Elikkä minulla on tosiaan tuo iPhone 3G Telefinlandin tekstariliittymällä missä on myös se Netti-paketti eli loputon data kuussa hintaan 9.90€. Puhelinta ei ole jailbreikattu ja muutenkin ihan "alkuperäiskunnossa"..
Ensimmäinen ongelma on ilmestynyt about 2vko sitten ja se on seuraavanlainen. Kun olen kotona, koulussa tai oikeastaan missä vain niin jos joku, vaikka lähettää minulle tekstiviestin niin saan sen kyllä ihan normaalisti mutta kun herätän kännykän nukkumis-tilasta niin ensin kenttä tippuu nollaan ja sitten tulee "Ei verkkoa" ilmoitus ylävasempaan kulmaan operaattorin tilalle. Tämä verkosta tippunen jatkuu yleensä niin kauan, että kun olen kirjoittanut tekstiviestin loppuun ja painan "Lähetä" niin tulee teksti "Virhe tekstiviestin lähetyksessä (tai jtn sellaista)", jonka jälkeen joudun odottamaan, että puhelin saa kiinni verkosta ja pystyn lähettämään tekstiviestin (joskus puhelinta pitää esim nostaa korkeammalle tai ikkunan lähelle). Asun myös Tampereella joten "kantaman" kanssa ei pitäisi olla ongelmia...
Sitten toinen ongelma on ollut oikeastaan uudesta asti ja olen ajatellut sen olevan ominaisuus mutta nyt ei kyllä yksinkertaisesti pysty enää kestämään sitä. Ongelma on sellainen että kotonani on 8mb/1mb netti (wlan siis) niin kun iPhonella yrittää jotain tehdä, vaikka netissä niin kaikkien sivujen latautuminen kestää suht kauan ja aluksi on joku 5sek viive, että ei lataa ollenkaan. MUTTA jos sammuttaa iPhonen ja käynnistäessä uudelleen ja EI avaa sim-korttia eli on tavallaan poissa matkapuhelinverkosta ja on pelkässä WLANissa niin netti toimii kuin ajatus eli MIKÄ IHME tässä oikeen mättää ku pikku hiljaa alkaa keittään ku kuitenki 8mb netillä pitäis nettisivut suht nopeesti aueta...
Eli pitääkö tää vehje nyt viedä jonnekki huoltoon sitte ???
Kiitos jo etukäteen vastauksista!
-Jeepura