Kaikki asetukset pitäisi olla kunnossa, mutta olennainen WLAN/WiFi-ongelma kuitenkin löytyy - ja sehän vaikuttaa Safariiin, Mailiin, Karttaan...
Kotiverkko toimii mainiosti, samoin esim. Helsingissä Lasipalatsin mbarin verkko, jossa viihdyn myös läppärini kanssa. Käsittämättömyys: mm. Helsingin kaupungin avoin verkko ja OpenEspa eivät toimi! ("Ei yhteyttä palvelimeen".) Toisin sanoen aivan keskustassa liikkuessa, jossa laitteen parhaiten pitäisikin toimia, verkot eivät toimi - puhumattakaan niiden välillä saumattomasti liikkumisesta.
Kaikki helpot ratkaisut (varmista liittyminen/WiFi päällä/liity automaattisesti/liity käsin/muista verkot/unohda verkot) käyty läpi, mutta ei tunnu kelpaavan mikään. Kävin kaupassa kysymässä, onko muilta ostaneilta tullut vastaavaa palautetta, mutta vastassa oli vain tyhjä katse.
En viitsisi viettää kaikkea aikaani Touchin kanssa kotona ja Lasipalatsin kulmassa...
iPod Touch ja WiFi-ongelma
Keskustelua laitteista. Huom! Tänne vain keskustelu itse laitteista, ei ohjelmista tai iOS-käyttöjärjestelmästä
12 viestiä
• Sivu 1/1
-
iPod Touch ja WiFi-ongelma
Viesti Kirjoittaja haatanen »
MacBook Pro 2,53 Ghz 15,4" Intel Core i5, Yosemite Public Beta 4,
iPhone 5 32 GB, Time Capsule 2T, Apple TV 3rd gen.
-
Re: iPod Touch ja WiFi-ongelma
Viesti Kirjoittaja Kasimir »
Muistaakseni ongelmalle ei löydy vastausta vain Helsingin Wlan lähetin on väärä iPodille (Wi-Fi (802.11b/g))... en kuitenkaan ole tästä varma sama ongelma siis itselläni eli ei ole laiteongelma vaan veikkisin WLAN lähettimessä oleva ongelma....
-Kasimir
iMac 27"
iPod Touch 1st Generation
iMac 27"
iPod Touch 1st Generation
-
Viesti Kirjoittaja mattioja »
Täällä nyt aivan samanlainen ongelma..Jos jollakin ratkaisua pulmaan niin loistavaa!!
-
Tämä on vain vaatimaton ratkaisu, mutta sain nyt parilla viimeisellä kerralla tuon Helsingin kaupungin avoimen verkon kyllä toimimaan moitteettomasti.Kasimir kirjoitti:Muistaakseni ongelmalle ei löydy vastausta vain Helsingin Wlan lähetin on väärä iPodille (Wi-Fi (802.11b/g))... en kuitenkaan ole tästä varma sama ongelma siis itselläni eli ei ole laiteongelma vaan veikkisin WLAN lähettimessä oleva ongelma....
Simppelisti:
1) Avaa wi-fi:n ja liittyy Helsingin kaupungin avoimeen verkkoon. Kannattaa liittyä juuri tähän verkkoon. Se toinen kaupungin ylläpitämä, wififi (vai mikä se nyt olikaan) ei kerta kaikkiaan tunnu toimivan.
2 Avaa Safarin ja odottaa, että se herjaa palvelimen olevan epäluotettava -> jatka
3) Vielä pienen hetken odotus, ja Safari heittää varmistussivulle, jossa kerrotaan langattomien verkkojen tietoturvasta -> accept.
4) Siinä se.
En siis kulje ympäri kaupunkia ja hypi verkosta toiseen wi-fi avoinna (kuten homman kai pitäisi toimia). Sen sijaan istahdan kahvilaan ja valitsen erikseen juuri tuon verkon. Ei täysin mobiilia, mutta sanotaan nyt vaikka mobiilihkoa.
-
Pahoittelut kun laitoin noin epämääräisen viestin. Eli mun onkelma kotona jossa sain jo wifin toimimaan moitteetta. Nyt touch herjaa että "safari ei voi avata sivua koska se ei löydä palvelinta". Ja tosiaan verkko toimi jo moitteetta, sitten tapahtui jotain.. 8) ei tietoa mitä.
Ilmeisesti joku dns juttu mutta kun näistä niin kovin vähän ymmärrän niin en ole saanut toimimaan vaikka olen yrittänyt laittaa touchiin dns osoitteen, siis jonkunmoisen "avoimen" osoitteen millä pitäisi olla helppo yhdistää.
Touch on 1.1.4 ja puukotettu. Kokeilin myös restorettaa ja sitten mutta ei toiminut.
Jos joku osaa tässä auttaa ihan askel askeleelta periaatteella niin kiitän ja pa(r)h(a)immillaan tarjoan oluen..!!! 8)
Ilmeisesti joku dns juttu mutta kun näistä niin kovin vähän ymmärrän niin en ole saanut toimimaan vaikka olen yrittänyt laittaa touchiin dns osoitteen, siis jonkunmoisen "avoimen" osoitteen millä pitäisi olla helppo yhdistää.
Touch on 1.1.4 ja puukotettu. Kokeilin myös restorettaa ja sitten mutta ei toiminut.
Jos joku osaa tässä auttaa ihan askel askeleelta periaatteella niin kiitän ja pa(r)h(a)immillaan tarjoan oluen..!!! 8)
-
En todellakaan ole mikään ekspertti näissä asioissa, mutta yritetään auttaa... Tuo virheilmoitus iTouchissa viittaa ihan yksiselitteisesti siihen, että wi-fi ei ole laitteessa (iTouchissa) päällä. Toinen vaihtoehto on toki se, että langaton verkko ei puolestaan ole päällä tai sen hakemisessa on ongelma (esim. väärä verkko oletuspalvelimena, v'älimatka tms.) Virheilmoitus ei siis kuulosta kovinkaan kompleksiselta, siis kuulosta – sanoin, etten ole mikään ekspertti. iTouch muistaa viimeiset verkot, joihin se on ollut liittyneenä ja liittyy oletuksena niihin (vaikka verkko ei olisi yhteensopiva). Millainen langaton verkko sinulla on kotona?mattioja kirjoitti:Pahoittelut kun laitoin noin epämääräisen viestin. Eli mun onkelma kotona jossa sain jo wifin toimimaan moitteetta. Nyt touch herjaa että "safari ei voi avata sivua koska se ei löydä palvelinta". Ja tosiaan verkko toimi jo moitteetta, sitten tapahtui jotain.. 8) ei tietoa mitä.
-
En todellakaan ole mikään ekspertti näissä asioissa, mutta yritetään auttaa... Tuo virheilmoitus iTouchissa viittaa ihan yksiselitteisesti siihen, että wi-fi ei ole laitteessa (iTouchissa) päällä. Toinen vaihtoehto on toki se, että langaton verkko ei puolestaan ole päällä tai sen hakemisessa on ongelma (esim. väärä verkko oletuspalvelimena, v'älimatka tms.) Virheilmoitus ei siis kuulosta kovinkaan kompleksiselta, siis kuulosta – sanoin, etten ole mikään ekspertti. iTouch muistaa viimeiset verkot, joihin se on ollut liittyneenä ja liittyy oletuksena niihin (vaikka verkko ei olisi yhteensopiva). Millainen langaton verkko sinulla on kotona?[/quote]
Mulla on perus G4 quicksilver pöytäkone(10.4.11) ja modeemina kännykkä josta olen jakanut a-linkin usb adapterilla verkon langattomaksi.
Tuossa huono laatuinen video mutta kuvastaa täysin ongelmaa. http://www.youtube.com/watch?v=fGzcUMeC ... pod&fmt=18
Olen kädet kokolailla pystyssä huiskassa, en tiedä mitä tehdä. Kaikkea olen kokeillut, ajurit a-linkille uudelleen ja restore touch. Ei vain onnistu..
Kuinka nollaisin WPA ja WEP salaukset? Voisiko se auttaa? Kokeilin jo niitä plist. tiedostoja poistaa ja asensin kaiken uudelleen mutta ei..
Matti
Mulla on perus G4 quicksilver pöytäkone(10.4.11) ja modeemina kännykkä josta olen jakanut a-linkin usb adapterilla verkon langattomaksi.
Tuossa huono laatuinen video mutta kuvastaa täysin ongelmaa. http://www.youtube.com/watch?v=fGzcUMeC ... pod&fmt=18
Olen kädet kokolailla pystyssä huiskassa, en tiedä mitä tehdä. Kaikkea olen kokeillut, ajurit a-linkille uudelleen ja restore touch. Ei vain onnistu..

Kuinka nollaisin WPA ja WEP salaukset? Voisiko se auttaa? Kokeilin jo niitä plist. tiedostoja poistaa ja asensin kaiken uudelleen mutta ei..
Matti
-
Viesti Kirjoittaja zoom04 »
Mullakin ongelmia Elisan yhteyksissä. Soitin helpdeskiin sain uudet asetukset, sillä seurauksella ettei spostia enää saanut koneelle lainkaan.Mitä asetuksia (portti ja lähetevä/saapuva palvelin) käytätte iPod Touchissa, ne joilla on Kolumbuksen yhteydet?
-
Viesti Kirjoittaja Robbin »
Haatanen, mikä sen helsingin verkon nimi on? Tai miten niiihin liitytään. ![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
-
Se on muistaakseni nimeltään vain Helsingin kaupungin wlan (en nyt ole liikenteessä enkä voi tarkistaa). Kyse ei ole lyhenteestä wififi, johon en ole onnistunut liittymään vaikka sekin on kaupungin ylläpitämä. Tarkistan asian, kun liityn seuraavan kerran verkkoon.Robbin kirjoitti:Haatanen, mikä sen helsingin verkon nimi on? Tai miten niiihin liitytään.
Niin, verkkoon liittyminen heittää ensin Cisco:n varmennussivulle, jota iPodin liittymä ei oikein tue. Se pyörii pitkähköön ja ilmoittaa sitten, että sivu ei ole luotettava -> jatketaanko -> kyllä. Cisco-sivu kannattaa ladata heti uudelleen, ettei selain jää raksuttamaan sivua loputtomiin.
-
Viesti Kirjoittaja i pod touch »
Itselläni sama ongelma, yrittäessäni avata safaria niin ilmoittaa vain että "sivua ei voi avata koska se ei ole yhteydessä verkkoon" touchin ylä reunassa on kuitenkin palkit ihan kunnos 3/3 ja wlan toimii muutenkin moitteettomasti tietokoneella!!
Missä vika siis?
touchin käyttäjä
kiitoksia etukäteen
Missä vika siis?
touchin käyttäjä
kiitoksia etukäteen
-
Viesti Kirjoittaja route66 »
Jos kyseinen verkko on Stadinetti (toimii mm. kouluissa ja kirjastoissa), on ongelma mun kannaltani akuutti. Olen meinaan ostamassa lahjaksi iPod Touchia henkilölle joka käyttäisi sitä juurikin tässä verkossa. Eli onko kyse Stadinetin ongelmista?
12 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka