No niin nyt olen sitten uuden ja hienon Apple Itouchin omistaja, 16 GB ja softa on päivitetty kolmanteen versioon.
Itouchia käytän PowerBookin kautta ja ongelmani on seuraavanlainen:
Eli olen ladannut VideoRa:n täältä: http://www.videora.com/en-us/Converter/ ... wnload.php
Kyseisellä ohjelmallahan konvertoidaan videot (tiedosto malli .avi) Itouchille yhteen sopiviksi.
Mutta kun yritän ohjelmassa käynnistää convertointia mitään ei tapahdu.
Ohjelma ikään kuin pysähtyy eikä suostu tekemään konvertointia, muuten ohjelma toimii normaalisti.
Olisiko jollain nyt vinkkiä kertoa missä vika vai onko olemassa jokin parempi ohjelma?
jasiis videot pitää konvertoida, jonka jälkeen importtaan ne itunesiin josta siirrän itouchiin?
Menikö oikein?
Kiitoksia jo etukäteen vinkeistä
iPod touch ja video-ongelma
Keskustelua laitteista. Huom! Tänne vain keskustelu itse laitteista, ei ohjelmista tai iOS-käyttöjärjestelmästä
6 viestiä
• Sivu 1/1
-
iPod touch ja video-ongelma
Viesti Kirjoittaja SamPoP »
iPad Gen1, iPad Air2, iPad mini3, MacBook Pro early11, iMac 21'5 mid11, MacBook Air 2017
Ja muutama muu ompputuote
Ja muutama muu ompputuote
-
Re: Itouch ja video ongelma
Viesti Kirjoittaja topikauppinen »
Ongelmasihan ei ole mitenkään erityisesti Touchiin liittyvä. Noh, itse olen XP:tä käyttäessäni konvertoinut Touchille videoita sopivaksi MediaCoder -ohjelmalla ja pikaisen googlauksen tuloksena OSX:llekin se näkyisi löytyvän http://www.hitsquad.com/smm/programs/MediaCoderOSX/.
Touchille konvertoidessa täytyy muistaa vain, että "container" on .mp4 ja koodekkina itse käyttäisin .h264:sta. Resoluutio on tietenkin maksimissaan sen 480 x 320.
Videoita voi myös konvertoida iTunesissa suoraan "Luo iPod tai iPhone -versio", joka löytyy lisäasetuksista. Näin tehdessä konvertointiaika voi olla todella pitkä.
Touchille konvertoidessa täytyy muistaa vain, että "container" on .mp4 ja koodekkina itse käyttäisin .h264:sta. Resoluutio on tietenkin maksimissaan sen 480 x 320.
Videoita voi myös konvertoida iTunesissa suoraan "Luo iPod tai iPhone -versio", joka löytyy lisäasetuksista. Näin tehdessä konvertointiaika voi olla todella pitkä.
-
Re: iPod touch ja video-ongelma
Viesti Kirjoittaja KevytTiede »
Itselläni on iPod touch 32gb, ja etsin myös ongelmaan ratkaisua. Paras vaihtoehto oli loppujenlopuksi mielestäni Handbrake, joka on myös ilmainen.
Handbrake ohjelmasta löytyy valmis "preset" iPod Touchille / iPhonelle. Testasin eilen, ja sain kokonaisen elokuvan onnistuneesti muutettua oikeaan formaattiin ja siirrettyä iPodiin.
Ongelmaksi muodostui lähinnä elokuvien tuonti itse laitteeseen, koska iPod tahtoo välttämättä tyhjentää koko laitteen (tai ainakin musiikit) ennenkuin pystyy synkkaamaan elokuvat. Mikä siinä voi olla niin hankalaa säilyttää vanhat tiedot ja ladata elokuva? Onko kellään tähän ratkaisua? Kenties joku asetus väärin?
Handbrake ohjelmasta löytyy valmis "preset" iPod Touchille / iPhonelle. Testasin eilen, ja sain kokonaisen elokuvan onnistuneesti muutettua oikeaan formaattiin ja siirrettyä iPodiin.
Ongelmaksi muodostui lähinnä elokuvien tuonti itse laitteeseen, koska iPod tahtoo välttämättä tyhjentää koko laitteen (tai ainakin musiikit) ennenkuin pystyy synkkaamaan elokuvat. Mikä siinä voi olla niin hankalaa säilyttää vanhat tiedot ja ladata elokuva? Onko kellään tähän ratkaisua? Kenties joku asetus väärin?
-
Viesti Kirjoittaja topikauppinen »
Drag and drop ei käy?KevytTiede kirjoitti: Ongelmaksi muodostui lähinnä elokuvien tuonti itse laitteeseen, koska iPod tahtoo välttämättä tyhjentää koko laitteen (tai ainakin musiikit) ennenkuin pystyy synkkaamaan elokuvat. Mikä siinä voi olla niin hankalaa säilyttää vanhat tiedot ja ladata elokuva? Onko kellään tähän ratkaisua? Kenties joku asetus väärin?
-
Viesti Kirjoittaja KevytTiede »
Joo silleen onnistu. Kiitos. Liian helppoa ollakseen tottatopikauppinen kirjoitti:Drag and drop ei käy?KevytTiede kirjoitti: Ongelmaksi muodostui lähinnä elokuvien tuonti itse laitteeseen, koska iPod tahtoo välttämättä tyhjentää koko laitteen (tai ainakin musiikit) ennenkuin pystyy synkkaamaan elokuvat. Mikä siinä voi olla niin hankalaa säilyttää vanhat tiedot ja ladata elokuva? Onko kellään tähän ratkaisua? Kenties joku asetus väärin?

Se tosiaan valittaa synccaamalla, että: "Are you sure you want to sync movies? All existing songs, movies and TV shows on the iPod will be removed and replaced with movies from your iTunes library." Mutta sitte voi kuitenkin vaan vippaa ne tosta suoraan sinne menettämättä mitään aikasempia tietoja. Jotenkin aika älytöntä, mutta oikeastaan helpottaa mun elämää kun ei tarvii lisätä sitä erikseen tonne iTunes kirjastoon iPodin lisäks.
-
Viesti Kirjoittaja karjalankarhu »
Jes tämä oli hyvä vihje - HandbrakeKevytTiede kirjoitti:Itselläni on iPod touch 32gb, ja etsin myös ongelmaan ratkaisua. Paras vaihtoehto oli loppujenlopuksi mielestäni Handbrake, joka on myös ilmainen.
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
Neljä perus elementtiä - maa, ilma, tuli ja vesi.
6 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka