Mitä jäi käteen iPhone 3G:stä ?
-
Mitä jäi käteen iPhone 3G:stä ?
Viesti Kirjoittaja arttula »
Ok, iPhone on nyt helpommin saatavilla Suomesta käsin. Ihan hyvä niin. Mutta verrattuna aiempaan malliin, aika vähän on toivottuja parannuksia:
- näppäimistö ei edelleenkään oikeasti tue suomalaista merkistöä. Suomekielinen oikoluku ehkä hieman auttaa, mutta ei aina. Eikä ilmeisesti edelleenkään näppäimistö "kaadu" käännettäessä laite kyljelleen.
- GPS on buginen, eikä karttaohjelmia vielä ole (tietääkseni) tarjolla. Kunnon navigaattori hakkaa sen 6-0.
- 3G toimii isommissa asutuskeskuksissa, ja jossain pääteiden varsilla. Nopeusero EDGEeen lienee aina marginaalinen. Tai niin ainakin täällä julistettiin silloin, kun iPhonessa ei vielä ollut 3G:tä.
- Tekstareiden edelleenlähetys ei toimi
- MMS-viestien vastaanotto tai lähetys ei toimi. Niitä silti tulee kavereilta aika useasti.
- Käyntikortit ovat vain haave
- Kamera on pikseleiltään ala-arvoinen (vaikka täällä on yritetty vakuuttaa optiikan yms. merkitystä)
- Videopuhelut eivät toimi. Pitäisin sitä henkilökohtaisesti aika nykyaikaisena kommunikaatiomuotona
- Akun kesto lienee aika huono, mitä täällä on keskustelua seurannut
Plussaa iPhonelle kuitenkin oivallisesta käyttöliittymästä ja erityisesti sen nopeudesta. Muuten taitaa jäädä aika paljon miinuksia saldoon. Vai mitä mieltä olette ?
Sellaisia, jotka osaavat laskea, ja sellaisia, jotka eivät osaa.
-
Re: Mitä jäi käteen iPhone 3G:stä ?
Viesti Kirjoittaja Maikl »
Kameroissa pixelien määrä ei ole mikään tae kuvanlaadusta, puhelimissa polttoväli tulee olemaan valitettavasti aina todella lyhyt, joten niistä ei saa kunnon kameroita, vaikka tunget sinne 50 megan kennon.
Ei sillä, mulle kelpais kaikki mahdolliset ominaisuudet puhelimessa, mutta koska se ei ole mahdollista, niin on aika turhaa nillittää marginaalisista toiminnoista, jotka nyt eivät ole messissä.
Paljon jeesuspuhelimessa on parannettavaa, mutta jos tätä laitetta vertaa muihin puhelimiin, niin se antaa hieman perspektiiviä siihen, mitkä puutteet nyt sitten ovat kovinkin tärkeitä kun kaupanpäälle tulee todella toimiva kokonaisuus.
Verratkaa vaikka tähän, voi LOL mikä vekotin.
http://www.youtube.com/watch?v=2Nh2gD2oKvs
-
Viesti Kirjoittaja zuki »

iPhone 13 pro
Apple Watch Ultra 2
-
Viesti Kirjoittaja frankh »
-GPS toimii mielestäni yllättävän hyvin, oli itselle ehkä positiivisin yllätys koko puhelimessa.
-3G toimivuudesta en osaa sanoa koska asun Helsingin keskustassa.
-Tekstareiden edelleen lähetys on toiminto jota olen itse käyttänyt kerran tai kaksi viimeisen parin vuoden aikana, (soittelen mielummin kun tekstailen)
-MMS viestejä en ole lähettänyt kun pari koko elämäni aikana ja nekin testi mielessä silloin kun MMS tuli (eli ei haittaa minua)
-Käyntikortit, tämän voi laske puutteeksi.
-Kamera, puhelin on puhelin ei kamera. Tuolla saa kuvan jostain tilanteesta todisteeksi tai kuvan jota voi näyttää toiselle henkilölle miltä joku näyttää tms. Riittä minulle, oikeat kuvat otetaan kameralla.
-Videopuhelut, en ole ikinä käyttänyt/kaivannut. Kyllä ne kaveriden/työkavereiden/sukulaisten pärstät muistaa katselematta niitä puhelun aikana.
-Akun kesto voisi tietenkin aina olla parempi mutta ei se nyky tekniikalla liene mahdollista.
Mutta kaiken kaikkiaan käteen jäi aivan ylivertainen laite.
-
Videopuhelut olivat ainakin minulla arkipäivää ennen iPhonen tuloa. Varmasti suurella osalla niin ei ole, mutta itse jäin niitä kaipaamaan. Videopuheluita on pidetty pitkään "tulevaisuuden puheluina". Näin ainakin kaikissa SciFi-leffoissa on. Ihme, että Apple on jättänyt sen toteuttamatta "Kaikkien aikojen nykyaikaisimmassa" puhelimessaan.Maikl kirjoitti:Meinaat, että videopuhelut ovat tosi yleisiä ja jokainen tekee niitä kokoajan muilla merkeillä? Just. Koko idea videopuheluista on aika vammainen, jos se ylipäätänsä toimii, eli kummallakin sattuu luuri ja liittymä tukemaan ja kumpaakin kiinnostaa jostain älyttömästä syystä katsella kaverinsa lärviä jossain terassilla ja huutaa sitten mikrofoniin. Moniko harrastaa edes iChatilla puheluita, vaikka se on ilmainen?
Kameroissa pixelien määrä ei ole mikään tae kuvanlaadusta, puhelimissa polttoväli tulee olemaan valitettavasti aina todella lyhyt, joten niistä ei saa kunnon kameroita, vaikka tunget sinne 50 megan kennon.
Ei sillä, mulle kelpais kaikki mahdolliset ominaisuudet puhelimessa, mutta koska se ei ole mahdollista, niin on aika turhaa nillittää marginaalisista toiminnoista, jotka nyt eivät ole messissä.
Paljon jeesuspuhelimessa on parannettavaa, mutta jos tätä laitetta vertaa muihin puhelimiin, niin se antaa hieman perspektiiviä siihen, mitkä puutteet nyt sitten ovat kovinkin tärkeitä kun kaupanpäälle tulee todella toimiva kokonaisuus.
Vaimollani on Nokia N95. Kun vertaan kuvanlaatua iPhonellani otetuun, ei niistä kehtaa samana päivänä puhua. Tämä perustuu omaan kokemukseeni, ei mihinkään "mittaustuloksiin" tai muuhun "yleiseen tietämykseen" optiikasta.
Mitä tarkoitat toimivalla kokonaisuudellasi ? Aiempi E90 on ihan hieno toimiva kokonaisuus. Kaikki ohjelmat toimivat - jopa yli ohjelmarajojen. iPhonessa ei sen suhteen ole mitään ihmeellistä. Toki - kuten mainitsin - käyttöliittymä on selkeä ja nopea. Pisteet siitä.
-
Totta ! Mutta useimmiten kännykkä on paremmin käsillä, kuin kamera, kun yllättävä kuvaamistilanne tulee eteen. Jos olisin ammattikuvaaja, nauraisin kaikille kännykkäkameroille. Mutta nyt en kehtaa.frankh kirjoitti: -Kamera, puhelin on puhelin ei kamera. Tuolla saa kuvan jostain tilanteesta todisteeksi tai kuvan jota voi näyttää toiselle henkilölle miltä joku näyttää tms. Riittä minulle, oikeat kuvat otetaan kameralla.
-
Ei todellakaan millään pahalle mutta mitä käytännön hyötyä videopuhelusta on? Muuta kun että vaimo näkee että taas ollaan terassillaarttula kirjoitti:Maikl kirjoitti:Meinaat, että videopuhelut ovat tosi yleisiä ja jokainen tekee niitä kokoajan muilla merkeillä? Just. Koko idea videopuheluista on aika vammainen, jos se ylipäätänsä toimii, eli kummallakin sattuu luuri ja liittymä tukemaan ja kumpaakin kiinnostaa jostain älyttömästä syystä katsella kaverinsa lärviä jossain terassilla ja huutaa sitten mikrofoniin. Moniko harrastaa edes iChatilla puheluita, vaikka se on ilmainen?
Videopuhelut olivat ainakin minulla arkipäivää ennen iPhonen tuloa. Varmasti suurella osalla niin ei ole, mutta itse jäin niitä kaipaamaan. Videopuheluita on pidetty pitkään "tulevaisuuden puheluina". Näin ainakin kaikissa SciFi-leffoissa on. Ihme, että Apple on jättänyt sen toteuttamatta "Kaikkien aikojen nykyaikaisimmassa" puhelimessaan.
Vaimollani on Nokia N95. Kun vertaan kuvanlaatua iPhonellani otetuun, ei niistä kehtaa samana päivänä puhua. Tämä perustuu omaan kokemukseeni, ei mihinkään "mittaustuloksiin" tai muuhun "yleiseen tietämykseen" optiikasta.
Mitä tarkoitat toimivalla kokonaisuudellasi ? Aiempi E90 on ihan hieno toimiva kokonaisuus. Kaikki ohjelmat toimivat - jopa yli ohjelmarajojen. iPhonessa ei sen suhteen ole mitään ihmeellistä. Toki - kuten mainitsin - käyttöliittymä on selkeä ja nopea. Pisteet siitä.

-
Viesti Kirjoittaja Fifi »
1. Apple laski puhelimen yleistä laatua, mikä näkyy mm. näytössä.arttula kirjoitti:niin ihmetyttää, mitä oikeastaan tapahtui. Kauhea hypetys ja haloo.
2. Puhelimessa on toistaiseksi aika paljon ongelmia, mutta ne kyllä korjataan - ajallaan.
3. Monien (en sano keiden) mielestä puhelimessa on kaikki tai lähes kaikki tarpeellinen.
4. Seuraavaksi Apple lisää puhelimeen muutaman (perus)ominaisuuden, minkä jälkeen monien (en sano keiden) mielestä uudessa puhelimessa on kaikki tarpeellinen, joten se pitää ostaa.
5. Tämän jälkeen Apple lisää puhelimeen taas muutaman (perus)ominaisuuden, joten entinen puhelin menee jälleen vaihtoon.
Applella on lojaali käyttäjäkunta, joka uskoo, että Apple tietää, mita he tarvitsevat. Siksi he ostavat aina uutta, kun Apple sitä tarjoaa. Ja niin on hyvä.
-
Viesti Kirjoittaja miikka »
Mielenkiinnosta: mikä oli se syy mikä sai sinut ostamaan iPhone 3G:n (ymmärsin, että sellainen sinulla siis olisi)? Sinä kuulut selkeästi niihin, jotka käyttävät videopuhelua ja haluavat käyttää kännykkäkameraa ja kun ottaa nuo merkittävät seikat huomioon niin mikä oli se iPhonen ominaisuus, joka sai hylkäämään nuo tärkeät ominaisuudet? Siis joku ominaisuus iPhonessa oli ylitse kaikkien muiden?arttula kirjoitti:Videopuhelut olivat ainakin minulla arkipäivää ennen iPhonen tuloa. Varmasti suurella osalla niin ei ole, mutta itse jäin niitä kaipaamaan. Videopuheluita on pidetty pitkään "tulevaisuuden puheluina". Näin ainakin kaikissa SciFi-leffoissa on. Ihme, että Apple on jättänyt sen toteuttamatta "Kaikkien aikojen nykyaikaisimmassa" puhelimessaan.
-
Totta tuokin mutta ei yhdenkään puhelimen kamera riitä arkistoitavien kuvien ottamiseen, esim sukujuhlat, häät, lapset, kotieläimet jne.. ja kyllä olen napsinut kuvia. N95 8GB puhelimella.arttula kirjoitti:Totta ! Mutta useimmiten kännykkä on paremmin käsillä, kuin kamera, kun yllättävä kuvaamistilanne tulee eteen. Jos olisin ammattikuvaaja, nauraisin kaikille kännykkäkameroille. Mutta nyt en kehtaa.frankh kirjoitti: -Kamera, puhelin on puhelin ei kamera. Tuolla saa kuvan jostain tilanteesta todisteeksi tai kuvan jota voi näyttää toiselle henkilölle miltä joku näyttää tms. Riittä minulle, oikeat kuvat otetaan kameralla.
-
Mielenkiinnostasi huolimatta laskit väärin. Minulla ei ole 3G-mallia, vaan edelleen vanha 2G, ja sen rinnalla Nokian E90. Alunperin ostin tuon iPhonen Singaporesta ihan puhtaasta mielenkiinnosta kohuttua puhelinta kohtaan. Monelta osin olen joutunut pettymään, mutta silti pidän iPhonea ihan kohtuullisen hyvänä laitteena - en enää tosin kaiken tämä kohun arvoisena.miikka kirjoitti: Mielenkiinnosta: mikä oli se syy mikä sai sinut ostamaan iPhone 3G:n (ymmärsin, että sellainen sinulla siis olisi)? Sinä kuulut selkeästi niihin, jotka käyttävät videopuhelua ja haluavat käyttää kännykkäkameraa ja kun ottaa nuo merkittävät seikat huomioon niin mikä oli se iPhonen ominaisuus, joka sai hylkäämään nuo tärkeät ominaisuudet? Siis joku ominaisuus iPhonessa oli ylitse kaikkien muiden?
-
Textarien edelleenlähettämistä en ole koskaan ymmärtänyt. Olen itse omistanut kännykän vuodesta 1995 lähtien, enkä ole kertaakaan lähettänyt saamaani viestiä eteenpäin, mutta toki se ei merkkaa mitään sille, joka lähettää jokaisen saamansa textarin eteenpäin. Pointtini on vain se, että jos joku ominaisuus puuttuu, mutta sitä normaalitilanteessa käyttäisi kerran viidessä vuodessa, niin onko se sitten merkittävä asia, joka kannattaa edes mainita?
Voin tehdä omistamastani Nokian puhelimesta listan, jossa verrataan sitä uuteen iPhoneen, kaikki on niin suhteellista, katsoppas mikä lista tulee Nokiasta.
- Ei kosketusnäyttöä
- Pieni näyttö
- Pienet nappulat
- Nappulat yleensä
- Ei qwertyä
- Huono sähköposti
- Hidas käyttöliittymä
. Toivottoman surkea web-selain, joka renderöi niin hitaasti sivun, ettei pärhää megan HSDPA yhteydellä EDGE iLuurille
- Surkea musiikkisoitin
- Ei tue You tube videoita
- Kamera hyvä, mutta kun näytöstä ei näe mitään
- Akkukesto
- Muovinen natiseva rakenne
Se on vähän mitä haluaa nähdä ja mitä oikeasti sitten näkee.
-
Viesti Kirjoittaja TId »
Meni vähän ot:ksi, mutta alko jo pikkuhiljaa ärsyttämään.
-
Kumpaa ihmistyyppiä sitten haluaakaan olla:
A: Ihminen, joka ilakoi ja mehustelee asialla josta pitää
B: Ihminen, jota v-tuttaa muiden ilakointi, hauskaa ei saa pitää!
-
Niin, arvelinkin, että tällä palstalla kerjään verta nenästäni arvostelemalla Applen tekeleitä...Maikl kirjoitti:Mutta eihän tuossa nyt ole mitään pointtia valittaa videopuheluiden uupumisesta. Miksi ostit jeesuspuhelimen, jos videopuhelut ovat tärkeitä? Puhelin ostetaan tarpeiden mukaan ja iPhone ostetaan, koska se on siisti.
Textarien edelleenlähettämistä en ole koskaan ymmärtänyt. Olen itse omistanut kännykän vuodesta 1995 lähtien, enkä ole kertaakaan lähettänyt saamaani viestiä eteenpäin, mutta toki se ei merkkaa mitään sille, joka lähettää jokaisen saamansa textarin eteenpäin. Pointtini on vain se, että jos joku ominaisuus puuttuu, mutta sitä normaalitilanteessa käyttäisi kerran viidessä vuodessa, niin onko se sitten merkittävä asia, joka kannattaa edes mainita?
Voin tehdä omistamastani Nokian puhelimesta listan, jossa verrataan sitä uuteen iPhoneen, kaikki on niin suhteellista, katsoppas mikä lista tulee Nokiasta.
- Ei kosketusnäyttöä
- Pieni näyttö
- Pienet nappulat
- Nappulat yleensä
- Ei qwertyä
- Huono sähköposti
- Hidas käyttöliittymä
. Toivottoman surkea web-selain, joka renderöi niin hitaasti sivun, ettei pärhää megan HSDPA yhteydellä EDGE iLuurille
- Surkea musiikkisoitin
- Akkukesto
Se on vähän mitä haluaa nähdä ja mitä oikeasti sitten näkee.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Mutta muutama kommentti ylläolevaan (ja EN halua mitenkään puolustella Nokian ylivertaisuutta tai paremmuutta, ainoastaan toppuutella Apple-uskovaisia tai wannabe -tyyppejä).
Mihin tarvitaan oikeasti kosketusnäyttöä ? Sormenjälkien ja rasvan keräämiseen ? Vastaavat toiminnot voi ihan yhtä hyvin totetuttaa näppäimillä. Toisaalta... Muillakin, kuin Applella on tulossa jumaloituja kosketusnäyttöjä.
Näytöt ovat todellakin usein pienempiä, kuin iPhonessa. Mutta kasvamaan päin - akunkeston kustannuksella - kuten iPhonessakin.
Qwerty löytyy kylläkin E90:stäni. Ehkä olet katsellut muita - japanialaisia puhelimia ?
Miten niin huono ? Hyvin se on toiminut tähän asti. Postiti ovat tulleet ja lähteneet. Jopa ilman valintaan WLANin ja GSM-operaattorin välillä. Perustele hieman, kiitos.
Käyttöliittymä on todellakin hieman hitaampi, kuin iPhonessa. Sitä ylistinkin aiemmin. Mutta toisaalta, eipä se ole usein sekunneista kiinni...

Default -nettiselain toimii todellakin hieman hitaammin, kuin iPhonen default. Onneksi nopeampia on ladattavissa. Onko iPhonelle muita tarjolla, jos ei tykkää nykyisestä ?
Miksi soitin on surkea ? Hyvin kuuluu, ja kukkuu. Perusteluja, kiitos.
Eipä tua iPhonekaan (kuulemma) YouTubea, kun ei tue flashia. Näin olen kuullut. Oletko kuullut muuta ?
Kuvia tallennetaan, ja katsellaan sitten varmaan myöhemmin näytöltä tai jopa paperikuvina. Joskus on toki kiva näyttää puhelimen näytöltäkin. Tosin E90:nen kannen saa auki, ja kuvan jopa isommaksi, kuin iPhonessa...
Akunkesto ? Kehtaatko ihan oikeasti ottaa iPhonen kyseessä ollessa puheeksi akunkeston. Rohkea poika...
Joo, niin on nariseva, ja muovinen. Tosin olen kuullut huhuja, että myös uusi iPhone 3G on rakennettu muovista...
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Zaccheus »
http://www.apple.com/fi/iphone/features/youtube.htmlarttula kirjoitti: Eipä tua iPhonekaan (kuulemma) YouTubea, kun ei tue flashia. Näin olen kuullut. Oletko kuullut muuta ?
iMac 24'' 3.06GHz/4GB/8800GS/500GB/SL
MacBook Air 1.6GHz/2GB/80GB/SL
iPhone 3G 16GB Black
-
Eihän tuossa tosiaan mikään muu häiritsekään, kuin Apple-uskovaisten sokeus ja ylistys, johon liitetään muiden laitteiden dissaus. Itselläni on iPhone Nokian lisäksi, enkä sitä oikein ole kokenut niin jumalattomasti paremmaksi, kuin täällä annetaan ymmärtää. Ei iPhone OIKEASTI ole mikään "törkeen hyvä", vaan varsin vajavainen tuotos, jolla kuitenkin hoitaa puhumisasiat ihan kohtuullisesti. Mutta siihen se melkein jääkin. Yritän vaan hieman toppuutella mahdollisia ostajia, etteivät pettyisi (jos nyt ylipäätään tätä palstaa lukevat...).Maikl kirjoitti:Eniten kuitenkin iPhone häiritsee niitä, jotka eivät sitä meinaa edes ostaa. Ikäänkuin olisivat uskovaisia, jotka ovat kokoajan pilaamassa muiden hauskanpitoa lässytyksellään. iPhone ja Applen tuotteet ovat varmaan aina marginaaliporukan kamaa, kukaan ei niitä pakota ostamaan, mutta kovasti ne silti näyttävät ärsyttävän ihmisiä. Ehkä siksi, että ne yksinkertaisesti vain ovat törkeen hyviä laitteita ja sehän nyt pattiin ottaakin jos jollain on kivaa ja sen sanoo ääneen.
-
Viesti Kirjoittaja Mini1965 »
arttula kirjoitti: - GPS on buginen
Oletko koskaan koittanut vaimosi N95:sta? Minulla on nämä molemmat kyseiset puhelimet ja kyllä iPhone ottaa fixin satelliitteihin paljon nopeammin ja huonommissa olosuhteissa.arttula kirjoitti: Vaimollani on Nokia N95.
-
Ah, ok. I stand corrected. Mutta eipä todellakaan ole YouTubea katsottua, joten en ole sitä osannut etsiäkään laitteesta.Zaccheus kirjoitti:http://www.apple.com/fi/iphone/features/youtube.htmlarttula kirjoitti: Eipä tua iPhonekaan (kuulemma) YouTubea, kun ei tue flashia. Näin olen kuullut. Oletko kuullut muuta ?
-
Olen. Luuletko, että vaimoni (nainen), olisi ollut kiinnostunut karttojen latauksesta ja asennuksesta...Mini1965 kirjoitti:arttula kirjoitti: - GPS on buginenOletko koskaan koittanut vaimosi N95:sta? Minulla on nämä molemmat kyseiset puhelimet ja kyllä iPhone ottaa fixin satelliitteihin paljon nopeammin ja huonommissa olosuhteissa.arttula kirjoitti: Vaimollani on Nokia N95.
-
Nyt kyllä todellakin kerjäät verta nenästä, karkein epäkohta lienee "Miksi soitin on surkea ? Hyvin kuuluu, ja kukkuu. Perusteluja, kiitos." Tuota ei kyllä todellakaan tarvitse perustella!arttula kirjoitti:Niin, arvelinkin, että tällä palstalla kerjään verta nenästäni arvostelemalla Applen tekeleitä...Maikl kirjoitti:Mutta eihän tuossa nyt ole mitään pointtia valittaa videopuheluiden uupumisesta. Miksi ostit jeesuspuhelimen, jos videopuhelut ovat tärkeitä? Puhelin ostetaan tarpeiden mukaan ja iPhone ostetaan, koska se on siisti.
- Ei kosketusnäyttöä
- Pieni näyttö
- Pienet nappulat
- Nappulat yleensä
- Ei qwertyä
- Huono sähköposti
- Hidas käyttöliittymä
- Surkea musiikkisoitin
- Akkukesto
Se on vähän mitä haluaa nähdä ja mitä oikeasti sitten näkee.![]()
Mutta muutama kommentti ylläolevaan (ja EN halua mitenkään puolustella Nokian ylivertaisuutta tai paremmuutta, ainoastaan toppuutella Apple-uskovaisia tai wannabe -tyyppejä).
Mihin tarvitaan oikeasti kosketusnäyttöä ? Sormenjälkien ja rasvan keräämiseen ? Vastaavat toiminnot voi ihan yhtä hyvin totetuttaa näppäimillä. Toisaalta... Muillakin, kuin Applella on tulossa jumaloituja kosketusnäyttöjä.
Näytöt ovat todellakin usein pienempiä, kuin iPhonessa. Mutta kasvamaan päin - akunkeston kustannuksella - kuten iPhonessakin.
Qwerty löytyy kylläkin E90:stäni. Ehkä olet katsellut muita - japanialaisia puhelimia ?
Miten niin huono ? Hyvin se on toiminut tähän asti. Postiti ovat tulleet ja lähteneet. Jopa ilman valintaan WLANin ja GSM-operaattorin välillä. Perustele hieman, kiitos.
Käyttöliittymä on todellakin hieman hitaampi, kuin iPhonessa. Sitä ylistinkin aiemmin. Mutta toisaalta, eipä se ole usein sekunneista kiinni...
Default -nettiselain toimii todellakin hieman hitaammin, kuin iPhonen default. Onneksi nopeampia on ladattavissa. Onko iPhonelle muita tarjolla, jos ei tykkää nykyisestä ?
Miksi soitin on surkea ? Hyvin kuuluu, ja kukkuu. Perusteluja, kiitos.
Eipä tua iPhonekaan (kuulemma) YouTubea, kun ei tue flashia. Näin olen kuullut. Oletko kuullut muuta ?
Kuvia tallennetaan, ja katsellaan sitten varmaan myöhemmin näytöltä tai jopa paperikuvina. Joskus on toki kiva näyttää puhelimen näytöltäkin. Tosin E90:nen kannen saa auki, ja kuvan jopa isommaksi, kuin iPhonessa...
Akunkesto ? Kehtaatko ihan oikeasti ottaa iPhonen kyseessä ollessa puheeksi akunkeston. Rohkea poika...![]()
Joo, niin on nariseva, ja muovinen. Tosin olen kuullut huhuja, että myös uusi iPhone 3G on rakennettu muovista...
En muuten kyllä puolusta iphone:a todellakaan sen merkin takia, itse asiassa jos saisin valita niin heräisin paljon mielummin huomenna mailmaan jossa nokia olisi toissa päivänä julkaissut iphonen.
-
Joo, en tosiaan ole itse kokenut mitään ongelmia Nokian E90:nen soittimen kanssa. Kaikki kappaleet ovat kuuluneet, ja olen ne tarvittaessä löytänyt laitteesta. Olen jopa pystynyt siirtämään musiikkikappaleita suoraan muistikortille ilman erillisiä ohjelmia...frankh kirjoitti:
Nyt kyllä todellakin kerjäät verta nenästä, karkein epäkohta lienee "Miksi soitin on surkea ? Hyvin kuuluu, ja kukkuu. Perusteluja, kiitos." Tuota ei kyllä todellakaan tarvitse perustella!
En muuten kyllä puolusta iphone:a todellakaan sen merkin takia, itse asiassa jos saisin valita niin heräisin paljon mielummin huomenna mailmaan jossa nokia olisi toissa päivänä julkaissut iphonen.
Onhan toki iPhonen musiikkisoitin näyttävän näköinen, kun pystyy kelaamaan levynkansia edessään, mutta minä olen toistaiseksi tyytynyt itse musiikin nauttimiseen, ja se on kuulostanut molemmissa ihan yhtä hyvältä.
-
Taidat vaan provosoida, joten jätetään tämä keskustelu sikseen.arttula kirjoitti:Joo, en tosiaan ole itse kokenut mitään ongelmia Nokian E90:nen soittimen kanssa. Kaikki kappaleet ovat kuuluneet, ja olen ne tarvittaessä löytänyt laitteesta. Olen jopa pystynyt siirtämään musiikkikappaleita suoraan muistikortille ilman erillisiä ohjelmia...frankh kirjoitti:
Nyt kyllä todellakin kerjäät verta nenästä, karkein epäkohta lienee "Miksi soitin on surkea ? Hyvin kuuluu, ja kukkuu. Perusteluja, kiitos." Tuota ei kyllä todellakaan tarvitse perustella!
Onhan toki iPhonen musiikkisoitin näyttävän näköinen, kun pystyy kelaamaan levynkansia edessään, mutta minä olen toistaiseksi tyytynyt itse musiikin nauttimiseen, ja se on kuulostanut molemmissa ihan yhtä hyvältä.
-
Ei, en oikeasti halua provosoida mitään iPhonea vastaan (itsekin iPhonen käyttäjänä), vaan herättää asiallista keskustelua ilman ideologista väittelyä.frankh kirjoitti: Taidat vaan provosoida, joten jätetään tämä keskustelu sikseen.
EDIT// Ah... Mainittakoon vielä, että vaimoni himoitsee nykyistä iPhone 2G:tä, koska pitää sitä niin naisellisena.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Skole »
- Saahan niitä kosketusnäyttöjä tulla minun puolestani Nokioille, ym, mutta kosketusnäyttöä on mukavampi käyttää, jos puhelin tottelee sulavasti ja kauniisti heti, annetuja käskyjä, eikä lagaavasti ja viiveellä, kuten tuossa Samsungissa..arttula kirjoitti:
Akunkesto ? Kehtaatko ihan oikeasti ottaa iPhonen kyseessä ollessa puheeksi akunkeston. Rohkea poika...![]()
- iPhonelle ei ole tarjolla muita selaimia, sillä vakiona tuleva selain kelpaa jostain syystä useimmille sen käyttäjille.
- Ja iPhonessahan ei ole Flashia, se on totta, mutta valikossa on Youtube-niminen sovellus, jolla voi selata ja katsoa videoita Youtubessa. Toki tuo Flashin puuttuminen on pieni (suuri) pettymys.
- Ja akunkestohan tässä laitteessa on paljon parempi, kun esimerkiksi Nokian yksilöissä, jos käytetään samoja ohjelmia samaan aikaan.. (toki suuri näyttö vie akkua melkoisesti)
- Etkös ole kuullut huhuja, että muovi on kovaa, laadukasta, lujasti kiinni, eikä natise vaikka kuinka yrittäisi vääntää.. (Nokialaisissa, joita itsekin omistan, kuori natisee jo pelkästä kosketuksesta. Ei toki saa yleistää, ja joissakin malleissa osa kuoresta onkin rosteria..)
Ja tämän aiheen aloittajalle, tuolla on topic iPhonen puutteista ja omituisuuksista, eli olisit voinut sinnekin mennä vikisemään.
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka