iPhone ei löydä pelkkää Sim-korttia
-
iPhone ei löydä pelkkää Sim-korttia
Viesti Kirjoittaja osaeero »
Eli hommasin luurin toissapäivänä uutena Veikon koneesta. Aikomuksenani oli käyttää jo minulta löytyvää Saunalahden liittymää iPhonessa ja sainkin sen toimimaan i-smartsim unlock kortilla. Puhelut ja viestit siis kulki, mutta netti ei pelannu.
Aikani sen kanssa sit takkusin ja illalla päätin että otan puhelimen mukana tulleen Soneran liittymän käyttöön, sitä ennen kuitenki ajattelin Jailbreikata puhelimen. Tässä vaiheessa sisällä oli siis vielä Saunalahti-i-smartsim-yhdistelmä. Päivitin aluksi ohjelmiston I-tunesin kautta, niinkun siinä jailbreak ohjeessa neuvottiin. Puhelin käynnistyi uudestaan ja alkoi vaatia uudelleen rekisteröintiä.
Yritin sitte rekisteröidä, mutta itunes valitti että puhelimessa oleva Sim-kortti on väärä ja puhelinta ei voida aktivoida sillä. Joten vaihdoin sisälle sitte sen Soneran kortin joka tuli luurin mukana. Sitä korttia iphone ei tunnista enää ollenkaan, valittaa että "No Sim-card installed", vaikka kortti kyllä on puhelimessa.
Kokeilin takas sitte Saunalahti-i-smartsim yhdistelmää ja sen puhelin kyllä löytää ongelmitta, mutta sillä tosiaa ei tuo aktivointi onnistu.
Seuraavaksi päätinkin kokeilla sit Sonera-i-smartsim yhdistelmää, puhelin löysi kortin, mutta aktivointi ei taas onnistunut.
Sitten päätin avata puhelimen, koska tuli mieleen että ehkä sim-kortin lukija on löystynyt kun sielä on käytetty tuota unlock korttia välissä, käänsin jalkoja vähän pystympään, mutta silti ei vaikutusta.
Eli tilanne on nyt se että puhelimella ei pysty tekemään mitään ku aktivointi ei onnistu. Ja simkortin se löytää ainoastaan kun sielä on se i-smartsim-liuska välissä.
Hyviä neuvoja kaivataan, vai mahtaako olla huollon hommia? Onneksi en ehtiny aloittaa viel tuota QuickPnw:n asennusta, joten puhelimessa ei ole mitään väärää softaa.
Kiitos vastauksistanne.
- Sami Eerola
-
Re: iPhone ei löydä pelkkää Sim-korttia
Viesti Kirjoittaja pimpejo »
Otat SIM-kortit pois, teet iTunesista restoren, kytke laite irti iTunesista, Soneran SIM sisään, Laita PIN-koodi jos vaaditan, kytke koneeseen ja aktivoi puhelin.
Jos ei toimi niin kiikuta iLuuri takaisin kauppaan ja vaadi uusi tilalle ja unohda ne SIM-härpäkkeet.
Onnea yritykselle!

- Johannes
- MacBook Pro 13" Retina|2.8 GHz i7|16Gb|256SSD
- iPhone 8|64Gb
-
Viesti Kirjoittaja teesaa »
Onneksi tässä tapauksessa voi palata lähtöruutuun edellisen postauksen ohjeiden mukaisesti.
-
Viesti Kirjoittaja Hellhounddd »
hitsinpitsi, että repesin tälle kertomukselle ja siihen yhdistetylle edelliselle kommentille!osaeero kirjoitti: - Järjetöntä säätämistä-
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Ei siis millään pahalla, tää on joskus tällaista näitten laitteiden kanssa. Kannattaa tutustua osoitteesta http://www.iclarified.com/tutorials/iphone/index.php löytyviin erinäisiin ohjeisiin ennen uutta yritystä. Toivottavasti saat iLuurin vielä kuntoon!
iPad Mini w/ Retina Display 128 GB Wi-Fi
iPhone 5S / 64 GB
-
Viesti Kirjoittaja veppis »
Mahdollisen pienen säästön vuoksi suuri vaiva ja suru. Tuntuu yhdistävän kaikkia näitä ulkomaannoutoreissuja ja unlock -laitteiden käyttötapauksia.
-
Viesti Kirjoittaja Hellhounddd »
Selittäkää joku minulle, miksi täällä hompussa on niin kovin, kovin kova "jailbreak/unlock"-vastaisuus? Antaa kaikkien kukkien kukkia ja silleen.veppis kirjoitti:Mitä todennäköisimmin ketjun aloittaja on siis itse rikkonut oman puhelimensa yrittäessään kiertää operaattorilukitusta jonka on sopimuksen tehdessään hyväksynyt. Jos maailmassa on yhtään oikeudenmukaisuutta niin korjauskulut veloitettaisiin eikä korjaus menisi takuuseen.
Mahdollisen pienen säästön vuoksi suuri vaiva ja suru. Tuntuu yhdistävän kaikkia näitä ulkomaannoutoreissuja ja unlock -laitteiden käyttötapauksia.
![Enkeli [a]](./images/smilies/angel_smile.gif)
iPad Mini w/ Retina Display 128 GB Wi-Fi
iPhone 5S / 64 GB
-
En minä vastaisuudesta tiedä, mutta mielestäni riskit täytyy tiedostaa. On ihan turha itkeä laitteen valmistajan tai jonkun muun tahon perään jos itse tieten tahtoen menee säätämään puhelintaan ohjelmilla, joilla ei ole valmistajan tukea ja jotka on tarkoitettu valmistajan asettamien toiminnallisuuksien kiertämiseen.Hellhounddd kirjoitti: Selittäkää joku minulle, miksi täällä hompussa on niin kovin, kovin kova "jailbreak/unlock"-vastaisuus?
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja egoste »
Ei kannata yleistääHellhounddd kirjoitti:Selittäkää joku minulle, miksi täällä hompussa on niin kovin, kovin kova "jailbreak/unlock"-vastaisuus? Antaa kaikkien kukkien kukkia ja silleen.veppis kirjoitti:Mitä todennäköisimmin ketjun aloittaja on siis itse rikkonut oman puhelimensa yrittäessään kiertää operaattorilukitusta jonka on sopimuksen tehdessään hyväksynyt. Jos maailmassa on yhtään oikeudenmukaisuutta niin korjauskulut veloitettaisiin eikä korjaus menisi takuuseen.
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Just noin. Tehdään mitä ei osata ja sitten vaan puhelin huoltoon, takuuna korjattavaksi. Luulis kyllä, ettei menisi takuuseen, varmasti jäljet jääneet itse avaamisesta.veppis kirjoitti:En minä vastaisuudesta tiedä, mutta mielestäni riskit täytyy tiedostaa. On ihan turha itkeä laitteen valmistajan tai jonkun muun tahon perään jos itse tieten tahtoen menee säätämään puhelintaan ohjelmilla, joilla ei ole valmistajan tukea ja jotka on tarkoitettu valmistajan asettamien toiminnallisuuksien kiertämiseen.Hellhounddd kirjoitti: Selittäkää joku minulle, miksi täällä hompussa on niin kovin, kovin kova "jailbreak/unlock"-vastaisuus?
-
Veppikselle lisäksi tiedoksi että puhelimessa EI OLE ainoatakaan kiellettyä ohjelmaa, joten siitä ongelma ei johdu.
Tänään selvittelin hommaa lisää, eli kiikutin puhelimen Veikon Koneeseen. Sielä kokeiltiin ensin tyttöystäväni Soneran liittymällä, kortti löytyi ja puhelin toimi täysin. Tämän jälkeen vaihdettiin myyjän oma kortti sisään ja silläkään ei ollut mitään ongelmaa. Hetken siinä sitte oltiin jo varmoja että mulle annetussa Soneran sim-kortissa on vika. Myyjä järjesti mulle sit uuden kortin samalle numerolle, mutta kuinka ollakkaan, se ei toiminut.
Eli nyt tilanne näyttää siltä että jostain syystä tuo mun luuri ei suostu tunnistamaan lainkaan uudemman mallin sim-kortteja. Kaikki vanhemmat kyllä toimii.
Veikon koneen myyjä lupasi tilata vanhemman mallin kortteja ens viikoksi ja sitte kokeillaan niillä. Mutta vaikka se niillä sit toimisikin niin ajattelin kyllä vaatia että puhelin laitetaan kuntoon että sillä toimii myös uudet kortit. On vähä hankala sitä myydä sit joskus tulevaisuudes, jos ei uudet kortit siel pelaa.
Niin ja kyllä tuon puhelimen saa avattua ihan jälkiä jättämättä sopivalla ruuvimeisselillä ja imukupilla;)
-
Kuulostaa hyvin erikoiselta, että luuri olisi yhtäkkiä alkanut hylkiä uudemman sarjan SIM-kortteja varsinkin jos olet aikoinaan aktivoinut iPhonen sillä mukana tulleella uudenmallisella kortilla. Ennemmin näkisin että ongelma liittyy siihen sinun unlock-adapterisi käyttöön. Joko puhelimen softaan on tullut jotain solmuja tai sitten se unlock-adapteri on löysyttänyt SIM-kelkkaa tai vääntänyt kontaktikynsiä ja jos uudemman mallisissa korteissa kontaktipinta on erimuotoinen tai hieman eri paikassa kuin toimivissa korteissa niin sehän selittää asian heti. Vanhemmassa kortissa kontaktipinta voi vielä juuri ja juuri saada kontaktin em. syistä johtuen.osaeero kirjoitti: Veppikselle lisäksi tiedoksi että puhelimessa EI OLE ainoatakaan kiellettyä ohjelmaa, joten siitä ongelma ei johdu.
---
Veikon koneen myyjä lupasi tilata vanhemman mallin kortteja ens viikoksi ja sitte kokeillaan niillä. Mutta vaikka se niillä sit toimisikin niin ajattelin kyllä vaatia että puhelin laitetaan kuntoon että sillä toimii myös uudet kortit. On vähä hankala sitä myydä sit joskus tulevaisuudes, jos ei uudet kortit siel pelaa.
-
Ens viikolla täytyy käydä kokeilemassa vanhempaa C-sarjan sim-korttia.
Ei tuotakaan kirjoittamaasi asiaa toki voi sulkea kokonaan pois. Mutta eiköhä se tästä selviä.
-
Nyt kun lueskelin tarkemmin tekstiäsi niin siinä ei tosiaan kerrottu luurin aktivoinnista heti aluksi Soneran kortilla. Silloin on mahdollista että laitteessa on ollut jonkinlainen vika jo pakkauksesta otettaessa. Vaikea sanoa. Toivotaan kuitenkin asiaan onnellista loppua, sillä tuskin on kenenkään etu jos laite makaa toimimattomana laatikon pohjalla.osaeero kirjoitti:Vaikea sanoa, kun en aktivoinut puhelinta sillä mukana tulleella soneran kortilla aluksi. Eli se kortti ei ole ollut puhelimessa lainkaan ennemmin ku nyt yritin sen ottaa käyttöön. Tuli tuossa lueskeltua ulkomaalaisia foorumeita ja sieltä löytyi paljon samanlaisia tapauksia:/ Tosin niissä ei ollut unlock-kortti osallisena, vaan ihan muuten vaan ei ollut luuri korttia yllättäen enää löytänyt.
Ens viikolla täytyy käydä kokeilemassa vanhempaa C-sarjan sim-korttia.
Ei tuotakaan kirjoittamaasi asiaa toki voi sulkea kokonaan pois. Mutta eiköhä se tästä selviä.
P.S. Ei ne Soneran palvelut nyt niin huonoja tai kalliita ole...jotta kannattaisi alkaa noin mittaviin projekteihin.

-
Täytyy maanantaina käydä taas asian tiimoilta Veikon koneessa. Kun mielestäni mulla on oikeus vaatia sellainen puhelin, jossa toimii kaikki sim-kortit, eikä vaan ainoastaan vanhemman malliset:)
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Ensin itse rikot virityksellä puhelimen ja sitten vaadit uutta tilalle. Just joo, onnea valitsemallasi tiellä.osaeero kirjoitti: Täytyy maanantaina käydä taas asian tiimoilta Veikon koneessa. Kun mielestäni mulla on oikeus vaatia sellainen puhelin, jossa toimii kaikki sim-kortit, eikä vaan ainoastaan vanhemman malliset:)
-
Ei vaan voi ymmärtää miksi tähän treadiin pitää sattua näin vaikeita vastaajia. Mitenköhän tuo edellinenkään kommenttisi käsitteli treadin aihetta?
Ne herneet pois sieltä nenästä sellaisilta, joilla niitä sielä on.
-
-
Viesti Kirjoittaja Netsk »
Sait uuden puhelimen suoraan kaupasta???osaeero kirjoitti:Nyt on asia selvä onneksi. Kävin tänään Veikon Koneessa, sieltä myyjä soitteli puhelinpuolen markkinointijohtajalle ja sitä kautta sai luvan antaa mulle tilalle uuden puhelimen. Nyt toimii kaikin puolin. Täytyy sanoa että todella hyvää asiakaspalvelua Veikon koneessa.
MacBook Air 11" 128GB
iPhone 5 16GB
-
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka