Eri foorumeilla alkaa tulemaan tietoa jonkinasteisesta malliviasta (ominaisuudesta?), jossa ainakin alle 50% kirkkaudella näyttö muuttuu keltasävyiseksi.
Näyttö on ehkä hieman kellertävä, mutta suurempi ongelma oli tänään iltapäivällä iPhone 3G:n jumittuminen. Resetin jälkeen taas pelaa. Ehkä nämä ladatut ilmaiset Applestoren ohjelmat aiheuttavat jotain yhteensopivuusongelmaa.
Lionel Mandrake kirjoitti:Eri foorumeilla alkaa tulemaan tietoa jonkinasteisesta malliviasta (ominaisuudesta?), jossa ainakin alle 50% kirkkaudella näyttö muuttuu keltasävyiseksi.
Onko tätä havaittavissa Suomesta ostetuissa malleissa?
Tuossa kuvassahan kirkkaus on täysillä ja eron näkee selvästi.
Jos jonkun puhelimessa tuota vikaa ilmenee, kannattaa varmaan käydä vaihtamassa näyttöviattomaan puhelimeen kun ehtii. Itseä ainakin v*tuttaisi suuresti katsella näyttövikaista iPhonea.
Tais Apple haukkaa liian ison kakun, mobileme toimii miten sattuu, ja toisen kerran kun löin luurin kiinni macciin niin oli lähettämässä iPhonen vikatietoja applelle
Lionel Mandrake kirjoitti:Eri foorumeilla alkaa tulemaan tietoa jonkinasteisesta malliviasta (ominaisuudesta?), jossa ainakin alle 50% kirkkaudella näyttö muuttuu keltasävyiseksi.
Onko tätä havaittavissa Suomesta ostetuissa malleissa?
Tuossa kuvassahan kirkkaus on täysillä ja eron näkee selvästi.
Jos jonkun puhelimessa tuota vikaa ilmenee, kannattaa varmaan käydä vaihtamassa näyttöviattomaan puhelimeen kun ehtii. Itseä ainakin v*tuttaisi suuresti katsella näyttövikaista iPhonea.
Onko kukaan selvittänyt miten DOA-iPhonet (Soneran 3G-malli) vaihdetaan uusiin. Myyjän mukaan Sonera lähettää laitteet korjattavaksi jonnekin tamperelaiseen huoltoon, mutta DOA-prosessista ei ollut oikein S-Pisteessä tietoa. Aikanaan Humac on vaihtanut suoraan DOA-maccejani hyllystä uuteen virheettömään muutaman laitteen verran, mutta Soneralla ei liene edes ylimääräisiä iPhoneja jos sattuisi ostamaan DOA -iPhonen.
Jäikö jokunen iPHone myymättä tänään vai menivätkö kaikki (6000 kpl?)
Ei oo keltasta näyttöö ei. Mutta tuo "Home" näppäin toimii todella kehnosti, saa painaa ihan kunnolla jotta ottaa painalluksen vastaan. Toimiiko muilla herkästi, eli normi kevyt painallus riittää? Ainakin iPod touchiin verrattuna tuo mun iPhonen koti-näppäin toimii melko epävarmasti. Pitänee kattoo jos kävis ruinaamassa vaihtoa...
Apple ei ole kylla parhaimmillaan kriisitilanteissa. Serverit kyykyttavat niin kovasti etta aivan innolla odotan koska kaatuvat. Uusien iPhonien naytot kusevat (kirjaimellisesti nakojaan). me.comia ei tunnuta saavan ikina paalle kunnolla.
Luulisi nainkin suuren yrityksen pistavan vahan ylimaaraisia servereita paalle kun nain suuri lanseeraustapahtuma tulee. Ja voi minkalainen murhenaytelma tastakin tulee kun joka toinen iPhone lahtee nailla nakymin huoltoon nayttojen takia. Toivottavasti ongelma olisi sentaan korjattavissa softa paivityksella.
Nätti-Nikke kirjoitti:Tuntuisi muutenkin tuon vanhemman näyttö olevan parempi.
Tama uusi on vain tallainen muovilelu. Vanhassa on sentaan edes jonkinlaista metallia
mr.hemmo kirjoitti:huh onneks en ruvennu heti ekaan ryntäykseen vaihtamaan hyvin toimivaa 2g phounii veke
Voihan sen iPhone 3G:n ostaa lisaksi. Ei sita ensimmaista iPhonea havittaa tarvitse. Itse ainakin aion pitaa kakkospuhelimena vaikka sita varten kun 3G phone on latauksessa.
Joo, tän uuden luurin näyttö on kyl kieltämättä heikompi (ja ehkä tosiaan hieman kellertävä) kun vanhan Jos toi on yleinen vika niin joko Apple vaihtaa näytöt, tai sitten pistävät varmaan jonku päivityksen softalla mikä kalibroi näytön paremmaks.
Noo saa olla kyllä aika hiton kova näyttö sit vanhassa mallissa koska itellä on ainakin hiton kirkas.. en pidä edes täysillä kun suorastaan häikäisee.. eikä ole kyllä kellertäväkään.. millään tasolla.
Nilaya kirjoitti:Noo saa olla kyllä aika hiton kova näyttö sit vanhassa mallissa koska itellä on ainakin hiton kirkas.. en pidä edes täysillä kun suorastaan häikäisee.. eikä ole kyllä kellertäväkään.. millään tasolla.
Mutta tuon kellerruksen piti ilmeta kun kirkkuksen saataa alle puoleen?
Nilaya kirjoitti:Noo saa olla kyllä aika hiton kova näyttö sit vanhassa mallissa koska itellä on ainakin hiton kirkas.. en pidä edes täysillä kun suorastaan häikäisee.. eikä ole kyllä kellertäväkään.. millään tasolla.
Mutta tuon kellerruksen piti ilmeta kun kirkkuksen saataa alle puoleen?
Enhän mä olisi kellertävyyttä huomannutkaan ilman, että olisin verrannut rinta rinnan noita puhelimia. Onhan kellertävä ihan täysilläkin kirkkauksilla.
Ok, tää kuulostaa varmaan todella oudolta, mutta restoren jälkeen niin näytön "kellertävä" väri on.. poissa. Eli otin restoren, itunes haki uusimman firmiksen (2.0 5A347), päivitti sen, ja sit tuli viel joku operaattoripäivitys.
Voisko joku tsekkaa joka ei oo vielä vetäny restorea, mikä firmis koneessa on (settings -> general -> about)? Ja jos joku jaksaa, niin kokeilkaa paraneeks teillä näytön värit päivityksen (tai siis restoren) jälkeen. Mulla ei oo mun iPhone 2G kotona (lainassa), joten en voi itse vertailla..
--
s
Viimeksi muokannut slusse, 11.7.2008 klo 22.14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Eikös jostain tullu esille että tän uuden iphonen näyttö olis jotenkin heikomman laatuinen ja varmaan hieman eri tekniikalla toteutettu, jotta säästäis enemmän virtaa.. verrattu kait ipod touchin näyttöön...??
slusse kirjoitti:Ok, tää kuulostaa varmaan todella oudolta, mutta restoren jälkeen niin näytön "kellertävä" väri on.. poissa. Eli otin restoren, itunes haki uusimman firmiksen (2.0 5A347), päivitti sen, ja sit tuli viel joku operaattoripäivitys. Voisko joku tsekkaa joka ei oo vielä vetäny restorea, mikä firmis koneessa on (settings -> general -> about)? Ja jos joku jaksaa, niin kokeilkaa paraneeks teillä näytön värit päivityksen (tai siis restoren) jälkeen.
--
s
Siis iTunes ehdotti sun 3G:lle tuota 5A347:aa vai? Mulle se ei nimittäin ehdota sitä...
slusse kirjoitti:Ok, tää kuulostaa varmaan todella oudolta, mutta restoren jälkeen niin näytön "kellertävä" väri on.. poissa. Eli otin restoren, itunes haki uusimman firmiksen (2.0 5A347), päivitti sen, ja sit tuli viel joku operaattoripäivitys. Voisko joku tsekkaa joka ei oo vielä vetäny restorea, mikä firmis koneessa on (settings -> general -> about)? Ja jos joku jaksaa, niin kokeilkaa paraneeks teillä näytön värit päivityksen (tai siis restoren) jälkeen.
--
s
Siis iTunes ehdotti sun 3G:lle tuota 5A347:aa vai? Mulle se ei nimittäin ehdota sitä...
Ei ei, siis painoin "restore" nappia iTunksessa, ja sittenhän se lähti hakee netistä sen 2.0 firmiksen koska mulla ei ollu sitä koneella. Kaiken asennuksen jne. jälkeen tsekkasin version ja se on nyt 5A347. Onko sulla se 5A345?
edit: olis kiva tietää onko mun silmis jotain häikkää, vai korjasko se restore & päivitys sen kellertävyys-ongelman. Se 5A345 on Beta8 2.0 softasta (muistaakseni).
--
s
Ei ei, siis painoin "restore" nappia iTunksessa, ja sittenhän se lähti hakee netistä sen 2.0 firmiksen koska mulla ei ollu sitä koneella. Kaiken asennuksen jne. jälkeen tsekkasin version ja se on nyt 5A347. Onko sulla se 5A345?
edit: olis kiva tietää onko mun silmis jotain häikkää, vai korjasko se restore & päivitys sen kellertävyys-ongelman. Se 5A345 on Beta8 2.0 softasta (muistaakseni).
--
s
Ihan varmuuden vuoksi vielä kerran: Eli sulla on nyt UUSI iPhone 3G, missä on nyt se 5A347?
Nätti-Nikke kirjoitti:Ihan varmuuden vuoksi vielä kerran: Eli sulla on nyt UUSI iPhone 3G, missä on nyt se 5A347?
Kyllä. Alla on uusi iPhone 2G 16GB malli, missä oli kellertävä näyttö ennenku iTuneksessa vedin restoren (tai sitten mun silmät tekee tepposia). Restore-nappia painettua, iTunes lähti hakeen netistä sen firmistiedoston, ja restoren jälkeen koneessa on 5A347 versio. En tarkistanu mikä oli ennen restorea. Onko sun luurissa (3G oletan) se 5A345?