iPhone 1G ei toimi ulkomailla
Keskustelua laitteista. Huom! Tänne vain keskustelu itse laitteista, ei ohjelmista tai iOS-käyttöjärjestelmästä
14 viestiä
• Sivu 1/1
-
iPhone 1G ei toimi ulkomailla
Viesti Kirjoittaja kampela »
Vaimo on Lontoossa ja yrittää soittaa kotiin, mutta puhelut eivät tule perille. Tekstiviestit toimivat ja voin soittaa hänelle päin. Yritin katsella netistä ja amerikkalaisilla on ollut jotain vaikeuksia ulkomailla, mutta kokemuksia euroopasta en ole löytänyt. Koneessa on 2.0.1 pwanagella kräkätty.
-
- Ylläpitäjä
Re: iPhone 1G ei toimi ulkomailla
Viesti Kirjoittaja egoste »
Millä numerolla yrittää ulos Englannista ? +358 vai paikallinen ulkomaanlinjanumero 00 ?
Liittymä ?
Liittymä ?
-
-
Viesti Kirjoittaja jjari »
Kai se tajuu ottaa ekan nollan pois suuntanumerosta? 

MBP Unibody 2,4 C2D 15" 8GB 500GB - 10.7.3
iPhone 4 16GB - 5.1
Airport Express N
Shuffle 2GB
iPhone 4 16GB - 5.1
Airport Express N
Shuffle 2GB
-
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja egoste »
Oletko kysynyt tai jonottanut kysymään Soneralta, onko liittymässä kaikki kunnossa?
Jos ei uudelleen käynnistys auta, niin asetuksista resetointi voisi olla seuraava.
Firmwaressa ei ole vikaa jos muualla on toiminut normaalisti.
Voihan myös olla UK verkossa vika tmv.
Eipä tämä juuri avuksi ollut, mutta toivottavasti selviää ja puhelut kotiinkin alkavat toimimaan...
Jos ei uudelleen käynnistys auta, niin asetuksista resetointi voisi olla seuraava.
Firmwaressa ei ole vikaa jos muualla on toiminut normaalisti.
Voihan myös olla UK verkossa vika tmv.
Eipä tämä juuri avuksi ollut, mutta toivottavasti selviää ja puhelut kotiinkin alkavat toimimaan...

-
Viesti Kirjoittaja Benzin »
Pystyykö soittamaan maan sisällä johonkin? Eli lähteekö mikään puhelu onnistuneesti ulos? En tosin tiedä ratkaisua vaikka vastaisitkin... Oma ekan sukupolven iPhone meni kerran siten jumiin että puhelu tuli siihen mutta vastaaminen ei onnistunut, piti aina soittaa takaisin. Syynä lieni Installerista ladattu softa. Korjaantui kun tein restoren ja otin vanhana puhelimena käyttöön, vain Installerin ohjelmat piti asentaa uudelleen. Ja korjata spostin oikeudet BossPrefsillä.
-
Viesti Kirjoittaja wanders »
OT:tahan tämä, mutta:
Porukka on yleensä - ei siis erityisesti tässä ketjussa - varsin rauhallista, vaikka kysytään apuja kräkätyille iPhoneille.
Sen sijaan kräkättyjen koneiden ja ohjelmien suhteen kriittiset äänensävyt ovat paljon voimakkaampia.
Porukka on yleensä - ei siis erityisesti tässä ketjussa - varsin rauhallista, vaikka kysytään apuja kräkätyille iPhoneille.
Sen sijaan kräkättyjen koneiden ja ohjelmien suhteen kriittiset äänensävyt ovat paljon voimakkaampia.
---
-
Viesti Kirjoittaja deep »
Olen huomannut saman.wanders kirjoitti:OT:tahan tämä, mutta:
iB12" 1.2 G4 | MM1,66 CD | MB2,2 C2D
-
Ohjelmien kräkkääminen (tarkoitettu ilmeisesti Officet jne) on laitonta. iPhone 2G:n ostaminen ei ole, ei taida myöskään sen käyttöönotto esim. Suomessa vaikkakin kräkättynä. Takuukaan ei välttämättä mene. Vai ymmärsinkö vertaukset väärin?deep kirjoitti:Olen huomannut saman.wanders kirjoitti:OT:tahan tämä, mutta:
-
Viesti Kirjoittaja wanders »
Kukin tavallaan - en nyt osaa sanoa olenko väärässä oletko oikeassa.Benzin kirjoitti:Ohjelmien kräkkääminen (tarkoitettu ilmeisesti Officet jne) on laitonta. iPhone 2G:n ostaminen ei ole, ei taida myöskään sen käyttöönotto esim. Suomessa vaikkakin kräkättynä. Takuukaan ei välttämättä mene. Vai ymmärsinkö vertaukset väärin?
Tuli vain mieleen, että lähettäisinkö pikku vaimon ulkomaille ja antaisin mukaan puhelimen josta tulisi sanoa: "Olen tämän itse säätänyt niin että tällä voi soittaa. Jos tulee vikaa, älä ainakaan vie paikalliseen viralliseen liikkeeseen, kun ei kuulu heidän huollettavakseen. Kyllä sen pitäisi toimia."
Vika puhelujen katoamiselle voi olla missä tahansa (minun ymmärrykseni ulkopuolella kuitenkin). Ilmeisesti ymmärsit vertaukseni oikein, mutta lakiko on se joka määrää eettisen toiminnan?
---
-
Laki toki pitkälti rajaa perusperiaatteita, mutta olen samaa mieltä kanssasi että kyllä yksilön moraalin täytyy olla kohdallaan. Olen ehkä jäävi kommentoimaan tätä esimerkkiä 2G iPhonen käyttäjänä. Muuten olen varmaan ns. moraalinvartija. EDIT: katsoisin, että Apple on tehnyt valinnan myydä 2G mallia ilman liittymää ja siten asettanut tuotteensa alttiiksi kräkkäykselle jota tässä tapauksessa taas ei pidetä laittomana. Jos kyseessä ei olisi jo Googlen ohittanut pörssiyritys vaan nyrkkipaja niin olisin ehkä valinnut toisin. Nyt en koe olevani suuri rikollinen. Latailin ennen musaakin netistä, silloin kun se oli omaan käyttöön laillista, nyt homma on jäänyt.wanders kirjoitti:Vika puhelujen katoamiselle voi olla missä tahansa (minun ymmärrykseni ulkopuolella kuitenkin). Ilmeisesti ymmärsit vertaukseni oikein, mutta lakiko on se joka määrää eettisen toiminnan?
-
Viesti Kirjoittaja atheos »
Jos puhelin lähettää ja vastaanottaa puheluita yleensä niin vika on kyllä käsittääkseni siinä tapauksessa muualla kuin luurissa. Tietääkseni puhelimet eivät käsittele ulkomaanpuheluita tai roamingia yhtään erilaisemmin kuin kotiverkon puheluitakaan joten minä lähtisin kyllä tutkimaan operaattorin päätä. Mutta tietenkin se ensimmäinen asia on kokeilematta eli vaihtaa SIM-kortti johonkin toiseen puhelimeen...? Jos silloin toimii niin vikahan on tietenkin iPhonessa. Jos ei niin vika on operaattorissa, joko brittien tai kotimaan. Reititysongelmia kun on ihan oikeasti aika paljon, ihan jo kotimaassakin. Itse en esim. aikoinaan saanut soitettua siskopuolelleni, herjasi aina että ei saa yhteyttä. Hän pystyi soittamaan minulle. No, hän sitten vaihtoi liittymää (ihan muistakin syistä) ja ongelma korjaantui.
Mac mini • MBA 11" • iPhone 5s • iPad (3rd gen)
http://irc.fi/atheos • http://www.mikseri.net/user/atheos
http://irc.fi/atheos • http://www.mikseri.net/user/atheos
-
Viesti Kirjoittaja kampela »
Kyseessä oli ilmeisesti Soneran roaming sopimuksen ongelmat koska useimmissa muissakin puhelinmerkeissä joilla oli Soneran yhteys oli samoja ongelmia. Soneran sivuilla mainitaan, että tietyt sim kortit sisältävät ajantasaiset tiedot roaming yhteysksistä, eivät siis kaikki!atheos kirjoitti:Jos puhelin lähettää ja vastaanottaa puheluita yleensä niin vika on kyllä käsittääkseni siinä tapauksessa muualla kuin luurissa. Tietääkseni puhelimet eivät käsittele ulkomaanpuheluita tai roamingia yhtään erilaisemmin kuin kotiverkon puheluitakaan joten minä lähtisin kyllä tutkimaan operaattorin päätä. Mutta tietenkin se ensimmäinen asia on kokeilematta eli vaihtaa SIM-kortti johonkin toiseen puhelimeen...? Jos silloin toimii niin vikahan on tietenkin iPhonessa. Jos ei niin vika on operaattorissa, joko brittien tai kotimaan. Reititysongelmia kun on ihan oikeasti aika paljon, ihan jo kotimaassakin. Itse en esim. aikoinaan saanut soitettua siskopuolelleni, herjasi aina että ei saa yhteyttä. Hän pystyi soittamaan minulle. No, hän sitten vaihtoi liittymää (ihan muistakin syistä) ja ongelma korjaantui.
Mielenkiintoista.
14 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka