näppäimet pois niin saatais enemmän ilmaan näppäimien väliin ja tuntuma olis lähempänä aitoa näppäimistöä. Aito näppäimistö on mielestäni optimaali eikä yhtään ole varaa siitä kaventaa ilman että käytettävyys kärsii. Tämän takia olen itse päätynyt käyttämään originaalinäppistä ilman mitään SWE-Russian virityksiä. Onneks niitä ääkkösiä saa pitämällä näppäintä pohjassa. Ei ideaali mutta menee paremman puutteessa.
Toiseksi itse en ainakaan saanut näppistä toimimaan ilman että mulla oli venäjäks Space ja Enter.
Anyway - Ilmavampaa SWE-versiota odotellessa. Eii kukaan osais tosta nykysestä fixata...![Enkeli [a]](./images/smilies/angel_smile.gif)
Jos sais noi ylimääräset näppäimet pois niin saatais enemmän ilmaan näppäimien väliin ja tuntuma olis lähempänä aitoa näppäimistöä. Aito näppäimistö on mielestäni optimaali eikä yhtään ole varaa siitä kaventaa ilman että käytettävyys kärsii. Tämän takia olen itse päätynyt käyttämään originaalinäppistä ilman mitään SWE-Russian virityksiä. Onneks niitä ääkkösiä saa pitämällä näppäintä pohjassa. Ei ideaali mutta menee paremman puutteessa.
Toiseksi itse en ainakaan saanut näppistä toimimaan ilman että mulla oli venäjäks Space ja Enter.
Anyway - Ilmavampaa SWE-versiota odotellessa. Eii kukaan osais tosta nykysestä fixata...
![Enkeli [a]](./images/smilies/angel_smile.gif)
-
-
Viesti Kirjoittaja tdufva »
Niin oisPyrzi kirjoitti:Jep, toi olis kyl kiva jos joku osais säätää tosta suomiversion.IIIMacci kirjoitti:Anyway - Ilmavampaa SWE-versiota odotellessa. Eii kukaan osais tosta nykysestä fixata...
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
ainut mitä tällä hetkellä kaipaan luuriin..
Don't believe anything you read on the net. Except this. Well, including this, I suppose.
Douglas Adams
Douglas Adams
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja Muffe »
[viilaus]Suomiversion? Minkä suomiversion? Ei suomella ole "omaa" näppistä, täällä on käytössä ruotsinäppikset.Pyrzi kirjoitti:Jep, toi olis kyl kiva jos joku osais säätää tosta suomiversion.IIIMacci kirjoitti:Anyway - Ilmavampaa SWE-versiota odotellessa. Eii kukaan osais tosta nykysestä fixata...

-
Viesti Kirjoittaja tdufva »
On aika pahoja kokemuksia ton ruottinäppiksen asentamisesta, koitin sen pari kertaa pistää mutta koko iphone tilttasi ja piti jailbreikata uudelleen aika pitkän kaavan mukaan kun mun puhelimen firmis on 1.1.2 otb...Muffe kirjoitti:[viilaus]Suomiversion? Minkä suomiversion? Ei suomella ole "omaa" näppistä, täällä on käytössä ruotsinäppikset.Pyrzi kirjoitti:Jep, toi olis kyl kiva jos joku osais säätää tosta suomiversion.IIIMacci kirjoitti:Anyway - Ilmavampaa SWE-versiota odotellessa. Eii kukaan osais tosta nykysestä fixata...[/viilaus]
Mutta jos joku näppärä keino tohon on niin mielelläni kuulisin...
Eli ei mitään kyrillisen näppäimistön asentamista yms. vaan että oispa joku vaikka installerin kautta suoraan lafattava ohjelma joka asentais ton näppiksen
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
Don't believe anything you read on the net. Except this. Well, including this, I suppose.
Douglas Adams
Douglas Adams
-
Viesti Kirjoittaja IIIMacci »
Joo siis eihän toi olis temppu eikä mikään muuttaa noita png-kuvina olevia leiskoja mukavammaksi mutta sit kuulema siinä se kinkkisin homma on jokaisen näppäimen kordinaattien määrittäminen.... Kerätään kolehti - jokainen laittaa 5 euroo ja tekijälle koko pottitdufva kirjoitti:Niin oisPyrzi kirjoitti:Jep, toi olis kyl kiva jos joku osais säätää tosta suomiversion.IIIMacci kirjoitti:Anyway - Ilmavampaa SWE-versiota odotellessa. Eii kukaan osais tosta nykysestä fixata...![]()

-
Viesti Kirjoittaja ovib »
tossa vois ollakki jotainIIIMacci kirjoitti:Joo siis eihän toi olis temppu eikä mikään muuttaa noita png-kuvina olevia leiskoja mukavammaksi mutta sit kuulema siinä se kinkkisin homma on jokaisen näppäimen kordinaattien määrittäminen.... Kerätään kolehti - jokainen laittaa 5 euroo ja tekijälle koko pottitdufva kirjoitti:Niin oisPyrzi kirjoitti:Jep, toi olis kyl kiva jos joku osais säätää tosta suomiversion.IIIMacci kirjoitti:Anyway - Ilmavampaa SWE-versiota odotellessa. Eii kukaan osais tosta nykysestä fixata...![]()
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
10 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka