Ei Kuluttajariitalautakunta, vaan kuluttajavirasto / kuluttajaneuvonta / kuluttaja-asiamies.. Yhteystietoja löytyy osoitteesta http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/yhteystiedot/inkogn kirjoitti:Mihin helvatin kuluttaja-asiamieheen. Kuluttajariitalautakuntaan? Kyselin tuolta asiasta ja sanoivatMasBe kirjoitti: tai sanot ottavasi yhteyttä kuluttaja-asiamieheen.
että useimmiten näissä asioissa on jouduttu siihen lopputulokseen että asiakas on vaan kohdellut luuriaan
kakka + käsittelyajat varmaan vuoden luokkaa.. huh.
Soneran valtuutettu iPhone-huolto, SCF-huolto, mitä helv.!
Keskustelua laitteista. Huom! Tänne vain keskustelu itse laitteista, ei ohjelmista tai iOS-käyttöjärjestelmästä
Re: Soneran valtuutettu iPhone huolto, SCF Huolto, mitä helv.!
Once you go Mac, you never go back
Apple iMac late 2012
Apple iPhone 5 16Gb White
Apple iPad 2 32Gb WiFi Musta
Apple iPod Nano 8Gb Musta
Apple iMac late 2012
Apple iPhone 5 16Gb White
Apple iPad 2 32Gb WiFi Musta
Apple iPod Nano 8Gb Musta
Re: Soneran valtuutettu iPhone huolto, SCF Huolto, mitä helv.!
Viesti Kirjoittaja JJonathan »
Noniin! Nyt vihdoin tapaus, josta edellä kirjoittelin, on viety loppuun. Indikaattorit eivät riittäneet osoittamaan näp.lukon toimimattomuutta. Uusi puhelin tulee veloituksetta tilalle! Lakimiehet osaa hommansa
Re: Soneran valtuutettu iPhone huolto, SCF Huolto, mitä helv.!
Olitteko ihan oikeudessa asiasta?JJonathan kirjoitti:Noniin! Nyt vihdoin tapaus, josta edellä kirjoittelin, on viety loppuun. Indikaattorit eivät riittäneet osoittamaan näp.lukon toimimattomuutta. Uusi puhelin tulee veloituksetta tilalle! Lakimiehet osaa hommansa
Re: Soneran valtuutettu iPhone huolto, SCF Huolto, mitä helv.!
Mulla oli kans aika samantapainen juttu oman iPhone 3G:n (musta, 16Gt) kanssa, eli siinä oli halkeama mute-painikkeen kohdilla kummallakin puolella kyseistä painiketta, joka oli ilmaantunut ihan itsestään. Samaisessa takakuoren alaosassa oli noin sentin pituinen halkeama keskellä kuorta, joka on myöskin ilmaantunut itsestään. Aluksi olin, että en jaksa välittää halkeamista, kun ne eivät puhelimen toimintaa haittaa, nyt kuitenkin takuuajan lopun häämöttäessä ajattelin että vien asiaa eteenpäin ja korjautan puhelimeni. Niinpä mä sit marssin Helsingin SCF-Huoltopisteeseen ja esitin asiani. Tiskillä ollut asiakaspalvelija meinas ensin että ei taida mennä takuuseen, vaikka mainitsin että muissakin iPhoneissa on samaa ongelmaa kuorten kanssa. Hieman puhelinta pyöriteltyään asiakaspalvelija suostui käydä näyttämässä puhelinta jollekin takahuoneen huoltotyypille. Muutama minuutin kuluttua, asiakaspalvelija tuli takaisin ja totesi, ettei takuu kata kyseisiä kuoren halkeamia. Tämä perusteltiin sillä, että takakuoren alalaidassa on halkeama, joka ei heidän mielestään täytä vaatimuksia takuukorjauksen osalta. Pelkkä mute näppäimen halkeama olisi ehkä mennyt takuuseen kuulemma. Tämän olivat tarkastaneet jostain heillä olevasta dokumentista. Tämä on sinänsä koomista kun se vaihdettava kuori on yksi ja sama niin ei luulisi haittaavaan jos on kaksi halkeamaa yhden virallisesti todetun sijaan. Kuulemma maksamalla 373 euroa, saisi kuoren vaihdettua.McPekkis kirjoitti:
Otin seuraavana päivänä yhteyttä Applen tukeen, valitsin kohdan muut laitteet ja kerroin asiani koskevan iPhonea. Asiakaspalvelija Applella kuunteli asiani ja kysyi puhelimen sarjanumeron, jonka jälkeen hän tiedusteli asiaa jostain ylemmältä taholta, joka kesti about 10 minuuttia. Vastaus oli selkeä Applen puolelta, kuuluu takuun piiriin ja SCF-huollon/ Soneran se täytyy vaihtaa mukisematta. Heillä on dokumentti, jossa mainitaan juuri tästä kyseisestä mute-näppäimen vieressä olevasta halkeamis ongelmasta, että kuori on vaihdettava takuuseen vaikka kuoressa olisi mitä tahansa muita halkeamia. Applella kirjasivat soittoni, ja sain tapausnumeron soitostani jossa on kaikki tarpeellinen soitostani Applelle.
Seuraavana päivänä marssin SCF-huoltoliikkeeseen ja kerroin että olen ollut yhteydessä Appleen ja annoin heille Applen tapausnumeron. Huollon asiakaspalvelija oli aluksi taas sitä mieltä että heillä on tieto ettei kuoren halkeamat mene takuuseen. Hän otti kuitenkin puhelimen takuutyönä huoltoon ja kertoi, että on about viikko jonoa. Vajaan viikon kuluttua (viikonloppu vielä välissä, maanantaina) tuli soitto ekana huoltohenkilöltä, että kun olin ilmoittanut puhelimeni olevan Soneran puolesta operaattori lukitus vapautettu (kotona olleiden huonojen kenttien takia) että uusi puhelin ei ole vapautettu puhelin. Olin jo siinä vaiheessa varma, että nyt tuli sit uusi puhelin. Kului about 20 minuuttia niin tuli tekstiviesti huollosta, että puhelin on noudettavissa. Menin hakemaan puhelimen huollosta, ja niinhän se oli että uusi puhelin tuli, tosi operaattorilukittu. Seuraavaks marssin Sonera pisteeseen, lukitusta poistamaan, siellä asiakaspalvelija soitti Soneran asiakaspalveluun, jossa ei puhelinta löytynyt tietokannasta, koska se oli niin uusi, tulen kuulemma saamaan postitse jonkin lukituksenvapautuskoodin tai vastaavan. (Aikaisempi puhelin vapautettiin Soneran toimesta heidän päässään jostain järjestelmästä).
Nyt sit vaan odotellaan vielä että puhelimen operaattorilukitus purkaantuu.
Viimeksi muokannut Anniel, 2.6.2009 klo 14.58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Pitkä lainaus poistettu
Syy: Pitkä lainaus poistettu
Re: Soneran valtuutettu iPhone huolto, SCF Huolto, mitä helv.!
Viesti Kirjoittaja JJonathan »
Hei!
Tarkennuksia aikaisempaan!
Ei oltu oikeudessa asti ja tuo päätös tuskin on julkinenkaan! Luulen, että sonera tuli vastaan - ei Apple. Pitää vain jaksaa vääntää kättä.
Tarkennuksia aikaisempaan!
Ei oltu oikeudessa asti ja tuo päätös tuskin on julkinenkaan! Luulen, että sonera tuli vastaan - ei Apple. Pitää vain jaksaa vääntää kättä.
Re: Soneran valtuutettu iPhone huolto, SCF Huolto, mitä helv.!
Oliskohan parempi olla esittämättä julkisesti spekulaatioita, kun kuten itse kirjoitat "et tiedä".JJonathan kirjoitti:Luulen, että sonera tuli vastaan - ei Apple.
-Harri
Re: Soneran valtuutettu iPhone huolto, SCF Huolto, mitä helv.!
Viesti Kirjoittaja JJonathan »
No siis, Sonerahan siinä tuli vastaan, ei apple! Mutta, kumpi ikinä ställaisessa asiassa tuleekaan vastaan, niin se tarkoittaa että applen takuuhuollon ohjeistus on kakka. Indikaattorit eivät voi pelkästään riittää toteamaan laitevikaa!
Re: Soneran valtuutettu iPhone huolto, SCF Huolto, mitä helv.!
Lähetin Iphonen uudestaan SCF-huoltoon. Nyt olin ollu Appleen yhteydessä ja sieltä kaveri sanoi, että halkeamat menee takuuseen. Sain vielä sen tapausnumeron.
Tällä viikolla pitäisi tulla puhelin takaisin huollosta. Saa nähdä tuleeko sama takaisin, vai uusi.
Tällä viikolla pitäisi tulla puhelin takaisin huollosta. Saa nähdä tuleeko sama takaisin, vai uusi.
Re: Soneran valtuutettu iPhone huolto, SCF Huolto, mitä helv.!
Vein oman iPhonen viime viikon tiistaina sonera pisteseen. Syynä halkeamat mute -painikkeen vieressä. Tänään kävin hakemassa "uuden" laiteen sonera pisteestä, eli vaihtoivat mukisematta ja suht nopeasti. Ei siis valittamista.
Re: Soneran valtuutettu iPhone huolto, SCF Huolto, mitä helv.!
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Ilmeisesti siellä on siis mennyt asiat nyt jakeluun. Hyvähyvä.hego kirjoitti:Vein oman iPhonen viime viikon tiistaina sonera pisteseen. Syynä halkeamat mute -painikkeen vieressä. Tänään kävin hakemassa "uuden" laiteen sonera pisteestä, eli vaihtoivat mukisematta ja suht nopeasti. Ei siis valittamista.
Re: Soneran valtuutettu iPhone huolto, SCF Huolto, mitä helv.!
Jees.
Soitin SCF-Huoltoon ja kertoivat, että uusi tehdaskorjattu/huollettu puhelin on testauksessa. Tänään tai huomenna postissa Veikon Koneeseen.
Kai noissa tehdaskorjatuissa puhelimissa on sentää uus akkua eikä mitään jämiä?
Soitin SCF-Huoltoon ja kertoivat, että uusi tehdaskorjattu/huollettu puhelin on testauksessa. Tänään tai huomenna postissa Veikon Koneeseen.
Kai noissa tehdaskorjatuissa puhelimissa on sentää uus akkua eikä mitään jämiä?
Re: Soneran valtuutettu iPhone huolto, SCF Huolto, mitä helv.!
Noniin tattista vaan SCF.
Vein luurini huoltoon, syynä se, että näyttö oli muutaman millin kohollaan toisesta reunasta, samalla sain ujutettua kynnen näytön alle joten ilmeisesti liimaukset alkoivat pettää. Lisäksi n. joka kolmannessa vastatussa puhelussa en kuullut soittajan ääntä, mutta soittaja kuuli omani. Luurissa oli pohjassa ja näyttöä ympäröivässä kehyksessä muutamia naarmuja siksi, että pidän avaimia samassa taskussa puhelimen kanssa.
Jätin puhelimen huoltoon, selitin että pidän avaimia samassa taskussa, ja että laitetta ei ole pudoteltu. Kaikki oli asiakaspalvelijalle ok, ja laite laitettiin eteenpäin takuuhuollon nimikkeellä. Sain siis käskyn odottaa noin viikon ja samalla paperit laitteen huollosta.
Tänään sitten ilokseni sain puhelinvastaajani viestin, että huolto on katsonut laitteessa olevan "kolhuja" ja tämän itseaiheutetun vian takia mikään em. vioista ei oikeuta takuuhuoltoon. Sen sijaan 291 euron pikku hyvitystä vastaan ongelma(t) korjataan. Huvittavaa, että ennen laitteen huoltoon jättämistä olin varma että naarmut pohjassa ja kehyksessä eivät haittaa, näyttö vehkeessähän kestää paremmin naarmuja joten mitä sitten? Jos minulla olisi ollut Nokia vaihdettavilla kuorilla ei minkäänlaisia ongelmia olisi ilmennyt.. Käsittämätöntä pers*ilyä.
Soitin jo kuluttaja-asiamiehelle, joka kehoitti pyytämään tarkkaa huoltoraporttia ja että selitän huollolle täsmälleen, kuinka puhelinta taskussa pidän. Applelle menee luultavasti soitto vielä.
Tietysti, jos puhelimen takakuoren halkoo kadulle tiputtelemalla, voi takuun voimassaolo olla vähän niin ja näin, mutta jos puhelimen taskussapito evää takuuhuollon, niin ei voi kuin ihmetellä.
Vein luurini huoltoon, syynä se, että näyttö oli muutaman millin kohollaan toisesta reunasta, samalla sain ujutettua kynnen näytön alle joten ilmeisesti liimaukset alkoivat pettää. Lisäksi n. joka kolmannessa vastatussa puhelussa en kuullut soittajan ääntä, mutta soittaja kuuli omani. Luurissa oli pohjassa ja näyttöä ympäröivässä kehyksessä muutamia naarmuja siksi, että pidän avaimia samassa taskussa puhelimen kanssa.
Jätin puhelimen huoltoon, selitin että pidän avaimia samassa taskussa, ja että laitetta ei ole pudoteltu. Kaikki oli asiakaspalvelijalle ok, ja laite laitettiin eteenpäin takuuhuollon nimikkeellä. Sain siis käskyn odottaa noin viikon ja samalla paperit laitteen huollosta.
Tänään sitten ilokseni sain puhelinvastaajani viestin, että huolto on katsonut laitteessa olevan "kolhuja" ja tämän itseaiheutetun vian takia mikään em. vioista ei oikeuta takuuhuoltoon. Sen sijaan 291 euron pikku hyvitystä vastaan ongelma(t) korjataan. Huvittavaa, että ennen laitteen huoltoon jättämistä olin varma että naarmut pohjassa ja kehyksessä eivät haittaa, näyttö vehkeessähän kestää paremmin naarmuja joten mitä sitten? Jos minulla olisi ollut Nokia vaihdettavilla kuorilla ei minkäänlaisia ongelmia olisi ilmennyt.. Käsittämätöntä pers*ilyä.
Soitin jo kuluttaja-asiamiehelle, joka kehoitti pyytämään tarkkaa huoltoraporttia ja että selitän huollolle täsmälleen, kuinka puhelinta taskussa pidän. Applelle menee luultavasti soitto vielä.
Tietysti, jos puhelimen takakuoren halkoo kadulle tiputtelemalla, voi takuun voimassaolo olla vähän niin ja näin, mutta jos puhelimen taskussapito evää takuuhuollon, niin ei voi kuin ihmetellä.
Re: Soneran valtuutettu iPhone huolto, SCF Huolto, mitä helv.!
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Ihan pätevä tarina ja olet kyllä ihan 100% oikeassa, mutta silti: Miksi kukaan pitää avaimiaan kännykän kanssa samassa taskussa?! Ehdottomasti varmin tapa saada se puhelin ulkoisesti karmeaan kuntoon
Re: Soneran valtuutettu iPhone huolto, SCF Huolto, mitä helv.!
Samaa mieltä. Itse en ole koskaan pitänyt avaimia samassa taskussa puhelimen kanssa, enkä kyllä mitään muutakaan tavaraa niin on hyvässä kunnossa säilynyt.TheKraken kirjoitti:Ihan pätevä tarina ja olet kyllä ihan 100% oikeassa, mutta silti: Miksi kukaan pitää avaimiaan kännykän kanssa samassa taskussa?! Ehdottomasti varmin tapa saada se puhelin ulkoisesti karmeaan kuntoon
Re: Soneran valtuutettu iPhone huolto, SCF Huolto, mitä helv.!
Ehkä nyt sillä ei kuitenkaan ole mitään tekemistä itse asian kanssa. Itsekin pidän pyyhekumia penaalissa samassa lokerossa lyijykynän kanssa ja kas kummaa, aina kun otan pyyhekumin penaalista on se aivan lyijyssä. No, ehkä olen vain tyhmä tai sitten en aina jaksa kiinnittää huomiota pikkutarkkoihin asioihin, joilla ei suoranaisesti ole vaikutusta itse tuotteen/asian käyttöön. Kaikki eivät myöskään stressaa muutamasta naarmusta tai 3cm isosta lokinkakkajäljestä keskellä tuulilasia, toiset taas ottavat siitä aikamoiset paiseet.TheKraken kirjoitti:Ihan pätevä tarina ja olet kyllä ihan 100% oikeassa, mutta silti: Miksi kukaan pitää avaimiaan kännykän kanssa samassa taskussa?! Ehdottomasti varmin tapa saada se puhelin ulkoisesti karmeaan kuntoon
Re: Soneran valtuutettu iPhone huolto, SCF Huolto, mitä helv.!
Lähinnä siksi, että muuta taskua, jossa avaimeni pysyisivät, ei housuistani oikein löydy. Lisäksi tiedostin, että tämän jumalapuhelimen näyttö on scratchproofkamaa, joten se ei naarmuunnu kuten nokialaiset. Ilmeisesti olen väärässä, puhelinta pitäisi ilmeisesti kuljettaa 20 x 30 x 40 pehmustetussa salkussa, jolloin mahdollisten vikojen ilmentyessä saan sen mahdutettua vuoden mittaiseen takuuhuoltoon. Wau!TheKraken kirjoitti:Ihan pätevä tarina ja olet kyllä ihan 100% oikeassa, mutta silti: Miksi kukaan pitää avaimiaan kännykän kanssa samassa taskussa?! Ehdottomasti varmin tapa saada se puhelin ulkoisesti karmeaan kuntoon
Asia on nyt edennyt sen verran, että otin kuluttaja-asiamiehen jälkeen yhteyttä Appleen, josta leppoisan oloinen henkilö vastasi, ettei hirveästi asiasta tiedä, sikäli kun Apple itse ei iPhone-huoltoa täällä ylläpidä. Kuitenkin kaveri vähän hämmästeli huollon huonoutta ja sanoi, että Soneran pitää pystyä lähettämään laite vaikkapa sitten ulkomaille huollettavaksi, jos ei kerta Suomen monopolihuolto inhimillistä kulumaa siedä.
Noh, soitto Soneralle, ensin matkapuhelinasioiden apulaiseen, joka kehoitti tekemään reklamaation koko keissistä. Hän lisäksi yhdisti minut tekniseen tukee, josta annettiin myös ohjeet reklamoida asiasta. Hänkään ei, kumma kyllä, ollut sitä mieltä, että olisi edullista niin kuluttajalle kuin Sonerallekaan, että asiakas ensin maksaa reilu 500e laitteesta, eikä saa sille pätevää huoltoa. Tokihan itse SCF vetoaa koko ajan vain siihen, että he toimivat Applen ohjeiden mukaisesti. Kuitenkin esim. iPod -huoltotapauksissa ei koskaan ole tullut sanomista mahdollisista naarmuista/lommoista/kulumista.
Innolla odotan mitä jännää tästä taas kehkeytyy.
Re: Soneran valtuutettu iPhone huolto, SCF Huolto, mitä helv.!
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Ihan "kulutustavaraa" tämä omakin iPhone on. Ei tule paljon sen kanssa varottua, mutta en sitä nyt silti pistä samaan taskuun avainten kanssa, ellei nyt ihan pakko ole jostain syystäTId kirjoitti:Ehkä nyt sillä ei kuitenkaan ole mitään tekemistä itse asian kanssa. Itsekin pidän pyyhekumia penaalissa samassa lokerossa lyijykynän kanssa ja kas kummaa, aina kun otan pyyhekumin penaalista on se aivan lyijyssä. No, ehkä olen vain tyhmä tai sitten en aina jaksa kiinnittää huomiota pikkutarkkoihin asioihin, joilla ei suoranaisesti ole vaikutusta itse tuotteen/asian käyttöön. Kaikki eivät myöskään stressaa muutamasta naarmusta tai 3cm isosta lokinkakkajäljestä keskellä tuulilasia, toiset taas ottavat siitä aikamoiset paiseet.TheKraken kirjoitti:Ihan pätevä tarina ja olet kyllä ihan 100% oikeassa, mutta silti: Miksi kukaan pitää avaimiaan kännykän kanssa samassa taskussa?! Ehdottomasti varmin tapa saada se puhelin ulkoisesti karmeaan kuntoon
Mutta tähän itse keissiin ja ylipäätään:
Nyt kun näitä tarinoita on tässä kuultu, niin alkaa pahasti haiskahtaa siltä (vaikka JJonathan kovasti muuta väittääkin huutomerkkien kera), että sanoi SCF Huolto mitä tahansa, niin he eivät toimi Applen eivätkä Soneran ohjeiden mukaan, vaan yrittävät ihan itse nyhtää kuluttajalta kaikki mahdolliset kulut. Onneksi on näitä jotka jaksavat asiasta valittaa. Veikkaan, että SCF Huolto on aika monelta ihmiseltä turhaan rahaa ottanut, vaikka takuuseen olisi pitänyt mennä.
Re: Soneran valtuutettu iPhone huolto, SCF Huolto, mitä helv.!
Omasta tapauksessani kävi sitten lopulta niin että vakuutusyhtiö korvasi luurin tuolla 660€lla joten sain siitä rahaa
enemmän kuin varsinaisesti olin siitä edes maksanut. Onni onnettomuudessa.. 3Gs here we come!
Sonera sanoi ottaneensa tapauksen johonkin reklamaatiokäsittelyyn ja kuluttajaasiamies sanoi tutkivansa.. Kummastakaan
ei ole kuulunut vielä mitään.
enemmän kuin varsinaisesti olin siitä edes maksanut. Onni onnettomuudessa.. 3Gs here we come!
Sonera sanoi ottaneensa tapauksen johonkin reklamaatiokäsittelyyn ja kuluttajaasiamies sanoi tutkivansa.. Kummastakaan
ei ole kuulunut vielä mitään.
Re: Soneran valtuutettu iPhone huolto, SCF Huolto, mitä helv.!
Onks tää teksti muuten ilmestyny ihan vasta Soneran sivuille?
"Laitteen takuu ei kata myöskään tapauksia, joissa laite on kastunut. Kosteusvaurioituneen laitteen korjaushinta on 291 € mallista riippumatta."
"Laitteen takuu ei kata myöskään tapauksia, joissa laite on kastunut. Kosteusvaurioituneen laitteen korjaushinta on 291 € mallista riippumatta."
Re: Soneran valtuutettu iPhone huolto, SCF Huolto, mitä helv.!
Jos tämä ketju leviäisi kaikkien suomalaisten tietoon niin iPhonen myynti kärsisi..
-
MBP 15", 2.6GHz, 8GB, early 2008
| Amiga 500, 1Mb
MBP 15", 2.6GHz, 8GB, early 2008
| Amiga 500, 1Mb
Re: Soneran valtuutettu iPhone huolto, SCF Huolto, mitä helv.!
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Hyvin marginaalisesti. Netti on pullollaan vaikka mimmoisia kauhutarinoita vaikka mistä laitteista, niin silti ihmiset niitä ostavat, vaikka ko. jutun olisivat lukeneetkin.iMiika kirjoitti:Jos tämä ketju leviäisi kaikkien suomalaisten tietoon niin iPhonen myynti kärsisi...
Todella pieni määrä ihmisiä jaksaa jostain huolloista ja takuista murehtia, kun hyvin harva joutuu tuommoisista välittämään käytännössä. Minä olen tasan pari kertaa elämäni aikana joutunut jotain takuuhuoltosysteemejä miettimään.
Re: Soneran valtuutettu iPhone huolto, SCF Huolto, mitä helv.!
Kai nyt jostain löytyy jokin kohtuuden pykälä joka määräisi, että laitteen korjaukset, varsinkin vielä maahantuojan ajamina, pitäisi nojautua jollaintapaa edes todellisiin kustannuksiin?inkogn kirjoitti: "Laitteen takuu ei kata myöskään tapauksia, joissa laite on kastunut. Kosteusvaurioituneen laitteen korjaushinta on 291 € mallista riippumatta."
Kosteusvaurioitunut euron parin äänet päälle/pois -kytkin iPhonessa ja siitäkö pitäisi kaiken kohtuuden rajoissa maksaa 291€?! Vihaksi pistää tässä se, että nyt kyllä kustaan monta onnetonta asiakasta linssiin tällä "kosteusvaurioinen" vialla. Ja kun kerran Sonera painottaa että KORJAUSHINTA, ei vaihtohinta uuteen puhelimeen. Se vielä menee jotenkin jakeluun jos ilmoitetaan puhelinta myydessä että puhelimia ei korjata takuun ulkopuolella, ainoastaan vaihdetaan uuteen mahdollisin hyvityksin. Mutta kun tuo edelleenkään ei ole korjaushinta vaikka Sonera niin sanoo, vaan hinta jolla suoritetaan vaihto vastaavaan puhelimeen hyvittäen vanhasta.
Onko mitään kannanottoa kuluttajansuojan puolelta onko maahantuojalla mitään velvollisuutta korjauspalveluihin, vai päteekö perävalotakuu virallisen takuun ulkopuolella?
Viimeksi muokannut honpsu, 11.6.2009 klo 13.21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MacBook (Late 2008 AluUnibody, 2GHz C2D / 8GB / 128GiB SSD & 160GiB 7200rpm, 10.8)
iPhone 4 32Gb
iPhone 4 32Gb
Re: Soneran valtuutettu iPhone huolto, SCF Huolto, mitä helv.!
Ja kuinka moni kauhutarina tai edes huono kokemus päätyy nettiin...TheKraken kirjoitti:Todella pieni määrä ihmisiä jaksaa jostain huolloista ja takuista murehtia, kun hyvin harva joutuu tuommoisista välittämään käytännössä. Minä olen tasan pari kertaa elämäni aikana joutunut jotain takuuhuoltosysteemejä miettimään.
Aion oman puhelimeni hakea pois ja viedä sen luultavasti Humacin huoltoon. Jospa siellä asiakasta arvostetaan.
Re: Soneran valtuutettu iPhone huolto, SCF Huolto, mitä helv.!
Eipä taida Humac iLuureja huoltaa..llan kirjoitti:Ja kuinka moni kauhutarina tai edes huono kokemus päätyy nettiin...TheKraken kirjoitti:Todella pieni määrä ihmisiä jaksaa jostain huolloista ja takuista murehtia, kun hyvin harva joutuu tuommoisista välittämään käytännössä. Minä olen tasan pari kertaa elämäni aikana joutunut jotain takuuhuoltosysteemejä miettimään.
Aion oman puhelimeni hakea pois ja viedä sen luultavasti Humacin huoltoon. Jospa siellä asiakasta arvostetaan.
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka
- ↳ Myydään Mac
- ↳ Myydään iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Myydään muut Applen tuotteet
- ↳ Myydään muuta tietotekniikkaa
- ↳ Ostetaan Mac
- ↳ Ostetaan iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Ostetaan muut Applen tuotteet
- ↳ Ostetaan muuta tietotekniikkaa
- ↳ Vaihdetaan, annetaan, työtä haetaan ja tarjotaan
- ↳ Kauppapaikan keskustelu ja hintavinkit