iPhone 3G on parisen viikkoa ollut käytössä. Yhtäkkiä kaikki AppStoresta ladatut pelit lakkasivat toimimasta. Syy selvisi, kun huomasin luottokorttini vanhentuneen. Kun päivitin tilileni uuden Exp. Daten, taas lähtivät toimimaan, kunnes...
Nyt yhtäkkiä kaikki sovellukset vaikenivat kuin yhteisestä sopimuksesta. Osaatko sanoa miksi?
Voisiko synkronoinnissa olla jotain, kun myöskään puhelimeen kirjoitetut kalenterimerkinnät eivät siirry iCaliin?
Appsit lakkas toimimasta?
Keskustelua laitteista. Huom! Tänne vain keskustelu itse laitteista, ei ohjelmista tai iOS-käyttöjärjestelmästä
8 viestiä
• Sivu 1/1
-
Appsit lakkas toimimasta?
Viesti Kirjoittaja Muumis »
MacBookPro 2,16 GHz I iPad I iBook G4 I iPhone 3GS
-
Re: Appsit lakkas toimimasta?
Viesti Kirjoittaja rolfx »
Hetkinen, siis oikeesi mitä ******. Onko tämä Applen käytäntö maksullisten ohjelmien kanssa??? Sitä onkin sitten kiva vuosien jälkeen lähteä ratkomaan, millä kortilla ja kenen iTunes-tilillä jokin ohjelma on hankittu.Muumis kirjoitti: Syy selvisi, kun huomasin luottokorttini vanhentuneen. Kun päivitin tilileni uuden Exp. Daten, taas lähtivät toimimaan, kunnes...
Laittais sitten saman homman biiseihin, eli iTunesista ostetut biisit deletoituu automaattisesti kunnes on päivittänyt vanhentuneen luottokortin tiedot.
-
Viesti Kirjoittaja wanders »
Eihän tää voi pitää paikkaansa, ei voi.rolfx kirjoitti:Sitä onkin sitten kiva vuosien jälkeen lähteä ratkomaan, millä kortilla ja kenen iTunes-tilillä jokin ohjelma on hankittu.
Laittais sitten saman homman biiseihin, eli iTunesista ostetut biisit deletoituu automaattisesti kunnes on päivittänyt vanhentuneen luottokortin tiedot.
Mutta sehän on selvää, että ne on hankittu sun iTunes-tilillä, et voi siirtää toisten lataamia softia omaan iPhoneen ja käyttää niitä.
Ainakin luulen.
---
-
Viesti Kirjoittaja rolfx »
Ääh, tää on jotenkin epäselvää. Ite ainakin olen tilannut iTunesista pari ohjelmaa äitni iTunes tilillä ja kuitenkin omalla koneellani olen ne ladannut ja siirtänyt iPhoneen (piti muistaakseni ottaa valikosta se joku valtuuta tämä tietokone-kohta).wanders kirjoitti: Eihän tää voi pitää paikkaansa, ei voi.
Mutta sehän on selvää, että ne on hankittu sun iTunes-tilillä, et voi siirtää toisten lataamia softia omaan iPhoneen ja käyttää niitä.
Ainakin luulen.
Ja arvaa muistanko esim. vuonna 2012 äitini iTunes-tiedot (hän ei itse käytä niitä) tai mille sähköpostiosoitteelle ne on luotu.
Ehkä tässä tapauksessa on vaan helpompi ostaa sama ohjelma uudestaan omilla tiedoilla tms.
Mutta arvatkaa tulisiko haloo, jos sama systeemi olisi iTunesista ostetuilla biiseillä !
-
Outoa on tuo iTunesin ja ohjelmien yhteys; täytyy vielä mainita, että nuo kaikki olivat ilmaisia (Facebook, Lightsaber yms.) ja toki omalle tilille ostettuja. Toki voi olla, että luottokorttitietojen päivittämisen syy-yhteys ohjelmien toimintaan saamiseen oli vain sattumaa, mutta epäilen.
Tuleeko kelle mieleen mitään muuta syytä, miksi härvelit yhtäkkiä lopettavat? Synkronointiasetuksia en ole välillä muuttanut.
Tuleeko kelle mieleen mitään muuta syytä, miksi härvelit yhtäkkiä lopettavat? Synkronointiasetuksia en ole välillä muuttanut.
-
Viesti Kirjoittaja unu »
Moi,
Mulla on iPhone 3G:n kanssa samanlaista ongelmaa, eli yhtäkkiä tänään loppui kaikki ladatut sovellukset toimimasta. Liekö sitten apple suuttunut, kun peruutin mobileme -tunnuksen vartin kokeilun jälkeen?
Ei ainakaan ihan heti osunut nyt täältäkään foorumilta muita vastaavia kokemuksia eteen, eikä googlekaan kauheasti auttanut. Virtojen pätkiminen ei auttanut, eikä asetusten resetointi. Ehkäpä se on mentävä sitten kaupan kautta huomenna, jospa menee laite huoltoon.
Mulla on iPhone 3G:n kanssa samanlaista ongelmaa, eli yhtäkkiä tänään loppui kaikki ladatut sovellukset toimimasta. Liekö sitten apple suuttunut, kun peruutin mobileme -tunnuksen vartin kokeilun jälkeen?

Ei ainakaan ihan heti osunut nyt täältäkään foorumilta muita vastaavia kokemuksia eteen, eikä googlekaan kauheasti auttanut. Virtojen pätkiminen ei auttanut, eikä asetusten resetointi. Ehkäpä se on mentävä sitten kaupan kautta huomenna, jospa menee laite huoltoon.
tuomas
-
Ei siinä auta kuin uudelleen asennus. Onneksi se hoituu synkronoinnin yhteydessä sujuvasti. Mutta aika outo piirre kyllä on, ei ikinä voi luottaa että ne toimivat silloin kun niitä tarvitsee.
-
Viesti Kirjoittaja Tehy »
Itselläni on ollut sama ongelma... Kokeilkaapa asentaa yksi ohjelma uusiksi, niin muutkin alkavat yhtäkkiä toimimaan 

8 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka