iPhone vs Windows Phone 7 Series
-
iPhone vs Windows Phone 7 Series
Viesti Kirjoittaja Forsteiner »
http://blog.genstart.dk/2010/02/17/ipho ... he-chrome/
-
Re: iPhone vs Windows Phone 7 Series
Viesti Kirjoittaja Tege »
-
Viesti Kirjoittaja Sherukka »
-
Viesti Kirjoittaja atheos »
http://irc.fi/atheos • http://www.mikseri.net/user/atheos
-
Viesti Kirjoittaja CoB »
Ainakin jos vanhat merkit paikkansa pitää tulee tuo windows luuri olemaan semmoinen että aluksi näyttää hyvältä mutta hetken päästä ongelmia on jo niin paljon että pakko palata vanhaan ja tuttuun johonkin muuhun luuriin. Itse olen jonkun verran androidia käyttänyt enkä siitä pidä yhtään verrattuna iPhoneen. iPhonessa myös ylivoimaista on pelit jne softat joita löytyy paljon vähemmän esim windows mobileen tai androidiin.atheos kirjoitti:Vaikka iPhone onkin kova juttu ja paras puhelin mitä olen koskaan omistanut niin kyllä tuo WP7 ja tuorein Android-sukupolvi pistää miettimään että näinkö sitä viitsii enää Applea ottaa seuraavaksi jos OS 4.0 ei tuo mitään merkittävää uutta.
-
Mitä jäät eniten kaipaamaan?atheos kirjoitti:Vaikka iPhone onkin kova juttu ja paras puhelin mitä olen koskaan omistanut niin kyllä tuo WP7 ja tuorein Android-sukupolvi pistää miettimään että näinkö sitä viitsii enää Applea ottaa seuraavaksi jos OS 4.0 ei tuo mitään merkittävää uutta.
-
Viesti Kirjoittaja atheos »
Ja totta hitossa noita pitää päästä käpistelemään että toimiiko kosketusnäytöt oikeasti ja ovatko nuo millaisia käyttää yleisesti nuo kilpailijat mutta sanon vaan että kilpailijoiden tarjontakaan ei näytä enää yhtään pässimmältä. Toisaalta, ehkä Applekin havahtuu vihdoin tilanteeseen OS 4.0 myötä että ai kato perhana, kilpailijat ottaa kiinni, nokitetaanpas taas vähäsen. Sitä minä eniten toivon että kiristynyt kilpailu pakottaa Applen tekemään paremman iPhone OS:n

http://irc.fi/atheos • http://www.mikseri.net/user/atheos
-
Viesti Kirjoittaja McKorhone »
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Viesti Kirjoittaja tuomas92 »
Olen ihan samaa mieltä. Ihastuin erityisesti tuohon hubi-ideaan, että tuodaan yhden tietyn sisältötyypin kokoelmaan sisältöä eri paikoista. Tämän on jotain mitä Applekin saisi tehdä. Jos minä haluan katsella kuvia, ei minua kiinnosta sijaitseeko etsimäni kuva puhelimen muistissa tai vaikka Flickrissä tai Facebookissa - laitteen tehtävä olisi tuoda ne helposti saataville lähteestä riippumatta. Tuollaiseen ei vaan toimi tämä Applen nykyinen ohjelmakeskeinen systeemi.atheos kirjoitti:iPhone alkaa jäämään ohjelmakeskeisyydessän jälkeen, vaikka sitä moniajoa ei sillain kaipaa niin ohjelmien ja toimintojen välillä siirtyminen tuntuu aina välillä tarpeettoman hankalalta kun muilta alkaa tippua fiksuja vaihtoehtoisiakin tapoja. Tämä video nimittäin osuu ihan oikeasti arkaan paikkaan.
-
Miksi ei onnistuisi? Onhan näitä sen suuntaisi jo AppStoressakin, esimerkiksi Cooliris vai tarkoitatteko siittenkin muunlaisia? Itse en taas toivo suuria muutoksia nyky-iPhonen käyttöliittymään joskin yksittäisiin ohjelmiin sitä toivonkin. En missään nimessä halua puhelintani lähemmäksi desktop -käyttiksiä.tuomas92 kirjoitti:Olen ihan samaa mieltä. Ihastuin erityisesti tuohon hubi-ideaan, että tuodaan yhden tietyn sisältötyypin kokoelmaan sisältöä eri paikoista. Tämän on jotain mitä Applekin saisi tehdä. Jos minä haluan katsella kuvia, ei minua kiinnosta sijaitseeko etsimäni kuva puhelimen muistissa tai vaikka Flickrissä tai Facebookissa - laitteen tehtävä olisi tuoda ne helposti saataville lähteestä riippumatta. Tuollaiseen ei vaan toimi tämä Applen nykyinen ohjelmakeskeinen systeemi.atheos kirjoitti:iPhone alkaa jäämään ohjelmakeskeisyydessän jälkeen, vaikka sitä moniajoa ei sillain kaipaa niin ohjelmien ja toimintojen välillä siirtyminen tuntuu aina välillä tarpeettoman hankalalta kun muilta alkaa tippua fiksuja vaihtoehtoisiakin tapoja. Tämä video nimittäin osuu ihan oikeasti arkaan paikkaan.
-
Viesti Kirjoittaja t_makela »
Musta tausta on valittu OLED näyttöjä varten, jotta saadaan näytön virrankulutusta vähennettyä merkittävästi. Kuulin/näin jostain Microsoftin videosta, että taustan väri voidaan muuttaa myös vaaleaksi, jos esim on käytössä ei OLED näyttöinen puhelin.Sherukka kirjoitti:Itse en olisi valinnut mustaa taustaa ellei taustavaloa ole saatu todella hyvin haltuun, harmaa musta ei ole kovin hieno juttu.
-
Viesti Kirjoittaja inf »
Ei win7:ssakaan ole moniajoaatheos kirjoitti:iPhone alkaa jäämään ohjelmakeskeisyydessän jälkeen, vaikka sitä moniajoa ei sillain kaipaa niin ohjelmien ja toimintojen välillä siirtyminen tuntuu aina välillä tarpeettoman hankalalta kun muilta alkaa tippua fiksuja vaihtoehtoisiakin tapoja. Tämä video nimittäin osuu ihan oikeasti arkaan paikkaan.
Ja totta hitossa noita pitää päästä käpistelemään että toimiiko kosketusnäytöt oikeasti ja ovatko nuo millaisia käyttää yleisesti nuo kilpailijat mutta sanon vaan että kilpailijoiden tarjontakaan ei näytä enää yhtään pässimmältä. Toisaalta, ehkä Applekin havahtuu vihdoin tilanteeseen OS 4.0 myötä että ai kato perhana, kilpailijat ottaa kiinni, nokitetaanpas taas vähäsen. Sitä minä eniten toivon että kiristynyt kilpailu pakottaa Applen tekemään paremman iPhone OS:n(Toisaalta en panisi pahakseni vaikka rautakin ottaisi vähän enemmän mallia iPadista ja paksuuttakin voisi höylätä pari milliä pois)

-
-
Viesti Kirjoittaja kari.patila »
Siitä puuttuu tällä hetkellä myös copy/paste ja Flash. Hyvin pitkälti oli samat perustelut kuin Applellakin aikoinaan.Tege kirjoitti:Ei moniajoa?
-
Viesti Kirjoittaja tuhnu »
-
Viesti Kirjoittaja Tege »
Se mitä tulee noihin ohjelmiin, että on kuvat vaikka netissä ja osa puhelimessa niin ei semmosen koodaaminen Appleen ole iso juttu ja lisäksi jotain näitä onkin jo.
-
Copypaste oli demoversion puute, mutta multitasking toimii hyvin pitkälle samalla tavalla kuin iPhonessa, eli ei kolmannen osapuolen tausta-ajoa. Flashista Ballmer ilmoitti erikseen, ettei hän sitä suoranaisesti vastusta mutta kuten Apple ja Mozilla aiemmin julistivat, sen suorituskyky ei riitä puhelimessa käytettäväksi.tuhnu kirjoitti:Ei Flashia? Onkos tuossa sitten Silverlight?
Adobella varmaan aika kovat paineet saada kymppiversio toimimaan kunnolla. Ainakaan viimeisin beta ei suorituskyvyllään ole vielä vakuuttanut. Adobella töissä olevat tuttavat tosin vannovat sen nimeen sen verran innokkaasti, että kai sieltä on toimiva paketti pian tulossa.
EDIT: tässä vielä Ars Technican juttu julkaisusta (Flash ja moniajo sivulla 2): http://arstechnica.com/microsoft/news/2 ... series.ars
-
Viesti Kirjoittaja tuomas92 »
Tarvitaan ohjelmia, kuten itsekin sanoit. Mun mielestä jos vertaillaan iPhone - WP7S niin kyllä se iPhone on enemmän tietokonemainen juuri siksi että pitää pomppia ohjelmasta toiseen.Sherukka kirjoitti:Miksi ei onnistuisi? Onhan näitä sen suuntaisi jo AppStoressakin, esimerkiksi Cooliris vai tarkoitatteko siittenkin muunlaisia? Itse en taas toivo suuria muutoksia nyky-iPhonen käyttöliittymään joskin yksittäisiin ohjelmiin sitä toivonkin. En missään nimessä halua puhelintani lähemmäksi desktop -käyttiksiä.tuomas92 kirjoitti:Olen ihan samaa mieltä. Ihastuin erityisesti tuohon hubi-ideaan, että tuodaan yhden tietyn sisältötyypin kokoelmaan sisältöä eri paikoista. Tämän on jotain mitä Applekin saisi tehdä. Jos minä haluan katsella kuvia, ei minua kiinnosta sijaitseeko etsimäni kuva puhelimen muistissa tai vaikka Flickrissä tai Facebookissa - laitteen tehtävä olisi tuoda ne helposti saataville lähteestä riippumatta. Tuollaiseen ei vaan toimi tämä Applen nykyinen ohjelmakeskeinen systeemi.atheos kirjoitti:iPhone alkaa jäämään ohjelmakeskeisyydessän jälkeen, vaikka sitä moniajoa ei sillain kaipaa niin ohjelmien ja toimintojen välillä siirtyminen tuntuu aina välillä tarpeettoman hankalalta kun muilta alkaa tippua fiksuja vaihtoehtoisiakin tapoja. Tämä video nimittäin osuu ihan oikeasti arkaan paikkaan.
Jos kuvat ovat puhelimessa, avaan Kuvat. Jos ne ovat Facebookissa, täytyy niitä lähteä metsästämään sen ohjelman kautta. Sama juttu Flickrin kanssa. Tuossa WP7S:n hub-ratkaisussa ne ovat kaikki yhdistettynä samaan paikkaan. Se on aivan eri juttu että nämä on käyttiksessä sisäänrakennettuna kuin että kolmannen osapuolen ohjelmina.
-
Sori, olen edelleen niin tyhmä etten näe eroa koska voihan kolmannenosapuolen softassakin näyttää ne iPhonessa oleva valokuvat sekä Flickr yms palveluiden kuvat?tuomas92 kirjoitti:Tarvitaan ohjelmia, kuten itsekin sanoit. Mun mielestä jos vertaillaan iPhone - WP7S niin kyllä se iPhone on enemmän tietokonemainen juuri siksi että pitää pomppia ohjelmasta toiseen.Sherukka kirjoitti:Miksi ei onnistuisi? Onhan näitä sen suuntaisi jo AppStoressakin, esimerkiksi Cooliris vai tarkoitatteko siittenkin muunlaisia? Itse en taas toivo suuria muutoksia nyky-iPhonen käyttöliittymään joskin yksittäisiin ohjelmiin sitä toivonkin. En missään nimessä halua puhelintani lähemmäksi desktop -käyttiksiä.tuomas92 kirjoitti:Olen ihan samaa mieltä. Ihastuin erityisesti tuohon hubi-ideaan, että tuodaan yhden tietyn sisältötyypin kokoelmaan sisältöä eri paikoista. Tämän on jotain mitä Applekin saisi tehdä. Jos minä haluan katsella kuvia, ei minua kiinnosta sijaitseeko etsimäni kuva puhelimen muistissa tai vaikka Flickrissä tai Facebookissa - laitteen tehtävä olisi tuoda ne helposti saataville lähteestä riippumatta. Tuollaiseen ei vaan toimi tämä Applen nykyinen ohjelmakeskeinen systeemi.atheos kirjoitti:iPhone alkaa jäämään ohjelmakeskeisyydessän jälkeen, vaikka sitä moniajoa ei sillain kaipaa niin ohjelmien ja toimintojen välillä siirtyminen tuntuu aina välillä tarpeettoman hankalalta kun muilta alkaa tippua fiksuja vaihtoehtoisiakin tapoja. Tämä video nimittäin osuu ihan oikeasti arkaan paikkaan.
Jos kuvat ovat puhelimessa, avaan Kuvat. Jos ne ovat Facebookissa, täytyy niitä lähteä metsästämään sen ohjelman kautta. Sama juttu Flickrin kanssa. Tuossa WP7S:n hub-ratkaisussa ne ovat kaikki yhdistettynä samaan paikkaan. Se on aivan eri juttu että nämä on käyttiksessä sisäänrakennettuna kuin että kolmannen osapuolen ohjelmina.
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Laitat sen sovelluksen sitten etusivulle niin ei ole pitkä matka!

EDIT: Sitä enemmän tuosta Win -luurista lukee sitä enemmän keskeneräiseltä se vaikuttaa, muilla sama juttu? Potentiaalia on mutta pahoin pelkään.
-
Viesti Kirjoittaja Hount »
N900:en flash toimii ihan hyvin. Siinä on melkein 1:1 sama rauta kuin iPhonessa, suurempi näytön resoluutio jopa (eli pitäisi toimia jopa hitaammin).kari.patila kirjoitti:Copypaste oli demoversion puute, mutta multitasking toimii hyvin pitkälle samalla tavalla kuin iPhonessa, eli ei kolmannen osapuolen tausta-ajoa. Flashista Ballmer ilmoitti erikseen, ettei hän sitä suoranaisesti vastusta mutta kuten Apple ja Mozilla aiemmin julistivat, sen suorituskyky ei riitä puhelimessa käytettäväksi.tuhnu kirjoitti:Ei Flashia? Onkos tuossa sitten Silverlight?
Adobella varmaan aika kovat paineet saada kymppiversio toimimaan kunnolla. Ainakaan viimeisin beta ei suorituskyvyllään ole vielä vakuuttanut. Adobella töissä olevat tuttavat tosin vannovat sen nimeen sen verran innokkaasti, että kai sieltä on toimiva paketti pian tulossa.
EDIT: tässä vielä Ars Technican juttu julkaisusta (Flash ja moniajo sivulla 2): http://arstechnica.com/microsoft/news/2 ... series.ars
Luulen että Windows Phone 7 Seriesin tullessa ulos ovat laitteiden tehot sitä luokkaa ettei ole mitään järjellistä syytä jättää Flashia pois. Windowsin juttu ei ole ollut päättää käyttötapaa. OS X:n heiniä semmoiset.
- Hount
-
Onneksi saamme vapaasti ostaa haluamamme laitteen!Hount kirjoitti:Windowsin juttu ei ole ollut päättää käyttötapaa. OS X:n heiniä semmoiset.

-
Viesti Kirjoittaja MagicApple »
MacbookPro 2.4 GHz Intel Core i7
Magic mouse
Assembled in china, designed in California
-
Laitteitten tehot ovat jo nyt sitä luokkaa, että Flashin pitäisi pyöriä saumattomasti. Androidissa ainakin kymppiversio toimi jo sujuvasti täydellä ruudulla, joten hyvältä näyttää. Siinä ei kuitenkaan ole mitään salattavaa, että nykyinen versio ei pyöri riittävän siedettävästi muuten kuin Windowsin puolella. Vähän turhan helposti tulee viljeltyä näitä "ei mitään järkeä"—juttuja tietämättä sen suuremmin mitään käytännön ongelmista jotka on ratkaistava ennen kuin mihinkään mobiililaitteeseen Flashin saa. Nokian ympäristössä se voi olla kuin kotonaan jo nyt, mutta ei sen puuttumista voi laittaa vain sen piikkiin että kumpikaan Steve ei tykkää Flashista puhelimessa.Hount kirjoitti:Luulen että Windows Phone 7 Seriesin tullessa ulos ovat laitteiden tehot sitä luokkaa ettei ole mitään järjellistä syytä jättää Flashia pois.
-
Viesti Kirjoittaja Forsteiner »
-
Viesti Kirjoittaja hatmac »
Toinen mikä mietityttää tuossa käyttöliittymässä on se että siinä ohjelmapohjaiseen näkymään mennään väkisin jossain vaiheessa, esim käytettäessä word:ia. Entä kolmansien osapuolten ohjelmat, integroituvatko osaksi valmiita hubeja, voiko tehdä uusia hubeja vai menevätkö ne johonkin valmiiseen "sovellus" hubiin?
Kovin keskeneräiseltä tuo vaikutti engadgetissa olleessa videossa, realistista lienee odottaa laitteita markkinoille käytännössä vuoden kuluttua.
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka