Etsimällä asiasta lisätietoa en löytänyt joten päätin änkeä kysymykseni tähän eli haluaisin kuulla kyseisen laitteiden omistavien käyttökokemuksia classicista.
esim.Äänenlaadusta ym.Hyvät ja huonot puolet ovat tervetulleita vastauksia.
Kiitos paljon kaikille vastanneille.
Kysymyksiä iPod Classicista?
Keskustelua laitteista. Huom! Tänne vain keskustelu itse laitteista, ei ohjelmista tai iOS-käyttöjärjestelmästä
4 viestiä
• Sivu 1/1
-
Kysymyksiä iPod Classicista?
Viesti Kirjoittaja NameSplitter »
-
Re: Kysymyksiä Ipod Classicista?
Viesti Kirjoittaja Alessia »
Minulla on ollut tuo soitin jonkin aikaa ja olen tykännyt. Eniten ongelmia oli alkuun valikko"pyörylän" kanssa, jota oli tottumattoman vaikea käyttää, nykyään jo sujuu, vaikka vieläkin saattaa tapahtua jotain odottamatonta siitä säädellessä... Taitaa se vika olla vain käyttäjässä.
Myös monimutkainen systeemi itunes on ollut aika mutkikas opetella, enkä vieläkään ymmärrä siitä ihan kaikkea. Kappaleet saattavat siirtyä soittimeen ja pois miten mielivät, eikä niitä oikein voi lajitella järkevästi (tai kuten minusta olisi loogista) kansioihin, tai sitten en vain osaa. (Vinkkejä otetaan vastaan... Pystyykö soittimen sisään tekemään soittoluetteloita tai omia kansioita? Myöskään ei ole kivaa, että kaikki soittimen sisälle haluttava materiaali tukkii tietokoneen, kun ne häviävät sieltä jos niiden tietokonevastineet siirtää toiselle kiintolevylle!)
Ostin siihen heti alkuun kuoren ettei naarmuunnu, ja kaiuttimen, joka on osoittautunut hyödylliseksi, joskin se syö akkua aika lailla verrattuna normaaliin lataustiheyteen. Mikrofoni on ollut myös hankittuna jo aikansa, mutten ole vielä ehtinyt kokeilemaan. Tuntuu, että lisävarusteita riittää, mutta kaikki pitää ostaa erikseen.
Tuon lisäksi en ole kokeillut kuin paria puoli-ilmaista soitinta, joten en osaa kommentoida äänen laatua sen paremmin, minusta se on erinomainen ja olen ollut tyytyväinen. Äänen laatu tuntuu olevan parempi kuulokkeilla kuin kaiuttimella, joskaan ero ei ainakaan minun käyttöön nähden ole merkittävä. Olen käyttänyt soitinta tyytyväisenä ja suosittelen kyllä muillekin.
Onhan se tietysti aika isokokoinen, joten saa nähdä miten sitä tulee kuljeteltua mukana kesäaikaan - nyt on kulkenut käsilaukussa tai taskussa tarvittaessa.

Ostin siihen heti alkuun kuoren ettei naarmuunnu, ja kaiuttimen, joka on osoittautunut hyödylliseksi, joskin se syö akkua aika lailla verrattuna normaaliin lataustiheyteen. Mikrofoni on ollut myös hankittuna jo aikansa, mutten ole vielä ehtinyt kokeilemaan. Tuntuu, että lisävarusteita riittää, mutta kaikki pitää ostaa erikseen.
Tuon lisäksi en ole kokeillut kuin paria puoli-ilmaista soitinta, joten en osaa kommentoida äänen laatua sen paremmin, minusta se on erinomainen ja olen ollut tyytyväinen. Äänen laatu tuntuu olevan parempi kuulokkeilla kuin kaiuttimella, joskaan ero ei ainakaan minun käyttöön nähden ole merkittävä. Olen käyttänyt soitinta tyytyväisenä ja suosittelen kyllä muillekin.

iPod Classic 80GB
-
Viesti Kirjoittaja roboto »
Itse ostin 80gb classicin pari kuukautta sitten ja olen ollut tyytyväinen. Itunesin sijaan olen käyttänyt yamipodia musan siirtoon. Huomattavasti joustavampi softa kun käyttää useampaa konetta.
Podi on stereoissa kiinni 99% käytöstä ja täytyy ihmetellä miten vähän ääntä laitteesta saa pihalle. Vahvistimesta saa hanaa kääntää kunnolla auki että kuuluu. Esim Nokian luurista saa paljon kovempaa tasoa pihalle. Empä tiedä helpottaisiko joku dock asiaa, nyt on johto kiinni kuuloke lähdössä ja volat tapissa. Äänenlaadussa ei kuitenkaan ole mitään valittamista.
Kaikki muu onkin pelkkää voittoa. Ei tulisi mieleen vaihtaa soitinta toiseen vaikka normaalisti Appleen vähän nihkeästi suhtaudunkin
Podi on stereoissa kiinni 99% käytöstä ja täytyy ihmetellä miten vähän ääntä laitteesta saa pihalle. Vahvistimesta saa hanaa kääntää kunnolla auki että kuuluu. Esim Nokian luurista saa paljon kovempaa tasoa pihalle. Empä tiedä helpottaisiko joku dock asiaa, nyt on johto kiinni kuuloke lähdössä ja volat tapissa. Äänenlaadussa ei kuitenkaan ole mitään valittamista.
Kaikki muu onkin pelkkää voittoa. Ei tulisi mieleen vaihtaa soitinta toiseen vaikka normaalisti Appleen vähän nihkeästi suhtaudunkin

-
Viesti Kirjoittaja masa »
Dockista saa ulos line tasoista ääntä joka tulee aikas kovaa, ainakin yli kuulokelitännän maximin.roboto kirjoitti:Itse ostin 80gb classicin pari kuukautta sitten ja olen ollut tyytyväinen. Itunesin sijaan olen käyttänyt yamipodia musan siirtoon. Huomattavasti joustavampi softa kun käyttää useampaa konetta.
En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.
4 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka