Eipä näytä täällä viestiketjua olevan Applen omasta bt-kuulokkeesta. Vehje on saanut testeissä ristiriitaisen vastaanoton, muun muassa Kuluttaja-lehden vertailutestissä sijoittui ihan häntäpäähän. Päätin kuitenkin ostaa. Seuraavassa kokemuksia ihan lyhyen käytön perusteella:
+ sopivan pieni
+ nopea asettaa korvaan
+ voi vastata tulevaan puheluun kuuloketta käyttäen vaikka se olisi puhelun saapuessa vielä sammutettuna
+ iphone näyttää kuulokkeen lataustilan
- jatkuva taustakohina (ei hirveän suuri mutta häiritsevä kuitenkin)
- puhe katkoo, jos laite ei ole puhelimen välittömässä läheisyydessä
Nyt täytyykin sitten pitää luurissa bt koko ajan päällä. Saas nähdä kuinka paljon se vaikuttaa virrankulutukseen.
iPhone Bluetooth Headset
Keskustelua laitteista. Huom! Tänne vain keskustelu itse laitteista, ei ohjelmista tai iOS-käyttöjärjestelmästä
12 viestiä
• Sivu 1/1
-
-
Re: iPhone Bluetooth Headset
Viesti Kirjoittaja strong »
miksi pitäisi ostaa Applen BThandsfree, kun hinta on 89 e ja Nokian huokein bthf maksaa 29 e Sonerapisteessä (hinnat voivat toki olla kumpaisenkin osalta huokeammat muualla). Itse ostin Soneran lahjasetelillä viim. mainitun ja se on pelannut ongelmitta , iPhone-yhteensopiva. Tosin bt-hf toimii vain iPhonen puhelimen kanssa, eikä esim. musiikkia voi ko napin kautta kuunnella, mutta ehkei tämä olisikaan kovin hyvä vaihtoehto stereokuulokkeisiin verrattuna. Stereo-bt olisi toki hyvä ominaisuus, mutta saadaanko sitä iPhoneen koskaan?
-
Pysyykö edes korvassa, onko mallissa korvalehden taakse pistettävää "tukikoukkua"?jupasa kirjoitti:Eipä näytä täällä viestiketjua olevan Applen omasta bt-kuulokkeesta. Vehje on saanut testeissä ristiriitaisen vastaanoton, muun muassa Kuluttaja-lehden vertailutestissä sijoittui ihan häntäpäähän. Päätin kuitenkin ostaa. Seuraavassa kokemuksia ihan lyhyen käytön perusteella:
+ sopivan pieni
+ nopea asettaa korvaan
+ voi vastata tulevaan puheluun kuuloketta käyttäen vaikka se olisi puhelun saapuessa vielä sammutettuna
.
tukeeko ainoastaan puhelinominaisuuksia, vai voiko Applen bt-napin kautta kuunnella myös musiikkia?
minkä vuoksi Applen bthf on ylihinnoiteltu? Onko siinä joitain kilpailijoilta puuttuvia ominaisuuksia?
-
Viesti Kirjoittaja jupasa »
Saattaa hyvin olla, että esim. Nokian setti olisi ollut parempi vaihtoehto. Tämä on ensimmäinen bt-settini, eikä minulla ole muista kokemusta. Hinta ei ollut määräävä kriteeri, koska ostin tämän yritykselleni.
Ominaisuuslista on sinänsä vähäinen. Laitteessa on yksi nappi, josta vastaanotetaan ja lopetetaan puhelut. Ei ääniohjausta, ja äänenvoimakkuuden säätökin pitää tehdä iPhonesta. Lataaminen on kätevää, koska se tapahtuu samalla johdolla yhdessä iPhonen kanssa.
Ei ole korvan taakse pistettävää tukikoukkua eli ei varmaankaan pysy yhtä hyvin päässä kuin tällaiset. Minulle tämä ei kuitenkaan ollut merkittävä kriteeri, kun käytän kuuloketta lähinnä puhelujen aikana autossa, enkä esim. kävellessä. Lisäksi tämä lienee nopeampi laittaa korvaan. Olen jostain lukenut, että ne korvalehden taakse laitettavat mallit eivät välttämättä ole kovin mukavat, jos on silmälasit.
Tukee ainostaan puhelinkäyttöä. Itselleni kyllä ajatus musiikin kuuntelusta monona bt-kuulokkeen kautta on lähinnä huono vitsi. Tähän tarkoitukseen käytän Sennheiserin sangallisia ja langallisia matkakuulokkeita. Ostin kerran "hyvälaatuiset" langattomat stereokuulokkeet tv-käyttöön, mutta taustakohinan vuoksi palautin ne kauppaan. Tosin voipi olla, että nekin ovat kehittyneet.
Summa summarum: Jos painottaa muita ominaisuuksia kuin pienuutta ja sitä, että laitteen saa nopeasti korvaan, ei tämä Applen bt-setti varmaankaan ole paras vaihtoehto.
Ominaisuuslista on sinänsä vähäinen. Laitteessa on yksi nappi, josta vastaanotetaan ja lopetetaan puhelut. Ei ääniohjausta, ja äänenvoimakkuuden säätökin pitää tehdä iPhonesta. Lataaminen on kätevää, koska se tapahtuu samalla johdolla yhdessä iPhonen kanssa.
Ei ole korvan taakse pistettävää tukikoukkua eli ei varmaankaan pysy yhtä hyvin päässä kuin tällaiset. Minulle tämä ei kuitenkaan ollut merkittävä kriteeri, kun käytän kuuloketta lähinnä puhelujen aikana autossa, enkä esim. kävellessä. Lisäksi tämä lienee nopeampi laittaa korvaan. Olen jostain lukenut, että ne korvalehden taakse laitettavat mallit eivät välttämättä ole kovin mukavat, jos on silmälasit.
Tukee ainostaan puhelinkäyttöä. Itselleni kyllä ajatus musiikin kuuntelusta monona bt-kuulokkeen kautta on lähinnä huono vitsi. Tähän tarkoitukseen käytän Sennheiserin sangallisia ja langallisia matkakuulokkeita. Ostin kerran "hyvälaatuiset" langattomat stereokuulokkeet tv-käyttöön, mutta taustakohinan vuoksi palautin ne kauppaan. Tosin voipi olla, että nekin ovat kehittyneet.
Summa summarum: Jos painottaa muita ominaisuuksia kuin pienuutta ja sitä, että laitteen saa nopeasti korvaan, ei tämä Applen bt-setti varmaankaan ole paras vaihtoehto.
Juha
-
Viesti Kirjoittaja Glen »
Hyvä lukea näitä "miksi maksaa noin paljon kun kympilläkin saa"-kommentteja. Miksi ostaa iPhone, kun just oli Gigantissa yks puhelinmalli kympillä?
Mä maksoin BThf:stä 120 euroa vuosi sitten. Ja en ole katunut. Pieni ja toimiva ja telakassa on extra-akku, joten pikkusen pitempäänkin reissuun voi lähtä ilman bt-laturia. Mutta jokainen laittaa itselleen (ja kukkarolleen) sopivan. Pääasia, että löytyy.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Mä maksoin BThf:stä 120 euroa vuosi sitten. Ja en ole katunut. Pieni ja toimiva ja telakassa on extra-akku, joten pikkusen pitempäänkin reissuun voi lähtä ilman bt-laturia. Mutta jokainen laittaa itselleen (ja kukkarolleen) sopivan. Pääasia, että löytyy.
iMac 24", 2.8GHz, 4GB, 500GB | iPod Mini 4GB
AEBS | 2x iPhone 3G + Saunalahti
AEBS | 2x iPhone 3G + Saunalahti
-
Viesti Kirjoittaja Hiljaisuus »
Minulla on tuo:
http://www.thinkgeek.com/gadgets/cellphone/8928/
Jos nyt jotain negatiivista, niin tuo on kymmenen kertaa suurempi kuin itse puhelin, mutta ei anneta sen häiritä.
Mutta hyvin toimii. Myös kone tunnistaa tuon, joten periaatteessa pitäisi kai toimia myös Skype-luurina, sitä en ole vielä ehtinyt itse testata.
http://www.thinkgeek.com/gadgets/cellphone/8928/
Jos nyt jotain negatiivista, niin tuo on kymmenen kertaa suurempi kuin itse puhelin, mutta ei anneta sen häiritä.

Mutta hyvin toimii. Myös kone tunnistaa tuon, joten periaatteessa pitäisi kai toimia myös Skype-luurina, sitä en ole vielä ehtinyt itse testata.
"Ei käkikään kiekumatta kuki."
Ompput: Mb Pro 17" unibody, 2.8 Ghz, 8 gb, 500 gb, anti-glare / Air 11", 1.6 Ghz, 4 gb, 128 gb
Palvelin: AMD 64 Laptop / FreeBSD
iPod/iPad/iPhone: 16 gb nano 5th gen violetti / 32gb wifi / 4 32GB musta
Ompput: Mb Pro 17" unibody, 2.8 Ghz, 8 gb, 500 gb, anti-glare / Air 11", 1.6 Ghz, 4 gb, 128 gb
-
Positiivista: Nykyisin iPhoneja ja tarvikkeita (esim. Applen bt-handsfree) jo löytyy Sonera Pisteen myymälän hyllyltä. Harva olisi vielä keväällä uskonut että Applen tuotteita myytäisiin Soneran liikkeessä.
-
Viesti Kirjoittaja Wurthur »
http://store.apple.com/us/product/TS857 ... MjM2OTAxMA
Ite oon fiilistelly tota näyttää ainakin hyvältä ja on ihan hyvin noita "varusteita mukana".
Ite oon fiilistelly tota näyttää ainakin hyvältä ja on ihan hyvin noita "varusteita mukana".
-
Viesti Kirjoittaja Hiljaisuus »
Hyvä näköinen kyllä, mutta kannattaa sitten huomioida Suomen talvi, vaikka eipä täällä nyt samanlaisia paukkupakkasia olekaan kuin ennen vanhaan. Metallia korvaan pakkasella ei välttämättä ole operaatio, mitä itse haluaisin kokeilla.Wurthur kirjoitti:http://store.apple.com/us/product/TS857 ... MjM2OTAxMA

"Ei käkikään kiekumatta kuki."
-
Viesti Kirjoittaja Pis »
Eiköhän metalli ihoa vasten pysy lämpimänä. Eri asia on jos säilytät kuuloketta ulkona ja laitat sen sitten korvaasi.Hiljaisuus kirjoitti:Hyvä näköinen kyllä, mutta kannattaa sitten huomioida Suomen talvi, vaikka eipä täällä nyt samanlaisia paukkupakkasia olekaan kuin ennen vanhaan. Metallia korvaan pakkasella ei välttämättä ole operaatio, mitä itse haluaisin kokeilla.Wurthur kirjoitti:http://store.apple.com/us/product/TS857 ... MjM2OTAxMA
-
Viesti Kirjoittaja jupasa »
Aluksi vähän arvelutti Apple BT kuulokkeen latausmahdollisuuden puute autossa. Mutta eipä hätiä: Griffin Power Jolt (myytävänä Apple Storessa) on tupakansytyttimeen työnnettävä plugi, johon voi kytkeä usb-piuhan. Nyt onnistuu BT-kuulokkeen lataus autossakin. Ja se BT-setin mukana tuleva piuhahan on sellainen, johon voi kytkeä yhtä aikaa puhelimen ja BT-kuulokkeen. Kätevää.
Juha
-
Griffinin tuote on hyvä, tosin iPHonen lataaminen autolaturilla on suhteellisen hidasta. Sen sijaan Sonera PIsteestä hankkimani iPhone-laturi (merkki Jelly) ei toiminut.
12 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka