Laza kirjoitti:..Tuosta seuraavan erän saapumisesta ei sitten olekaan mitään tietoa, mikä myös harmittaa. Eniten varmaan juuri harmittaa heitä, jotka tuon luurin ovat jo aikoja sitten maksaneet eivätkä vieläkään edes ole saaneet toimituspäivämäärää tietoonsa.
Olen samaa mieltä, varsinkin kun nettikaupanvahvistuksen yhteydessä mainittiin että ennakkovaraus huomioidaan myös Soneran nettikaupassa. Erityisesti kritiikkiä ansaitsee Soneran nettikaupan toiminta viikonloppuna 11.7.-12.7. Tuolloin valikoimasta puuttuivat 32 gigaiset iPhonet ja 16 gigaisia oli saatavana vain valkoisena. Jostain syystä nämä 32 gigaiset iPhonet ilmestyivät nettikaupan valikoimaan uudestaan 13.7.
Mä tilasin omani juuri tuolloin ja tosiaan ei ollut muita tarjolla kuin 16 gigasia valkoisia. Mielelläni olisin ottanut 32 gigasen, myöhemmin vähän jäi harmittamaan. Onkohan sitä mitään mahdollisuutta enää vaihtaa muuten kuin tekemällä uusi tilaus ja joutumalla jonon perälle?
Soita siihen iPhone numeroon joka tuolla toisessa ketjussa on ilmoitettu. Luulisi siellä onnistuvan.
Tämä rupeaa nyt menemään sivuraiteille, mutta soitin tuohon numeroon ja se hälyyttää vain kerran ja puhelu katkeaa. Soitin sitten aspaan ja sieltä neuvoivat soittamaan tuohon numeroon. En kyllä alkanut aspaan purnaamaan siitä ettei tuonne saanut yhteyttä, kun en ollut varma oliko käyttäjässä ollut vikaa. Yritin siis uudestaan useamman kerran ja aina sama juttu. Liekö tullut liikaa puheluja...
Soitin sitten vielä myyntipalveluun, jossa olivat sitä mieltä, että kannattaa tehdä uusi tilaus ja palauttaa sitten tuo 16 giganen vaan asiakaspalautuksena kun se tulee. En nyt sitten tiedä...kuinka pitkään siinä menee jos nyt teen tilauksen verrattuna siihen, kun tuo toinen tilaus on tehty vajaa 3 viikkoa sitten. Eli onkohan sillä mitään merkitystä, että pystyykö tuota aiempaa tilausta muuttamaan vai teenkö uuden tilauksen sen laitteen saatavuuden suhteen.
Saisikos sitte mahdollisesti vahvistusta seuraavaan asiaan:
Jos omistaa vanhan 3G:n 24kk:n kytkyllä ja on maksanut puhelimen könttäsummana, onko mahdollista solmia uusi 24 kk:n soppari 3GS:n kera (olettaen, että vanha sopimus on ollut vähintään 6 kk jo voimassa)? Vapautetaanko tällöin vanha 3G SIM-lukosta? Koskeeko tuo datakuukausi 9,90 e/kk + datateho 0 e/kk myös tällaisessa tapauksessa solmittua uutta sopimusta minun Sonerasta ja 3GS:stä?
iPhone 11 Pro Max 64 GB
iPad Pro 2nd gen 11”
Apple Watch Series 2
Apple TV 4K
11" mid 2011 MBA 128 GB
Legge kirjoitti:Saisikos sitte mahdollisesti vahvistusta seuraavaan asiaan:
Jos omistaa vanhan 3G:n 24kk:n kytkyllä ja on maksanut puhelimen könttäsummana, onko mahdollista solmia uusi 24 kk:n soppari 3GS:n kera (olettaen, että vanha sopimus on ollut vähintään 6 kk jo voimassa)? Vapautetaanko tällöin vanha 3G SIM-lukosta? Koskeeko tuo datakuukausi 9,90 e/kk + datateho 0 e/kk myös tällaisessa tapauksessa solmittua uutta sopimusta minun Sonerasta ja 3GS:stä?
Tätä minäkin haluaisin tietää, nimittäin minulla ihan sama tilanne. Olen jo luvannut vanhan 3G:n kaverille eli toivottavasti se vapautetaan kahleista kun haen uuden puhelimen =)
Vanha 3G vapautetaan kahleista kun ottaa tilalle 3GS:n tai minkä tahansa muunkin puhelimen (vaikka Nokian!) mikäli se on ollut käytössä yli kuusi kuukautta.
Xaeron kirjoitti:Vanha 3G vapautetaan kahleista kun ottaa tilalle 3GS:n tai minkä tahansa muunkin puhelimen (vaikka Nokian!) mikäli se on ollut käytössä yli kuusi kuukautta.
OK, sitten kiinnostaa vielä noiden tarjousten soveltaminen ks. vaihtotemppuun.
iPhone 11 Pro Max 64 GB
iPad Pro 2nd gen 11”
Apple Watch Series 2
Apple TV 4K
11" mid 2011 MBA 128 GB
Xaeron kirjoitti:Vanha 3G vapautetaan kahleista kun ottaa tilalle 3GS:n tai minkä tahansa muunkin puhelimen (vaikka Nokian!) mikäli se on ollut käytössä yli kuusi kuukautta.
OK, sitten kiinnostaa vielä noiden tarjousten soveltaminen ks. vaihtotemppuun.
Vaihto on periaatteessa ihan sama kuin uusi soppari. Vanha terminoidaan ja tehdään uusi.
Legge kirjoitti:Saisikos sitte mahdollisesti vahvistusta seuraavaan asiaan:
Jos omistaa vanhan 3G:n 24kk:n kytkyllä ja on maksanut puhelimen könttäsummana, onko mahdollista solmia uusi 24 kk:n soppari 3GS:n kera (olettaen, että vanha sopimus on ollut vähintään 6 kk jo voimassa)? Vapautetaanko tällöin vanha 3G SIM-lukosta? Koskeeko tuo datakuukausi 9,90 e/kk + datateho 0 e/kk myös tällaisessa tapauksessa solmittua uutta sopimusta minun Sonerasta ja 3GS:stä?
Tätä minäkin haluaisin tietää, nimittäin minulla ihan sama tilanne. Olen jo luvannut vanhan 3G:n kaverille eli toivottavasti se vapautetaan kahleista kun haen uuden puhelimen =)
Kuten näillä palstoilla on jo moneen kertaan todettu: voit hoitaa vapautuksen suoraan puhelimitse Soneran aspan kanssa tai pyytää jälleenmyyjää soittamaan Soneralle ja hoitamaan asian puolestasi. En ole kylläkään löytänyt Soneran sivuilta asiasta ei löydy informaatiota mutta oma 3G-iPhoneni operaattorilukitus on jo poistettu.
Laza kirjoitti:..Tuosta seuraavan erän saapumisesta ei sitten olekaan mitään tietoa, mikä myös harmittaa. Eniten varmaan juuri harmittaa heitä, jotka tuon luurin ovat jo aikoja sitten maksaneet eivätkä vieläkään edes ole saaneet toimituspäivämäärää tietoonsa.
Olen samaa mieltä, varsinkin kun nettikaupanvahvistuksen yhteydessä mainittiin että ennakkovaraus huomioidaan myös Soneran nettikaupassa. Erityisesti kritiikkiä ansaitsee Soneran nettikaupan toiminta viikonloppuna 11.7.-12.7. Tuolloin valikoimasta puuttuivat 32 gigaiset iPhonet ja 16 gigaisia oli saatavana vain valkoisena. Jostain syystä nämä 32 gigaiset iPhonet ilmestyivät nettikaupan valikoimaan uudestaan 13.7.
Soita siihen iPhone numeroon joka tuolla toisessa ketjussa on ilmoitettu. Luulisi siellä onnistuvan.
Mä tilasin omani juuri tuolloin ja tosiaan ei ollut muita tarjolla kuin 16 gigasia valkoisia. Mielelläni olisin ottanut 32 gigasen, myöhemmin vähän jäi harmittamaan. Onkohan sitä mitään mahdollisuutta enää vaihtaa muuten kuin tekemällä uusi tilaus ja joutumalla jonon perälle? Tämä rupeaa nyt menemään sivuraiteille, mutta soitin tuohon numeroon ja se hälyyttää vain kerran ja puhelu katkeaa. Soitin sitten aspaan ja sieltä neuvoivat soittamaan tuohon numeroon. En kyllä alkanut aspaan purnaamaan siitä ettei tuonne saanut yhteyttä, kun en ollut varma oliko käyttäjässä ollut vikaa. Yritin siis uudestaan useamman kerran ja aina sama juttu. Liekö tullut liikaa puheluja...
Soitin sitten vielä myyntipalveluun, jossa olivat sitä mieltä, että kannattaa tehdä uusi tilaus ja palauttaa sitten tuo 16 giganen vaan asiakaspalautuksena kun se tulee. En nyt sitten tiedä...kuinka pitkään siinä menee jos nyt teen tilauksen verrattuna siihen, kun tuo toinen tilaus on tehty vajaa 3 viikkoa sitten. Eli onkohan sillä mitään merkitystä, että pystyykö tuota aiempaa tilausta muuttamaan vai teenkö uuden tilauksen sen laitteen saatavuuden suhteen.
Harmillisen hankalaa ja minun osalta tuota 32 Gigaisen ostoprosessia saattaa vielä hankaloittaa se, että kytkyliittymä on siirretty nettikaupasta ostettuun 16Gigaiseen iPhoneen. Eikai tämän pitäisi olla hankalaa, mikäli Sonera ei tee asiasta turhan hankalaa... [/quote]
Legge kirjoitti:Saisikos sitte mahdollisesti vahvistusta seuraavaan asiaan:
Jos omistaa vanhan 3G:n 24kk:n kytkyllä ja on maksanut puhelimen könttäsummana, onko mahdollista solmia uusi 24 kk:n soppari 3GS:n kera (olettaen, että vanha sopimus on ollut vähintään 6 kk jo voimassa)? Vapautetaanko tällöin vanha 3G SIM-lukosta? Koskeeko tuo datakuukausi 9,90 e/kk + datateho 0 e/kk myös tällaisessa tapauksessa solmittua uutta sopimusta minun Sonerasta ja 3GS:stä?
Tätä minäkin haluaisin tietää, nimittäin minulla ihan sama tilanne. Olen jo luvannut vanhan 3G:n kaverille eli toivottavasti se vapautetaan kahleista kun haen uuden puhelimen =)
Kuten näillä palstoilla on jo moneen kertaan todettu: voit hoitaa vapautuksen suoraan puhelimitse Soneran aspan kanssa tai pyytää jälleenmyyjää soittamaan Soneralle ja hoitamaan asian puolestasi. En ole kylläkään löytänyt Soneran sivuilta asiasta ei löydy informaatiota mutta oma 3G-iPhoneni operaattorilukitus on jo poistettu.
Tämä tuskin koskee tapauksia joissa uutta sopimusta ei ole tehty? Melko outoa että Sonera pitää oikeuden olla purkamatta lukkoa jos asiakas on maksanut jo puhelimenkin kokonaisuudessaan pois... Korjatkaa jos olen väärässä.
Legge kirjoitti:Saisikos sitte mahdollisesti vahvistusta seuraavaan asiaan:
Jos omistaa vanhan 3G:n 24kk:n kytkyllä ja on maksanut puhelimen könttäsummana, onko mahdollista solmia uusi 24 kk:n soppari 3GS:n kera (olettaen, että vanha sopimus on ollut vähintään 6 kk jo voimassa)? Vapautetaanko tällöin vanha 3G SIM-lukosta? Koskeeko tuo datakuukausi 9,90 e/kk + datateho 0 e/kk myös tällaisessa tapauksessa solmittua uutta sopimusta minun Sonerasta ja 3GS:stä?
Tätä minäkin haluaisin tietää, nimittäin minulla ihan sama tilanne. Olen jo luvannut vanhan 3G:n kaverille eli toivottavasti se vapautetaan kahleista kun haen uuden puhelimen =)
Kuten näillä palstoilla on jo moneen kertaan todettu: voit hoitaa vapautuksen suoraan puhelimitse Soneran aspan kanssa tai pyytää jälleenmyyjää soittamaan Soneralle ja hoitamaan asian puolestasi. En ole kylläkään löytänyt Soneran sivuilta asiasta ei löydy informaatiota mutta oma 3G-iPhoneni operaattorilukitus on jo poistettu.
Tämä tuskin koskee tapauksia joissa uutta sopimusta ei ole tehty? Melko outoa että Sonera pitää oikeuden olla purkamatta lukkoa jos asiakas on maksanut jo puhelimenkin kokonaisuudessaan pois... Korjatkaa jos olen väärässä.
Öö. Ei tietenkään koske tapauksia joissa ei uutta sopimusta tehdä.
Muutenhan kytkyliittymän idea musertuisi. Sen avulla operaattori pitää sinut asiakkaana sen vuoden tai kaksi.
Vaikka maksaisit luurin kokonaisuudessaan pois ostaessa, joudut silti maksamaan ne liittymän jäljellä olevat kuukausierät sen vuoden tai kahden ajalta. Ja lukitusta ei ole operaattorin mikään pakko purkaa vaikka olisit maksanut puhelimen pois heti ja vaikka olisit maksanut kaikki liittymän kiinteät kuukausimaksutkin etukäteen. Vuoden tai kaksi - sopimuksestasi riippuen - olet kahlittuna liittymänumerosi kera, eli numeron siirtokaan ei toiselle operaattorille tuona aikana onnistu. (*).
* Poislukien tilanteet, joissa kytkyn purkuun on hyvä syy, esim. sairastuminen, työttömyys, muutto ulkomaille, huono kuuluvuus asuinalueella, tms.
Xaeron kirjoitti:Öö. Ei tietenkään koske tapauksia joissa ei uutta sopimusta tehdä.
Muutenhan kytkyliittymän idea musertuisi. Sen avulla operaattori pitää sinut asiakkaana sen vuoden tai kaksi.
Vaikka maksaisit luurin kokonaisuudessaan pois ostaessa, joudut silti maksamaan ne liittymän jäljellä olevat kuukausierät sen vuoden tai kahden ajalta. Ja lukitusta ei ole operaattorin mikään pakko purkaa vaikka olisit maksanut puhelimen pois heti ja vaikka olisit maksanut kaikki liittymän kiinteät kuukausimaksutkin etukäteen. Vuoden tai kaksi - sopimuksestasi riippuen - olet kahlittuna liittymänumerosi kera, eli numeron siirtokaan ei toiselle operaattorille tuona aikana onnistu. (*).
* Poislukien tilanteet, joissa kytkyn purkuun on hyvä syy, esim. sairastuminen, työttömyys, muutto ulkomaille, huono kuuluvuus asuinalueella, tms.
Niin, ymmärrän kyllä ettei liittymäsopimusta pureta, mutta kun laite on jo maksettu niin miksei sitä lukitusta poisteta? Ymmärrän kyllä että jos laitteesta on kuukausimaksut maksamatta niin sitä ei pureta. Nykyäänhän sä voit irtisanoa kytkyn sen kahden viikon jälkeen joka tapauksessa ja maksaa huntin sakkoa siitä... Eli edelleen ihmettelen tätä systeemiä että miksi sitä lukkoa ei pureta vaikka "ostat" itsesi ulos sopimuksesta. Onnistuu muuten kaikilla muilla merkeillä paitsi Applella, ja tämä tieto siis Soneran myyjältä.
*Lisäys: ja on onnistunut jo ennen tuota uutta kytkylakiakin, 6kk kun olit ollut sopimuksessa Sonera purki laitteesta sim-lukon jos laite on maksettu kokonaisuudessaan.
remedy kirjoitti:Niin, ymmärrän kyllä ettei liittymäsopimusta pureta, mutta kun laite on jo maksettu niin miksei sitä lukitusta poisteta? Ymmärrän kyllä että jos laitteesta on kuukausimaksut maksamatta niin sitä ei pureta. Nykyäänhän sä voit irtisanoa kytkyn sen kahden viikon jälkeen joka tapauksessa ja maksaa huntin sakkoa siitä... Eli edelleen ihmettelen tätä systeemiä että miksi sitä lukkoa ei pureta vaikka "ostat" itsesi ulos sopimuksesta. Onnistuu muuten kaikilla muilla merkeillä paitsi Applella, ja tämä tieto siis Soneran myyjältä.
*Lisäys: ja on onnistunut jo ennen tuota uutta kytkylakiakin, 6kk kun olit ollut sopimuksessa Sonera purki laitteesta sim-lukon jos laite on maksettu kokonaisuudessaan.
Uutta tietoa mulle sitten. En nimittäin tiennyt, että Sonera purkaa verkkolukitukset (nykyäänhän ne on usein verkko- eikä sim-lukittuja) 6kk kuluttua puhelimen hankkimisesta jos laitteen on maksanut kokonaisuudessaan.
Ihan hyvä tosin, sillä ymmärtääkseni suurin osa (nykyään kaikki?) Elisan/Saunalahden/DNA:n liittymistä ei ole verkko/sim-lukittuja. Soneralla (ja TF:llä) taas monet on, jotkut tosin ei, mutta epämääräistä.
Jos iPhone on poikkeus tuohon tietäämääsi sääntöön, niin Surinalle taas yksi miinusmerkki lisää.
Xaeron kirjoitti:
Öö. Ei tietenkään koske tapauksia joissa ei uutta sopimusta tehdä.
Muutenhan kytkyliittymän idea musertuisi. Sen avulla operaattori pitää sinut asiakkaana sen vuoden tai kaksi.
Vaikka maksaisit luurin kokonaisuudessaan pois ostaessa, joudut silti maksamaan ne liittymän jäljellä olevat kuukausierät sen vuoden tai kahden ajalta. Ja lukitusta ei ole operaattorin mikään pakko purkaa vaikka olisit maksanut puhelimen pois heti ja vaikka olisit maksanut kaikki liittymän kiinteät kuukausimaksutkin etukäteen. Vuoden tai kaksi - sopimuksestasi riippuen - olet kahlittuna liittymänumerosi kera, eli numeron siirtokaan ei toiselle operaattorille tuona aikana onnistu. (*).
* Poislukien tilanteet, joissa kytkyn purkuun on hyvä syy, esim. sairastuminen, työttömyys, muutto ulkomaille, huono kuuluvuus asuinalueella, tms.
Nykyinen kytkylaki vaatii että sopimuksen saa purettua missä vaiheessa takaisin. Eli jos sopimus on laadittu 1.4.2009 jälkeen niin sen saa purettua ihan milloin vaan maksamalla sen sakon + muut yllä jo mainitut maksut.
Xaeron kirjoitti:
Öö. Ei tietenkään koske tapauksia joissa ei uutta sopimusta tehdä.
Muutenhan kytkyliittymän idea musertuisi. Sen avulla operaattori pitää sinut asiakkaana sen vuoden tai kaksi.
Vaikka maksaisit luurin kokonaisuudessaan pois ostaessa, joudut silti maksamaan ne liittymän jäljellä olevat kuukausierät sen vuoden tai kahden ajalta. Ja lukitusta ei ole operaattorin mikään pakko purkaa vaikka olisit maksanut puhelimen pois heti ja vaikka olisit maksanut kaikki liittymän kiinteät kuukausimaksutkin etukäteen. Vuoden tai kaksi - sopimuksestasi riippuen - olet kahlittuna liittymänumerosi kera, eli numeron siirtokaan ei toiselle operaattorille tuona aikana onnistu. (*).
* Poislukien tilanteet, joissa kytkyn purkuun on hyvä syy, esim. sairastuminen, työttömyys, muutto ulkomaille, huono kuuluvuus asuinalueella, tms.
Nykyinen kytkylaki vaatii että sopimuksen saa purettua missä vaiheessa takaisin. Eli jos sopimus on laadittu 1.4.2009 jälkeen niin sen saa purettua ihan milloin vaan maksamalla sen sakon + muut yllä jo mainitut maksut.
Juujuu, kyllä tuo on tiedossa, mutta nyt puhuttiinkin niistä skenaarioista, joissa ei tarvitse maksaa sakkomaksua. (ja svh + kytkyhinnan erotusta, mm..)
Tuntuu että kaikki haluavat varata ennakkoon netistä. Itselleni sopisi paremmin, että menen huomenna Sonera kauppaan ja teen sopparit siellä, mutta onko se mahdollista? Eli saanko huomenna iPhonen käteeni jos menen vain Sonera kauppaan ilman mitään ennakkovarauksia. (asun syrjäseudulla)
ijake kirjoitti:Tuntuu että kaikki haluavat varata ennakkoon netistä. Itselleni sopisi paremmin, että menen huomenna Sonera kauppaan ja teen sopparit siellä, mutta onko se mahdollista? Eli saanko huomenna iPhonen käteeni jos menen vain Sonera kauppaan ilman mitään ennakkovarauksia. (asun syrjäseudulla)
Tuskin, kerta he lähettävät kauppoihin tietyn määrän ennakkovarausten mukaan.
Legge kirjoitti:Saisikos sitte mahdollisesti vahvistusta seuraavaan asiaan:
Jos omistaa vanhan 3G:n 24kk:n kytkyllä ja on maksanut puhelimen könttäsummana, onko mahdollista solmia uusi 24 kk:n soppari 3GS:n kera (olettaen, että vanha sopimus on ollut vähintään 6 kk jo voimassa)? Vapautetaanko tällöin vanha 3G SIM-lukosta? Koskeeko tuo datakuukausi 9,90 e/kk + datateho 0 e/kk myös tällaisessa tapauksessa solmittua uutta sopimusta minun Sonerasta ja 3GS:stä?
Lukitus poistetaan heti, kun vanhan laitteen maksut on hoidettu.
Tässä prosessissa menee laskutuskaudesta riippuen 2-6 viikkoa.
Jäljellä olevat laitemaksut vanhasta luurista eräännytetään ja tulee seuraavalle laskulle, jonka maksun jälkeen saat lukon auki.
Tuo 9,90 on vain ja ainoastaan uusille Minun Sonera liittymille koko sopparikauden ajaksi. Ei kytkyupgradeja siis
visomaa kirjoitti:
Tuo 9,90 on vain ja ainoastaan uusille Minun Sonera liittymille koko sopparikauden ajaksi. Ei kytkyupgradeja siis
9,90 hintaan saa myös jos tarjouksen aikana ottaa datakuukausi paketti. Eli, minä joka on jo datakuukausi saa vielä maksa 14,90 mutta kaveri päivitti tänään dataporrasta -> datakuukausi ja sai hintaan 9,90 / kuukausi. Tämä ei vaatinut uusi liittymä eikä uusi puhelin.
Mini 2.6i7 (2012) | MBPr 13" i5 (2020) | MBPr 13" M1 (2020) | MBA 13" M1 (2020) | MBA 13" M2 (2022)
Legge kirjoitti:Saisikos sitte mahdollisesti vahvistusta seuraavaan asiaan:
Jos omistaa vanhan 3G:n 24kk:n kytkyllä ja on maksanut puhelimen könttäsummana, onko mahdollista solmia uusi 24 kk:n soppari 3GS:n kera (olettaen, että vanha sopimus on ollut vähintään 6 kk jo voimassa)? Vapautetaanko tällöin vanha 3G SIM-lukosta? Koskeeko tuo datakuukausi 9,90 e/kk + datateho 0 e/kk myös tällaisessa tapauksessa solmittua uutta sopimusta minun Sonerasta ja 3GS:stä?
Tätä minäkin haluaisin tietää, nimittäin minulla ihan sama tilanne. Olen jo luvannut vanhan 3G:n kaverille eli toivottavasti se vapautetaan kahleista kun haen uuden puhelimen =)
Kuten näillä palstoilla on jo moneen kertaan todettu: voit hoitaa vapautuksen suoraan puhelimitse Soneran aspan kanssa tai pyytää jälleenmyyjää soittamaan Soneralle ja hoitamaan asian puolestasi. En ole kylläkään löytänyt Soneran sivuilta asiasta ei löydy informaatiota mutta oma 3G-iPhoneni operaattorilukitus on jo poistettu.
Tämä tuskin koskee tapauksia joissa uutta sopimusta ei ole tehty? Melko outoa että Sonera pitää oikeuden olla purkamatta lukkoa jos asiakas on maksanut jo puhelimenkin kokonaisuudessaan pois... Korjatkaa jos olen väärässä.
Öö. Ei tietenkään koske tapauksia joissa ei uutta sopimusta tehdä.
Muutenhan kytkyliittymän idea musertuisi. Sen avulla operaattori pitää sinut asiakkaana sen vuoden tai kaksi.
Vaikka maksaisit luurin kokonaisuudessaan pois ostaessa, joudut silti maksamaan ne liittymän jäljellä olevat kuukausierät sen vuoden tai kahden ajalta. Ja lukitusta ei ole operaattorin mikään pakko purkaa vaikka olisit maksanut puhelimen pois heti ja vaikka olisit maksanut kaikki liittymän kiinteät kuukausimaksutkin etukäteen. Vuoden tai kaksi - sopimuksestasi riippuen - olet kahlittuna liittymänumerosi kera, eli numeron siirtokaan ei toiselle operaattorille tuona aikana onnistu....
Ostamalla iPhone 3GS:n Soneran verkkokaupassa pystyi lyhentämään nykyisen iPhonesi kytkyliittymäsopimusta alle 2 vuoteen (edellyttäen että nykyistä kytkysopimusjaksoa on jäljellä yli 12 kk). Omalla kohdallani Soneran verkkokauppaostoksen myötä kytkyliittymä siirtyi 3GS:ään ja liittymäsopimuskausi pidentyi vain 2 vrk verran (käteiskauppa ja uusi 12 kk kytkysopimus/kytkyn siirto).
Tällä hetkellä iittymän kuukausimaksut (minun sonera 1.99 euroa/kk) saa nollattua mikäli sinulla on käytössä Soneran perhesopimus. Tarjousehdot varmaankin voivat muuttua tulevaisuudessa. Ja kiitokset Soneralle iPhonen operaattorilukituksen purkamisesta! [/quote]
visomaa kirjoitti:
Tuo 9,90 on vain ja ainoastaan uusille Minun Sonera liittymille koko sopparikauden ajaksi. Ei kytkyupgradeja siis
9,90 hintaan saa myös jos tarjouksen aikana ottaa datakuukausi paketti. Eli, minä joka on jo datakuukausi saa vielä maksa 14,90 mutta kaveri päivitti tänään dataporrasta -> datakuukausi ja sai hintaan 9,90 / kuukausi. Tämä ei vaatinut uusi liittymä eikä uusi puhelin.
Mutta kaverisi saa vain vuodeksi (12kk) datakuukauden hintaan 9,90. Vuoden jälkeen hinta on normaali