Toivottavasti Apple ei alennu Nokian tasolle ja laita luureihin fyysistä qwerty näppäimstöä. Se on vanhanaikaista. Desingia saa muuttaa, vaikka isoihin muutoksiin ei ole välttämättä tarpeen, mutta uusi aina piristää.
Tosi on, fyysinen näppäimistö ainaki allekirjoittaneelle olisi melko turha, kosketusnäppäimistö on huomattavasti mukavampi käyttää ja nopeampi kuin esimerkiksi E90. Kun vain saisivat tarpeeksi tehoa seuraavaan mallii, jotta kaikki lagitus saataisiin pois ja voitaisiin taas perustella käyttömukavuutta.
"Hintaneuvos on salamannopea, mutta pikkuroope vielä nopeampi."
— mylman
Jaa, minä olen kyllä fyysisen näppiksen kannalla. Eilen tuli taas todettua että siiderissä kirjoittaminen on melkein mahdotonta N97:lla luonnistui huomattavasti paremmin muutenkin ärsyttävää kun vaaka näppis ei toimi kaikissa ohjelmissa.
Muutamia kertoja tullut kirjoiteltua N97:lla ja täytyy sanoa, ettei ollut kovinkaan hyväntuntuinen näppis.. Ja se space on ihan väärässä paikassa, ja suomalaiselle ääkköset, edes suomalaiseen puhelimeen, tack. Puhelimet eivät olekaan suunniteltuja huppelissa kirjoitteluun.. Kai sulla on 3.0 asennettu, siinä ainakin melkein kaikissa toimii vaakanäppis.
— mylman
kontu kirjoitti:Jaa, minä olen kyllä fyysisen näppiksen kannalla. Eilen tuli taas todettua että siiderissä kirjoittaminen on melkein mahdotonta N97:lla luonnistui huomattavasti paremmin muutenkin ärsyttävää kun vaaka näppis ei toimi kaikissa ohjelmissa.
Äh, sun pitää otta vain toine taktiikka käyttöön eli pidät sormea paikalla jotta hitaat aivosi ehtivät rekisteröidä osuitko oikeaan jolloin ehdit vielä siirtää sormen oikean kirjaimen päälle.
Fyysinen näppis mitään auta (minun mielestäni ja kokemuksella).
kontu kirjoitti:Jaa, minä olen kyllä fyysisen näppiksen kannalla. Eilen tuli taas todettua että siiderissä kirjoittaminen on melkein mahdotonta N97:lla luonnistui huomattavasti paremmin muutenkin ärsyttävää kun vaaka näppis ei toimi kaikissa ohjelmissa.
Äh, sun pitää otta vain toine taktiikka käyttöön eli pidät sormea paikalla jotta hitaat aivosi ehtivät rekisteröidä osuitko oikeaan jolloin ehdit vielä siirtää sormen oikean kirjaimen päälle.
Fyysinen näppis mitään auta (minun mielestäni ja kokemuksella).
Näin Virtuaalinäppis on huomattavasti nopeampi ainakin oman kokemuksen perusteella, ja kuulun niihin, jotka käyttävät kaikkia mahdollisia näppäimistöjä tyylillä niin nopiasti kuin suinkin voi.
— mylman
Omasta mielestäni myös tuo oikea näppis on siinä mielessä parempi, että vaakakäytössä jää ruudulle tilaa itse softalle, eikä puolta näyttöä vie näppäimistö.
punppis kirjoitti:Omasta mielestäni myös tuo oikea näppis on siinä mielessä parempi, että vaakakäytössä jää ruudulle tilaa itse softalle, eikä puolta näyttöä vie näppäimistö.
Tämä on kyllä ihan totta. Etenkin näin homppuun kirjoitellessa tässäkin ärsyttää hiukkasen sidekick virtuaalinäppiksellä -tyylinen iPhone olis jees..
— mylman
punppis kirjoitti:Omasta mielestäni myös tuo oikea näppis on siinä mielessä parempi, että vaakakäytössä jää ruudulle tilaa itse softalle, eikä puolta näyttöä vie näppäimistö.
Itse kirjoittelen aina pystynäppiksellä mutta vaakanäppis voinee olla parempi jos on isot tassut?
Pakko kyllä sanoa, että itsellänikin on jotain hämäriä muistikuvia niistä hetkistä, kun iPhonella kirjoittelu on ollut lähes ylitse pääsemättömän hankalaa. No mutta sillon taidettiin olla jo hieman enemmän maisteissa. Kuitenkaan nuo fyysiset näppäimistöt eivät houkuttele ollenkaan. Mahdollisimman simppeliä ja tyylikästä sen olla pitää, niinkuin Applella.
Anghorn kirjoitti:Upeita nuo linkin takaa löytyvät disainit. Tosin iPhone Air herätti lähinnä myötätuntoa.
Tullut tuossa pariin otteeseen huomattua, että screen rotation-lock switch olisi aika kätevä lukuisissa tilanteissa kun esim haluat pelata jotain peliä (joka tulee näytön kääntöä) kyljellään/muuten vain vinosti niin eipä muuten onnistu tuossa asennossa vaan puhelin pitää nostaa taivasta kohti tai sinun pitää mennä mahalleen. Lisäksi myös cover-flowin esilletuonti ärsyttää joskus (yleensä) kun sitä ei tarvitse... Parissa muussakin tilanteessa meinannut jopa pistää vihaksi tuo pyörittely ja siihen tuo "lukko" ois aivan loistava. Semmonen seuraavaan malliin?? Ois aika myyntitykki itselle. Tai sitten vaan tonne yläreunaan (näytölle) pieni nappula jota voi käyttää valikoissa/sovelluksissa joka näyttää yläpalkin (kellonaika, akun tila ja verkko/kentät). Ois itselle oikee pelastus muutamiin tilanteisiin kun sitä ei aina tarvitse .