Ostin 3GS-iPhonen Sonera Kaupasta (Itäkeskuksen myymälä) 31.7. Valitettavasti ehdin jo "ostamaan" valkoisen 16G 3GS-iPhonen myös Soneran nettikaupasta 12.7. mutta laitteen toimitus viivästyy syyskuulle, minkä vuoksi sovin Soneran iPhonen teknisen tuen puhelinpalvelun kanssa että tilauksen peruminen välitetään iPhoneja toimittavalle tukkuliikkeelle elokuun alussa ja rahat palautetaan ilmoittamalleni pankkitilille. Soneran kokoisessa yrityksessä kaupan peruminen tapahtunee viikkojen viiveellä tai kenties joudun vastaanottomaan tuon verkkokaupan iPhonenkin postin välityksellä.
Eräät muutkin Soneran asiakkaat ovat tiettävästi vastaavassa tilanteessa eli verkkokaupan iphone- toimituksen ovat hyvin hitaita... Oletteko jo saaneet peruttua Soneran verkkokaupan iPhone- tilauksenne ja rahanne takaisin?
Soneran Verkkokaupan 3G S -iPhonetilauksen peruminen
Keskustelua laitteista. Huom! Tänne vain keskustelu itse laitteista, ei ohjelmista tai iOS-käyttöjärjestelmästä
11 viestiä
• Sivu 1/1
-
strong
Soneran Verkkokaupan 3G S -iPhonetilauksen peruminen
Viesti Kirjoittaja strong »
-
strong
Re: Soneran Verkkokaupan 3GS-iPhonetilauksen peruminen
Soneran nettikaupan puhelinpalvelun mukaan tilaukseni on peruttu, mutta rahojen palauttamisesta ei ole mitään merkintää. Eikä siis käteiskauppahintaa eli 492 euroa ole myöskään palautettu ilmoittamalleni tililleni toistaiseksi. Aspa lupasi jättää selvityspyynnön Soneran laskutukseen ja ilmeisesti sieltä soitellaan minulle jossain vaiheessa. Soneran verkkokaupan toiminta vaikuttaa aika rigidiltä /alkeelliselta, ei luottokorttiostomahdollisuutta eikä asiakaspalvelu näe atk:lta laskutustietoja.
-
strong
Multsari-palvelu oli lisäksi jäänyt päälle, vaikka tilaus oli peruttu onnistuneesti, mutta aspa suostui perumaan tuon pari euroa/kk maksavan palvelun. Enpä ehtinyt edes lähettämään ensimmäisen kk:n aikana näitä kymmentä ilmaista multimediaviestiä. Toivottavasti ei tule muita yllätyksiä. Soneran omat sivut päivittyvät sen verran epäluotettavasti ettei ainakaan tätä multsari-palvelua edes näkynyt liittymäni yhteenvetotiedoissa.
-
Tege
Viesti Kirjoittaja Tege »
Itse kun tätä tiedustelin niin Sonera sanoi, että kun puhelin tulee postiin käyt sanomassa, että laittaa takaisin. Rahat tulevat kk-sisällä.
Käytössä: ATK
-
strong
Minulle jäi kuitenkin hieman epäselväksi kuinka siinä tapauksessa että palautat puhelimen suoraan postiin, Soneran laskutus saa tietoon tilinumeroni, jolle ennakkomaksu palautettaisiin?Tege kirjoitti:Itse kun tätä tiedustelin niin Sonera sanoi, että kun puhelin tulee postiin käyt sanomassa, että laittaa takaisin. Rahat tulevat kk-sisällä.
Onko Soneran verkkokaupasta tulevassa iPhone- paketissa jonkinlainen palautuskaavake johon merkitään tilinumero vai välittyykö Soneran laskutukseen (automaattisesti) maksajan tilitiedot tuotteen verkko-ostoksen yhteydessä jolloin Sonera voisi palauttaa rahat ko. maksajan tilille ilman että asiakkaan tarvitsisi ilmoitella uudestaan tilitietoja esim. Verkkokauppaan puhelimitse.
Kuten taisin jo mainita, verkkokaupan asiakaspalvelu ei ollut kovinkaan hyvin perillä tilanteestani, vaikka Soneran atk- järjestelmässä oli maininta siitä että iPhone-tilaus on peruttu jo 31.7.
-
strong
Onnistuin välittämään viestin Soneran laskutukseen ja lopulta iPhonen kauppahinta palautuu ensi maanantaina tai alkuviikosta tililleni. Ainakin näin luvattiin.
