iPhone 3G S
Keskustelua laitteista. Huom! Tänne vain keskustelu itse laitteista, ei ohjelmista tai iOS-käyttöjärjestelmästä
iPhone 3G S
Tässä Tietokoneen artikkelissa iPhone 3GS ominaisuudet pähkinänkuoressa:
http://www.tietokone.fi/uutta/uutinen.a ... 7&tyyppi=1
Jotenkin lattea fiilis tästä lanseerauksesta jäi...taidan päivittää vaan vanhan iPhonen 3.0:ksi ja tsekata mahdollisesti Nokian N97 kun se tulee kauppoihin. Tiedä vaikka Nokia saisi kuin saisikin N97 myyntinsä lentoon, kun ei tuo uusi iPhone nyt niiiin maagiselta vaikutakaan...?
Jotenkin lattea fiilis tästä lanseerauksesta jäi...taidan päivittää vaan vanhan iPhonen 3.0:ksi ja tsekata mahdollisesti Nokian N97 kun se tulee kauppoihin. Tiedä vaikka Nokia saisi kuin saisikin N97 myyntinsä lentoon, kun ei tuo uusi iPhone nyt niiiin maagiselta vaikutakaan...?
Re: iPhone 3GS
...ja vielä Muropaketin artikkeli jossa selkeä lista uuden luurin tärkeimmistä uusista ominaisuuksista:
http://plaza.fi/muropaketti/taskumuro/n ... lli-on-3gs
iPhone 3GS:n ominaisuudet:
* Samat kuoret ja design kuin nykyisessä 3G-mallissa
* S viittaa nopeuteen (SPEED)
* Suorituskykyisempi ohjelmissa
* 7.2 Mbps HSDPA
* Uusi kolmen megapikselin kamera, jossa automaattinen tarkennus ja makro (10 cm)
* Kameralla pystyy tallentamaan myös videokuvaa (30 FPS VGA, automaattinen tarkennus)
* Videot pystyy lähettämään esimerkiksi MMS-viestinä
* Puheohjaus (Puhelin & iPod, vastaa kysymyksiin)
* Sisäänrakennettu digitaalinen kompassi
* Sisäänrakennettu Nike+-tuki
* Rautapohjainen tietojen salaus
* Parempi akkukesto (+3 tuntia WiFi ja video, +6 tuntia audio)
* 16 gigatavun ($199) ja 32 gigatavun mallit ($299) mustana ja valkoisena
* iPhone 3G:n hinta $99 (hinnat Yhdysvalloissa AT&T-operaattorilla)
* Saataville Yhdysvalloissa 19. kesäkuuta, Suomessa 7. heinäkuuta
http://plaza.fi/muropaketti/taskumuro/n ... lli-on-3gs
iPhone 3GS:n ominaisuudet:
* Samat kuoret ja design kuin nykyisessä 3G-mallissa
* S viittaa nopeuteen (SPEED)
* Suorituskykyisempi ohjelmissa
* 7.2 Mbps HSDPA
* Uusi kolmen megapikselin kamera, jossa automaattinen tarkennus ja makro (10 cm)
* Kameralla pystyy tallentamaan myös videokuvaa (30 FPS VGA, automaattinen tarkennus)
* Videot pystyy lähettämään esimerkiksi MMS-viestinä
* Puheohjaus (Puhelin & iPod, vastaa kysymyksiin)
* Sisäänrakennettu digitaalinen kompassi
* Sisäänrakennettu Nike+-tuki
* Rautapohjainen tietojen salaus
* Parempi akkukesto (+3 tuntia WiFi ja video, +6 tuntia audio)
* 16 gigatavun ($199) ja 32 gigatavun mallit ($299) mustana ja valkoisena
* iPhone 3G:n hinta $99 (hinnat Yhdysvalloissa AT&T-operaattorilla)
* Saataville Yhdysvalloissa 19. kesäkuuta, Suomessa 7. heinäkuuta
Ja sitten vielä kerran kaikki tyylikkäästi Applen omilla sivuilla. Nyt lopetan floodauksen ja painun nukkumaan.
http://www.apple.com/fi/iphone/iphone-3g-s/index.html
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
http://www.apple.com/fi/iphone/iphone-3g-s/index.html
Ostan! Vielä kun tietäisi koska saa ja pysyykö pelkästään Soneralla. 

Haluatko Dropboxin ja puoli gigaa bonus-tilaa ilmaiseksi? Klikkaa tästä:
https://www.dropbox.com/referrals/NTU0MTcwODg5
Viesti Kirjoittaja cossuesco »
Sama ajatus täällä, pidän edelleen tilauksen yllä N97:sta.Roctober kirjoitti:Tässä Tietokoneen artikkelissa iPhone 3GS ominaisuudet pähkinänkuoressa:
July 09 ja Finland näkyi yhdessä kuvassa, ja mielestäni vain TeliaSonera näkyi kuvien operaattorivalikoimassa suomen osalta (edit. tosin kuva oli MMS:ää koskeva, mutta silti).skip kirjoitti:Ostan! Vielä kun tietäisi koska saa ja pysyykö pelkästään Soneralla.
Eikös se ollut 7.7 ja todennäköisesti pysyy Soneralla, koska Applen kannalta paras kumppani, isot resurssit ja jakelukanavat Pohjoismaihin.skip kirjoitti:Ostan! Vielä kun tietäisi koska saa ja pysyykö pelkästään Soneralla.
Virallista tietoa kaipailen siis. Vielä ei ainakaan Applen eikä Soneran sivuilta sellaista löydy.Roctober kirjoitti:Eikös se ollut 7.7 ja todennäköisesti pysyy Soneralla, koska Applen kannalta paras kumppani, isot resurssit ja jakelukanavat Pohjoismaihin.skip kirjoitti:Ostan! Vielä kun tietäisi koska saa ja pysyykö pelkästään Soneralla.

Haluatko Dropboxin ja puoli gigaa bonus-tilaa ilmaiseksi? Klikkaa tästä:
Täytyy sanoa että melkein päätin ostavani uuden iphonen mutta "too little too late". Kriittiset kohdat jotka vaikuttivat ostopäätökseen: 1. Ei vieläkään kunnollista moniajoa 2. Geneeriseksi mennyt muotoilu (odotin applelta jotain uutta edellinen/nykyinen muotoilu ei miellytä 3. Kamera edelleen toivoton (ei salamaa) 4. Soneran kytky (asianlaita ei ilmeisesti muutu mihinkään suomessa. Korjatkaa jos olen väärässä)
-
Viesti Kirjoittaja mormeliini »
Kyllä on muuttunut, saat sen purettuu 100€ maksulla, ja maksamalla 24x1,99€ minun sonera paketin kuukausimaksut, jos siis samat hinnat pätevät uuteen iphoneen.bbin kirjoitti:Täytyy sanoa että melkein päätin ostavani uuden iphonen mutta "too little too late". Kriittiset kohdat jotka vaikuttivat ostopäätökseen: 1. Ei vieläkään kunnollista moniajoa 2. Geneeriseksi mennyt muotoilu (odotin applelta jotain uutta edellinen/nykyinen muotoilu ei miellytä 3. Kamera edelleen toivoton (ei salamaa) 4. Soneran kytky (asianlaita ei ilmeisesti muutu mihinkään suomessa. Korjatkaa jos olen väärässä)
Ilmeisesti 12x1,99€. Ainakin tällä hetkellä Soneran sivut antavat mahdollisuuden valita iPhonelle 12 kuukauden soppari. Kysyin myös Sonera asiakaspalvelusta mitä sopimuksen irtisanominen maksaa ja pihalla oleva rouva väitti että ainoastaan 100 euroa ja mahdollisesti jäljellä oleva puhelimen hinta. Tosin rouva oli niin pihalla, ettei sen lausuntoihin uskalla lopullisesti luottaa.mormeliini kirjoitti:Kyllä on muuttunut, saat sen purettuu 100€ maksulla, ja maksamalla 24x1,99€ minun sonera paketin kuukausimaksut, jos siis samat hinnat pätevät uuteen iphoneen.bbin kirjoitti:Täytyy sanoa että melkein päätin ostavani uuden iphonen mutta "too little too late". Kriittiset kohdat jotka vaikuttivat ostopäätökseen: 1. Ei vieläkään kunnollista moniajoa 2. Geneeriseksi mennyt muotoilu (odotin applelta jotain uutta edellinen/nykyinen muotoilu ei miellytä 3. Kamera edelleen toivoton (ei salamaa) 4. Soneran kytky (asianlaita ei ilmeisesti muutu mihinkään suomessa. Korjatkaa jos olen väärässä)
Otan osaa 8) Ns. viran puolesta ko. luuria hiplanneena; petyt varmasti.cossuesco kirjoitti:Sama ajatus täällä, pidän edelleen tilauksen yllä N97:sta.Roctober kirjoitti:Tässä Tietokoneen artikkelissa iPhone 3GS ominaisuudet pähkinänkuoressa:
Softapäivitystä ko luuri tarvitsee, ja kipeästi.
Päivän aktiivikäytössä puhelin pakkobuuttasi itsensä kolme kertaa
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
Mistä näitä riittää? Se on ihan sama mitä Apple julkaisee, näitä kriittisiä kohtia joillakin riittää. Tää alkaa olla huvittavaa pitkään seuranneelle.bbin kirjoitti:Täytyy sanoa että melkein päätin ostavani uuden iphonen mutta "too little too late". Kriittiset kohdat jotka vaikuttivat ostopäätökseen: 1. Ei vieläkään kunnollista moniajoa 2. Geneeriseksi mennyt muotoilu (odotin applelta jotain uutta edellinen/nykyinen muotoilu ei miellytä 3. Kamera edelleen toivoton (ei salamaa) 4. Soneran kytky (asianlaita ei ilmeisesti muutu mihinkään suomessa. Korjatkaa jos olen väärässä)
No, ehkä tämä bbin ei ole kuulunut jokakertaisten nillittäjien joukkoon, joten anteeksi, ei varsinaisesti sulle, mutta osuit vaan ilmentämään yleistä ilmiötä.
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone SE 2022, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
Ööö, tai ehkäpä sun pitäisi kuitenkin itse katsoa peiliin. Vai menikö se nyt niin, että Hopeisessa Omenassa ei saanut esittää mitään kriittisiä mielipiteitä Applen valmistamista tuotteista - ne kun ovat täydellisiä piste.MacFinn kirjoitti:Mistä näitä riittää? Se on ihan sama mitä Apple julkaisee, näitä kriittisiä kohtia joillakin riittää. Tää alkaa olla huvittavaa pitkään seuranneelle.bbin kirjoitti:Täytyy sanoa että melkein päätin ostavani uuden iphonen mutta "too little too late". Kriittiset kohdat jotka vaikuttivat ostopäätökseen: 1. Ei vieläkään kunnollista moniajoa 2. Geneeriseksi mennyt muotoilu (odotin applelta jotain uutta edellinen/nykyinen muotoilu ei miellytä 3. Kamera edelleen toivoton (ei salamaa) 4. Soneran kytky (asianlaita ei ilmeisesti muutu mihinkään suomessa. Korjatkaa jos olen väärässä)
No, ehkä tämä bbin ei ole kuulunut jokakertaisten nillittäjien joukkoon, joten anteeksi, ei varsinaisesti sulle, mutta osuit vaan ilmentämään yleistä ilmiötä.
Vaikka uusi iPhone onkin erinomainen puhelin ja tulen ostamaan sen myös itse, niin bbin esittämät puutteet lukuunottamatta kohtaa 2 ovat erittäin relevantteja ja niistä pitääkin nillittää. On esimerkiksi täysin uskomatonta, että Apple ei saanut salamaa kameraan, ei todellakaan pitäis olla mikään iso juttu!
An apple a day keeps the doctor away.
MacFinn kirjoitti:Mistä näitä riittää? Se on ihan sama mitä Apple julkaisee, näitä kriittisiä kohtia joillakin riittää. Tää alkaa olla huvittavaa pitkään seuranneelle.
Niinno... Itse pidän melko jännänä lähestymistapana sitä ettei applen tuotteita saisi katsoa kriittisesti vaikka hompussa kirjoitellaankin. Ei kai sentään missään homppustanissa?
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Tarkennan nyt hiukan omaa näkökulmaani:
Iphone on mielestäni tällä hetkellä ainakin vuoden edellä älypuhelimien softassa. Softa on hemmetin hyvä käyttää ja näyttää hyvältä. Se vaan ei yksinään riitä minulle ostopäätöksen tekemiseen... Jään odottamaan sitä "jotain parempaa".
Tylsä aloittaa foorumi osaltani näin, mutta pitkään seuranneena alkaa nyppiä macfinnin tapa olla älyämättä asioiden muuttuvan ja kehittyvän.bbin kirjoitti:MacFinn kirjoitti:Mistä näitä riittää? Se on ihan sama mitä Apple julkaisee, näitä kriittisiä kohtia joillakin riittää. Tää alkaa olla huvittavaa pitkään seuranneelle.
Niinno... Itse pidän melko jännänä lähestymistapana sitä ettei applen tuotteita saisi katsoa kriittisesti vaikka hompussa kirjoitellaankin. Ei kai sentään missään homppustanissa?![]()
Tarkennan nyt hiukan omaa näkökulmaani:
Iphone on mielestäni tällä hetkellä ainakin vuoden edellä älypuhelimien softassa. Softa on hemmetin hyvä käyttää ja näyttää hyvältä. Se vaan ei yksinään riitä minulle ostopäätöksen tekemiseen... Jään odottamaan sitä "jotain parempaa".
Applen tuotteet ei todellakaan ansaitse pelkkää kiitosta ja pokkurointia.
Käyttäjämäärän lisääntyessä on kompromisseja ikäväkyllä taiten tehtävä. Ilman kaltaisiasi " vanhan-hyvän-ajan-änkyttäjä-nillittäjiä " saattaisi hulppean melkein 20 000 käyttäjän seasta löytyä enemmänkin aktiivisia kirjoittajia ja tiedonjakajia.
Mietis nyt: Parhaillaan paikalla noin 500, aktiivikirjoittajia noin 20.
Ei oikeasti pitäisi olla aihetta suurempaan juhlaan ja negatiivisen kritiikin tallaamiseen.
Vai onko Macfinn mielestäsi niin, että vain jo vuosia Macia käyttäneet voivat osallistua keskusteluun ja kaikkeen Apple- aiheeseen tulisi suhtautua suurella kunnioituksella.
Nyt herätystä ihan oikeasti!
( Muuten Hopeisesta omenasta on löytynyt hienosti apua tarpeeseen )
Kiva ensimmäinen posti näin muutoin, tiedän vaan etten ole yksin asiani kanssa...
Eräässä kotimaisessa elokuvassa kysyttiin: Mikä V...u teitä Porilaisia oikein vaivaa? Ei oikein selvinnyt silloin. Löytyisikö vastaus täältä?
Noniin odotin jeesuspuhelinta, kuin kuuta nousevaa, mutta petyin ja rankasti.
- Kirkas musta kuori kerää naarmuja --> puhelin pakko pitää kotelossa = ei kiitos.
- Muotoilusta noin muutenkin voidaan olla montaa mieltä, minä en tykkää. Ensimmäisen generaation iphonessa oli klassikko ainesta muotoilun osalta, tässä ei.
- HSDPA? Nyt vasta? c'mon apple
- UMTS 900?
- Langaton synkronointi joko wlanin tai BT:n yli? Ei voi olla vaikea toteuttaa.
Mainitaanko missään, edes teknisessä dokumentaatiossa, mitään käytettävissä olevista bluetooth profiileista? Ei minun mielestäni. Korjatkaa toki jos olen väärässä. Ei pojat kyllä tämä on ennemminkin iFail, kuin teknologian aallonharjalla ratsastava jeesuspuhelin.
Lähinnä tälläistä olisin kaivannut:
http://cache.gawker.com/assets/images/2 ... e.jpg.jpeg
- Kirkas musta kuori kerää naarmuja --> puhelin pakko pitää kotelossa = ei kiitos.
- Muotoilusta noin muutenkin voidaan olla montaa mieltä, minä en tykkää. Ensimmäisen generaation iphonessa oli klassikko ainesta muotoilun osalta, tässä ei.
- HSDPA? Nyt vasta? c'mon apple
- UMTS 900?
- Langaton synkronointi joko wlanin tai BT:n yli? Ei voi olla vaikea toteuttaa.
Mainitaanko missään, edes teknisessä dokumentaatiossa, mitään käytettävissä olevista bluetooth profiileista? Ei minun mielestäni. Korjatkaa toki jos olen väärässä. Ei pojat kyllä tämä on ennemminkin iFail, kuin teknologian aallonharjalla ratsastava jeesuspuhelin.
Lähinnä tälläistä olisin kaivannut:
http://cache.gawker.com/assets/images/2 ... e.jpg.jpeg
Langaton synkronointi (bt/wlan) ja moniajo ovat ainoat minua häiritsevät puutteet iPhonessa enää ( tai siis kun 3.0 tulee). Tosin tuon 3GS:n hankkimiseen ei minulla ole mitään kiinnostusta. Se ei tarjoa minulle mitään tarpeellista verrattuna tähän 3G:n. Lisämuistin ja prossun tuoma pieni lisäteho vähän kiinnostaisi mutta en koe sitä tuon hinnan arvoiseksi.
Jukka Vuorinen
Ilmoitus kaikille: "Suoleni toimi tänään hienosti"
Heh.wayahead kirjoitti:Ilman kaltaisiasi " vanhan-hyvän-ajan-änkyttäjä-nillittäjiä " saattaisi hulppean melkein 20 000 käyttäjän seasta löytyä enemmänkin aktiivisia kirjoittajia ja tiedonjakajia. Mietis nyt: Parhaillaan paikalla noin 500, aktiivikirjoittajia noin 20.
Valtaosa ihmisistä on kuluttajia. Niin myös noista viidestäsadasta. Elämme kuluttajien yhteiskunnassa, jota varten tuo kuluttaja on luotu. Kuluttajia on n 95% ihmisistä. Kuluttajalla ei ole yhtään omaa, itse tuotettua ajatusta päässään, paitsi silloin kun rakko tai suoli on täysi, on nälkä tai väsy, tai panettaa. He ohjautuvat ja heitä ohjataan ulkoa käsin. Näille tahdottomille seuraajille tuottajat luovat kulutettavaa. Kuluttaja tietysti itse luulee, että kailottamalla suolensa toimimista hän tuottaa ympäristön kannalta arvokasta ja kiinnostavaa tietoa, mutta ei hänen suolen toimintansa todellisuudessa kiinnosta ketään, (paitsi ehkä ummetuslääkkeen valmistajaa).
Mitä näihin Hompun 20:een aktiivikirjoittajaan tulee heidän joukossa on muutamia, jotka eivät ole saaneet aikaiseksi historiansa aikana ainoatakaan järkevää lausetta kirjoitettua tänne. Se, että tänne saataisiin 200 tyyppiä lisää kertomaan omasta suolensa toiminnasta, tuskin antaisi lisäarvoa kenellekään. MItä tänne todella kaivataan, on tietäjiä. Näitä olen peräänkuuluttanut monesti ja herättänyt toiveillani pahaa verta.
Yksi ongelma tuossa Tietäjyydessä on. Se ei vielä riitä. Pitäisi myös osata kirjoittaa ymmärrettäviä lauseita. Pisteet, pilkut ja isot kirjaimet tulisi olla hallussa. Ja malttia sekä kärsivällisyyttä kirjoittaa selkeästi. Välillä täällä tuntuu kuin tietäjyys ja ymmärrettävä kommunikointi sulkisivat toisensa pois. Vaikuttaa että kirjoittaja tietää mistä puhuu, mutta kirjoitus on kuin vaikeasta änkytyksestä kärsivän puhe, jolle on vielä työnnetty maanalaisen paikan iso kuuma peruna suuhun. Mitään selvää ei saa.
Mutta puolestani toivotan sinut lämpimästi tervetulleeksi kirjoittamaan tänne.
Joo. Myös näitä "kyllä-sitten-itkevät-hautajaisissani-kun-olen-kuollut-ja-ymmärtävät-kuinka-paljon-ovat-menettäneet"-nillittäjiä löytyy loputtomiin. Tuota kotimaista elokuvaa siteeraten voin kysyä: Mikä päivänkakkara teitä "kyllä-sitten-itkevät-hautajaisissani-kun-olen-kuollut-ja-ymmärtävät-kuinka-paljon-ovat-menettäneet"-nillittäjiä vaivaa? Vanha sanonta, jos ei kestä kuumaa, tulee pysyä pois keittiöstä pitää paikkansa. Jos on omasta mielestä muutakin annettavaa kun suolen toiminnan tilanne, niin älkää antako marmattajien pitää teitä pois kehästä. Kyllä täällä jokainen oman paikkansa saa raivattua, jos niin haluaa.wayahead kirjoitti:tiedän vaan etten ole yksin asiani kanssa...
Eräässä kotimaisessa elokuvassa kysyttiin: Mikä V...u teitä Porilaisia oikein vaivaa? Ei oikein selvinnyt silloin. Löytyisikö vastaus täältä?
Ei pidä ottaa itseään niin vakavasti, että maailma nyrjähtää radalta, jos joku hieman mollaa tai on eri mieltä. En näe itse ainoatakaan syytä miksi antaisin vallan mielenrauhaani jollekin toiselle. Näetkö sinä?
Kuten tonne lukittuun ketjuun jo kirjoitin, kyllä minulle toki prosessoritehon lisäys kelpaisi, mutta missään nimessä en näe päivittämistä 3G:stä tarpeelliseksi. Muutenkin aika mitäänsanomaton update. Henk. koht. kiinnostaisi nähdä minkälainen vempula se Palm Pre käteen on.
Anteeksi kun sanon mutta, olisi kiva nähdä joskus kun nämä "arvostelijat" tekevät sen huippu puhelimen. Mielestäni tämä uudistus mitä nyt tuli on jo aivan loistava. Jotenkin jäi vain ilmaan ainakin minulle sellanen tuntuma että olikohan tässä sitteenkään vielä ees kaikki mitä nyt julkastiin
nm. Erittäin tyytyväinen 2G käyttäjä ja ehkä kohta 3GS käyttäjä
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
nm. Erittäin tyytyväinen 2G käyttäjä ja ehkä kohta 3GS käyttäjä

Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka