Eli minulla ilmeni seuraavanlainen ongelma:
Kun käynnistää iPhonen niin apple logo tulee näkyviin, vähän ajan päästä se sammuu ja käynnistyy uudelleen ja jatkaa näin loputtomiin.
Silloin kun puhelin on tässä tilassa, tietokone ei tunnista puhelinta ollenkaan. Olen kokeillut 3 koneella: windows xp, windows 7 ja os x leopard. Sama juttu kaikissa. Jos laitan puhelimen restore tilaan, tai dfu tilaan niin tietokone tunnistaa laitteen ja lopettaa uudelleenkäynnistämisen. Se sanoo, että puhelin pitää palauttaa, mutta se vaan ei onnistu millään. Restore tilassa se herjaa error(9), dfu tilassa se herjaa taas error(1611). Olen koittanut etsiä tuntikausia jotain fixiä noihin errroreihin, mutta en ole löytänyt mitään mikä toimisi. Olen asentanut iTunesin uudestaan käynnistänyt koneet uudestaan ja uudestaan. Sammutellut puhelinta ja vaihtanut usb portteja. Olen kokeillut custom ipsw :llä ja applen omalla viralliseslla firmiksellä. Mikään ei tunnu auttavan.
Puhelin on ostettu englannista ja jailbreikattu, niin jos on mahdollista niin en haluaisi lähettää sitä sinne. En tiedä jos ne saa selville, että puhelin on ollut jailbreikattu mutta en mielusti ottaisi sitä riskiä jos ei ole pakko.
Puhelin on siis ostettu englannin apple storesta (nettistore) monta kuukautta sitten, ennen kuin puhelin saapui suomeen. Malli on 3GS 16GB valkoinen.
Olisin todella kiitollinen jos jollain olisi jotain tietoa asiasta.
Terveisin,
Jonas
iPhone 3GS sammuu heti käynnistyksen jälkeen.
Keskustelua laitteista. Huom! Tänne vain keskustelu itse laitteista, ei ohjelmista tai iOS-käyttöjärjestelmästä
11 viestiä
• Sivu 1/1
-
iPhone 3GS sammuu heti käynnistyksen jälkeen.
Viesti Kirjoittaja iLight »
-
Re: iPhone 3GS sammuu heti käynnistyksen jälkeen.
Viesti Kirjoittaja jonitsu »
Jos et jaksa sitä Englantiin lähettää kokeileppa nimimerkki Kinliä
Tossa linkki------> http://www.hopeinenomena.net/viewtopic. ... 1&t=122364
Tossa linkki------> http://www.hopeinenomena.net/viewtopic. ... 1&t=122364
- iPod nano 3rd. gen. 4gb
- iPod shuffle 1st. gen. 512mb
- iPhone 4 16gb, musta
- iPad 4th. gen. 32gb, valkoinen [Tilattu]
- iPod shuffle 1st. gen. 512mb
- iPhone 4 16gb, musta
- iPad 4th. gen. 32gb, valkoinen [Tilattu]
-
Thanks. Pitää tuon ottaa harkintaan. Alkaa näyttää siltä, että muuta vaihtoehtoa ei ole kuin lähettää johonkin huoltoon.
//Jonas
//Jonas
-
Viesti Kirjoittaja cao »
iLight: Saitko ongelman ratkaistua? Mulla nimittäin ihan samanlainen vika.
iPhone 3GS 16GB 3.1.2 jailbreakattu ja unlockattu.
Näin siis kävi:
1. Vaihdoin lockscreeniä winterboardilla
2. respring, sen jälkeen meni safe modeen (en tiedä miksi, mutta en päässyt pois siitä)
3. boottasin, luuri pääsi omena logo-tilaan asti, sammui, uudestaan omena logo, ja looppi jatkuu..
Kokeilin itse kolmella eri koneella(2win +mac) ja 6 eri USB portilla ja 3 eri USB-piuhalla ja vielä lisäksi iTunes 8.2.1 ja iTunes 9 --> ei toimi
uudelleen-jailbreakaus PwnageTool:lla ei myöskään toimi
Restore mode ja DFU mode kokeiltu
Jos joillakin on muita keinoja niin kertokaapa ihmeessä
Alkaa olla keinot loppu. Yritän vielä muutaman päivän, jos keksin ratkaisun niin kerron kyllä.
Mutta varsinainen kysymykseni:
Jos laitan sen Soneralle huoltoon, niin näkeekö ne siellä, että puhelin on jailbreakattu (en itse usko jos ei puhelimen järjestelmään pääse näköjään mitenkään).
Ja mitä jos näkee? (Ottaako ne puhelimen itsellensä/rikonko mitään lakia)
Kiitos vastauksista!
iPhone 3GS 16GB 3.1.2 jailbreakattu ja unlockattu.
Näin siis kävi:
1. Vaihdoin lockscreeniä winterboardilla
2. respring, sen jälkeen meni safe modeen (en tiedä miksi, mutta en päässyt pois siitä)
3. boottasin, luuri pääsi omena logo-tilaan asti, sammui, uudestaan omena logo, ja looppi jatkuu..
Kokeilin itse kolmella eri koneella(2win +mac) ja 6 eri USB portilla ja 3 eri USB-piuhalla ja vielä lisäksi iTunes 8.2.1 ja iTunes 9 --> ei toimi

uudelleen-jailbreakaus PwnageTool:lla ei myöskään toimi
Restore mode ja DFU mode kokeiltu
Jos joillakin on muita keinoja niin kertokaapa ihmeessä

Alkaa olla keinot loppu. Yritän vielä muutaman päivän, jos keksin ratkaisun niin kerron kyllä.
Mutta varsinainen kysymykseni:
Jos laitan sen Soneralle huoltoon, niin näkeekö ne siellä, että puhelin on jailbreakattu (en itse usko jos ei puhelimen järjestelmään pääse näköjään mitenkään).
Kiitos vastauksista!
-
Viesti Kirjoittaja legace »
Suomessa SCF-huolto kokeilee ainoastaan ohjelmiston palauttamista. Jos ei onnistu, niin lähettävät sen Hollantiin* ja sinulle tulee takaisin takuuhuollettucao kirjoitti:Mutta varsinainen kysymykseni:

* jos luurissa ei ole kosteusindikaattori lauennut ja jos puhelimessa ei ole mekaanisiä vaurioita
-
Viesti Kirjoittaja cao »
legace kirjoitti:Suomessa SCF-huolto kokeilee ainoastaan ohjelmiston palauttamista. Jos ei onnistu, niin lähettävät sen Hollantiin* ja sinulle tulee takaisin takuuhuollettucao kirjoitti:Mutta varsinainen kysymykseni:
* jos luurissa ei ole kosteusindikaattori lauennut ja jos puhelimessa ei ole mekaanisiä vaurioita
Puhelin on melkein uusi, joten ei mitään fyysisiä vikoja pitäisi olla, en ole ainakaan pudottanut/kastellut. Onko kukaan saanut korjattua/ohitettua tämän "error (9)" ?
Kiitos vastauksesta, taidan laittaa maanataina sitten huoltoon, katsotaan mitä sanovat.
-
Viesti Kirjoittaja legace »
Jos asut Helsingissä tai Tampereella (tai niiden lähialueilla) kannattaa viedä suoraan SCF:ään. Saat nopeammin hoidettua asiat.cao kirjoitti:Kiitos vastauksesta, taidan laittaa maanataina sitten huoltoon, katsotaan mitä sanovat.
-
Viesti Kirjoittaja cao »
legace kirjoitti:Jos asut Helsingissä tai Tampereella (tai niiden lähialueilla) kannattaa viedä suoraan SCF:ään. Saat nopeammin hoidettua asiat.cao kirjoitti:Kiitos vastauksesta, taidan laittaa maanataina sitten huoltoon, katsotaan mitä sanovat.
Tiedätkö aikataulua siellä? Kävin perjantaina Soneralla näyttämässä niin sanoivat että menee pari viikkoa.
-
En saanut vielä. Ja alan olettamaan, että ei ole kotikonsteja tämän vian korjaamiseksi. Lähetin puhelimen englantiin siskon luokse, niin hän juoksee apple storeen ja katsoo mitä ne sanoo baarissa :pcao kirjoitti:iLight: Saitko ongelman ratkaistua? Mulla nimittäin ihan samanlainen vika.
...
Kiitos vastauksista!
Paras vaihtoehto tässä on varmaankin lähettää puhelin huoltoon.
//Jonas
-
Viesti Kirjoittaja rsaarela »
Kysy nimim. "kinli" ;ltä , jos nopeasti kuntoon haluat......iLight kirjoitti:En saanut vielä. Ja alan olettamaan, että ei ole kotikonsteja tämän vian korjaamiseksi. Lähetin puhelimen englantiin siskon luokse, niin hän juoksee apple storeen ja katsoo mitä ne sanoo baarissa :pcao kirjoitti:iLight: Saitko ongelman ratkaistua? Mulla nimittäin ihan samanlainen vika.
...
Kiitos vastauksista!
Paras vaihtoehto tässä on varmaankin lähettää puhelin huoltoon.
//Jonas
-RaS-
-
Ajattelin vain kertoa, että puhelin kävi englannissa ja siellä totesivat, että ei voi mitään tehdä ja antoivat uuden puhelimen (siskoni siis asuu siellä ja sillä sain asian hoidettua). Epäilivät, että voi olla jokin rautavika ja on ollut muita samanlaisella ongelmalla. Loppu hyvin, kaikki hyvin.
//Jonas
//Jonas
11 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka