Ostin uuden tietokoneen ja siitä saakka ollut ärsyttävä ongelma. Itunes kirjastossa lähes kaikki biisit näkyy tuplana ja niiden toimimattomien vieressä on huutomerkki. Tässä prt sc ongelmasta: http://i9.aijaa.com/b/00655/5715042.jpg
Miten saisin nuo turhat pois näkyvistä?
Poistamalla toiset? Näyttäisi olevan muutenkin pari kappaletta tuossakin jotka eivät toimi, kannattaa siis varmaan harkita jotain ohjelmaa joka "siivoaa" iTunesin esim TuneUP
Kovalevyllä ei ole noita tuplia ja itunesissa näkyy paljon biisejä, jotka olen kovalevyltä poistanut. Tuo Pis.in linkittämä ei toimi wintoosassa ja tuota toista en osaa edes käyttää. Miten saisin itunesin kirjaston siistittyä?
En tiedä vippaskonsteja mutta jos et muuta keksi voisit luoda iTunes-kirjaston kokonaan uusiksi. Biisit kannattaa sitten vastedes poistaa iTunesin sisältä ettei mene kirjasto sekaisin tuohon tapaan.
Sasquatch kirjoitti:Kovalevyllä ei ole noita tuplia ja itunesissa näkyy paljon biisejä, jotka olen kovalevyltä poistanut. Tuo Pis.in linkittämä ei toimi wintoosassa ja tuota toista en osaa edes käyttää. Miten saisin itunesin kirjaston siistittyä?
Älä poista niitä kovalevyltä vaan suoraan itunesista. Pistän nyt varmuudeksi vielä linkin tuohon TuneUp ohjelmaan, sillä sitä ei ole hankala käyttää http://www.tuneupmedia.com/
Minkähän ohjelman mä googletin... Linkin takaa siis löytyi paljon yksinkertaisempi ohjelma, mutta yhä pysyy nuo huutomerkit ja tuplat listassa. Ilmaiseksi muutenkin putsaa vain sata tiedostoa niin, ei se edes riittäisi.
Miten saan laitettua musiikkikirjaston uusiksi? Eihän kuitenkaan vaikuta ohjelmiin, soittoääniin jne?
Mä en nyt ollut varma miten tuo tehdään, niin kylmästi poistin koneelta sen itunes kansion. Sitten hain kaikki biisit uusiksi kirjastoon, poistin tuplat, tein soittolistoja jne. Nyt sitten iski paniikki! Laitoin asetuksista uusiksi synkronoi musiikit, videot jne ja nyt se sanoo, että iphone on liitetty toiseen kirjastoon ja jos haluat tähän uuteen liittyä, niin kaikki vanha häviää. Lähteekö multa nyt kaikki asennetut ohjelmat jos laitan tuon?! Auttakaa pliis!
Sasquatch kirjoitti:Mä en nyt ollut varma miten tuo tehdään, niin kylmästi poistin koneelta sen itunes kansion. Sitten hain kaikki biisit uusiksi kirjastoon, poistin tuplat, tein soittolistoja jne. Nyt sitten iski paniikki! Laitoin asetuksista uusiksi synkronoi musiikit, videot jne ja nyt se sanoo, että iphone on liitetty toiseen kirjastoon ja jos haluat tähän uuteen liittyä, niin kaikki vanha häviää. Lähteekö multa nyt kaikki asennetut ohjelmat jos laitan tuon?! Auttakaa pliis!
No kyllä lähtee juu, elikkä kaikki viestitkin yms. lähtevät samalla. Ohjelmat saat kyllä ladattua ilmaiseksi uudestaan App Storesta...
Oi ei! Tesktaritkin? Mulla on kyllä roskakorissa vielä tuo vanha itunes kansio, että eikös kaikki palaudu ennalleen kun vaihdan niiden paikkaa... Miten mä sitten saan tuon musiikkikirjaston uusiksi ilman, että kaikki katoaa?
Sasquatch kirjoitti:Oi ei! Tesktaritkin? Mulla on kyllä roskakorissa vielä tuo vanha itunes kansio, että eikös kaikki palaudu ennalleen kun vaihdan niiden paikkaa... Miten mä sitten saan tuon musiikkikirjaston uusiksi ilman, että kaikki katoaa?
Tuskin saat sitä mitenkään "uusiksi" olettaen että kaikki viestit yms ovat tärkeitä ... Suosittelen vain manuaalista "siivoista" ja kärsivällisyyttä sen kanssa, poista kaikki tuplakopiot, kaikki jossa on huutomerkki (olettaen ettei tiedostoja enää ole).
Toivottavasti saat jotain selkoa. Ohjelmia tosiaan löytyy jotka tekevät tuon siivouksen puolestasi ilman vaivaa. Itse en käytä PC:tä, mutta nopealla googletuksella tuli vastaan tämä http://download.cnet.com/Meta-iPod-the- ... 20987.html , kokeile jos on jotain hyötyä.
Kiitos Kasimir, kun jaksat neuvoa!
Pystyyköhän niitä mitenkään kaikkia valitsemaan kerralla ja poistamaan. Ettei yksitellen tarttisi ja sitten hakea kansiot uudestaan? Ei mulla onneksi tuota kamaa ole kuin 4,5gb. Mitähän tuo huutomerkki edes meinaa tiedoston nimen edessä? Et kannattaako ne vaan suoraan poistaa, että se meinaa ettei ne toimi.
Sain shift pohjassa poistettua KAIKKI musiikit kirjastosta. Sitten vain hain nuo kansiot uudestaan kirjastoon ja kaikki näyttäisi olevan taas kunnossa. Nyt pitää vain muistaa poistaa biisit myös itunesista, eikä vain kovalevyltä. Kiitos kovasti kaikille avusta! Vaikka vuosia muka itunesia käyttänyt niin, kyllä tuon kanssa vaan on sormi suussa usein. Puol gigaa tuli lisää tilaakin, kun sai tuplat sun muut pois.
Sasquatch kirjoitti:Oi ei! Tesktaritkin? Mulla on kyllä roskakorissa vielä tuo vanha itunes kansio, että eikös kaikki palaudu ennalleen kun vaihdan niiden paikkaa... Miten mä sitten saan tuon musiikkikirjaston uusiksi ilman, että kaikki katoaa?
Ei ne sms viestit jne, katoa mihinkään. Musiikit jne. joudut synkronoimaan uudestaan.
Kannattaa myös heti ottaa varmistus tuosta iLuurista. iTunes vas. palkki ja iluurin kohdalla menua auki (Ctrl click tai hiiren oik.)
Ei ne sms viestit jne, katoa mihinkään. Musiikit jne. joudut synkronoimaan uudestaan.
Kannattaa myös heti ottaa varmistus tuosta iLuurista. iTunes vas. palkki ja iluurin kohdalla menua auki (Ctrl click tai hiiren oik.)
Luitko ketjun läpi huolella? Kyllähän se iTunes sen nollaa kokonaan jos mahdollisesti asennat iTunesin uudelleen ilman varmuuskopiointia, voin kyllä olla väärässäkin?