-
malhotra
Viesti Kirjoittaja malhotra »
Itse peruutin nettitilauksen hakiessani liikkeesä 3GS:n. Soittivat perään ja kerroin tilinumeron --> kahdessa päivässä rahat tililläni takaisin. Tämä siis tiistaina 3.8.
-
strong
Ehkä sinuntapauksessasi Sonera Kaupassa sattui olemaan asiantuntevampi myyjä. Lisäksi tuo uusi 3GS-iPhonen varaus löytyi minulle täysin yllättäen 31.7. Sonera Kaupasta ja Sonera Kaupan myyjä soitti minulle 31.7. ja kysäisi haluanko noutaa laitteen. Piti löytää kesken työpäivän hieman aikaa jonottamiseen ja laitteen ostoon, joten ehkä asiat jäi selvittämättä hieman siinä kiireessäkin.malhotra kirjoitti:Itse peruutin nettitilauksen hakiessani liikkeesä 3GS:n. Soittivat perään ja kerroin tilinumeron --> kahdessa päivässä rahat tililläni takaisin. Tämä siis tiistaina 3.8.
Minä jouduin mm. jopa ottamaan ylimääräisen minun Sonera- gsm- liittymänkin jotta sain ostettua ko. kaupasta iPhonen koska vanha liittymä-kytkyni oli siirretty nettikaupasta ennakko-ostoksena tekemääni 3GS-iPhoneen.
-
strong
näköjään kuitenkin lähettivät iPhonen postitse minulle. Ei pelaa tuo Sonera nettikaupan tiedonvälitys...strong kirjoitti:Onnistuin välittämään viestin Soneran laskutukseen ja lopulta iPhonen kauppahinta palautuu ensi maanantaina tai alkuviikosta tililleni. Ainakin näin luvattiin.
Itellan lähetyksenseurantasivuilta:
17.08.2009, klo 19:19 Lähetys on lähetetty edelleen xxx HELSINKI
Toivottavasti tämä "lähetetty edelleen" tarkoittaa että tuote on palautettu vastaanottajalle?
En ole aikaisemmin palauttanut postipaketteja. Olisiko kenelläkään kokemusta siitä kuinka postipaketin palauttaminen lähettäjälle näkyy Itellan seuransivuilla?
Viimeksi muokannut strong, 17.8.2009 klo 21.02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Tege
Viesti Kirjoittaja Tege »
Vissiin valkoinen sullakin?strong kirjoitti:näköjään kuitenkin lähettivät iPhonen postitse minulle. Ei pelaa tuo Sonera nettikaupan tiedonvälitys...strong kirjoitti:Onnistuin välittämään viestin Soneran laskutukseen ja lopulta iPhonen kauppahinta palautuu ensi maanantaina tai alkuviikosta tililleni. Ainakin näin luvattiin.
14.08.2009, klo 13:14 Saapunut toimipaikkaan/terminaaliin xx HELSINKI
14.08.2009, klo 09:35 Lähetys on lajiteltu 01010 ITELLAN LOGISTIIKKAKESKUS
13.08.2009, klo 19:02 Lähetys on lajiteltu 33000 TAMPERE
Melko hidasta myös tuo postinkulku, tosin viikonloppu välissä.
Käytössä: ATK
-
strong
Verkko-ostoksen kauppahinnan Sonera oli palauttanut jo 18.8. tililleni, joten asia lienee nyt loppuunkäsitelty.Tege kirjoitti:Vissiin valkoinen sullakin?strong kirjoitti:näköjään kuitenkin lähettivät iPhonen postitse minulle. Ei pelaa tuo Sonera nettikaupan tiedonvälitys...strong kirjoitti:Onnistuin välittämään viestin Soneran laskutukseen ja lopulta iPhonen kauppahinta palautuu ensi maanantaina tai alkuviikosta tililleni. Ainakin näin luvattiin.
14.08.2009, klo 13:14 Saapunut toimipaikkaan/terminaaliin xx HELSINKI
14.08.2009, klo 09:35 Lähetys on lajiteltu 01010 ITELLAN LOGISTIIKKAKESKUS
13.08.2009, klo 19:02 Lähetys on lajiteltu 33000 TAMPERE
Melko hidasta myös tuo postinkulku, tosin viikonloppu välissä.
Siis tilasin valkoisen 12.7. ja peruin tilauksen 31.7. kuten yllä mainitsin, mutta tieto ei kulje Soneran organisaatiossa.
Oliko mustien 16G- 3GS:n toimittamisessa yllättäen viivettä mutta valkoiset pystyttiinkin ennakkotiedoista poiketen toimittamaan jo tällä viikolla tai ehkä osalle jo viime viikolla?
11 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka