Missä mun iPhone?
-
Missä mun iPhone?
Viesti Kirjoittaja petexi »
koitti perjantai Suomen takametsissä. Ensimmäisten joukossa olin hakemassa luuria mulle varauksen yhteydessä osoitetusta operaattorin palvelupisteestä. Ajoin 60km. - Ei nimeä listalla, ei luuria. Kolme kpl 16Gb oli tullut takametsien pikkukaupunkiin! - Minulle operaattorin varauspuhelin oli luvannut luurin perjantaina, mutta olivat sotkeneet asian. Yrittivät vierittää asiakkaan niskoille ja antaa täysin pilvistä temmattuja selityksiä.
Todella järkyttävää asiakaspalvelua tänä päivänä!!
Ilmottauduin jo varhaisessa vaiheessa iPhone- halukkaaksi netissä.
Varmistusta varten minulle tuli 2.7.2008 klo 10:52 numerosta 0800144844 textari, jossa kehotettiin tilaamaan iPhone. Välittömsti soitin ja tilasin mustan 16 Gb, joka varattiin mulle ja kerrottiin että on noudettavissa tietystä operaattorin palvelupisteestä.
Samasta nrosta tuli samanlainen viesti samana päivänä klo 14:46.
Soitin ja kerroin jo varanneeni mustan 16Gb ja kerroin että en varaa kahta laitetta. Varmistin puheluun vastaajalta, että tilaukseni, musta 16Gb on voimassa eikä sitä peruta.
Asioin kyseisessä operaattorin palvelupisteessä kahdesti iPhone ja liittymäasiassa. Kaiken piti olla selvää.
Perjantaina (11.7.) ei puhelinta ollutkaan mulle. Ajoin turhaan pitkän matkan hakemaan luuria.
Nyt jälleen luvassa, textarin mukaan, luuri maanantaiksi - sitäkään ei vahvistettu, lupailtiin vaan!!
Surkuhupaista on, että Applelta tulleessa mailissa kerrotaan samaan aikaan, että iPhone on perjantaina kaupoissa!
Markkinointityyli on kyseenalaista - operaattorin toiminta pöyristyttävää!
-
Re: Missä mun iPhone?
Viesti Kirjoittaja harri »
-Harri
-
Viesti Kirjoittaja strong »
Ehkä kakkossoiton yhteydessä lähinnä varmistettiin luottotietosi, mutta joku henkilö käsitti keskustelunne väärin ja peruikin tilauksen. Voisit periaatteessa yrittää selvittää mitä Soneralla on tapahtunut. Ehkä heillä on (tai sitten ei ole) jonkinlainen kirjanpito koska osasivat soittaa numeroosikin (kahdesti).petexi kirjoitti:..seuraava tapauskertomus on tosi
koitti perjantai Suomen takametsissä. Ensimmäisten joukossa olin hakemassa luuria mulle varauksen yhteydessä osoitetusta operaattorin palvelupisteestä. Ajoin 60km. - Ei nimeä listalla, ei luuria. Kolme kpl 16Gb oli tullut takametsien pikkukaupunkiin! - Minulle operaattorin varauspuhelin oli luvannut luurin perjantaina, mutta olivat sotkeneet asian. Yrittivät vierittää asiakkaan niskoille ja antaa täysin pilvistä temmattuja selityksiä.
Todella järkyttävää asiakaspalvelua tänä päivänä!!
Ilmottauduin jo varhaisessa vaiheessa iPhone- halukkaaksi netissä.
Varmistusta varten minulle tuli 2.7.2008 klo 10:52 numerosta 0800144844 textari, jossa kehotettiin tilaamaan iPhone. Välittömsti soitin ja tilasin mustan 16 Gb, joka varattiin mulle ja kerrottiin että on noudettavissa tietystä operaattorin palvelupisteestä.
Samasta nrosta tuli samanlainen viesti samana päivänä klo 14:46.
Soitin ja kerroin jo varanneeni mustan 16Gb ja kerroin että en varaa kahta laitetta. Varmistin puheluun vastaajalta, että tilaukseni, musta 16Gb on voimassa eikä sitä peruta.
Asioin kyseisessä operaattorin palvelupisteessä kahdesti iPhone ja liittymäasiassa. Kaiken piti olla selvää.
Perjantaina (11.7.) ei puhelinta ollutkaan mulle. Ajoin turhaan pitkän matkan hakemaan luuria.
Nyt jälleen luvassa, textarin mukaan, luuri maanantaiksi - sitäkään ei vahvistettu, lupailtiin vaan!!
Surkuhupaista on, että Applelta tulleessa mailissa kerrotaan samaan aikaan, että iPhone on perjantaina kaupoissa!
Markkinointityyli on kyseenalaista - operaattorin toiminta pöyristyttävää!
Ostaessani iPhonen myyjä mainitsi ettei luottotietojani ole varmistettu, vaikka Soneran neiti oli pyytänyt siihen luvan puhelimitse viime lauantaina.
Ehkä tässäkin oli tapahtunut jotain sähläystä, mutta se ei onneksi vaikuttanut iPhonen ostamiseen, olinhan jo ollut pitkään Soneran asiakas ja maksanut firmalle kymmeniä tuhansia euroja heidän palveluistaan parin kymmenen vuoden aikana. Sikäli luottotietojen tarkastaminen tuntui hupaisalta (pikkupuhelimen ja 24 kk kytkyn tähden). Harvemmin firmat näin pienen Visa-ostoksen vuoksi tarkastavat luottotietoja.
-
Viesti Kirjoittaja miikka »
Luottotietojen tarkistamien liittyi nimenomaan 24kk:n kytkyyn. Luottokunta (tai Sampo riippuen minkä pankin kortti) tarkisti sitten omien tietojensa kautta kortin vinguttamisen yhteydessä haluavatko myöntää myyntilupaa, harvemmin enää liikkeet joutuvat siitä soittamaan (lähinnä kun tietoliikenneyhteyksissä on vikaa).strong kirjoitti:Sikäli luottotietojen tarkastaminen tuntui hupaisalta (pikkupuhelimen ja 24 kk kytkyn tähden). Harvemmin firmat näin pienen Visa-ostoksen vuoksi tarkastavat luottotietoja.
Mutta ilmeisesti aika vähän yleistä sählinkiä tapahtui Suomessa sitten kuitenkaan?
-
Viesti Kirjoittaja petexi »
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja Muffe »
Itseltäni eivät soittaneet luottotietoja lainkaan, mikä taas esti liittymän avaamisen liikkeessä välittömästi. Sopimus jouduttiin faksaamaan jonnekin iPhone-aspaan mistä avasivat sitten liittymän, tunteja myöhemmin.miikka kirjoitti:Mutta ilmeisesti aika vähän yleistä sählinkiä tapahtui Suomessa sitten kuitenkaan?
Ok, eihän se tunneista ole kiinni, ketutti vain silloin kun ei päässyt iPhonea räpeltämään välittömästi.
-
Olisiko näitä iPhone ollut myynnissä hyvin vähän 11.7, esim. noin 1000 kpl? Saadaanko koskaan julkisuuteen todenmukaista lukua, vaikea sanoa.petexi kirjoitti:Joo, kun otin puheeksi korvauksen liikkeessä niin luvattiin korvausta, tosin suullisesti - ja näytti ylempi taho haluavan kiistää koko sotkun. - Sotkuja toki sattuu, mutta terveessä toiminnassa ne korjataan ripeästi ja asiat on sillä selvä. - Asiakkaan todella härski aliarvoiminen on asiassa kaikkein pahinta. Ei suomalainen kuluttaja ihan hölmö ole vaikka välillä hurmuioituukin johonkin tuotteeseen niin, että on valmis tietyn annoksen sontaakin nielemään - rajansa kuitenkin kaikella.
Minulle Sonerapisteen myyjä kertoi että seuraavat iPhonet saapuisivat Suomeen vasta syksyllä. Tosin mahd. vielä ensiviikolla jälleenm. toimitettavat laitteet voivat toki olla tätä ensimmäistä tukkurilta saatua erää.
Toivottavasti Sonera pystyy toimittamaan edes kaikille ennakkotilauksen tehneille iPhonet tässä lähipäivinä tarv. vaikka toisen liikkeensä kiinteöstä lainaten jos johonkin on toimitettu ylimäärin näitä puhelimia.
-
Viesti Kirjoittaja Kamu »
Suurimmalta osalta ei kyllä noita luottotietoja ole tiedusteltu, ja silti liittymä avattiin heti paikan päällä. Mihinkähän toi sinun ...Muffe kirjoitti:Itseltäni eivät soittaneet luottotietoja lainkaan, mikä taas esti liittymän avaamisen liikkeessä välittömästi. Sopimus jouduttiin faksaamaan jonnekin iPhone-aspaan mistä avasivat sitten liittymän, tunteja myöhemmin.
Viesti Kirjoittaja Kcrimso »
iPod Classic 80GB
iPhone 3G, 8GB
-
Viesti Kirjoittaja Kamu »
Kyllä ne vaan sen siinä liittymää avatessa teki. Sulla vain oli asiat kunnoss...Kcrimso kirjoitti:Joo ei multakaan kyselty tarkistettu missään vaiheessa luottotietoja vaikken edes ollut ennestään Soneran asiakas.
luottotietojen tarkistus vaatii asiakkaan luvan, ainakin Soneran mukaan mutta ei kai niitä välttämättä tarkisteta. Sinun tapauksessa se ehkä unohtui tai sitten vastuu on jälleenmyyjän ja vm. tulkitsi sinut luotettavaksi asiakkaaksi.Kamu kirjoitti:Kyllä ne vaan sen siinä liittymää avatessa teki. Sulla vain oli asiat kunnoss...Kcrimso kirjoitti:Joo ei multakaan kyselty tarkistettu missään vaiheessa luottotietoja vaikken edes ollut ennestään Soneran asiakas.
-
Viesti Kirjoittaja tómppu »
Ei minultakaan luottotietoja etukäteen soiteltu. Varmaan 15-20 minuuttia jälkeesi (en tunnistanut joten jäi moikkaamatta) electronilla maksettuani kävelin Turun kaupunginkirjastoon ja aktivoin iPhonen siellä langattomassa verkossa MacBookilla. Liittymä toimi heti, samoin ottamani Data kuukausi-liite.Muffe kirjoitti:Itseltäni eivät soittaneet luottotietoja lainkaan, mikä taas esti liittymän avaamisen liikkeessä välittömästi. Sopimus jouduttiin faksaamaan jonnekin iPhone-aspaan mistä avasivat sitten liittymän, tunteja myöhemmin.miikka kirjoitti:Mutta ilmeisesti aika vähän yleistä sählinkiä tapahtui Suomessa sitten kuitenkaan?
Ok, eihän se tunneista ole kiinni, ketutti vain silloin kun ei päässyt iPhonea räpeltämään välittömästi.
Muoks. Eikä muuten ainakaan luvan kanssa myöskään liikkeessä tietoja tarkastettu.
-
Viesti Kirjoittaja Nilaya »
-
Viesti Kirjoittaja juza76 »
Menin paikalle 11.7 iltapäivällä. Palvelu oli todella hidasta. Palvelutiskejä liikkeessä oli avoinna 4 kpl. Yhden potilaan käsittelyyn, yhdellä tiskillä meni noin 15-20 minuuttia. Henkilökunnan mukaan palvelun hitaus johtui yrityspotilaiden nimenkirjoitusoikeuden varmistamisesta. Tämä oli varmaan osittain tottakin, vaikka kuulostikin hieman meriselitykseltä. Selityksen uskottavuutta alentaa myös se tosiasia, että minua ennen jonottaneista potilaista moni ilmoitti olevansa ihan tavallisia yksityispotilaita. Joka tapauksessa odottavan aika on pitkä: jonotin sisään noin 2,5 tuntia. Kun pääsin tiskille saakka, niin myyjä pahoitteli pitkää jonotusaikaa ja kertoi sen johtuneen koneiden kaatumisesta hetki sitten (toim. huom. Pitäisikö Sonera-pisteiden hankkia sittenkin Macit?
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Liikkeestä luvattiin soittaa minulle maanantaina 14.7, että onko minulle onnistuttu järjestämään puhelin vai ei. Mitään puhelua/tekstiviestiä/sähköpostia ei tähän kellon lyömään mennessä ole kuulunut.
Tästä ensimmäisestä yrityksestä Sonera saa arvosanan "Hylätty". Toiminta ei vakuuttanut minua alkuunkaan. Tuli sellainen fiilis, että melkein taipuisin odottelemaan jos puhelin tulisi jollekkin toiselle operaattorille, hiukan paremmilla ehdoilla ja ehkä halvempaan hintaan. En sulje Soneraa kokonaan pois, mutta minulla ei ole myöskään kovin suurta hinkua Saunalahdelta pois juuri nyt. Paras vaihtoehto kannaltani olisi iPhone+Saunalahti (jota äänestin myös tuolla äänestysketjussa). Tässä vaiheessa jään ehkä odottelemaan toteutuuko tuollainen yhtälö tavalla tai toisella.
Edit : Tänään 15.7 sitten liikkeestä soitettiin ja kysyttiin, että "Olikos Sinulle 1 vai 2 puhelinta, kun meillä lukee kaksi?". Eli, jostain syystä ensin ei ollut varattuna puhelinta ollenkaan ja nyt sitten on ikäänkuin varmuuden vuoksi peräti kaksi laitetta sivussa. No, parempihan se on yksi liikaa, kuin yksi liian vähän.
Edit 2 : Pohdinnan ja harkinnan jälkeen kävin hakemassa puhelimen Kampin liikkeestä 15.7 ja otin rinnalle Minun Sonera-liittymän. Minusta tuli nyt sitten Soneran potilas ainakin seuraavaksi 24 kuukaudeksi. Asiakaspalvelu liikkeessä oli tyypillisesti soneramaisen jäykkää ja hieman ylivirallista, mutta itse puhelin kyllä liikkeestä löytyi. Siitä siis paikkopisteet kyseiselle liikkeelle. Katsotaan nyt miten Sonera lähtee pärjäilemään tämän iPhone-homman kanssa... Toivotaan heille parasta. Vai pitäisikö sanoa "meille", kun avioliitto on nyt solmittu ainakin kahdeksi vuodeksi?
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka