AMA-EDIT: Otsikkoon lisätty maininta "ratkaisusta"
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Viesti Kirjoittaja most_uniQue »
Viesti Kirjoittaja Maikl »
Viesti Kirjoittaja mylman »
most_uniQue kirjoitti:Eli iPhonessa ainoastaan vasemmanpuoleisesta kaiuttimesta kuuluu ääntä. Onko vika softassa vai raudassa? En ainakaan löytänyt mistään mitään mistä valita mono/stereo.
Viesti Kirjoittaja most_uniQue »
Ah niin olikin...ei vain noissa mukana tulevissa ohjeissa ollut noita eripaikkojen esittelyitä vaan piti googlettaa iPhonen guide. No mutta hyvä että ei ollut rikkiMaikl kirjoitti:Taitaa se toinen olla mikrofoni.
hek hek hekmylman kirjoitti:Tässähän on vaan yks nappi. Mistä mää voin kirjottaa viestit.
nim. OMG its my iPhone
Viesti Kirjoittaja Grovy »
Viesti Kirjoittaja Grovy »
Nätti-Nikke kirjoitti:Saattaa kuulostaa hullulta, mut oletko muistanut ottaa sen suojakalvon pois siitä näytön/kaiuttimen päältä? Ei olisi nimittäin ensimmäinen kerta kuin jollain käy niin.Grovy kirjoitti:Ollut nyt iphone käytössä, muutamaan päivään, ja oon huomannut että "kuuluvuus" on todella huono..?
verrattuna, kaikkii nokialaisiin mitä ollut, niin äänet saa olla täysillä, ja siltikin pitää vastapuolen huutaa...
Onko muilla ollut vastaavia kokemuksia, ja mistä tää voisi johtua??
Sen verran oon kysellyt että vastapuoli kuulee minut vallan hyvin, mutta omaan korvaan kuuluu todella hiljaa.. Musiikin kuuntelu kaiuttimen kautta on paljon selkeämpää ja kovempaa. SAmoin kuin ääni tulee vallan hyvin kun puhelu on kaiuttiella.
Eli ongelma on vain että en itse kuule vastapuolta, kun pidä puhelinta normaalisti korvalla...?
Viesti Kirjoittaja tstm »
Viesti Kirjoittaja Xaeron »
Viesti Kirjoittaja Sherukka »
tstm kirjoitti:Sain tänään iPhone 3GS:n sonera-pisteestä. Toimii mukavasti, mutta huomasin kummallisuuden.
Puhelimen dock-liittimen molemmin puolin on pienet ritilät, joiden oletan olevan kaiuttimien rei'ät. Leikittyäni hetken ja tutkittuani, huomasin, että jos vasemmanpuoleisen ritilän peittää sormella, miltei kaikki ääni lakkaa kuulumasta. Oikeanpuoleista ritilää peitettäessä mitään ei tapahdu.
Kysymykseni onkin siis: pitäisikö tapahtua? Onko puhelimessa stereoääni ja toinen kaiutin on rikki, vai onko se ritilä siinä vain mikkinä/koristeena symmetrian vuoksi?
Viesti Kirjoittaja Kamu »
Viesti Kirjoittaja jukjuv »
Viesti Kirjoittaja jjari »
Viesti Kirjoittaja jukjuv »
Okei...jjari kirjoitti:Toinen taitaa olla mikrofoni 8)
Viesti Kirjoittaja elem3nt »
Viesti Kirjoittaja amanita »
Viesti Kirjoittaja Epe »
Viesti Kirjoittaja Arri »
Viesti Kirjoittaja magezu »
Se toinen on mikkiEpe kirjoitti:Semmosta vaan olen ihmetelly että onko luurin alareunassa 1 vai 2 kaiutinta? kun sormi menee vahingossa vasemman alanurkan päälle niin ääni peittyy lähes kokonaan. Oikeassa alakulmassa on identtinen kaiuttumen näköinen hole mutta sieltä ei kuuluu mitään. Oisko siitä tarkoitus kuulua? vai onko mulla vaan jotku balanssit pielessä? en semmosiakaan kyllä asetuksista löytäny..
Viesti Kirjoittaja EJMV »
Viesti Kirjoittaja Arri »
Viesti Kirjoittaja macister »
Viesti Kirjoittaja JAjos »
Onko tuolla sinänsä väliä. Tuskin kukaan iPhonea kotiteatteriksi hankkii. Saahan siihen helposti tarvikekaiutinta, mikäli enemmän kuntelee ilman luureja. Kunhan kuule, että joku soittaa..macister kirjoitti:Harmillista tosiaan, että iP on mono, kun esim. N95 raikaa hienosti stereona.
Viesti Kirjoittaja masterakk »
Tuota noin, 5 cm päässä toisistaan olevilla kaiuttimilla saa ihan yhtä hyvän stereokuvan aikaan kuin 100km päässä toisistaan olevilla. Itse asiassa ne vain sotkevat (pienessä määrin) toistensa tuottamaa ääntä.macister kirjoitti:Harmillista tosiaan, että iP on mono, kun esim. N95 raikaa hienosti stereona.
Niin no, iP peijooni kun tekee silloin sun tällöin semmosia temppuja, etteivät tulevat puhelut pääse edes läpi, eli lienee tuo yksikin kajari aikajoin turha..JAjos kirjoitti:Onko tuolla sinänsä väliä. Tuskin kukaan iPhonea kotiteatteriksi hankkii. Saahan siihen helposti tarvikekaiutinta, mikäli enemmän kuntelee ilman luureja. Kunhan kuule, että joku soittaa..macister kirjoitti:Harmillista tosiaan, että iP on mono, kun esim. N95 raikaa hienosti stereona.
N95 soi hienosti stereona.masterakk kirjoitti:Tuota noin, 5 cm päässä toisistaan olevilla kaiuttimilla saa ihan yhtä hyvän stereokuvan aikaan kuin 100km päässä toisistaan olevilla. Itse asiassa ne vain sotkevat (pienessä määrin) toistensa tuottamaa ääntä.macister kirjoitti:Harmillista tosiaan, että iP on mono, kun esim. N95 raikaa hienosti stereona.
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”